• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

ערי טרף - מגוחך מדי מכדי להיות אמין?

פלאפי

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
כן, אני יודע שהתרגום הזה מטופש. השם המקורי זה mortal engines שנשמע די סבבה, עד שמגיעים לפרמיס של הסרט הזה (שמבוסס על ספר). בקצרה הרעיון שלו, שהוצג בטריילר, זה שהוא מתרחש בעולם פוסט אפוקליפטי שבעקבות מלחמה גלובלית כלשהי, בני האדם החליטו שהדרך הכי טובה להמשיך לשרוד בעולם הרוס זה לשים גלגלים ענקיים מתחת לערים שלהם ולנסוע ממקום למקום. וכשאומרים ערים מתכוונים לכך שהעיר המרכזית בסיפור היא פאקינג לונדון. מטרופוליס אירופאית עצומה.
לא קראתי את הספר ואני לא בטוח שבא לי לראות את הסרט הזה, וזה בעיקר בגלל שהפרמיס הזה כל כך אבסורדי שאני לא מצליח להתגבר עליו בכל הנוגע להשעיית הספק. אני בדרך כלל לא זה שינטפק סרטי מד"ב על חוסר דיוקים מדעיים, אבל זה פרמיס פשוט מגוחך מדי. יש אלף ואחת סיבות למה לשים ערים על גלגלים ענקיים זה לא פתרון לשום סיטואציה פוסט אפוקליפטית שאפשר להעלות על הדעת, וגם עוד יותר סיבות למה זה לא משהו שיכול להיות ישים פיזית\טכנולוגי\כלכלית. הייתי מקבל את הקונספט הזה על הסף אם זה נגיד לא היה קורה בכדור הארץ אלא בכוכב חייזרי שקרכלשהו, או אפילו אם לא היו טורחים לציין שהעיר המרכזית שם היא לונדון (מזכיר לכם שלונדון, חוץ מזה שהיא בירה מערבית גדולה להחריד, גם שוכנת בתוך אי! הגלגלים האלה גם אמפיביים על הדרך??). אבל כפי שהוא מוצג, זה פשוט לא מצליח להיות שום דבר חוץ מהזוי.
אני אשמח אם יש פה אנשים שקראו את הספר עליו הסרט מבוסס, או נגיד ראו את הסרט, ויכולים איכשהו להסביר לי למה זה לא הפרמיס הכי מטומטם אי פעם.
 
תראה, בני אדם בנו את הפירמידות עם טכנולוגיה פרימטיבית. זה לא כזה מופרך שבני אדם שינעו את כל לונדון וערמו אותה על זחלים ענקיים כמו שרואים בסרט. יש סיבה לכך שהם מהללים את קווירק, לא?
נאמר גם בסרט שמפת כדור הארץ השתנתה וישנו מעבר יבשתי. לפי הספר, קיימות גם ערי טרף אמפיביות.
 
ראיתי רק את הטריילר, אבל הוא נראה מגניב. גם השם "ערי טרף" עושה רושם של תרגום שמתעלה על המקור "מנועים בני תמותה" ולפחות לפי הטריילר מתאר טוב את מה שהולך שם (ערים ש"טורפות" אחת את השנייה) - קצת כמו שהתרגום "איש הנצח" פשוט יותר טוב מ"סקוטי הררי".

צריך עוד לראות/לקרוא כדי להבין מה ההגיון מאחורי ניוד של ערים, אבל זה נראה כאילו מישהו חשב על רעיון שנראה לו מגניב ("ערים נוסעות על זחלים ונלחמות זו בזו!") ואז כתב לזה סיפור. לא בטוח שזה פחות אמין מ"עולם המים" או "ארמגדון" או "בופור", אבל זה בסה"כ בידור לקהל הרחב, you know.
 
כשראיתי את הטריילר חשבתי "הנה סרט דבילי שבאמצעותו אני אוכל לטמטם לעצמי את המוח אחרי יום מעצבן", אבל אז ראיתי איך שהם מפרסמים "מהיוצרים של שר הטבעות וההוביט", והגעתי למסקנה שאני לא מתקרב לסרט הזה גם תמורת כסף.
 
למען האמת רציתי לפתוח נושא על הסרט, כי הטריילר נראה די מגניב - בתור סרט אקשן שטותי. לכן ה premise לא מפריע לי יותר מאשר זה של שליחות קטלנית.
אפילו זה שהביקורות קוטלות לא כזה מפריע לי, כי ביננו כמה סרטי אקשן באמת מקבלים ביקורות משבחות (למעט של מארוול)?
אז אשמח לשמוע ממישהו שראה - כרגע ברירת המחדל שלי זה לא ללכת לראות, אבל זה מסוג הסרטים, כמו פסיפיק רים, שיכולים להיות סבבה על המסך הגדול.
 
חזרה
Top