• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [מו"ד5] יריבים לפי כלי נשק - אתגר כתיבה חדש לעצמי

לנצלוט, האביר הגדול מכולם

קצת רקע: לנצלוט מבוסס על לנסלוט, אבל הוא לא לנסלוט. יש ביניהם קווי דמיון אבל הם לא באמת מאותו סיפור ואם לנסלוט היה פוגש את לנצלוט הוא כנראה היה מרביץ לו. תודה לכל החברים בפורום שגם נתנו רעיונות לאיך לבנות את לנצלוט כאביר בלתי מנוצח בפתיל הזה:
https://www.pundak.co.il/forums/threads/40824

כולם בממלכה וגם בכמה ממלכות שכנות שמעו על לנצלוט ובטח גם הדמויות שלכם. הוא מפורסם ופופולארי ואין שני סיפורים זהים על הרקע שלו, מעללי הגבורה שלו או מוצאו, אבל כל הסיפורים מסכימים על דבר אחד - לנצלוט הוא האביר הגדול מכולם. הוא מעולם לא נוצח בקרב רמחים והוא מוכיח את זה שוב ושוב בטורנירים. כולם אוהבים את לנצלוט ומריעים לו - נשים רוצות להינשא לו, גברים רוצים שהוא יתחתן עם הבת שלהם או אחותם. בינתיים הוא רווק, ככה שכולם יכולים לקוות.

לנצלוט הוא אכן לוחם מיומן מאוד, אבל מתחת להילה הזוהרת הוא טיפוס נאלח למדי. לנצלוט אוהב רק אדם אחד בעולם - את עצמו. הוא רווק כי הוא מעדיף לנאוף עם נשים נשואות (וגברים נשואים מידי פעם) ולשבור את ליבן - ממילא לא יאמינו להן שהן היו "אהובתו של לנצלוט" ויחשבו שהן פינטזו את זה (שלא לדבר על מאהביו הגברים). הוא אף נאף עם אשת המלך והמלך מבלי ששניהם ידעו על כך. הוא משתתף בקרבות אבירים לא רק כדי לנצח, אלא כדי להתעשר מפרסי הזכיה (ולבזבז אותם די מהר) ולמרות שהוא באמת השתתף בהרפתקאות נועזות ונלחם ביריבים מסוכנים - הוא אף פעם לא נלחם נגד אויבי הממלכה או מתייצב לעזרה של מישהו, אלא מעדיף לעשות לעצמו שם ולצבור אוצרות בקרבות למען האינטרס שלו.

לאנשים שהולכים בעקבותיו של לנצלוט ומצפים לקצת אבק כוכבים מהתהילה שלו. בדרך כלל מצפה "מות גבורה" כשהוא משתמש בהם כבשר תותחים. הוא תמיד רוכב על סוס קרבות נהדר, אבל כל פעם זה סוס אחר בצבע אחר - כי גם לסוסים שלו הוא מתייחס כאל מוצר מתכלה. היחיד שמחזיק מעמד כבר זמן רב בסביבתו של לנצלוט הוא נושא כליו גאבסטון - בחור מתנשא בעל שפם דק וחיבה לנעילת נעלים יקרות. אף אחד לא יודע שגאבסטון גם מהווה ערוץ נוסף לתיאבונו של לנצלוט לכסף מזומן: בזמן שהקהל צופה בהתרגשות ומריע למעלליו של לנצלוט בזירת קרב הרמחים, גאבסטון משוטט במרץ בין הצופים המרותקים וגונב את ארנקיהם.

למרות שלנצלוט בלתי מנוצח, הוא לא בן-אלמוות. למרות שיש לו שם טוב והוא זוכה לכבוד רב עד כדי כך שאנשים יכחישו כל טענה לגבי מעלליו הרעים כדמיונות-שווא, לשון הרע ושמועות מזוייפות, אפשר לרמות את כל האנשים חלק מהזמן או חלק מהאנשים כל הזמן, אבל לא גם וגם. יום אחד מישהו יחשוף את אופיו האמיתי ומעשיו הרעים של לנצלוט - ואולי הדמויות שלכם יזכו לעשות זאת!

לנצלוט
דמוי אדם (אדם) בינוני, נטייה נייטרלי, עם כמה צעדים לכיוון נייטרלי מרושע
דרג"ש: 26 (שריון לוחות, מגן, הילה של תהילה)
נק"פ: 143 (22ק8 + 44)
מהירות: 30 רגל, או בקצב התנועה של הסוס שלו כשהוא רכוב.

תכונות: כוח 16 (3+), זריזות 12 (1+), כושר 14 (2+), תבונה 14 (2+), חוכמה 12 (1+), כריזמה 22 (6+)
גלגולי הצלה: כוח 7+, כושר 6+, כריזמה 10+
כשרונות: אתלטיקה 7+, טיפול בחיות 9+, הונאה 10+, הופעה 14+
חסינות למצב: מוקסם, מפוחד
חושים: הבחנה פסיבית 11
שפות: מדוברת ועוד שפה נוספת
אתגר: 10 (5900 נק"נ)

חביב הקהל (2 פעמים/יום): כפעולת בונוס ואם הוא נמצא בזירת קרב-רמחים, לנצלוט יכול לגרום לקהל להריע לו (כאשר הוא מניף את הרומח שלו באוויר, גורם לסוסו להזדקף על רגליו האחוריות ושאר מעשי התרברבות). תשואות הקהל הסואנות מחייבות את יריבו של לנצלוט להצליח בגלגול הצלה חוכמה בד"ק 18 או לסבול מחיסרון להתקפה הבאה שלו בתורו.
חסר מורא: לנצלוט חסין להשפעות של פחד והקסמה.
הילה של תהילה: כל עוד לנצלוט שומר על שמו הטוב, הוא מוסיף את הכריזמה שלו לדירוג השריון שלו.
אלוף הרומח: ללנצלוט ערך מיומנות כפול בהתקפה ברומח, הוא נהנה מיתרון לגלגולי הפגיעה שלו וגורם לקוביית נזק נוספת בהתקפה באמצעות נשק זה (מחושב בנתונים).

פעולות:
ריבוי התקפות: לנצלוט תוקף שלוש פעמים בקפא"פ.
רומח: התקפת קפא"פ 11+ לפגיעה, הישג, נזק 16 (2ק12 + 3) דוקר
חרב ארוכה: התקפת קפא"פ 7+ לפגיעה, נזק 7 (1ק8 + 3) חותך ביד אחד או 8 (1ק10 + 3) חותך בשתי ידיים.
החיוך המקסים: ללנצלוט יש יכולת טבעית להשתמש כרצונו בהשפעה הזהה לזו של הלחש "הקסמת איש" (ד"ק הצלה 18) על עד שישה אנשים בבת אחת למשך שעה. כשהשעה מסתיימת האנשים ידעו שלנצלוט הקסים אותם, אבל בדרך כלל זה לא יפריע להם אלא רק יחמיא להם.

תגובות:
בושה וחרפה: אם מצליחים להכפיש את לנצלוט ולהכתים את שמו, הוא מאבד את התכונות חביב הקהל, הילה של תהילה והחיוך המקסים. זה גם יגרום לו להגיב באלימות רבה כלפי המכפיש ולחוסר זהירות - במצב של בושה וחרפה לנצלוט סובל מחיסרון לגילגולי ההצלה שלו.


גאבסטון
דמוי-אדם בינוני (אדם), נטייה נייטרלי מרושע
דרג"ש: 14 (זריזות)
נק"פ: 84 (13ק8 + 26)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 10 (0+), זריזות 19 (4+), כושר 14 (2+), תבונה 10 (0+), חוכמה 10 (0+), כריזמה 12 (1+)
גלגולי הצלה: זריזות 7+
כשרונות: התגנבות 7+, הבחנה 3+, זריזות ידיים 7+
חושים: הבחנה פסיבית 13
שפות: מדוברת ועוד שתי שפות נוספות
אתגר: 5 (1800 נק"נ)

פעולה ערמומית: בתורו, גאבסטון מסוגל לבצע מאוץ, ניתוק מגע או הסתתרות כפעולת בונוס
הימנעות: כאשר גאבסון נדרש לבצע גלגול הצלה זריזות כדי להימנע מנזק, הוא סופג רק חצי נזק במקרה של כישלון ושום נזק במקרה של הצלחה.
התקפת פתע (1/תור): גאבסטון גורם נזק נוסף של 14 (4ק6) נק"פ ליריבים שיש לו נגדם יתרון בגלגול הפגיעה או הנמצאים 5 רגל מבעל ברית שלו הנמצא בהכרה ובתנאי שלגאבסטון אין חיסרון לגלגול הפגיעה.

פעולות:
ריבוי התקפות: גאבסון תוקף שלוש פעמים בסיבוב באמצעות חרב קצרה שהוא נושא עמו. בדרך כלל הוא מעדיף לברוח היום כדי לחיות ולגנוב מחר.
חרב קצרה: התקפת קפא"פ, 7+ לפגיעה, נזק 7 (1ק6 + 4) דוקר.

תגובות:
חמיקה מופלאה: גאבסטון מפחית לחצי נזק שנגרם לו מהתקפה שפגעה בו, אם ביכלתו לראות את התוקף.
 
לנצלוט אכן חזק מכאנית, אבל עדיין הוא לא מרגיש בלתי מנוצח, חסר משהו הגנתי לדעתי מעבר לזה שהקהל מריע לו, בייחוד שזו פעולה ולא הילה או משהו דומה.
לדעתי הילה שמעניקה חיסרון, אולי כהשפעת פחד כמו שפעם היה לדרקונים, לכל מי שבטווח קרוב אליו, יכול לעבוד יותר טוב.
 
יש לו דירוג שריון די פסיכי כתוצאה מהכריזמה שלו. בקרב רמחים הוא די בלתי-מנוצח. לא 100% בלתי מנוצח אבל הוא כמעט תמיד יפגע (תוסף התקפה גבוה + יתרון. טכנית זה כאילו יש לו 16+ לפגיעה ברומח) ודי קשה לפגוע בו.

מצד שני, מחוץ לזירת קרב הרמחים הוא אמנם יריב קשוח אבל לא בלתי-מנוצח כלל. אפשר להביס אותו באמצעות קסמים או אפילו כלי ירי (אם מתגברים על בעיית הדרג"ש) - אבל זה לא נחשב ל"קרב הוגן".
 
ייאילווד, ציידי מטאורים וקרקפות

ייאילווד הוא שמו של שבט הררי קטן, שכמו הרבה שבטים נקרא על שמו של אב-מייסד קדמון. ייאילווד, כך מאמינים בני השבט, היה מי שחישל את החרב הראשונה - כשהאלפים עוד נלחמו באמצעות קשתות עם חיצי אבן והגמדים חבטו באורקים עם גרזני ארד, יייאילווד מצא ברזל מטאורי, התיך אותו בכור והפך אותו לחרב. עד היום, בני ייאילווד מחפשים שרידים של מטאורים כדי להפיק מהם ברזל. הם עובדים בשיטות עתיקות, וכורי ההיתוך שלהם נמצאים בראש פסגות נישאות ברכס ההרים בו הם חיים, כך שהרוחות העזות יוכלו להפיח אש חמה מספיק בפחם הבוער ולהגיע לטמפרטורות הנדרשות ליציקה וחישול של פלדה.

הייאילווד אובססיביים בכל הקשור למטאורים. מרבית בני השבט יעסקו בחקלאות, מרעה ושאר עיסוקים המאפיינים שבטים פראיים שכאלה, אך מי שיצליח למצוא שרידי מטאור המכילים ברזל ויחשל ממנו חרב, יהפוך לאחד מבני מעמד הלוחמים העליון של השבט. לוחמי עם הייאילווד לא יפרדו מחרבותיהם גם במחיר חייהם, ובמותם החרבות יותכו על ידי יורשיהם ויחושלו ללהב חדש. מראה של "כוכב נופל" בשמיים, המבשר על מטאור אפשרי, עשוי לשלוח את צעירי השבט למסע חיפושים, בשאיפה להחליף את חרבות הפלדה שבידיהם בחרב חדשה מברזל מטאורי.

הייאילווד אינם אנשים חברותיים. בארצם המבודדת, הם נוהגים לפי המנהג "תקוף קודם ושאל שאלות אחר כך" ומעדיפים פשיטות וביזה על פני מסחר. פגיעה נוספת ביחסיהם עם שכניהם ועם עוברי אורח נובעת ממנהג ברברי ועתיק שלהם - ציד קרקפות. לוחמי הייאילווד מאמינים כי אם הם יפשטו מראשו של יריב מובס את קרקפתו, הם יזכו בכוחותיו. הם שמעו רבות על הרפתקנים ואת אלו במיוחד הם שואפים להרוג ולקרקף כדי לזכות בכוחותיהם המיוחדים והרבים.

קסם הקרקפות:
כאשר לוחם ייאילווד הורג הרפתקן ומקרקף אותו, הוא יכול להתכוונן לקרקפת כאילו היתה חפץ קסם. כל עוד הוא מכוונן אליה ועונד אותה כקישוט על חגורתו, הוא זוכה להשפעות מיוחדות, המצטברות עם כל קרקפת אליה הוא מכוונן. כרגיל, ניתן להתכוונן ברגע נתון רק לשלושה חפצי קסם מהסוג הדורש זאת ובכלל זאת - הקרקפות. קסם הקרקפות אינו פועל עבור מי שאינו ייאילווד, ולא ניתן לקרקף יצורים ללא שיער על ראשם.
קסם הקרקפות תלוי במקצועו של ההרפתקן אותו קירקף הייאילווד. כל קרקפת מעניקה לעוטה אותה 1+ (מצטבר) לגלגולי הנזק נגד הרפתקנים אחרים מסוג המקצוע של בעליה המנוח, וכן 1+ (מצטבר) לגלגולי הצלה כנגד השפעות של לחשים ויכולות מיוחדות של מקצוע זה. השפעות נוספות הן כלהלן:
ברברי: ייאילווד המכוונן לקרקפת של ברברי מסוגל כפעולת בונוס לזמן חלק מכוח הזעם הברברי פעם אחת (מתחדש במנוחה ארוכה) ולזכות ב 1+ לנזק נגד כל היריבים למשך דקה.
פייטן: ייאילווד המכוונן לקרקפת של פייטן, מסוגל כפעולת בונוס לזכות פעם ביום בחלק מהשראת הפייטן, ולהוסיף 1ק4 לבדיקת תכונה, גלגול פגיעה או גלגול הצלה אותם הוא מבצע.
כוהן: ייאילווד המכוונן לקרקפת של כוהן, מסוגל כפעולה לרפא לעצמו או למישהו אחר 1ק6 נק"פ פעם אחת (מתחדש במנוחה ארוכה).
דרואיד: ייאילווד המכוונן לקרקפת של דרואיד, מסוגל כפעולה להטיל את הלחש "אש פיות" פעם אחת תוך שימוש בחוכמה כתכונת הטלת הלחש (מתחדש במנוחה ארוכה)
לוחם: ייאילווד המכוונן לקרקפת של לוחם יכול לנסות פעם אחת להתאושש מנזק וכפעולת בונוס לזכות מחדש ב-1ק8 נק"פ. (מתחדש במנוחה קצרה או ארוכה)
נזיר: ייאילווד המכוונן לקרקפת של נזיר מסוגל לבצע כפעולת בונוס התקפה בלתי חמושה הגורמת לנזק של 1ק4. (יכולת זו אינה מצטברת)
פלדין: ייאילווד המכוונן לקרקפת של פלדין מסוגל כפעולה לרפא 4 נק"פ במגע יד. קרקפות נוספות של פלדינים יעלו את ערך הריפוי ל8 ו-12 (מקסימום של 3 קרקפות). יכולת הריפוי מתחדשת לאחר מנוחה ארוכה.
סייר: ייאילווד המכוונן לקרקפת של סייר מסוגל לבצע התקפת בונוס עם נשק קל שהוא אוחז בידו השנייה ולהנות מתוסף התכונה שלו לנזק ההתקפה. התכווננות לקרקפת סייר שניה מאפשרת להשתמש כך גם בנשק שאינו קל, וקרקפת שלישית ל1+ לדרג"ש כאשר הייאילווד אוחז בשתי חרבות ארוכות.
נוכל: ייאילווד המכוונן לקרקפת של נוכל מסוגל לבצע פעם בתור התקפת פתע הגורמת לנזק נוסף של 1ק4. קרקפות נוספות יעלו את הנזק מהתקפת הפתע ל-1ק6 (2 קרקפות של נוכל) ו-1ק8 (3 קרקפות של נוכל).
כושף: ייאילווד המכוונן לקרקפת של כושף יכול כפעולת בונוס להוסיף להתקפה אחת עם החרב שלו 1ק4 נקודות נזק נוספות של כוח-קסם (force), אש, ברק, חומצה, רעל או כפור (מתחדש לאחר מנוחה ארוכה).
מכשף: ייאילווד המכוונן לקרקפת של מכשף יכול כפעולה לשגר פעם אחת חזיז דמוי פרץ-קמאי לעבר יריב הנמצא בטווח של 30 רגל (9 מ') ממנו. על הייאילווד להצליח בגלגול פגיעה ללא תוספים (מתכונה או מיומנות) ובמידה ופגע יגרום לנזק של 1ק8 כוח-קסם (מתחדש במנוחה ארוכה או קצרה).
אשף: ייאילווד המכוונן לקרקפת של אשף יכול כפעולה להטיל לחש אשף אחד מעוצמה ראשונה, ללא תוספי תבונה או מיומנות לגלגול הפגיעה או ד"ק ההצלה (שנותר 8) (מתחדש במנוחה ארוכה).



ייאילווד, לוחם צעיר
לוחם זה טרם חישל לעצמו חרב מברזל מטאורי, אך יתכן והוא נושא כבר קרקפת או שתיים. אם פוגשים בו מחוץ לחבל ההר, הוא בוודאי נמצא במסע חיפוש אחר מטאור, וכנראה שאינו לבד.

דמוי-אדם בינוני (אדם), נטייה תוהו נייטרלי
דרג"ש: 11 (שריון עור)
נק"פ: 32 (5ק8 + 10)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 15 (2+), זריזות 11 (0+), כושר 14 (2+), תבונה 10 (0+), חוכמה 10 (0+), כריזמה 11 (0+)
כשרונות: שימוש בכלי נפח 4+
חושים: הבחנה פסיבית 10
שפות: שפת ייאילווד, אולי גם מדוברת
אתגר: 1/2 (100 נק"נ)

טקטיקות להקה: לייאילווד יש יתרון לגלגולי הפגיעה נגד יריבים הנמצאים במרחק של עד 5 רגל (1.5 מ') מייאילווד אחרים הנמצאים בהכרה.
קסם הקרקפות: הייאילווד יכול להנות מהשפעה של קרקפות, כפי שמתואר למעלה.

פעולות:
ריבוי התקפות: הייאילווד תוקף פעמיים בקפא"פ
חרב ארוכה: התקפת קפא"פ, 4+ לפגיעה, נזק 6 (1ק8 + 2) חותך ביד אחת או 7 (1ק10 + 2) חותך בשתי ידיים

ייאילווד, לוחם בכיר
לוחם זה מנוסה יותר ובעל מעמד, תמיד תהיה לו לפחות קרקפת אחת ולעיתים אף שלוש, והוא כבר הצליח לחשל לעצמו חרב מברזל מטאורי.

דמוי-אדם בינוני (אדם), נטייה תוהו נייטרלי
דרג"ש: 14 (חולצת שרשראות, זריזות)
נק"פ: 58 (9ק8 + 18)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 16 (3+), זריזות 13 (1+), כושר 14 (2+), תבונה 11 (0+), חוכמה 10 (0+), כריזמה 11 (0+)
כשרונות: שימוש בכלי נפח 7+
חושים: הבחנה פסיבית 10
שפות: שפת ייאילווד, אולי גם מדוברת
אתגר: 3 (700 נק"נ)

טקטיקות להקה: לייאילווד יש יתרון לגלגולי הפגיעה נגד יריבים הנמצאים במרחק של עד 5 רגל (1.5 מ') מייאילווד אחרים הנמצאים בהכרה.
קסם הקרקפות: הייאילווד יכול להנות מהשפעה של קרקפות, כפי שמתואר למעלה.
מחשל החרב: הייאילווד חישל לעצמו חרב מברזל מטאורי, הנחשבת לחרב קסומה 1+ (מחושב בנתונים)

פעולות:
ריבוי התקפות: הייאילווד תוקף פעמיים בקפא"פ
חרב ארוכה: התקפת קפא"פ, 6+ לפגיעה, נזק 8 (1ק8 + 4) חותך ביד אחת או 9 (1ק10 + 4) חותך בשתי ידיים
 
מעולה, אהבתי מאוד! נשמע כמו חבל ארץ מגניב במיוחד, אפילו כמחוז הולדתו של הרפתקן. אני מניח שזה משהו בהשראת סקוטים, חתים ואינדיאנים?
 
קרנביר

הקרנביר נראה במבט ראשון כקרנף ההולך על שתיים ובמבט שני כדמוי אדם בממדים עצומים עם ראש של קרנף שגופו מכוסה בעור אפור-שחור, קשה ועבה, שלעיתים חושבים שהוא שריון. כבר כמה מאות שנים המלומדים מתווכחים על הסוגיה האם הקרנביר הוא קרנף שכושף או קולל לדמות אדם או שמא ההיפך והאם הוא נוצר במעבדה של מכשף, מקדש של אל נשכח או כתאונה קסומה שמקורה במימד אחר, קרינה מסתורית או מחלה מוזרה. כך או אחרת, הקרנבירים נמצאים בסביבה כבר כמה מאות שנים.

לא מן הנמנע שהקרנבירים שההרפתקנים בני זמננו פוגשים כיום הם אותם קרנבירים בדיוק שפגשו הרפתקני העבר - ככל הידוע יצורים אלו אינם מתרבים אך מסוגלים לחיות מאות ואולי אף אלפי שנים, ומספרם הולך ופוחת מדור לדור. הקרנבירים עצמם לא מרבים לענות על שאלות בנושא, בעיקר כי יש להם זיכרון די קצר והם לא טובים בחשבון - לפני שנה או לפני מאתיים שנה הן אותם תקופה בעיניהם "בעבר" והעבר לא מעניין אותם עד כדי כך והם שוכחים אותו מהר מאוד.

קרנביר טיפוסי מתנשא לגובה של בין שניים וחצי לשלושה מטרים, אבל הוא נראה נמוך בהרבה בגלל מבנהו הרחב ויציבתו השפופה. מחרטומו המוארך מזדקרת קרן מעוקלת שאורכה מגיע לעיתים למטר. הם אינם עוטים שריון ומסתפקים בהגנה של עורם העבה, אבל כבר לפני שנות דור למדו הקרנבירים להשתמש בקורנסים כבדים ועד היום זהו הנשק החביב עליהם.

הקרנבירים אינם יצורים מרושעים בהכרח, אבל הם תוקפניים ורגזנים, גם כלפי קרנבירים אחרים. ניתן למצוא אותם משרתים כשכירי חרב ולעיתים רחוקות גם כפועלים בעבודות הריסה בהן כוחם וחיבתם לשבירת דברים עם קורנס באים לידי ביטוי. את שכרם הם מקבלים בעיקר במזון ומגורים וכן במשקאות חריפים - הקרנבירים אוהבים לשתות בירה ונראה כי אלכוהול אינו משפיע עליהם. תזונתם היא בעיקרה צמחונית - אם כי למרות שגופם לא מסוגל לעכל בשר ביעילות הם מאוד אוהבים את טעמו. קרנביר שאוכל בשר סובל מכאבי בטן, שילשולים ונפיחות - מה שהופך אותו מסתם בלתי-נעים לבלתי-נסבל ממש לסובבים אותו.

קרנביר
תפלץ גדול, נייטרלי
דרג"ש: 15 (שריון טבעי)
נק"פ: 85 (10ק10 + 30)
מהירות: 40 רגל

תכונות: כוח 20 (5+), זריזות 10 (0+), כושר 16 (3+), תבונה 9 (1-), חוכמה 10 (0+), כריזמה 6 (2-)
חושים: הבחנה פסיבית 10
שפות: מבין מדוברת, לא אוהב לדבר הרבה
אתגר: 3 (700 נק"נ)

הסתערות: אם הקרנביר נע לפחות 10 רגל (3 מ') ישר כלפי יריב ונוגח אותו בקרנו באותו תור, הוא גורם לו לנזק נוסף של 9 (2ק8) דוקר. אם היריב הוא יצור, עליו להצליח בגלגול הצלה כוח בד"ק 15 או לההידף 10 רגל (3 מ') לאחור ולהשתטח על הקרקע.
למחוץ ולרסק: הקרנביר מסוגל לבצע התקפת בונוס עם הקורנס שלו כנגד יריב השרוע על הקרקע במרחק של עד 10 רגל (3 מ') ממנו.

פעולות:
קורנס: התקפת קפא"פ, 7+ לפגיעה, נזק 19 (4ק6 + 5) מוחץ
נגיחה: התקפת קפא"פ, 7+ לפגיעה, נזק 14 (2ק8 + 5) דוקר
 
לא זוכר קרנפים מקונג פו פנדה, אבל אולי זה היה לי בראש בתת-מודע. בעיקרון זה יצור שדי יושב על הנישה של "שומר גדול ולא חכם מאוד".

הייאילווד כוללים השראה מסקוטים, חיתים, אינדיאנים, סרט הזבל "Iron Master" (השם ייאילווד הוא הלחימה של שמות הגיבור והנבל של הסרט) ועוד כל מיני דברים.
 
הקופים הלבנים מטירת ספונזו

ספונזו הייתה ברונות קטנה שלפני מאה או מאתיים שנה התפוררה עקב ניהול גרוע ואדמותיה נבלעו על ידי הרוזנויות השכנות. אבל בקצה הברונות, בהרים, עדיין שוכנת טירתו החרבה של היינריך איש ספונזו, הברון האחרון, שהיה ידוע כקוסם ותמהוני. מרבית האנשים נמנעים מהטירה, אבל הרפתקנים הולכים אליה לפעמים לחפש אוצרות ללא-בעלים. רובם לא חוזרים, אבל מי ששרדו יודעים לספר כי מתחת לטירה יש מערכת סבוכה של מערות טבעיות, שחלקן שופצו, רוצפו ונחצבו וחלקן נותרו כמות שהן. במערות הללו, מספרים ההרפתקנים שחזרו מהמקום, שוכנים קופים תוקפניים ובעלי פרווה לבנה. קופים שבניגוד לדודניהם שוכני היערות גם הולכים זקופים על שתיים, משתמשים בכלי נשק ולובשים חלקי-שריון.

ההרפתקנים אינם משקרים, אבל הם לא מכירים את כל הסיפור. הקופים חיו במערות התת-קרקעיות במשך מאות ואולי אלפי שנים לפני שבני משפחת ספונזו בנו את הטירה שלהם באזור. במהלך שנים אלו הם הפכו ללבקנים ופיתחו ראיית חושך, הסתגלו לחיים מתחת לפני האדמה, פיתחו סלידה מאור השמש ויצאו ללקט ירקות ופירות רק בלילות או בימים מעוננים במיוחד. היינריך, שאכן היה קוסם תמהוני, החליט שקופים אלו מתאימים במיוחד לשמש כצבאו, במשימה לכבוש את עולם המעמקים. בשילוב של אילוף, כשפים ורבייה סלקטיבית, הוא טיפח את הקופים כחיילים, לימד אותם ללכת, להילחם ולהשתמש בנשק. אלא שכספו של היינריך אזל, אנשיו זנחו אותו, והוא מת מזיקנה ושיטיון, מוקף בקופים שהעריצו אותו.

מותו של היינריך אמנם קטע את חלומו להפוך את הקופים לבעלי בינה כבני אדם, אבל הקופים הלבנים לא חזרו למצבם הפראי. הם הושיבו את גופתו של היינריך על כס מפואר באחד האולמות התת-קרקעיים, והמשיכו ללמד את הקופיפים הצעירים ללכת זקוף ולהשתמש בכלי נשק. הם גם הגנו על מקום מגוריהם מפני פולשים מעל פני הקרקע ומתחת לפני הקרקע, ושיגשגו במערות שמתחת לטירת ספונזו, כשמידי שנה דור חדש של קופים לוחמים צועד אל חדר הכס של היינריך ונשבע אמונים לשלד המתפורר שמונח שם על כסא אכול תולעים, כשעל הקירות סביבו ציורים דהויים שצויירו עוד בחייו ובהם מוצג חזונו - קופים עורכים מצעד צבאי, קופים נלחמים בגמדים ובאלפים אפלים, קופים קוטלים דרקון....

הקופים הלבנים של טירת ספונזו נבונים יותר מקופים רגילים, אבל עדיין לא מיומנים כמו בני אדם או אפילו אורקים. בעבר הם ידעו להשתמש בכלי נשק מסוגים שונים, אך כעת חימושם מוגבל למוט עץ עבה שבקצהו נעוצים מסמרים משברי-מתכת, ראשי חיצים וחניתות או עצמות ואבנים חדות אותו הם מייצרים בעצמם. מרבית הקופים לובשים חלקים של שריונות עתיקים או שברי-שריון שלקחו מגופותיהם של הרפתקנים שהביסו. הם יודעים להילחם וממשיכים להתאמן למלחמה - אבל הם לא באמת יודעים למה.

קוף לבן מטירת ספונזו
תפלצת בינונית (כבר אי אפשר לקרוא לו חיה, אבל הוא עוד לא דמוי אדם), נייטרלי
דרג"ש: 14 (חלקי שריון, זריזות)
נק"פ: 19 (3ק8 + 6)
מהירות: 30 רגל, טיפוס 30 רגל

תכונות: כוח 16 (3+), זריזות 14 (2+), כושר 14 (2+), תבונה 8 (1-), חוכמה 12 (1+), כריזמה 7 (2-)
כשרונות: אתלטיקה 5+, הבחנה 3+
חושים: הבחנה פסיבית 13, ראיית חושך לטווח של 60 רגל (18 מ')
שפות: שפת בסיסית של נהמות וצרחות.
אתגר: 1/2 (100 נק"נ)

רגישות לאור: באור השמש, לקוף הלבן יש חיסרון לגלגולי הפגיעה ולבדיקות הבחנה המבוססות על ראייה.
טקטיקות להקה: לקוף הלבן יש יתרון לגלגולי הפגיעה נגד יריב הנמצא במרחק של עד 5 רגל (1.5 מ') מקוף לבן אחר שאינו חסר הכרה.

פעולות:
ריבוי התקפות: הקוף תוקף פעמיים בקפא"פ - הוא יעדיף להשתמש בכלי נשק אך מסוגל להכות יריבים באגרופיו במידת הצורך.
כוכב-שחר: התקפת קפא"פ, 5+ לפגיעה, נזק 7 (1ק8 + 3) דוקר
אגרופים: התקפת קפא"פ, 5+ לפגיעה, נזק 6 (1ק6 + 3) מוחץ
 
הח׳אן הטטרי אמר/ה:
מגניב, אהבתי. קשור לקופים הלבנים מקונאן עליהם דיברת פה מתישהו?

לא. הקופים הלבנים היו במקור מפלצת מהחוברת האדומה של מו"ד בקופסאות, אבל שם הם היו סתם קופים עם סיפור רקע שהם נהיו תת-קרקעיים ולבקנים כדי להתאים למשחק בסביבה של מבוכים ומחילות מתחת לאדמה.

את הרעיון של לקחת את הקופים האלה ולתת להם כלי נשק ושריונות יישמתי בהרפתקה למו"ד בקופסאות שהרצתי לחבורה המיתולוגית שלי מתישהו באלף הקודם - שם גם היה את סיפור הרקע של הקוסם היינריך איש ספונזו שרצה "לקדם" את הקופים לרמה של דמויי אדם ובמבוך היו כל מיני ציורי קיר שרמזו על החזון שלו - אלה שתיארתי למעלה, וגם עוד כל מיני, כמו למשל ציור של היינריך (איש עם גלימה סגולה וזקן ארוך, הגלימה והזקן עדיין היו על השלד שלו ב"חדר הכס" וככה הדמויות זיהו אותו) ישן ומעליו בועה עם החלום שהוא חולם על קוף ערמומי-למראה שפורץ מנעול, קוף בשריון לוחות מניף חרב, קוף בגלימות מטיל לחש וקוף מחזיק סמל קדוש.
 
רוכבי השלחופה

שלחופות-הענק הם קרובי המשפחה עצומי המימדים של צב היבשה המוכר, רק עם שריון בקוטר של 12-15 מטר וגודל כללי של בית קטן. בטבע, מדובר בחיה שלווה למדי המתגוררת בערבות עשב, מוגנת ממרבית הטורפים מעצם מימדיה ושריונה הכבד ונהנית מחיים ארוכים מאוד - ספירת טבעות על קשקשי שריונן של שלחופות גדולות במיוחד מראה כי חלקן חיות כבר חמש מאות שנה ויותר. אבל הפוטנציאל של היצורים הכבירים לא נעלם מעיניהם של מצביאים למיניהם. שרי מלחמה עם תקציב מספיק גדול וסבלנות שכרו הרפתקנים שיאספו עבורם ביצי שלחופות ושלחופות צעירות (חלקם רומו על ידי הרפתקנים שמכרו להם עשרות פרטים של צב יבשה ענק בוגר מאחד האיים בתור "בקיעוני שלחופה") והחלו בתהליך גידול וביות של השלחופה לתפקיד של מכונת מלחמה.

הזן המבויית של השלחופה גדל מהר יותר בסיוע של תזונה עשירה וקסם, והשריון שלו מיושר בחלקו העליון באמצעים אלכימיים וקסמים. אמנם עוברות כמה עשרות שנים עד שהיצור מגיע למימדים מתאימים ללחימה, אבל כמו שאמר שר מלחמה חכם אחד (יש הטוענים כי היה זה סואן-זו, סבו של קואן-יאו) "הרוצה בתרנים - נוטע אלונים, והמתכנן מלחמה לדורות - מגדל שלחופות". בתהליך הגידול של השלחופה ננעצות בזהירות בעורפה ובאחורי גולגלתה של החיה יתדות כסף ובדולח, שחוטי נחושת וזהב מחברים ביניהן - מיתרים אלו מתחברים לידית מעוצבת משנהב או מתכת יקרה, באמצעותה רכב מיומן היושב במעלה שריונה יכול לשלוט בתנועות השלחופה באמצעות משיכות קלות, המפעילות היישר את עצביו של היצור.

על השריון המיושר מרכיבים ביצורי עץ, מכונות מצור קלות כגון קטפולטה או בליסטרה, וכן לוחמים מצויידים במוטות כידון ארוכים שתפקידם להרחיק אויבים המתקדמים אל השלחופה מאחוריה או מצדדיה. שלחופה ערוכה לקרב תישא על גבה כתריסר עד עשרים לוחמים ובהם תמיד רכב ושישה או עשרה כידונאים, וצוות מתחלף נוסף של קשתים או מפעילי מכונת מצור המקובעת על גבה של החיה.

שלחופה ענקית
תפלץ כביר, חסר נטייה
דרג"ש: 20 (שריון טבעי)
נק"פ: 363 (22ק20 + 132)
מהירות: 25 רגל

תכונות: כוח 27 (8+), זריזות 8 (1-), כושר 22 (6+), תבונה 3 (4-), חוכמה 10 (0+), כריזמה 6 (2-)
חושים: הבחנה פסיבית 10
שפות: -
אתגר: 16 (15,000)

נגיחת שריון: כפעולת בונוס, השלחופה יכולה להתנגש בבניינים, בשלחופות אחרות או ביצורים גדולים ואיטיים דומים באמצעות השריון שלה לגרימת נזק של 24 (3ק6 + 8) מוחץ. אם נדרש גלגול פגיעה, הוא מתבצע עם תוסף של 13+.

פעולות:
ריבוי התקפות: השלחופה תוקפת פעמיים - פעם אחת בנשיכה בפיה דמוי-המקור ופעם אחת ברמיסה באמצעות אחת מרגליה.
נשיכה: התקפת קפא"פ 13+ לפגיעה, נזק 27 (3ק12 + 8) חותך
רמיסה: תקפת קפא"פ 13+ לפגיעה, נזק 30 (4ק10 + 8) מוחץ וכן נדרשת הצלחה של היריב בגלגול הצלה כוח בד"ק 21 או שהוא יפול וישתטח ארצה.
מעיכה: השלחופה יכולה פשוט למשוך את רגליה אל תוך השריון שלה ולמחוץ תחתיה כל מי שנמצא מתחתיו. על יריבים בגודל גדול ומטה שנכנסו בטיפשותם אל מתחת לגחונו המשוריין של היצור, להצליח בגלגול הצלה זריזות בד"ק 21 כדי לחמוק בזמן ללא נזק, או להימעך לספיגת 52 (15ק6) נקודות נזק. אחרי מהלך כזה, לשלוחפה לוקחת פעולה בתורה כדי לחזור ולהתרומם על רגליה.

רכב שלחופה
הרכב שולט בתנועותיה של השלחופה, והריגתו תגרום לאובדן שליטה ביצור - שככל הנראה יעשה את הדבר ההגיוני ביותר מבחינת האינסטינקטים שלו ויברח. הרכב יושב בתא ממוגן מעץ ולוחות מתכת בחזית השריון של החיה, היישר מאחורי עורפה.

דמוי אדם בינוני, נטייה כלשהי
דרג"ש: 18 (שריון לוחות)
נק"פ: 58 (9ק8 + 18)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 13 (1+), זריזות 10 (0+), כושר 14 (2+), תבונה 13 (1+), חוכמה 16 (3+), כריזמה 11 (0+)
כשרונות: טיפול בחיות 7+
חושים: הבחנה פסיבית 13
שפות: שפה אחת כלשהי (לרוב מדוברת)
אתגר: 3 (700 נק"נ)

עמדה ממוגנת: התא הממוגן של הרכב מעניק לו שלושת-רבעי מחסה (5+ לדרג"ש ולגלגולי הצלה זריזות) כל עוד הוא שוהה בתוכו.

פעולות:
ריבוי התקפות: כדי להגן על עצמו הרכב נושא חרב ארוכה ומסוגל להשתמש בה פעמיים בתורו.
חרב ארוכה: התקפת קפא"פ 3+ לפגיעה, נזק 5 (1ק8 +1) ביד אחת או 6 (1ק10 + 1) בשתי ידיים חותך
שליטה בשלחופה: כל עוד הוא חי ובהכרה, הרכב שולט בפעולות ותנועות השלחופה באמצעות מיתרי כסף וזהב המחוברים לעצביו ומוחו של היצור.

רוכבי השלחופה
אלו הם הכידונאים, הקשתים ומפעילי מכונות המצור הפועלים מגבה של המפלצת.

דמוי אדם בינוני, נטייה כלשהי
דרג"ש: 13 (שריון עור, זריזות)
נק"פ: 32 (5ק8 + 10)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 15 (2+), זריזות 14 (2+), כושר 14 (3+), תבונה 10 (0+), חוכמה 10 (0+), כריזמה 10 (0+)
חושים: הבחנה פסיבית 10
שפות: שפה אחת כלשהי (לרוב מדוברת)
אתגר: 1/2 (100 נק"נ)

עמדה ממוגנת: הביצורים ותוספות המיגון על גבה של השלחופה נותנים לרוכבים חצי-מחסה (2+ לדרג"ש ולגלגולי הצלה זריזות)
יתרון גובה: לרוכבים יש יתרון בגלגולי הפגיעה במוטות-כידון וקשתות כנגד יריבים הנמצאים על הקרקע לרגלי השלחופה

פעולות:
ריבוי התקפות: רוכבי השלחופה תוקפים פעמיים בטווח או בקפא"פ, או בקצב הירי של מכונת המצור המורכבת על גב היצור
מוט כידון: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, הישג, נזק 7 (1ק10 + 2) דוקר
קשת קצרה: התקפת טווח 80/320 רגל (24/96 מ') 4+ לפגיעה, נזק 5 (1ק6 + 2) דוקר
מכונות מצור: על גב השלחופה מורכבת מכונת מצור קלה אחת משתי האפשרויות הבאות.
בליסטרה: מכונה זו נראית כרובה-קשת ענקי. נדרשת פעולה כדי לטעון אותה, פעולה כדי לכוון אותה ופעולה כדי לירות בה - צוות של שלושה לוחמים יכול לפיכך לבצע בה ירי אחת לסיבוב. התקפת טווח 120/480 רגל (36/144 מ') 6+ לפגיעה, נזק 16 (3ק10) דוקר. השלחופה נושאת בדרך כלל כ-20-30 חיצים לבליסטרה.
קטפולטה (מנגונל): מכונה זו משגרת כדורי אבן כבדים בקשת גבוהה. נדרשות שתי פעולות כדי לטעון אותה, שתי פעולות כדי לכוון אותה ופעולה אחת כדי לירות בה - צוות של חמישה לוחמים יכול לבצע בקטפולטה ירי אחת לסיבוב. התקפת טווח 200/800 רגל (60/240 מ') וטווח מינימום של 60 רגל (18 מ'), 5+ לפגיעה, נזק 27 (5ק10) מוחץ. השלחופה נושאת 7-10 כדורי אבן מתאימים.
 
הח׳אן הטטרי אמר/ה:
אני מניח שזה קשור לסון דזו?

איזה עוד "חכם צבאי סיני עתיק" הייתי אמור להמציא תוך כדי כתיבה?

TheKnightWhosaidKnit אמר/ה:
מעניין אותי המעבר מ"דמויות מעניינות עם רקע " ל" הי, זו סוג של מפלצות חצי אנושיות שמשתמשות בכלי הנשק הזה !"

כמו שכתבתי ב"הצהרת הכוונות" בהתחלת האתגר הזה, אני לא הולך להיות מאוד עקבי - כלי הנשק הוא רק ההשראה, מה שיכול לצאת ממנו זה כבר סיפור אחר. איך הגעתי למשל מ"מוט כידון" ל"צב ממש גדול עם לוחמים וקטפולטה על הגב"? לא יודע - שיחקתי בראש עם כל מיני רעיונות וזה מה שיצא.

אביעד אמר/ה:
כמה רקעים כבר אפשר להמציא ברצף? גם זה מעניין ואפילו מאוד

האמת שלהמציא דב"ש ספציפי שמשתמש בנשק זה יחסית קל. אפשר אפילו להחליף בין כלי הנשק של חלק מהדב"שים-עם-אישיות-ושם שמופיעים פה ולא באמת יהיה הבדל גדול. מה שמאתגר זה למצוא הסבר למה קבוצה גדולה של לוחמים משתמשים בנשק הזה. אני כבר הולך לצפות לבעיות כשאגיע לרשת, אם כי נראה לי שעם שוט כבר עליתי על הפיתרון של מאלפי אריות (אחרי שצבא של מלכות סאדו נפסל כאופציה מטעמי דביליות כללית)
 
טוריאדור

(רקע: מסתבר ש"טוריאדור" זו בכלל לא מילה אמיתית. כשהמלחין ביזה כתב את "שיר הטוריאדור" לאופרה "כרמן" הוא היה צריך מילה עם ארבע הברות כדי להתאים למשקל השיר, וכנראה הדביק את "טוררו" שזה כל מי שמתעסק במלחמת שוורים, ל"מטדור" שזה הבחור עם הגלימה והכובע שהורג את הפר)

הטוריאדורים החלו את דרכם כמטדורים, לוחמים קוטלי-פרים שנלחמו בחיות הגדולות בזירות-דמים להנאת הקהל. אלא שהאופנה השתנתה וגם באו ימי מצוקה ומלחמה, והמטדורים נאלצו לצאת לשדה הקרב. אז הם גם גילו שבמקום להילחם נגד פרים, אפשר להילחם בעזרתם, והפכו ממטדורים (קוטלי-פרים) לטוריאדורים (לוחמי-פרים).

כיום הטוריאדורים הם סוג של מסדר צבאי או קבוצה שמתרגלת אומנות לחימה ייחודית. בגדי אומנות הלחימה הזו הם מדי המטדור המצועצעים-למראה משנים עברו. כלי נשקו של הטוריאדור הם חרב הסיף צרת הלהב והגלימה הצבעונית, המשמשת אותו להגנה, הטעיה - ולשיסוי הפר הגדול באויביו.

טוריאדור

דמוי אדם בינוני, נטייה כלשהי
דרג"ש: 17 (זריזות, טוריאדור היכון טוריאדור!, גלימה מתנופפת)
נק"פ: 60 (11ק8 + 11)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 13 (1+), זריזות 17 (3+), כושר 13 (1+), תבונה 12 (1+), חוכמה 11 (0+), כריזמה 16 (3+)
כשרונות: טיפול בחיות 4+, אתלטיקה 3+, הופעה 7+
חושים: הבחנה פסיבית 10
שפות: שפה אחת כלשהי (לרוב מדוברת)
אתגר: 3 (700 נק"נ)

טוריאדור היכון טוריאדור!: כל עוד הוא לובש שריון קל או אינו לובש שריון כלל ואינו משתמש במגן, הטוריאדור מוסיף לדרג"ש את תוסף הכריזמה שלו.
גלימה מתנופפת: כל עוד הוא אוחז בגלימה הצבעונית שלו באחת מידיו ומסוגל להניף אותה כדי להטעות התקפות, הטוריאדור נהנה מתוסף של 1+ לדרג"ש (מחושב בנתונים)
פר לחימה: לכל טוריאדור יש פר לחימה הנאמן לו ומציית להוראותיו. הפר מאולף לתקוף יריבים בהתאם לנפנופי הגלימה של הטוריאדור.

פעולות:
ריבוי התקפות: הטוריאדור יכול לתקוף פעמיים בקפא"פ, או לתקוף פעם אחת ולשסות את הפר לתקוף.
סיף: התקפת קפא"פ 5+ לפגיעה, נזק 7 (1ק8 + 3) דוקר
שיסוי הפר: הטוריאדור מניף את הגלימה שלו לכיוון יריב ומסמן לפר שלו לתקוף אותו - בדרך כלל בהסתערות.

תגובות:
אולה!: הטוריאדור מטעה את יריבו באמצעות תנועה של הגלימה שלו, ומפחית את הנזק הנגרם לו מהתקפה שפגעה בו בחצי. על הטוריאדור להיות מסוגל לראות את תוקפו.

פר לחימה
פרי הלחימה של הטוריאדורים מגיעים במגוון צבעים וצורות קרניים, אך בדרך כלל הם גדולים ומרשימים יותר מבן-הבקר הממוצע בחווה הקרובה. הם גם תוקפניים ורגזנים יותר. הפרים מאומנים לתקוף בהתאם להנחיותיו של הטוריאדור, אבל אם הוא לא מצביע עבורם על יריב מסויים הם יעדיפו לנגוח במי שמאיים עליהם או מרגיז אותם במיוחד.

חיה גדולה, ללא נטייה
דרג"ש: 11 (שריון טבעי)
נק"פ: 42 (4ק10 + 20)
מהירות: 40 רגל

תכונות: כוח 19 (4+), זריזות 11 (0+), כושר 20 (5+), תבונה 2 (4-), חוכמה 11 (0+), כריזמה 6 (2-)
גלגולי הצלה: כושר 7+
חושים: הבחנה פסיבית 10
שפות: -
אתגר: 2 (450 נק"נ)

הסתערות: אם הפר נע לפחות 20 רגל (6 מ') הישר אל המטרה ופוגע בנגיחה, הוא גורם לנזק נוסף של 9 (2ק8) דוקר. על הננגח להצליח בגלגול הצלה כוח בד"ק 14 או ליפול ולהשתטח על הארץ

פעולות:
נגיחה: התקפת קפא"פ 6+ לפגיעה, נזק 14 (2ק8 + 5) דוקר.
 
חזרה
Top