• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [מו"ד5] יריבים לפי כלי נשק - אתגר כתיבה חדש לעצמי

מגניב.
שמתי לב שאתה אוהב להכניס מתאמים של תכונות נוספות לדרג"ש. אתה מתאר את זה גם פנים משחקית או פשוט נותן לזה לעשות את העבודה המכאנית היבשה של לחזק את היצורים שלך?
האבירה:
המפקד האלמוני אמר/ה:
סיף: התקפת קפא"פ 5+ לפגיעה, נזק 7 (1ק8 + 3) דוקר
 
אביעד אמר/ה:
שמתי לב שאתה אוהב להכניס מתאמים של תכונות נוספות לדרג"ש. אתה מתאר את זה גם פנים משחקית או פשוט נותן לזה לעשות את העבודה המכאנית היבשה של לחזק את היצורים שלך?

התוסף של הכריזמה כשלא לובשים שריון כבד נלקח מה suave defense (הגנה מחוכמת/נעימת הליכות) של רברבן-הלהב (swashbuckler) ממדריך המפלצות של וולו, ובאופן כללי יש לא מעט מפלצות (וגם דמויות) שמוסיפות תכונה נוספת (לרוב חוכמה או כריזמה, לפעמים כושר) לדירוג השריון.

לתאר פנים משחקית? בוודאי, בדיוק כמו שמתארים כל החטאה או פגיעה. למישהו שגילגל גלגול פגיעה נגד טוריאדור והחטיא למרות שהטוריאדור לא נראה משוריין במיוחד, הייתי למשל מתאר איך להב החרב שלו החליק על החרוזים בחליפת המטדור המצועצעת, או שדעתו של התוקף הוסחה עקב העובדה המזעזעת שלטוריאדור יש גרביים עד הברך בצבע ורוד בוהק.
 
אולי לטוריאדור ולפר שלו תתאים יכולת שאם בזמן הסתערות הפר עובר ליד הטוריאדור הוא מקבל תוסף/עוד מרחק תנועה (ומבחינת רקע זה כאשר הטוריאדור עושה את הקטע שהוא מעביר את הבד האדום מעליו). זה יכול לגרור טקטיקה שתגרום לקבוצה לנסות להפריד או לחסום את הקשר בין הטוריאדור לפר שלו בניסיון לשבור את הטקטיקה שלו.
 
העוג הברברי אמר/ה:
אולי לטוריאדור ולפר שלו תתאים יכולת שאם בזמן הסתערות הפר עובר ליד הטוריאדור הוא מקבל תוסף/עוד מרחק תנועה (ומבחינת רקע זה כאשר הטוריאדור עושה את הקטע שהוא מעביר את הבד האדום מעליו).

זה מה שעושה הקטע של השיסוי בפעולות. ההתקפה של הפר טובה יותר מזו של הטוריאדור (שהוא די הגנתי במאפיינים שלו) וסביר שכברירת מחדל הוא יעדיף לשסות את הפר ולתקוף פעם אחת עם הסיף מאשר לתקוף פעמיים בסיף.
 
הוסאר

ההוסארים הם פרשים קלים שנועדו לסיורים, מרדפים ופשיטות. סביב הטקטיקה הזו, התפתחה "תרבות הוסארים" שלמה - ההוסאר, הרוכב בשריון קל וחמוש בחרב מעוקלת בלבד בשדה קרב הכולל פרשים משוריינים, רגלים חמושים במוטות-נשק וקשתים, נתפס כאמיץ עד כדי התאבדותי, וההוסארים אימצו גישה זו לא רק לשדה הקרב אלא גם לחיים - מוכרת האימרה ההוסארית כי הוסאר שעבר את גיל שלושים ככל הנראה כשל בתפקידו.

ההוסארים ידועים כחצופים, נועזים וקלי-דעת, המסתערים אל הסכנה וצוחקים בפני איומים. את אישיותם המוחצנת הם מפגינים גם בבגדיהם, הכוללים כובעים גבוהים, מעילים וגלימות מעוטרות, מכנסי רכיבה הדוקים ותסרוקות של שפמים ארוכים וצמות. מחוץ לשדה הקרב, הם אוהבים לבלות בנשפים, לשתות לשכרה, לחזר אחר נשים ולהסתבך בקטטות ודו-קרב. פונדקים רבים מציעים הנחות והטבות להוסארים בגלל שהם מושכים קהל ומרבים לבזבז כסף ולמרות שרובם אינם אנשי אצולה הם מרבים להתחצף לאלו האחרונים.

הוסאר

דמוי אדם בינוני, נטייה כלשהי, לרוב נייטרלי או תוהו נייטרלי
דרג"ש: 14 (שריון עור, זריזות)
נק"פ: 65 (10ק8 + 20)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 15 (2+), זריזות 16 (3+), כושר 14 (2+), תבונה 10 (0+), חוכמה 11 (0+), כריזמה 14 (2+)
גלגולי הצלה: זריזות 5+, חוכמה 2+
כשרונות: טיפול בחיות 2+, אתלטיקה 4+ , שכנוע 4+, הבחנה 4+ (ערך מיומנות כפול)
חושים: הבחנה פסיבית 14
שפות: שפה אחת כלשהי (לרוב מדוברת)
אתגר: 3 (700 נק"נ)

רוץ בן סוסי, רוץ ודהר: כאשר הוא רכוב, ההוסאר יכול כפעולת בונוס לבצע מאוץ או ניתוק מגע בתורו, תוך שימוש בקצב התנועה של הסוס.
פרש אני ובן חיל: ההוסאר נלחם באומץ ובחוסר זהירות, יש לו יתרון לכל גלגולי הפגיעה בקפא"פ אך כך גם לגלגולי הפגיעה של יריביו נגדו.
קדימה אל הסכנה!: אם ההוסאר גורם ליריב נזק המוריד את הנק"פ שלו ל-0, הוא יכול לנצל פעולת בונוס כדי לנוע בחצי מקצב התנועה שלו או קצב התנועה של הסוס שלו אם הוא רכוב ולבצע התקפה נוספת.
גא אינו ירא: ההוסאר נהנה מיתרון לגלגולי ההצלה שלו מפני פחד והקסמה.

פעולות:
ריבוי התקפות: ההוסאר יכול לתקוף פעמיים בקפא"פ באמצעות חרב מעוקלת.
חרב מעוקלת: התקפת קפא"פ 5+ לפגיעה, נזק 6 (1ק6 + 3) חותך

תגובות:
מגננה: ההוסאר יכול להוסיף 2+ לדרג"ש כנגד התקפת קפא"פ אחת שהייתה עשויה לפגוע בו. הוא חייב לראות את התוקף ולהחזיק בידו נשק.

הפארוצ'יק רז'בסקי
רז'בסקי הוא קצין הוסארים בדרגת פארוצ'יק (מקביל לסגן בצבאות בני זמננו - מפקד מחלקה) הידוע באישיותו המהווה שילוב בלתי אפשרי של חוסר טאקט וקסם אישי. הוא מרבה לנבל את פיו - אך אינו משתמש במילים גסות ממש אלא בעיקר בהתייחסויות לבתי-כסא, גללי סוסים וישבנים. הוא מחזר אחר נשים בצורה בוטה - אך אינו מטרידן. הוא מופיע בהרבה נשפים של החברה הגבוהה ותמיד מצליח לחולל שערוריה, להעליב מישהו או לזעזע את קהל שומעיו בסיפורים נוסח "טיילתי בשדה וראיתי עלמה יפהפיה כורעת לעשות את צרכיה. לפתע הבחנתי בדוב מתגנב אליה והסתערתי עליו בחרבי והוא נמלט. העלמה הודתה לי ותינינו אהבים בדשא וכמעט התגלגלנו לתוך ערימה של גללי סוס. לאחר מעשה שאלה אותי העלמה, שהתגלתה כנפקנית מקצוענית "ומה עם הכסף?" ועניתי לה "הוסארים לא לוקחים כסף" בעודי מתלבש ומנקה גללי סוסים ממגפי - תראה, הנה נשאר קצת על המגף הימני אבל זה יתייבש ויפול".

דמוי אדם בינוני, תוהו נייטרלי
דרג"ש: 14 (שריון עור, זריזות)
נק"פ: 78 (12ק8 + 24)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 15 (2+), זריזות 17 (3+), כושר 15 (2+), תבונה 12 (1+), חוכמה 10 (0+), כריזמה 16 (3+)
גלגולי הצלה: זריזות 5+, חוכמה 2+
כשרונות: טיפול בחיות 2+, אתלטיקה 4+, שכנוע 5+, הבחנה 4+ (ערך מיומנות כפול)
חושים: הבחנה פסיבית 14
שפות: מדוברת
אתגר: 3 (700 נק"נ)

רוץ בן סוסי, רוץ ודהר: כאשר הוא רכוב, ההוסאר יכול כפעולת בונוס לבצע מאוץ או ניתוק מגע בתורו, תוך שימוש בקצב התנועה של הסוס.
פרש אני ובן חיל: ההוסאר נלחם באומץ ובחוסר זהירות, יש לו יתרון לכל גלגולי הפגיעה בקפא"פ אך כך גם לגלגולי הפגיעה של יריביו נגדו.
קדימה אל הסכנה!: אם ההוסאר גורם ליריב נזק המוריד את הנק"פ שלו ל-0, הוא יכול לנצל פעולת בונוס כדי לנוע בחצי מקצב התנועה שלו או קצב התנועה של הסוס שלו אם הוא רכוב ולבצע התקפה נוספת.
גא אינו ירא: ההוסאר נהנה מיתרון לגלגולי ההצלה שלו מפני פחד והקסמה.
עלבון מהמם: רז'בסקי יכול כפעולת בונוס להטיח ביריבו קללה יצירתית בנוסח "התיש שהיה אביך בוודאי היה מנגב את ישבנו בזקנו אם היה רואה אותך עכשיו". על היריב להצליח בגלגול הצלה כריזמה בד"ק 13, או להיות המום כל כך מדבריו של הפארוצ'יק עד שרז'בסקי נהנה מתוסף הכריזמה שלו (3+) שיגרום ליריב זה בהתקפותיו למשך דקה. תוסף הנזק הוא מסוג הנשק בו רז'בסקי משתמש להתקפה.

פעולות:
ריבוי התקפות: ההוסאר יכול לתקוף פעמיים בקפא"פ באמצעות חרב מעוקלת.
חרב מעוקלת: התקפת קפא"פ 5+ לפגיעה, נזק 6 (1ק6 + 3) חותך
מנהיגות (מתחדש לאחר מנוחה קצרה או ארוכה): למשך דקה, רז'בסקי יכול לתת הוראה או אזהרה לבעל ברית במרחק 30 רגל (9 מ') שהוא מסוגל לראות העומד לבצע גלגול התקפה או הצלה. אם בעל ברית זה מסוגל לשמוע את רז'בסקי ולהבין אותו, הוא יכול להוסיף 1ק4 לתוצאת הגלגול.

תגובות:
מגננה: ההוסאר יכול להוסיף 2+ לדרג"ש כנגד התקפת קפא"פ אחת שהייתה עשויה לפגוע בו. הוא חייב לראות את התוקף ולהחזיק בידו נשק.
 
אהבתי מאוד את ההוסארים. על מי מבוסס רז'בסקי?
800px-WP_Magdeburger_Husaren-Kdo.jpg
 
הפארוצ'יק (או שמא יש לכתוב "פורוצ'יק"?) רז'בסקי הוא דמות חוזרת בבדיחות רוסיות, שלרוב מעמידות אותו ואת הומור-השירותים שלו באינטראקציות עם דמויות תרבותיות ומעודנות מהאפוס "מלחמה ושלום".
 
חוליגנים

בערים גדולות רבות, יש ספורט קבוצתי ותחרותי ממוסד - מירוצי מרכבות, היאבקות, ראגבי וכדומה, כל אלו מפגישים בין שתי קבוצות יריבות או יותר מאותה העיר, שמתחרות זו בזו לאורך זמן על גביע או אליפות. הקבוצות בדרך כלל מתאפיינות בצבעי זיהוי המייחדים אותן ולכל קבוצה יש אוהדים המריעים לה תוך שהם לבושים בצבעי הקבוצה.

והיכן שיש אוהדים מושבעים, יש גם חוליגנים. חוליגניזם הוא מעבר לאהדה קיצונית לקבוצת ספורט - הוא דרך חיים של אלימות. החוליגנים לא רק נהנים מעידוד הקבוצה שלהם, אלא גם מהכאת אוהדי הקבוצה היריבה. בערים שונות, החוליגנים הפכו לכנופיות מטילות-אימה ואף מיליציות פוליטיות מערערות-סדר. המלומדים יודעים לספר על העיר הגדולה ביזאנטיון, בירת הקיסרות, שקרבות הרחוב בה בין החוליגנים אוהדי נבחרת המרכבות "הירוקים" לאלו "הכחולים" הסתיימו לא פעם ברציחתם של קיסרים. מרבית החוליגנים הם גברים, אך לחלקם מצטרפות חברותיהם, נשותיהם, מאהבותיהם, אחיותיהם, אמהותיהם ובנותיהם - האלימות לא פחות.

בראשית ימי החוליגניזם, החוליגנים נהגו להכות זה בזה באגרופים חשופים. לאחר מכן וכשגילו שזה לא מספיק התחמשו בכלי נשק מאולתרים כגון מרצפות, ידיות של מעדרים, שברי רהיטים ובקבוקים שבורים. אבל מירוץ החימוש עשה את שלו וכיום כל חוליגן שמכבד את עצמו נושא עמו חרב קצרה, עם נדן וניצב בצבעי הקבוצה החביבה עליו, כך שכל קטטה בין חוליגנים מסתיימת בדקירות והרוגים. ישנן ערים שבהן חרבות קצרות הפכו למזוהות עם חוליגנים עד כדי כך, שהרפתקנים שנושאים אותן חשודים בעיני הרשויות בשערי העיר יותר מאשר אלו החמושים בחרבות דו ידניות וגרזני מוט. בערים אלו גם מומלץ לברר מה הן צבעי הקבוצות המקומיות, כדי להתאים את לבושך לצבע נייטרלי ולהימנע מדקירות מיותרות.

חוליגן
דמוי אדם בינוני, בדרך כלל תוהו נייטרלי
דרג"ש: 11 (צבע הנבחרת)
נק"פ: 11 (2ק8 + 2)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 13 (1+), זריזות 11 (0+), כושר 12 (1+), תבונה 8 (1-), חוכמה 9 (1-), כריזמה 9 (1-)
כשרונות: היסטוריה (של הקבוצה) 3+ (ערך מיומנות כפול)
חושים: הבחנה פסיבית 9
שפות: שפה כלשהי (לרוב מדוברת), בעיקר קללות ושירי הקבוצה
אתגר: 1/8 (25 נק"נ)

רצח בעיניים: כפעולת בונוס, החוליגן יכול להתקדם במלוא קצב התנועה שלו לעבר יריב הלובש בגדים או קישוטים בצבע הקבוצה היריבה. אם החוליגן תוקף ופוגע באותו תור באותו יריב, הוא גורם לו לנזק נוסף של 1ק4 מסוג הנזק של הנשק בו הוא משתמש.
צבע הנבחרת: אם החוליגן לבוש בצבעים של הקבוצה החביבה עליו, הוא זוכה לתוסף של 1+ לדרג"ש.

פעולות:
חרב קצרה: התקפת קפא"פ 3+ לפגיעה, נזק 4 (1ק6 + 1) דוקר
שיר העידוד (מתחדש במנוחה קצרה או ארוכה): כפעולה, החוליגן שר שיר עידוד של הקבוצה אותה הוא אוהד וחוליגן אחר במרחק של עד 30 רגל (9 מ') ממנו האוהד את אותה קבוצה ויכול לשמוע אותו עונה לו בפזמון החוזר וזוכה להתקפה כפעולת בונוס.
בוא תרד יש מכות! (מתחדש במנוחה ארוכה): אם הוא נמצא בשכונת מגוריו, החוליגן יכול לזמן לעזרתו 1ק4 חוליגנים נוספים. בסיכוי של 50% הללו יופיעו מהבתים והחצרות במרחק של עד 60 רגל (18 מ') מהחוליגן שזימן אותם ויצטרפו לקרב בתור הבא.
 
את אדון הקיסרים לא קראתי.
מקור ההשראה לחוליגנים הוא מן הסתם חוליגני כדורגל (בעיקר אנגלים), אבל גם הסיעות היריבות של אוהדי מירוצי המרכבות בביזנטיון שהזכרתי בגוף הטקסט. מה הקשר שלהם לחרב קצרה? כשעילעלתי בוויקיפדיה לחפש רעיונות והשראה, נתקלתי בערך על חרב/פגיון בשם בייסלארד, והוזכר שם שבמאה ה-14 זה היה נשק פופולארי במקרים של אלימות אזרחית והוא היה מזוהה עם חולגניות.
https://he.wikipedia.org/wiki/בייסלארד
 
אנטואן עובד השטן

אנטואן נראה כמו קריקטורה של עובד-שדים מסיפורי אימה זולים. הוא לבוש כולו בשחור ואדום, שיערו המקורזל מעוצב בקפידה לצורה של קרניים וזקנו מחודד, ובידו הוא אוחז קלשון אימתני, שחור ואדום אף הוא. אנטואן מאמין בדבקות בשטן ובכוחות הרשע, וגם אם הוא נראה מגוחך - הכוחות שלו אמיתיים. יותר מהרפתקן אחד נחנק מצחוקו-שלו למראו של אנטואן, כאשר זה היכה בו בלהבות אש-תופת, מתנה מאשמדאי עצמו כפי שאנטואן מאמין.

הסיפור האמיתי מורכב קצת יותר.

אנטואן עובד השטן לא תמיד היה מוכר בכינוי הזה, שהוא בחר לעצמו בגלל הצליל הדרמטי והאפל שלו - שמו האמיתי הוא אנטוניו, אך עד גיל עשרים-ומשהו הוא היה מוכר סתם בתור טוני, וחי חיים לא חשובים ולא מעניינים כשודד דרכים, פורץ לבתים ומחפש מציאות בחורבות עתיקות וקברים נטושים, לא בהצלחה יתרה. עד ליום שבו הוא הצטרף כמלווה לחבורת הרפתקנים שחקרה קבר עתיק של מכשף שנודע כעובד שדים נוראי.

ההרפתקנים לא חזרו בשלום מהקבר, אבל טוני שרד איכשהו. לא רק שהוא שרד, אלא גם חזר מהקבר ובידו הקלשון השחור-אדום, אותו הוא זוכר שקיבל מידו המתה של המכשף הקבור בעצמו. ויחד עמו את כוחותיו והאמונה בשטן. טוני, שעכשיו קרא לעצמו אנטואן, החל לצבור כוחות כישוף, מתנה מהשטן, ולהפיץ את דרכי ומעשי הרשע.

אבל הסיפור האמיתי מורכב עוד קצת יותר.

הקלשון שטוני-אנטואן מצא, הפך בידי המכשף הרשע שנקבר עמו למוקד-קשר לגהינום, אך לא אשמדאי הוא זה שבחר את אנטואן לשליחו, אלא סתם אחד מיני שטנים רבים ולא חשובים במיוחד השורצים להם במדורי הגהינום וזוממים מזימות. למעשה, לטוני כלל אין כוחות על-טבעיים - זהו אותו שטן תככן שמזרים אליו מעוצמתו דרך הקלשון. ככל שטוני מתחזק יותר, כך מתחזקת יכולתו של השטן להקרין את עצמו דרך הקלשון ואל אנטואן. בסופו של דבר, השטן ישתלט לגמרי על אנטואן כדיבוק דרך הקלשון ויהלך על פני האדמה תוך שהוא עושה צרות צרורות. בכל מקרה, לטוני עצמו אין שום כוחות מיוחדים - אם איכשהו הקלשון יושמד, הוא יאבד את כל הקסמים, החסינויות והתכונות, ויחזור לנתונים שלו כשודד ופורץ פשוט. גם לקלשון עצמו, פיזית, אין תכונות מיוחדות בפני עצמו - הוא פשוט השער והערוץ לכוחותיו של השטן.

את טוני-אנטואן הדמויות יכולות לפגוש בשלושה שלבים של הקריירה השטנית שלו - זמן קצר לאחר שמצא את הקלשון, לאחר שאחיזתו של השטן התחזקה בו וכוחות הגהינום החלו להתגשם דרך הקלשון - וכאשר השטן הפך אותו לשרץ-גהינום והשתלט על תודעתו (דרך הקלשון כמובן).

טוני השודד והקלשון החדש שלו
דמוי אדם בינוני, נייטרלי מרושע
דרג"ש: 11 (זריזות)
נק"פ: 11 (2ק8 + 2)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 12 (1+), זריזות 13 (1+), כושר 12 (1+), תבונה 10 (0+), חוכמה 10 (0+), כריזמה 9 (1-)
כשרונות: הבחנה 2+, התגנבות 3+
חושים: הבחנה פסיבית 12
שפות: מדוברת
אתגר: 1/4 (50 נק"נ)

מארב: לטוני יש יתרון לגלגולי הפגיעה נגד כל יריב מופתע

פעולות:
קלשון הגהינום: התקפת קפא"פ או טווח 20/60 רגל (6/18 מ') 3+ לפגיעה, נזק 4 (1ק6 + 1) ביד אחת או 5 (1ק8 + 1) בשתי ידיים דוקר ועוד 3 (1ק6) אש.

אנטואן שליח השטן
דמוי אדם בינוני, תוהו מרושע
דרג"ש: 11 (זריזות) או 14 (שריון מג)
נק"פ: 33 (6ק8 + 6)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 13 (1+), זריזות 13 (1+), כושר 13 (1+), תבונה 12 (1+), חוכמה 11 (0+), כריזמה 14 (2+)
כשרונות: הבחנה 2+, התגנבות 3+
התנגדות לנזק: אש
חושים: הבחנה פסיבית 12
שפות: מדוברת, שפת הגהינום
אתגר: 1 (200 נק"נ)

מארב: לאנטואן יש יתרון לגלגולי הפגיעה נגד כל יריב מופתע
שריון מג: אנטואן יכול להטיל על עצמו בלבד (באמצעות הקלשון והשטן) את הלחש "שריון מג" כרצונו וללא מרכיבים חומריים.
קורבן לשטן: כאשר אנטואן מוריד יריב באמצעות הקלשון ל-0 נק"פ, הוא זוכה ל-5 נקודות פגיעה זמניות.
הטלת לחשים: אנטואן הוא מטיל לחשים בדרגה 3. תכונת הטלת הלחשים שלו היא כריזמה (ד"ק הצלה 12, 4+ לפגיעה בהתקפות לחש) והוא מחדש יחידות לחש במנוחה קצרה או ארוכה. ביכולתו להטיל דרך הקלשון את לחשי המכשף הבאים:
לחשונים (לפי רצון): חזיז אש, הנחיה, אור, יד המג, מעשה להטים
עוצמות 1-2 (2 יחידות לחש בעוצמה 2): ידיים בוערות, בועת להבה, גערת שאול, קרן חורכת

פעולות:
קלשון הגהינום: התקפת קפא"פ או טווח 20/60 רגל (6/18 מ') 3+ לפגיעה, נזק 4 (1ק6 + 1) ביד אחת או 5 (1ק8 + 1) בשתי ידיים דוקר ועוד 3 (1ק6) אש.

השטן בדמות אנטואן
שד בינוני, סדר מרושע
דרג"ש: 18 (דירוג שריון טבעי, זריזות, הגנה שטנית)
נק"פ: 82 (11ק8 + 33)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 19 (4+), זריזות 18 (4+), כושר 16 (3+), תבונה 14 (2+), חוכמה 12 (1+), כריזמה 16 (3+)
גלגולי הצלה: כושר 6+, כריזמה 6+
כשרונות: הבחנה 4+, התגנבות 7+, איום 6+
התנגדות לנזק: קור, אש, ברק, רעל, וחובט, דוקר וחותך מכלי נשק שאינם קסומים
חושים: הבחנה פסיבית 14
שפות: מדוברת, שפת הגהינום
אתגר: 7 (2900 נק"נ)

מארב: לאנטואן יש יתרון לגלגולי הפגיעה נגד כל יריב מופתע
הגנה שטנית: דירוג השריון של אנטואן כולל את תוסף הכריזמה שלו
קורבן לשטן: כאשר אנטואן מוריד יריב באמצעות הקלשון ל-0 נק"פ, הוא זוכה ל-20 נקודות פגיעה זמניות.
הטלת לחשים: אנטואן הוא מטיל לחשים בדרגה 17. תכונת הטלת הלחשים שלו היא כריזמה (ד"ק הצלה 15, 6+ לפגיעה בהתקפות לחש) והוא מחדש יחידות לחש במנוחה קצרה או ארוכה. ביכולתו להטיל דרך הקלשון את לחשי המכשף הבאים:
לחשונים (לפי רצון): פרץ קמאי, חזיז אש, הנחיה, אור, יד המג, אשליה פחותה, מעשה להטים
עוצמות 1-5 (4 יחידות לחש בעוצמה 5): ידיים בוערות, בועת להבה, גערת שאול, קרן חורכת, קיר אש, ענן מצחין, כדור אש

פעולות:
קלשון בלהבות: התקפת קפא"פ או טווח 20/60 רגל (6/18 מ') 7+ לפגיעה, נזק 7 (1ק6 + 4) ביד אחת או 8 (1ק8 + 4) בשתי ידיים דוקר ועוד 10 (3ק6) אש.
 
הגמדים הענקיים

מלומדים רבים מתווכחים האם קומה נמוכה נקראת "גמדות" על שם גזע הגמדים, או שמא גזע זה נקרא כך על שם קומתו הנמוכה. מלומדים גמדים נוטים לתמוך באפשרות הראשונה ולומר כי בני עמם נקראו "גמדים" הרבה לפני שפגשו באלפים או בבני אנוש וכהוכחה לכך מביאים תת-מין נדיר ומוזר של גזע הגמדים שאינו נמוך כלל.

לא ברור אם הגמדים הענקיים זכו למימדיהם כתורשה טבעית או כישוף כלשהו, אך הם בהחלט נראים כמו גמדים והם בבירור ענקיים. כמו בני גזעם הנמוכים יותר, גם הם מתאפיינים בכתפיים רחבות, חזה דמוי-חבית, מראה גוץ, ראשים רחבים וכמובן - זקנים ארוכים ושופעים, אלא שקומתם כפולה מזו של הגמד הממוצע והם מתנשאים לגובה של כשני מטרים וחצי ומשקלם עולה על מאתיים וחמישים קילוגרם.

הגמדים הענקיים הם בדלנים ומתבודדים שחיים בערים חצובות בגבעות נידחות והרים מרוחקים. לעיתים הם משכירים את שירותיהם כלוחמים או עובדי מכרות. הם משתמשים במכושי פלדה חדים לשני סוגי התפקידים ונחשבים ליעילים וחרוצים כשם שהם חזקים. יחד עם זאת, לשכור את הגמדים הענקיים זה לפעמים הימור כי הם נאמנים קודם כל לעצמם ולבני עמם ומאוגדים בכל מיני אגודות-סתר חשאיות שזוממות מזימות לא ברורות. יש הטוענים כי ניתן לזהות את החברים באגודות הסתרים של הגמדים הענקיים באמצעות חגורה עשויה מזנב שור ארוך שהם חוגרים סביב המותניים, וכי מזימותיהם הרבות משתלבות לכדי תוכנית אחת לכבוש לעצמם ממלכה משלהם בין הארצות שמעל או מתחת לפני הקרקע.

גמד ענקי
גמד גדול (כן, מה, זה נשמע לכם לא הגיוני?), נייטרלי בדרך כלל
דרג"ש: 16 (שריון שרשראות)
נק"פ: 34 (4ק10 + 12)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 19 (4+), זריזות 10 (0+), כושר 16 (3+), תבונה 12 (1+), חוכמה 12 (1+), כריזמה 10 (0+)
התנגדות לנזק: רעל
חושים: ראיית חושך לטווח 60 רגל (18 מ'), הבחנה פסיבית 11
שפות: ניב משלהם של גמדית. חלקם דוברים גם מדוברת
אתגר: 1 (200 נק"נ)

עמידות הגמדים: לגמד הענקי יש יתרון בגלגולי ההצלה מפני רעל וכן התנגדות (חצי נזק) להשפעות רעל.

פעולות:
מכוש: התקפת קפא"פ 6+ לפגיעה, נזק 13 (2ק8 + 4) דוקר
שותף לקנוניה (מתחדש במנוחה ארוכה או קצרה): אם הגמד הענקי נמצא במרחק של עד 10 רגל (3 מ') מגמד ענקי אחר שהוא בעל בריתו ושניהם בהכרה, הוא יכול לנצל פעולה כדי לעזור לגמד הענקי האחר לתקוף עם יתרון לגלגול הפגיעה, כאשר הוא רומז לו היכן יריבם המשותף מוגן פחות טוב, מסיח את דעתו של האויב וכד'.
 
חזרה
Top