• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שליטים ושדים [שו"ש 68][PF] גשם הפטריות

גשם הפטריות
בארצות האפלות שמתחת לעולמנו, לעתים מתרחשת תופעה הידועה כגשם הפטריות. מוזרה וביזארית ליושבי הקרקע כפי שתהיה, התופעה המוזרה היא תופעה נפוצה שכול ציוויליזציה השוכנת עמוק מספיק אל תוך הקרקע מכירה. כאשר תקרת העולם נפרצת, גשם של צמחים, בעיקר פטריות ועובש, נופל מטה ופוגש ביצורים החיים, משנה לחלוטין את הסביבה.

מקור התופעה
המקור לגשם הפטריות יכול להיות רב ומוזר, אבל יש כמה תופעות שלרוב יוצרות את גשם הפטריות. הראשונות, והטבעיות ביותר, הן תזוזות של האדמה עצמה. רעידת אדמה פשוטה יכולה לפעור פתח אדיר באדמה, שיגרום לגשם פטריות באזור מסוים. גם שטפונות ופרצי מגמה רותחת עשויים למוטט אזור שלם המלא בצמחים תת קרקעיים ולפעור פתח מטה, מה שיגרום לגשם פטריות במקום כולשהו.

אך אלו הן רק התופעות הטבעיות שעשויות לגרום לכך. לחשי רעידת אדמה שהוטלו בחופזה, טקסים טבעיים שנכשלו ופגעו בכוכב גולאריון עצמו, וטקסים מקודשים. יש כמה וכמה אלים שקשורים לגשם הפטריות, אך השאלה היא האם זהו קשר ישיר או קשר שהדתות המתאימות מצאו בעצמן נותרת בעינה. הידוע מכול האלים שקשור לגשם הפטריות היו סית'-וו'סוג, אדון השדים של המחלה, הפטריות והטפילים. כמעט כול גשם פטריות מושך אליו את מאמיניו של סית'-וו'סוג, המאמינים שגשם הפטריות הוא מאורע מקודש המסמל את כוחו האדיר של האל שלהם. הדרו של העולם התחתון רואים את גשם הפטריות בראיה דתית זו ומציינים זאת בכתבים המקודשים להם. לא פעם אחת גשם פטריות נוצר אך ורק על ידי הטקסים המקודשים של נסיך הבריאות המקוללת, וייתכן שזוהי הסיבה הכי נפוצה לגשם פטריות שאינה אקראית.

אלים משניים נוספים רואים גשם פטריות כחלק מהדת שלהם. כאשר רעלים מופצים ועולים מן הפטריות אל האוויר, מאמיניה הנדירים של האסורה ראנה צ'ופורוואגאסטי, העלמה בערפל רעיל, רואים זאת כמקום לעלייה לרגל. אך גם ללא זה, הכנסיות הקטנטנות של השליחים הדימונים טאמדה, לב העובש, ואף דסיאד, השחר הריק, במקרים גשמי פטריות הרסניים מספיק, לעתים הן הגורם או לפחות תופעת לוואי הנמשכת למקום של גשמי פטריות. למרות שלשליחים הדימונים אין עניין רב ביצירת כתות משלהם, שליחים מטורפים שלהם מסתובבים בעולם התחתון ומפיצים תורות אפלות של הרס, וגשמי פטריות, על תופעות הלוואי שלהן, מתאימות לתיאור ההרס שהם מחפשים. לסיום, גם כוהנים של האם הירוקה, מפנתיאון העתיקים ביותר, יוצרים גשמי פטריות כחלק מהאידיאולוגיות הקיצוניות שלהם.

סיבה מעט יותר טבעית ליצירת גשם פטריות, היא התרבות מוגזמת של יצורים או צמחים באזור רעוע שגורם לאדמה החלשה להתמוטט תחתיהם ולגרום לגשם פטריות. לרוב, אלו זוחלים פטרייתיים [ממדריך המפלצות 2], גזע של טורפי אלפא אכזריים, המשלבים תכונות של חרק וצמח, מתרבים במהירות ומשתלטים על אזורים רבים, עם אבולוציה מהירה המאפשרת להם להתאים עצמם לכול שטח. בנוסף להם, דרואידים תת קרקעיים גורמים לעתים לגשמי פטריות במערות המלאות ביצורי צמח כאשר הם לא משתמשים בלחשים שלהם בזהירות. לסיום, למרות שהן נדירות יחסית על מישור החומר, מלכות העובש [ממגדיר המפלצות 6] קשורות לתופעה אף הן, ומופיעות תדיר באתרים בהם התרחש גשם פטריות.

אך מכול המקרים הללו, הראוי ביותר לציון הוא הקשר של גזע המיקלואידים [מדריך המפלצות 3] לגשם הפטריות. גזע של אנשי פטריה בעצמם, בשביל גזע המיקלואידים גשם הפטריות הוא נשק צבאי לחלוטין בו הם משתמשיל על מנת להשתלט על אזורים וטריטוריות השייכים לגזעים אחרים. חסינים או מכירים היטב את רוב ההשפעות המזיקות של פטריות, המיקלואידים יוצרים גשמי פטריות כנגד אויביהם ביעילות והשתלטו ככה על מספר אזורים בעולם התחתון. יש המספרים על עתק שהמיקלואידים אוחזים, המעניק להם את היכולת לזמן גשמי פטריות לכול קרב וקרב, אך עתק כזה- אם קיים- הוא יחיד במינו והוא נמצא בידיים של שבט מיקלואידים יחיד.

פס צד: גשם הפטריות של צ'וקארו
לרוב נראה כי גשמי פטריות הן תופעה שמקושרת אך ורק ליצורים מרושעים ולאלים של רוע, והדבר נכון. גשמי פטריות הם הרסניים, קטלניים, יכולים לחסל סביבות חיים שלמות ברגע על ידי פלישה אכזרית של מינים פולשים למקומות שלא יועדו להם בעולם התחתון. אך ישנו סיפור אחד, על גשם פטריות שהיה דווקא לתופעה חיובית.

הדבר התרחש כאשר הטרוגלודיטים של העולם התחתון נלחמו באלפים האפלים, מלחמה ארוכת שנים שגרמה לאבדות רבות. השטח של המאבק היה זהיר, אך על מנת להגיע אליו שטחים של יצורים וחיות תת קרקעיות רבות נשרפו לעפר בדרך הצבאות. תפילה מלב הארצות האפלות, על פי האגדה, עלתה באותו הרגע אל אליסיום. ובעקבות טבעה הזר והמיוחד, המגיע מיצור שלא ידע טוב מימיו, היא גם נענתה.

לאחר 20 שעות בלבד, המלחמה הופסקה לחלוטין, לאחר שעל הצבאות ממעל נפתחה תקרת העולם התחתון וגשם פטריות התחיל. פטריות אלו פגעו באדמה והעלו ערפל של מערפלי חושים אל האוויר. שנים לאחר מהן, המקום נותר עזוב, שכן כול יצור הנכנס לתוכו נכנס לעולם של הזיות, תעתוע חושים ואשליות מחשבתיות. יש המספרים סיפורים על לב המקום, שמאפשר לו במשך עשרות ומאות שנחם עדיין להתקיים, אך האגדה מספרת שרק מי שייתן לעצמו להיות מושפע מן ההזיות יוכל למצוא את החפץ העוצמתי.

הטרוגלודיטים והדרו לא מפיצים את האגדה, אך הכנסייה של צ'וקארו, עלמת התעתוע והתעלולים, מאמינה כי גשם הפטריות היה מעשה של האלה שלהם, מתפילה טהורה שמצאה את דרכה לאליסיום. רק החפת השוכן במרכז ההזיות יוכל לאשר או להכחיש את סיפורי הכנסייה.

השפעות גשם הפטריות
גשם הפטריות הוא תופעה מגוונת ומסוכנת, שלמזלם של הגזעים התת קרקעיים, לא פוגע במקום יותר מפעם אחת. בנוסף ליצורים שהוא מפיל איתו, גשם הפטריות תלוי לחלוטין בפטריות שהוא מביא עימו.

הפטריות הברורות והמסוכנות ביותר הן פטריות המשחררות רעלים קטלניים או חומרי הזיה מסוכנים, הפוגעים ישירות בתושבי המקום. גשם הפטריות לרוב גורם לכך שהרעלים הללו יעלו אל האוויר, וישפיעו על כול יצור שעובר במקום, ככה שכול גזע מקומי נמצא בסיכון ברור מגשם הפטריות. עובש צהוב, הנחשב לרעל הנפוץ ביותר לעלות בגשם פטריות, הוא סיכון ברור לחיים של כול שוכני האזור.

צעקנים, פטריות המשחררות רעש חזק בתגובה לתזוזה או לאור בקרבתם, הם סיכון בפני עצמו. שדה צעקנים שנפל באזור מלא רוחות, או באזור בעל תזוזה רבה של יצורים, או אפילו לצד פטריות זרחניות עשוי להפיץ רעש מחריש אוזניים המהדהד בכול המנהרות התת קרקעיות. יצורים לרוב עשויים להתחרש לחלוטין בניסיון להתקרב ולשרוף שדה של צעקנים שמשחרר רעש תמידי כתוצאה של גשם פטריות.

לסיום, גשם פטריות המביא עימו עובש חום עשוי לגרום לאזורים שלמים לקפוא. כשואב חום, אזורים שלמים עשויים להתכסה בכפור וסביבות חיים טבעיות עשויות להיהרס כתוצאה מגשם הפטריות.

התקלויות בגשם הפטריות
גשם הפטריות הוא, בצורה הפשוטה ביותר, קריסה של שכבות מתחת לאדמה אחת לתוך השנייה. ובשכבות מתחת לאדמה חיים הרבה פעמים גם יצורים. גשם הפטריות הוא הזדמנות להתנגשות של יצורים טבעיים שלראשונה פוגשים אחד בסביבות החיים של השני.

התקלויות אפשריות בגשם הפטריות: דרואידים תת קרקעיים, מאמינים מטורפים של אחד מהאלים המתאימים לגשם הפטריות, מלכות עובש [מגדיר המפלצות 6], זוחל פטרייתי [מגדיר המפלצות 2], מיקלואיד [מגדיר המפלצות 3], לשיי פטרייתי [מגדיר המפלצות 3], תלוליות מהלכות, סטריג'ים ושאר מפלצות תת קרקעיות לבחירת המנחה יתאימו לתופעה.
אם הגשם הוא התערבות ישירה של האל סית'-וו'סוג, ייתכן שגם יצורים ממלכתו יתאימו לדבר: דרקוני פטרייה מעוותים (דרקונים כחולים או ירוקים חצי שדים עם התבנית יצור פטרייתי) ותלוליות מהלכות שדיות.

שילוב במערכה
גשם הפטריות הוא תופעת טבע לקמפיין תת קרקעי, עדיף אחד המתמקד בשכבות התחתונות יותר של העולם. הוא משתלב ממש טוב בקמפיינים מסוג ״מבוך השבוע״ כתופעה מוזרה להתמודד איתה, המביאה איתה היתקלויות מיוחדות ושונות לקבוצה. בקמפיינים רציניים יותר, גשם הפטריות עשוי להיות אסון (מקרי או מכוון) שנופל על הדמויות בזמן מסע תת קרקעי, אך אמליץ לא להשתמש בגשם הפטריות יתר על המידה. היופי של גשם הפטריות הוא כתופעה חד פעמית, לא כתופעה חוזרת.

גשם הפטריות יכול לשחק תפקיד מיוחד במערכה המשתמשת בחוקים של הספר Ultimate Campaign ליצירת ממלכות, המתמקדת בממלכות תת קרקעיות, כתופעת טבע שעל הדמויות המקימות עיר/ממלכה להתמודד עימה. זהו קמפיין ספציפי מאוד שבספק שלרוב האנשים ייצא לשחק בו, אך גשם הפטריות יכול להיות שם במקום מיוחד וכחלק נזכר וספציפי למשחק. ברמת הממלכה, הקריסה של השכבה ממנה הגיעה גשם הפטריות עשויה גם לחשוף משאבים נסתרים ואוצרות טבע להן הממלכה נזדקקה.
 
חזרה
Top