• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

העידן ה-13 - היער המושחת <משחק מקוון> [נגמר]

רייז מסיים לדחוף את הגופות לבור וחוזר לצורתו הרגילה, עייף. "כע, אמא כנראה יודעת ת'שפה. היא יודעת ת'שפה של כל חיה, ודרקונים הם סתם חיה מגעילה." הוא מפהק ומתמתח, " 'ני חושב שכדאי לדבר איתה ב'מת. אולי הציפציפים לחשו לה משו, הן תמיד מספרות לה דברים שקורים מחוץ ליער."
 
"אתם בטוחים שאתם רוצים להגיע עד לשם?" סאוואלה מעלה הסתייגות אחרונה בעיקר בשביל להביע את עמדתה לפני שהיא מסכימה, "האקדמיה הרבה יותר קרובה לפה מהיער הפראי ואנחנו נצטרך לעבור בדרך את השממה האדומה, היכן ששאר האסירים נמצאים."
 
פרדאן התמודד עם דלקות בעבר, למרות שהיו מחזה נדיר. הוא שומר על האש קטנה ככל שאפשר ומאוור אותה לאט דרך חורים בבור, ומייד מכסה אותו בסלעים קטנים כדי להשאיר בדיוק מספיק מקום לאוויר להיכנס.

META
חוכמה + רקע סייר יערות: 13+4+4 = 21
 
בלי למשוך יותר מדי תשומת לב מהאש, אתם יכולים לעבור בנחת ליעד הבא.

OUT
הבנתי שאתם הולכים להוריזון, למרות שאני לא מתכוון לעצור אתכם אם לא הגעתם עדיין להחלטה. אתם יכולים לעלות לדרגה 3, ובקרוב אני אכתוב את השאלות/הערות שלי על הכיוון הבא.

אם עדיין לא השתמשתם בנקודות היחס שלכם, אתם יכולים להשיג חפצים קסומים עד הרמה שלכם (2, אז ההזדמנות עכשיו היא בשביל פרדאן ורייז אם אני לא טועה). תכתבו איך מצאתם או קיבלתם אותו (עדיף שיהיה קשור באופן כלשהו ליחס שנתן את זה) ואיזה סגנון חפץ אתם רוצים כדי שאדע איזה סוג לכתוב. אז תוכלו לגלגל יחסים מחדש (אבל אל תשמרו יותר מ-3 מהרמה הקודמת).
 
OUT
Nextorl אמר/ה:
האם אפשר איזה שהוא חפץ קסום שיאפשר לי תקשורת מיידית עם הדרואידית? גם אם זמנית או חד פעמית.

כן. איך אתה מציע שזה יעבוד? אני חושב איכשהו לאזן את זה על פי היכולת של הקוסם לרמה 3. זה יהיה חייב להקל יותר בחוקי המרחק (שזה בסדר בעיניי אם זה חד פעמי ורק עם הדרואידית), אבל מה אתה חושב על גלגול הרקע שזה חייב? או אתה חושב שעדיף לבסס אותו על משהו אחר?

חפצים קסומים הם גם לא נחשבים לכאלה שאפשר להחזיק רק באחד לכל רמה, אז הוא גם יכול להחזיק חפץ קסום "אמיתי" אחר.

פרדאן:
לפני שהגופות נשרפות, אתה מספיק לקחת מהדרקון הלבן כמה מהקשקשים שלו שמתחילים לזהור כמו פנינה. החום מהאש עושה אותם קלים להדביק על השריון שלך, ואתה מרגיש שהשריון מתחזק, והקשקשים החדשים גורמים לשריון להקרין אור מפואר, ואפילו קצת מסנוור.

שריון הפאר (הרפתקן)
(+1 דרג"ש)
כל אויב שבקפא"פ איתך סובל ממחסר -2 בהתקפות נגד בעלי הברית שלך.

שמתי לב שהקווירקים לא ממש יוצאים לפועל אז נראה לי שאני כבר לא אכתוב אותם עם החפצים הקסומים.
 
OUT
אז בנוסף לדברים הבאים המיידיים, חשבתי על הכיוון הכללי, אז כתבתי לעצמי בקיצור איך אפשר להמשיך מפה. חשבתי על איך להמשיך כדי להגיע לסוג של סיום בעוד 3-4 רמות, ואז עוד רמה אחת לכל אחד מכם לסיים את הסיפור האישי בעקבות מה שיקרה (רייז ואדון הדובים, סאוואלה והנבואה על השדים, פרדאן ועיניו), ושיישאר עוד 1-2 רמות למקרה שהכל לא הולך כמתוכנן (כי אף פעם לא הולך כמתוכנן, לפחות ממה שראיתי עד עכשיו, וטוב שיש בחירות כאלה).

אז אני רוצה לשאול את דעתכם על הדברים האלה:

  • מה דעתכם על התוכנית הזאת?
  • לעתיד המיידי, נראה לי שרציתם לחזור לבדוק את הכתב הדרקוני. אחר כך רייז רצה לחזור ליער הפרא, שזה יעד די טבעי בשבילו. בשביל האחרים, זה הכיוון שהייתם הולכים אליו? (הטימוא של היער הוא עדיין נושא שעומד על הפרק)
  • יש דב"ש/אויב/מוטיב וכו' שהייתם מעוניינים שיחזור?
  • אתם נהנים?

Nextorl אמר/ה:
OUT
חשבתי על משהו בסגנון הולוגרמה כזו שמאפשרת לי באמת לעשות שיחה עם הדרואידית. אני לא חושב שצריך לאזן את זה במיוחד אם זה חד פעמי- שיחה אחת זה לא דבר כזה חזק.
אתה צודק, אז זה יכול להגיע לרייז מתי שיפגוש את הדרואידית בפעם הבאה, או אם אתה רוצה את זה עכשיו תמצא הצדקה סיפורית איך זה הגיע לרייז.
 
out:
חושב שסופסוף סיימתי לעדכן את הדמות לחוקים של ספר השדים (דף הדמות בהודעה הראשונה התעדכן - טוב נו).
השינויים העיקריים בחוקים/דמות (בספוילר בשביל הסדר):
  • עכשיו אין יותר את הקללה בזריקת 13 - לא שזה קרה אפילו פעם אחת במהלך המשחק...
  • אין יותר לחשי מזל - כלומר אני מקבל זימון שד בכל נתיב (שד לכל קרב כשאולי בשני אם יהיה לי מזל יהיו 2).
  • ההתנגדות של סאוואלה לאש נחלשה - גם האלמנט הזה בדמות לא בה לידי ביטוי כלל.
  • עשו החלשה לכמה לחשים שהשתמשתי בהם ולכן רוב הלחשים שלי התחלפו (וגם עכשיו אני יכול לבחור לחשים מדרג 3). כרגע האמת אין לי לחש התקפה לפי רצון (אחד מאלה שאני יכול לבחור גורם לבעלי-ברית 10 נזק מתמשך בהחמצה והשני גורם לי לקחת חצי נזק מההתקפה השנייה והלאה).
  • החלטתי לשנות את הכישרון ריקוד בלהבות לכישרון פליקרינג (ההגנות שלי עולות ב-2 או יורדות ב-1 במשך הקרב -משתנה כל פעם שאני נפגע). - האמת אני בכלל שוקל להחליף את אחד הכישרונות לדרך הטבח (ייתן לי עוד זימון או 2, יחזק את ה-AC ב-2 והתנגדות חלשה להתקפות קפא"פ).
  • אחד הלחשים שלי כרגע מיועד לאויבים עם פחות מ-70 נק"פ - איך המעקב אחרי זה עובד? כאילו איך אני אמור לדעת מי נראה מספיק חלש שאפשר לפגוע בו עם זה?
תשובות לשאלות:
  • נשמע טוב.
  • האמת יש את הכתב הדרקוני ויש לעקוב אחרי הכסף, שתי האפשרויות סבירות בעיניי. סאוואלה די אגואיסטית היער פחות מעניין אותה, אלא אם יצא לה משהו מזה...
  • לחזור? בינתיים הכל טוב מבחינתי, אין מישהו ספציפי שהייתי רוצה שיחזור (בייחוד שכולם מתים, לא?). משהו חדש?
    1. מישהו שמשתמש באש/רעל כנשק - לסאוואלה יש התנגדות מסוימת לשני הדברים האלה וכל המשחק לא הייתה לי הזדמנות לנצל את זה אפילו פעם אחת, אבל לא חובה.
    2. אולי דמויות מהרקעים של סאוואלה, רייז ופרדאן, גם זה לא חובה.
  • כן.
meta:
דיאבוליסט: 6
ארכימג: 4
צלבן (5 מהיום הקודם): 1
 
OUT
ג'וני אמר/ה:
כרגע האמת אין לי לחש התקפה לפי רצון (אחד מאלה שאני יכול לבחור גורם לבעלי-ברית 10 נזק מתמשך בהחמצה והשני גורם לי לקחת חצי נזק מההתקפה השנייה והלאה).
בדף דמות שלך יש flame shroud, לא?

ג'וני אמר/ה:
אחד הלחשים שלי כרגע מיועד לאויבים עם פחות מ-70 נק"פ - איך המעקב אחרי זה עובד? כאילו איך אני אמור לדעת מי נראה מספיק חלש שאפשר לפגוע בו עם זה?
ברמה הזאת, למפלצת רגילה תהיה בערך 70 נק"פ +/- 20 (או יותר פי 2-3 לאלה שיותר גדולים). אבל לפי החוקים זה לא אמור להתבזבז אם אתה לא מנחש נכון את נקה"פ שלו, אז טכנית אתה יכול פשוט לכתוב שאתה משתמש בו, ולכתוב יכולת אחרת למקרה שיש לו יותר נק"פ.
 
OUT:
flame shroud זה לא לחש התקפה, זה לחש הגנתי שהמטרה שלו היא לברוח מקפא"פ ועל הדרך עושה מעט נזק. במילים אחרות אם סאוואלה בקפא"פ עם מישהו היא בצרות, כמעט כל זריקה תפגע בה והלחש נועד להוציא אותה מזה.
 
OUT
מה אם הדרקונים קיבלו משהו שיאפשר להם לתקשר עם הבוס שלהם אחרי שהעסקה תושלם, ורייז ישתמש בזה כדי לתקשר עם הדרואידית במקום?

META
6 חיובי עם הדרואידית (ישן)
5 מסובך עם הצלבן (ישן)

שום דבר חדש מהגלגולים של עכשיו (1,2,1).
 
1. נשמע טוב.
2. אם תינתן לו סיבה טובה, בוודאי. פרדאן עדיין לא שמח ללכת ולפגוש בדרואידית, אך הוא יעשה זאת במידת הצורך.
3. אני מניח שהייתי רוצה לפגוש בארכימג שוב. הוא מעניין, עוצמתי אך בעל ערכים שלא תמיד עומדים לצד שאר המגים.
4. בהחלט, למרות שזה טיפה מתחיל להרגיש כמו קרב אחרי קרב אחרי קרב. אין לי בעיה עם היתקלויות קרביות, אבל זה מרגיש כאילו זה כל מה שאנחנו עושים לאחרונה.
 
OUT
Nextorl אמר/ה:
מה אם הדרקונים קיבלו משהו שיאפשר להם לתקשר עם הבוס שלהם אחרי שהעסקה תושלם, ורייז ישתמש בזה כדי לתקשר עם הדרואידית במקום?
רעיון מעניין. איך המשהו הזה עובד, ואיך רייז יכול לשנות אותו כך שהוא יאפשר תקשורת עם הדרואידית ולא הבוסים של הדרקונים?

Qurrion אמר/ה:
4. בהחלט, למרות שזה טיפה מתחיל להרגיש כמו קרב אחרי קרב אחרי קרב. אין לי בעיה עם היתקלויות קרביות, אבל זה מרגיש כאילו זה כל מה שאנחנו עושים לאחרונה.

אתה צודק, אבל אני מנסה לאפשר פתרונות לא אלימים לבעיות כשאפשר. בשני המקרים האחרונים התכוונתם להתקיף כשעוד היה אפשר להימנע מזה.

בעיקרון אני חושב שזאת החלטה שלכם עד כמה להילחם וכמה לנסות בדרכים אחרות. נקסטורל אמר מקודם שזה כי לא טובים באתגרים חברתיים, ואני לא בטוח בדיוק למה - שלא טובים מכאנית (כריזמה נמוכה), או שזה לא באופי של הדמויות, או בגלל שזה קשה במדיום כתוב. לדעתי אפשר למצוא דרכים להתמודד עם אלה. אבל אם זה אתם כשחקנים שרוצים או לא רוצים, אולי כדאי שתבררו עד כמה שאתם מעוניינים בשיחה מול קרבות?
 
OUT
חשבתי שפשוט ה"כדור בדולח" או מה שלא יהיה לא מכוונן למישהו מסוים. ורייז יוכל להשתמש בו פשוט כדי "להתקשר" לדרואידית הגדולה במקום למי שלא יהיה שהיו אמורים להתקשר אליו איתו.
 
OUT
מי שלא עדכן לרמה 3 יכול לעדכן מתישהו לפני שנתחיל מחדש.

רייז
יש לרייז כדור בדולח עכשיו שנותן לו לתקשר עם הדרואידית. אני מניח שהוא רצה להשתמש בו עכשיו (תתקן אותי אם לא). מה המסר שהוא רוצה לשלוח לדרואידית?

סאוואלה
סאוואלה כבר קיבלה את מה שהיא רצתה לקבל מהארכימג. היא מרגישה מחויבות אליו עדיין? יש לה תוכניות משלה לעתיד הקרוב?

פרדאן
הארכימג אמר לך לשים לב יותר למה שהעיניים מנסות לומר לך. אתה מרגיש משהו מהן? אולי לעיניים שלך הייתה דעה על מה שעשית במשימה הזו?
 
פרדאן:
פרדאן מרגיש הרגשה של דחייה, כאילו העיניים מסרבות לראות את מה שהוא מביט בהן. לאחרונה, זה היה הרג, טבח ורצח, אך הן נמשכות לעבר מישהו: רגנארוק. הוא היצור היחיד שעיניו אינן מסוגלות לראות דרכו. עד כה פרדאן יכל לסכם כל אחד במשפט או שניים ברגע שהוא ראה אותו ודיבר איתו חמש דקות. את רגנארוק הוא לא יכל להבין כלל.
 
חזרה
Top