• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

ראיון עם מנכ"ל Wizards of the Coast

https://www.geekwire.com/2018/littl...izards-coast-leader-stays-ever-evolving-game/
ראיון חמוד, כמה דברים מעניינים לגבי המשחק -
* שנה רביעית של גידול מעל 30% במכירות (להבנתי) של מבוכים ודרקונים Year on Year, שזה מאוד מרשים. גידול ממש יפה בהתחשב בעבודה שעקרונית מה' 5 כבר עברה את שלב ההתלהבות ההתחלתית. עוד הוכחה לכך שהאסטרטגיה של מה' 5 פשוט נהדרת - ספרי בסיס עם חוקים פשוטים אבל כל האווירה של מבוכים ודרקונים, עם מיעוט ספרים חדשים בכל שנה ודגש על הרפתקאות. לרוב בשנה רביעית הייתי מצפה לראות ירידה במכירות כי השוק כבר רווי.
באמת מעניין לראות איך פאת'פיינדר 2 תשתלב בשוק.

* רמיזה לעולמות מערכה נוספים, בעיקר בהקשר של Ravnica. אישית אני מקווה שהעולם הבא יהיה עולם קלאסי ולא נגיע לעוד שילוב עם מג'יק. דרך-אגב, מישהו יודע אם כבר הכריזו מתי יצא הספר של אברון? להבנתי ה Wayfarer הוא מעין בטא לספר פיזי.

* נתון מעניין ולא מפתיע, שרוב הקליטות במכשפי החוף בשנים האחרונות הם ליוזמות דיגיטליות. זה גם הגיוני, לפחות עבור מבוכים ודרקונים, כי הם לא צריכים הרבה אנשים בשביל 3-4 ספרים בשנה...
 
מעניין.
הייתי רוצה לשמוע מתי תצא מהדורה 6. מהדורה 5 קיימת כבר איזה 5 שנים ו4 לא הייתה בשוק הרבה יותר זמן מזה.
מה שכן, זה נחמד שיש שיטה עם מעט ספרים ולא הכמות המפלצתית של 3.5 או פאת'פיינדר.
 
אני מהמר שאם תצא מהדורה 6, זה ייקח עוד המון זמן. כמו שזה נראה מהדורה 5 היא הצלחה מסחררת כמו ואף יותר ממה שהייתה מהדורה 3 בזמנו, ואז לקח המון זמן עד שיצאה מהדורה חדשה. וחוץ מזה, קשה לראות מה עוד יש לשפר. המהדורה הזאת די עושה הכל כמו שצריך, ומה שהיא לא עושה כמו שצריך (או מופשט מדי) אז עושות שתי המהדורות הקודמות.
 
הסיבות הקלאסיות להוצאת מהדורה חדשה הן שלוש:
- המכירות של המהדורה הישנה הולכות ודועכות והחברה מרוויחה פחות כסף.
- כבר הוציאו לאור את כל ספרי ההרחבה וההרפתקאות שאפשר ואין עוד תזרים מזומן חדש.
- יש בעלי-בית חדשים או שינוי אחר שכזה.

במהדורה חמש המצב כרגע הוא אחלה:
- המכירות רק הולכות ועולות
- בגלל קצב ההוצאה האיטי ממש לא חסר חומר לספרים חדשים.
- אין כרגע בעל-בית חדש.

לכן אני לא צופה שנראה מה' 6 ב 3-4 שנים הקרובות לפחות. אני מאמין שמה' 5 תחזיק 8-10 שנים.
דרך-אגב, גם פורסם במפורש ששנה הבאה יהיה עוד ספר מערכה, כך כתב Nathan Stewart -
Next year for our annual releases I can confirm there will be a setting book... A new setting book. A book that we have not created that is for a D&D setting.
ומה שהובהר גם שלא מדובר ב Spelljammer. ומכיוון שזה ספר חדש שלא נכתב עדיין, אז גם לא אברון. אני מאמין שנראה מערכה ותיקה אחרת, אולי השמש השחורה?
 
אני לא מבין גדול בשיווק וכלכלה, אבל עושה רושם שוויזארדס החליטה ללכת על מה שנקרא "אסטרטגיה של אוקיינוס כחול". מה ז"א?
אמנם יש לה את המותג הכי חזק בשוק, אבל יש בשוק הזה גם הרבה מתחרים והוא שוק קטן ודי רווי. אז אחת לכמה שנים, היא מוחקת את השיטה שהיא מכרה עד אותו רגע, ומוציאה לשוק שיטה חדשה, עם אותו מותג אבל כזו שלא תואמת אחורה.

במו"ד4 נראה שזה עבד פחות כי המוצר היה שונה (חדש) מידי - יותר מאי-תאימות אחורה, הוא נראה כמו שיטה אחרת לגמרי.
במו"ד5, הם החליטו להיצמד יותר ל"ערכי המותג" ולהגיד "זה לא סתם מו"ד חדש - זה המו"ד החדש הכי טוב שראית! אותה הרגשה של רומח הדרקון באייטיז אבל עם מנוע חדש לגמרי!" והפעם נראה שזה די תפס.
 
אביעד אמר/ה:
אז הם בעצם כבר כמה שנים מחכים עם עולמות מערכה, ואת אברון הם אפילו לא הוציאו בכריכה? בהתחשב במחירים של הרשיון לתרגום וויזארדס באמת תאבי בצע ברמה אחרת.
לא מבין איך הם תאבי בצע אם הוא מוציאים לאור מעט מאוד ספרים יחסית בשנה - הרי גם מי שקונה את כל הספרים שלהם במחיר מלא זה בסה"כ 150 דולר בשנה. אם אתה ממש מתפרע וגם קונה קוביות ממותגות, גרסאות אלקטרוניות ופיזיות וכל זה מבלי לנסות לקנות בזול אתה אולי מגיע ל-250 / 300 דולר בשנה. שזה ממש כסף כיס למשחקי תחביב ובהשוואה למהדורות קודמות שהיו יוצאים 2-3 ספרים בשנה. גם בהשוואה לפאת'פיינדר לצורך העניין.

הטיעון שלהם לגבי פאת'פיינדר, שמבחינתם כרגע הספר עדיין נמצא בבטא, ומכיל את התוכן המכאני. אחרי שהוא יהיה מוכן הם יוסיפו פלאף ויפרסמו אותו ככריכה קשה.
 
כי ככה הם שומרים על מכירות גבוהות ועוד מונחים כלכליים וכו'.
על תאוות הבצע שלהם למדתי ממך כשדיברת על תרגום המהדורה החמישית וכמה שזה יהיה יקר ולא משתלם כלכלית בגלל המחירים המנופחים של וויזארדס. וכששמעתי שמג'יק זה משחק שלהם.
וקוביות ממותגות? מה לעזאזל?
 
אם אתה אומר שאני אמרתי שהם תאבי בצע.. אז הכל בסדר :) או שלא... :)
בכל מקרה, תאב-בצע זה מונח בעייתי לחברות, כי המטרה של חברה זה להרוויח. וגם אני לא חושב שאפשר להכניס את כל הפעולות של מכשפי החוף תחת אותה קורת-גג. חלק מהפעולות שלהן אכן נועדו למקסם רווחים, כמו שכתבו כאן על מג'יק בפורום משחקי לוח. מצד שני, הוצאה בקצב איטי של ספרי חוקים זה דווקא לא תאב בצע, אלא פשוט ניסיון למקסם רווחים עם מינימום השקעה, כשגם הצרכן מרוויח כי הוא לא "צריך" לקנות טונות ספרים.
בקשר לתרגום מה' 5, נכון - זה מאוד יקר ולא משתלם, אבל (ואולי בעיקר) בגלל שהם משתמשים במתווך בשם GF9 באמצע שלוקח אחוזים משלו. להם זה שווה, כי זה מוריד להם כאב-ראש של להתעסק עם מתרגמים בעצמם, וכנראה זה לא מספיק חשוב להם. אבל הם לא מרוויחים יותר מתרגום לעומת מהדורות קודמות, פשוט הבעיה שצריך לשלם גם להם וגם ל GF9.
 
חזרה
Top