• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

witch - הסבתא של הwarlock עוד ממוד"מ2

הוורלוק השתחל למו"ד בספר הרחבה לקוסמים ממהדורה 3 והפך למקצוע בסיס במהדורה 4, אבל הוא לא לגמרי חדש.
את השורשים שלו אפשר למצוא בקיט של המכשפה (witch) מהמדריך השלם לקוסמים ממוד"מ2 - כאשר בשורת-אגב מצויין שמרבית המכשפות הן נשים אבל יש גם מכשפות גברים שנקראים וורלוק.

באותם ימים, זה לא בדיוק היה מקצוע נפרד אלא "קיט" - קצת דומה לארכיטיפים של מו"ד5 - "הלבשה" על מקצוע מסויים ששינתה בו כמה דברים אבל השתמשה בבסיס שלו. והמכשפה הייתה קוסמת לכל דבר, אבל עם יחסית המון שינויים בהשוואה לקיטים אחרים (לצורך ההשוואה, הקוסם המיליטנט ויתר על גישה לאסכולת קסם ובתמורה קיבל אפשרות להשתמש בכלי נשק של לוחם, וזהו בערך).

המאפיין המיוחד של המכשפה היה שהיא מקבלת את הלחשים שלה מיצור על-טבעי רב עוצמה. היצורים הללו לא פורטו כל כך, אבל צויין שהם אינם נחמדים במיוחד ושאחד החיסרונות של המקצוע הוא שמידי פעם הם מנסים להשתלט עליה והיא צריכה לנהל איתם מאבק מנטלי מתיש שמשית עליה מחסרים לגלגולים שונים - החלק הזה לא היה יותר מידי מפורט אבל היו כמה דוגמאות לתדירויות והשפעות של מאבק כזה.

חוץ מזה, המכשפה סבלה מחסרון שבכל מקום שהיא מגיעה אליו תוך כמה זמן היו מתאספים בריונים עם קלשונים ולפידים ומנסים לשרוף אותה.

בתמורה לחסרונות הדי-מוזרים האלה, המכשפות קיבלו די הרבה הטבות מפתות כמו, להתחיל את המשחק עם חפצי קסם בשווי 1500 פ"ז, יכולת לזמן חיה מסייעת (פמיליאר) בלי לשלם מלא כסף על חומרים, לייצר רעלים מרדימים ואז מסוכנים כשהיא עולה בדרגות, יכולת להקסים מפלצות ולייצר שיקוי תעופה בדרגות גבוהות והכי "מכשפתי" - בדרגה 13 להטיל קללות שכופות כל מיני מחסרים מעצבנים על אויביה.

קשה לומר שהרבה מזה נשאר בוורלוק של המהדורות המתקדמות, אבל ככל הידוע - זו הייתה ההופעה הראשונה שלו במשחק.
 
אני זוכר את ה Witch במעורפל, אבל למעט השם של ה Warlock קשה מאוד להגיד שמבחינה מכאנית או פלאפית משהו ממנו באמת שרד. לא הייתי קורא לזה "סבתא" אלא קרוב-רחוק שחולק במקרה את אותו השם.
אין באמת בין ה Warlock של היום למכשפה של אז קשר אמיתי לדעתי.
 
המכשפה הופיעה במהדורה 4 בתור בנייה (הדבר הכי קרוב כנראה לקיט של מהדורה 2) של אשף בספר Heroes of the Feywild. היא ידועה בתור הבנייה הכי גרועה לאשף במהדורה 4, כאשר בזמן שבניות אחרות מעניקות לאשף התמחות בכלי קסום מיוחד שמעניק לו כוחות המתאימים לו, או התמחות במסורת לחשים שמחזקת קסמים מסוג מסוים אצלו, או אפילו עוזר ג'יני אם הוא לקח את הש'איר.

המכשפה לעומת זאת, היא בנייה המבוססת על תבונה (כמו כול אשף) וחכמה, ומעניקה לאשף יכולת נבואית שתלויה לחלוטין בנחמדות של המנחה (והטקסים של מהדורה 4 מחקים כבר את האפקט הזה), כישרון יציר סוד חינם, יכולת להחליף לחשים ידועים במנוחה ארוכה (הארקאניסט עושה את זה גם כן, ועם יתרונות נורמליים) ולחדש לחשי התקלות בתקופת האגדה (יש כישרון שעושה בדיוק אותו דבר ללחשים יומיים). לסיום, כול מכשפה בוחרת Coven אליו היא מצטרפת, מבין שניים הזמינים (Dark Moon ו-Full Moon), שכול אחד מהם נותן לה טיפה בונוסים למיומנויות ולחש התקלות מדרגה 1 בחינם שנבחר בידי ה-Coven, כאשר רק אחד מהכוחות לא פשוט... מביך בחוסר היעילות שלו.

כמובן, אחרי כזו התחלה מזעזעת, כאשר המכשפה היא אוסף של מאפיינים שפשוט נעשו יותר טוב על ידי בניות אחרות, ובעיקר לאור העובדה שהמכשפה יצאה בשנים המאוחרת של מהדורה 4, *אחרי* כול הבניות האחרות, היא לא ראתה הרבה משחק או אהבה.
 
חזרה
Top