• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פשעיו של גרינדלוולד. ראיתי ולא אהבתי.

אז ראינו את "פשעיו של גרינדלוולד" בסוף השבוע. לא אהבתי. למעשה, ממש לא נהניתי ממנו ובשלב מסויים פשוט חיכיתי שהוא יגמר כבר.
עברתי על ביקורות על הסרט אחרי שראיתי אותו ואיכשהו לא מצאתי משהו שמתאר את התחושה שלי כלפיו - עיקר הביקורת הייתה על חורים בעלילה וכו', אבל לא זה מה שהציק לי שם.

הסרט היה פשוט... מעורר סלידה. אפל-לשם-האפלוליות ומדכא. אני יודע שרולינג כתבה את התסריט שלו וכו', אבל לי זה הרגיש בעיקר כמו פאנפיק הארי-פוטר שנכתב על ידי ילד מוזר בן 15 שחושב שהוא ג'ורג' ר. ר. מרטין הבא.

מניח שמי שמאוד מתעניין בעולם של הארי פוטר יראה את הסרט גם ככה, אבל אם אתם מהמתלבטים או סתם אוהבים סרטי פנטזיה ופחות בקטע של פאנדום כזה או אחר, אז ההמלצה שלי היא פשוט NOPE.
 
(הארי פוטר והשיטה הרציונלית די מדהים. הייתי רוצה לראות אותו מתורגם לעברית.)

אני לא מסכים בכלל.
חיות הפלא והיכן למצוא אותן, היה, לדעתי האישית, סרט שעולה על הסרטים של הארי פוטר עצמם. האם הוא יותר טוב מהספרים זו שאלה לא רלוונטית, כי להשוות בין ספרים לסרטים זה כמו להשוות בין כרישים למכונות דפוס - פשוט אין בסיס להשוואה. אבל מבחינתי, הסרט היה מצוין, ופתח דברים מעניינים על העולם של הארי פוטר. הדמות הראשית מעניינת, העלילה טובה, יש הרבה חיות אקראיות ומגניבות, אפקטים סבבה, וכולם משתמשים בהתעתקות כמו שצריך ולא בצורה מטומטמת כמו בהארי פוטר. אה, והמבטא הבריטי לא שולט בסרט.
אני חושב שההסתכלות על זה מתוך השוואה לעולם של הארי פוטר היא חסרת טעם. ברור שזה לא הארי פוטר. זה סרט אחר, עם דמויות אחרות ורעיון אחר. כשלעצמו, הסרט הזה טוב. פשוט לא צריך להסתכל עליו כעל חלק מהסדרה. עוד לא ראיתי את פשעיו של גרינדלוולד, אבל אני בהחלט מתכנן.

מצד שני, אני נהניתי גם מהארי פוטר והילד המקולל, אז אולי הדעה שלי לא שווה כלום. לא יודע.
 
קודם כל, אם מתייחסים אליו כמשהו נפרד מהעולם של הארי פוטר, אז בפני עצמו זה סרט פנטזיה בינוני מינוס. הקשר להארי פוטר זה מה שנתן לו איזשהו סוג של עניין לציבור.
ואני גם רוצה לשאול אם כך, מה לדעתך הרעיון של הסרט הזה. בהארי פוטר זה היה סיפור של ילד עם חיים לא משהו שמגלה שיש עולם אלטרנטיבי שבו הוא מאוד חשוב ויכול להציל את העולם. על מה בדיוק הסיפור בחיות הפלא? לא ממש הצלחתי להבין בכנות. כל העלילה שם התגלגלה כתוצאה מאירועים די אקראיים, בלי איזה אמירה מנחה.
 
nav566 אמר/ה:
(הארי פוטר והשיטה הרציונלית די מדהים. הייתי רוצה לראות אותו מתורגם לעברית.)
יש תרגום באינטרנט, ויצא גם חלק מהספר בכריכה רכה בעברית.

בכן אופן, אני חושב שהסרט הראשון של חיות הפלא היה לגמרי סבבה, ולמרות שבסרט הזה היו מלא חורים ובעיות, הדבר שבאמת הכי הפריע לי (כן, אני מודע לזה שזו סיבה מטומטמת לגמרי לא לאהוב סרט) זה כל הclose ups חסרי הפואנטה בכל סצנה על הפרצופים של הדמויות.
 
לא ראיתי, וגם לא מתכוון לראות. לא מצאתי אדם אחד שאמר שהוא ממש נהנה מהסרט. מקסימום שמעתי עליו שהוא סרט נחמד לחובבי הארי פוטר ושם זה נגמר בערך.
הסרט הראשון הוא חמוד, אין בו ממש עלילה מעניינת אבל מבחינת העולם ו-ויזואלית הוא מעניין.
 
אז ראיתי את זה אתמול.

אני לחלוטין לא מסכים עם הביקורת.הסרט היה עשוי טוב. מה שבעיקר הפריע לי היה כמות הרפרנסים הלא נחוצים להארי פוטר. כאילו אם לא יזכירו לנו שמדובר בעולם של הארי פוטר כל חצי דקה אנחנו נשכח. זה משהו שמציק לי בהרבה פאנפיקים פחות טובים.
עם זאת, העלילה מעניינת, הדמויות מאוד טובות, וג'וני דפ פשוט משחק מדהים כרגיל. זה לא סרט השנה או משהו, אבל הוא נחמד, ועדיין יותר טוב מחלק מההארי פוטרים לדעתי.
 
הסרט נחמד בגדול\ אבל לדעתי העלילה של חיות הפלא וגרינדלוולד.. לא מספיק קשור.

עם ניוט הייתי מצפה למשהו כמו "להציל את ויילי הדרקון", רק הקרקס בסרט השני לבד יכול להיות חומר לסרט שלם לבדו.
וכן. הייתי רואה את זה. לא חייבים להציל את העולם כל הזמן.
ואני יכול לחושב על ת'מה של זה אפילו כסדרת סרטים

לגרינדלוללד מגיע קו עלילה נפרד.
גרינדלוולד אכן מעולה.

הסיפור עם משפחת לסטריינג'... הרגיש בעיקר כמו בזבוז זמן, למען האמת.

אהבתי את הרחבת העולם, שבסרט הראשון יותר נהנינו ממנה. בסרט השני, פשוט אין זמן. וזה באסה
ג,קי רולינג גם כתבה היסטוריה לקוסמים של ארה"ב ולבית ספר שלהם שזה ממש מגניב
 
כשהלכתי לסקט מאוד קיוויתי שאנשים הגזימו בדרך בה הם תיארו את הסרט, ובהתחשב בסרט הראשון בסדרה ציפיתי לרט בינוני פלוס, אולי אפילו טוב.
למרבה הצער מה שראיתי הוא סרט 2/5 מתוך סדרה שהייתי מגדיר בינוני מינוס עד גרוע.
[לפני הראנט המלא שלי עם ספוילרים אני רוצה לומר שהסרט הראשון, אם היו משאירים אותו כמו שהוא (ואולי מורידים את החלק של גרינדלוולד שהכניסו שם רק כדי לקשר את הסרט לסדרה) היה נכנס לבין שלישית סרטי הארי פוטר האהובים עלי.]
כמה דברים שהפריעו לי בסרט, ללא סדר מסוים
1.קרידנס שרד, הגיע לפריז והפך להיות חלק מקרקס קסום. למישהוא אכפת איך כל חלק מהמשפט הזה קרה? לסרט לא.
2.התפקיד של נגיני היה להיראות.. מפוחד/מבולבל/מגן/חסר הבעה/לא לעשות כלום ולזרוק לסרט שם מוכר.
3.אם כבר רפרנסים, בוא נכניס את מגונגול שאורה להיות בת 10 בזמן הזה בתור פרופסורית (ואם מדובר בקרובת משפחה שלה זה לא הופך את זריקת השם ליותר טוב). ובוא נאמר בקול בלי שום טעם את השם של הפרופסור מספר-6-שאני-לא-זוכר-את-שמו כדי להזכיר לנו שמדובר בעולם של הארי פוטר.
4.ג'יקוב קיבל חזרה את הזכרונות שלו כי עלילה. אני מניח שאף מוגל אחר בלונדון לא ראה הוכחה לקיום עולם קסום בתור משהו חיובי?
5.מה היה העניין בסצנת הפתיחה? אם גרינדלוולד הצליח להתחמק מהתא שלו עוד לפני תחילת הסרט, למה שמי שעזר לו לא פשוט ייקח את השרביט והתליון וישחרר אותו בלי כל סצנת המרדף שהבמאי החליט שלא נוכל לראות בגלל החושך והברקים?
6.ומה היה הקטע עם הלטאה?
7.הסצנה עם הקרקס הייתה אך ורק כדי שלניוט יהיה משהוא שדורש שהוא יהיה שם ולא כל דמות אקראית אחרת, כנ"ל לסצנה עם דרקון המים שהייתה שם בשביל...?
8.העוזרת של ניוט. כל מה שהיה קשור אליה בסרט.
9."טעות הדפוס" בעיתון שכל המטרה שלה הייתה שנוכל לסיים את הסרט באותה נקודה במערכת היחסים בין ניוט וטינה שאיתה סיימנו בסוף הסרט הקודם. כי הדרך הכי קלה לכתוב מערכת יחסים היא כזאת שחוזרת על אותו מסלול שוב ושוב ולא מתקדמת.
10.למה משרד הקוסמים נותן לגרינדלוולד לקיים עצרת? זאת אולי לא עבירה להקשיב לו, אבל הוא רוצח המונים ונמלט מהחוק, המשרד ידע היכן ומתי תתקיים האסיפה (שהייתה בתזמון מושלם עם העלילה הראשית שלנו ברמת הדקה)
11.קוויני קוראת המחשבות לא מצליחה לראות שגרינדלוולד אומר את מה שהיא רוצה לשמוע ולא מתכוון לזה?
12.כווולם מגיעים לפריס ביחד בגלל סיבות נפרדות ולא סבירות בעליל.
13.למה גיקוב וקוויני (בעצם רק קוויני) החליטו לבקר את ניוט בדיוק ביום?
14.הפיכת ההתלבטות של דמבלדור מקושי אמיתי של מאבק בחבר ילדות/בן זוג לשעבר לקולי עלילתי של "בואו נמצא דרך להרוס את התכשיט וכל הבעיות שלנו ייפתרו"
15.קרידנס הוא לסטריינג' אבל בעצם דמבלדור, כי מה הסיכוי ששני תינוקות של משפחות קסומות יהיו באותה סירה, שהאחות תחליט להחליף בין התינוקות (במקום פשוט לשים את התינוק בצד אחר ולא לקחת תינוק של משפחה אחרת?) בדיוק ברגע שהספינה שוקעת?
16.קרידנס הוא דמבלדור, כי למה לא, כבר גילינו שלדמבלדור יש אח ואחות סודית, בוא נוסיף עוד אח סודי, להוסיף פרטים שמשנים את הקאנון של הסדרה אחרי שהיא כבר נגמרה אף פעם לא נראים זולים ומראים את הכותב כמי שלא יכול לחשוב על משהוא חדש.

ואני אפילו לא אכניס לרשימה כל מיני דברים שסתם לא היו לי ברורים כמו הcatlady במשרד שנתנה לניוט להיכנס למרות שהיא ידעה שהוא לא אמור, או ללשון נחש של העוזר של גרינדלוולד, או המתנקש (הבוגד) של משרד הקומסים שהיה אמור להרוג/לשמור על קרידנס ונעלם.
 
בגדול: מסכים איתך.
למרות שגרינדלוולד זכאי לסדרה משלו.

די עצוב לי, שג'י קיי רולינג והחבר'ה שלה בטוחים שרק אם תדחוף אופל והצלת עולם אנשים יראו.
רובנו אוהבים את העולם...
ובסרט עם צרפת, אפילו לא הזכירו את השם בובאטון.

אילו היה לי כוח וזמן, יש לי רשימת ספרים שהייתי משכתב בשביל הכיף.
 
הסרט אכן מצטיין יותר באפקטים וצבעוניות מאשר
בעלילה או בדמויות ובעיקר ביכולת שלו לגרום לצופה להתחבר או אפילו להתחיל להזדהות עם המניעים שלהם
נקווה שהבא ילמד מטעויותיו של קודמו.
 
כמו הארי פוטר והילד המקולל, זה סרט סבבה, אבל בקלות אפשר להבחין שזה לא טוב כמו הספרים והסרטים של רולינג. פה אין את העומק של הארי פוטר, והידיעה שהרעים כלכך טובים (For the greater's good) והידיעה שהרעים מושכים כל-כך פחות מרתקת. זה פוטנציאל עצום להצלחה, רשע שסוחף אנשים ומשכנע אותם בטיעונים הגיוניים, הוא הרשע הכי מפחיד ומסוכן. אם היה כזה ספר, במיוחד עם סגנון הכתיבה של רולינג, הייתי מרותק אליו.
זה יכול להיות סרט מתח חכם מאוד, יותר קרוב ליצירת מופת מאשר לסרט מדהים (יצירת מופת זה בעיקר בקטע של לחשוב, להרגיש, להבין את המסר המדהים, אבל סרט מדהים זה באותה רמה בדיוק אבל סתם סרט טוב מאוד, אבל לא מתוחכם מאוד כמו סרטי הנוקמים לדעתי ובמיוחד מלחמת האינסוף). הפוטנציאל לא מומש. אני מאוד מקווה שהסרט השלישי יעמוד בציפיות (אני אראה אותו, ככה או ככה...)
 
די עצוב לי, שג'י קיי רולינג והחבר'ה שלה בטוחים שרק אם תדחוף אופל והצלת עולם אנשים יראו.
רובנו אוהבים את העולם...
כן אבל אי אפשר ממש לעשות סיפור על גרינדלוולד, שהיה בין הנבלים הגדולים בעולם הארי פוטר בעלילה נחמדה בעיר בסגנון friendly neighbourhood spiderman.
בינתיים, נראה שפיטרו את גרינדלוולד בגלל פשעיו של השחקן.
חבל, הוא עשה עבודה טובה גם בלי קשר לתסריט.

למרות שגרינדלוולד זכאי לסדרה משלו.

אני חושב שהסיפור הכללי די מחבר בין גרינדלוולד לניוט, כי שניהם מנסים לשפר את התנאים של קבוצה שקשורה לעולם הקוסמים, בדרכים אחרות. (חיות פלא נגד קוסמים, קוסמים נגד אל-קס) לכן אפשר לצפות שבסופו של דבר תהיה מין השוואה בין ניוט לגרינדלוולד, או שלניוט באמת יהיה את כל המניעים לעשות בדיוק את מה שגרינדלוולד עושה או להצטרף לגרינדלוולד או שהוא יישבר או שהוא יצליח כנגד הסיכויים. זה נראה לי בדיוק דרך מצוינת להגיע לנקודת שיא שהם יכולים להשתמש בה.

כן, אבל זה לא השחקן שכתב את התסריט, אז כנראה שליהוק מחדש לא ישנה שם הרבה.
לא מסכים... הוא עשה שם עבודה טובה מאוד לדעתי, והשחקן הוא חלק ממה שהפך את הדמות הזאת למפחידה באמת, כי מצד אחד הוא משוגע על כל הראש, מצד שני הוא ממש חכם וכריזמטי, ואני חושב שג'וני דפ הצליח להביא את זה בצורה טובה מאוד.
הסיפור עם משפחת לסטריינג'... הרגיש בעיקר כמו בזבוז זמן, למען האמת.
מסכים.

מרתוס מרתוס, יש לך נקודות טובות, אבל אני לא בטוח כמה מהן קריטיות. תזמון קולנועי קיים בכל סרט וברוב גדולו של ספרים, פשוט כי אין לך זמן בשעה-שעתיים וחצי לבנות עלילה שתעבוד בלי זה ותיצור מתח בזמנים שאתה רוצה. יש כמה חורים בעלילה אבל בכל סרט יש כאלו...

בלי קשר, אני חייב להגיד שהסרטים של הארי פוטר 1-8 לא כל כך טובים לדעתי. זה עניין של העדפה אישית אבל לדעתי הם לא הצליחו לתפוס את רוח הספרים והם פשוט הפכו לעוד סרטי אקשן עם אחלה אפקטים שבמקרה יש שם את הדמויות של הארי פוטר.
הסרטים של חיות הפלא עולים עליהם בכמה רמות לדעתי, ואולי זה רק בגלל שאת הסרטים של חיות הפלא אני לא משווה לספרים ואת הסרטים שמבוססים על הספרים אי אפשר שלא.
אפילו שזאת לא סדרת הסרטים הכי טובה שראיתי, היא אחלה של תירוץ ללכת לקולנוע (עוד כשהיה אפשר), במיוחד שבתחום הפנטזיה חוץ מגיבורי-על (ולייב-אקשן של דיסני...? לא. לא פשוט לא.) אין כמעט סרטים טובים/מעניינים שיוצאים (ושוב, אני מדבר על תקופה טרום-קורונה, כשיצאו סרטים והיה אפשר ללכת לקולנוע מן הסתם).
 
חזרה
Top