• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

האם יש מבוקשים במבוכים ודרקונים

A

Anonymous

Guest
היי
אני יחסית חדש במבוכים ודרקונים (רמה 4) . אני משחק עם המשפחה שלי .
בקיצור רציתי לדעת האם יש מבוקשים במבוכים ודרקונים . אני מתכוון לבני אדם שהם פושעים ויש אליהם מודעות בעיתונים או דברים כאלה ואפשר להילחם בהם בלי להיות במשימה רגילה וארוכה . ואיך זה הולך

תודה,גיא
 
אני מניח שפלאפית אתה יכול להמציא אותם - נניח, השודד נד ראש-אדום (באנגלית זה נשמע טוב יותר :)) שמאיים עם כנופייתו על הסוחרים שבאים אל פסגת מפל, או אולי הגנב המפורסם גורלומור שגנב את אוצרותיו של המלך (או הדרקון?). מכאנית אני פחות יכול לעזור, אבל אני מניח שיעזור לציין מהדורה. אם זה ל-5 אז המפקד האלמוני כתב כאן כבר פעמיים או יותר נתונים לשודדים:
https://www.pundak.co.il/forums/viewtopic.php?p=711411#p711411 https://www.pundak.co.il/forums/threads/40326/post-70563
 
אהלן גיא,
כשאתה אומר שאתה משחק עם המשפחה שלך, האם אתה מתכוון שאתה שחקן או שאתה שליט המבוך? אם אתה שחקן, אתה מוזמן לומר לשליט המבוך שדמותך הולכת ללוח המודעות הקרוב ובודקת האם יש שם מודעת מבוקשים. אחרי הכל, שליט המבוך הוא זה שבונה את העולם במבוכים ודרקונים, והוא מחליט האם יש מבוקשים וכיצד ליצור אותם.
 
מבוכים ודרקונים מתרחש בעולם דמוי ימי הביניים ולכן ההנחה הראשונית היא שלא יהיו בו עיתונים ותקשורת המונים (או רמה גבוהה של אוריינות באוכלוסיה) אבל העולם הוא רק דמוי ימי הביניים, לא ימי הביניים באמת, ככה שבהחלט אפשרי שיהיו בו לוחות מודעות או אפילו עיתונים - ואם אנשים לא יודעים לקרוא, עדיין עשוי להיות בו כרוז שמגיע בשעה קבועה לאזורי התכנסות וצועק את החדשות החמות.

מו"ד גם מקבלת השראה אווירתית מסיפורי המערבונים - עיירות קטנות, גיבורים קשוחים שיושבים בפאבים, שבטים פראיים... ככה שלוח מודעות עם "מבוקש, בוריס השובר, חי או מת" עם ציור של המבוקש הנ"ל נשמע מתאים לגמרי בתור התחלה של הרפתקה. גם אם הולכים לכיוון שיותר דומה לימי הביניים, שווה לזכור שלמשל בארצות הסקנדינביות היה אפשר "להוציא מישהו מחוץ לחוק" בגלל פשע חמור (כמו בגידה במלך) ואז לכל מי שראה אותו היה מותר להרוג אותו. חלק מהאנשים ש"הוצאו מחוץ לחוק" הסתתרו ביערות וחיו משוד, בעוד שאחרים יצאו לגלות. לחלקם גם הייתה אפשרות לשלם כופר-נפש (אם הם הרגו מישהו) או קנס וככה לחזור לחיק החברה.

ההרפתקה הקבוצתית שמופיעה כדוגמא בחוברת האדומה לשה"מ של מו"ד בקופסאות (גרסה של מו"ד משנות השמונים) אפילו מתחילה בכך שהדמויות שומעות כרוז מודיע כי מנהיגי העיירה מציעים פרס כספי על ראשו של בארגל, קוסם-עבריין שגנב כסף ורצח אנשים, ביניהם כוהנת פופולארית מהעיירה (שמוצאת את מותה בהרפתקת-יחיד לדוגמא שנועדה ללמד את כללי המשחק) - ככה שכן, יש מבוקשים במו"ד.
 
חזרה
Top