• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פורסם תוכן העניינים של Ravnica

הספר יוצא לאור בקרוב, ותוכן העניינים פורסם עכשיו. כמו מרבית "ספרי המערכה" של מה' 5, גם הוא לא ממש מתמקד במערכה עצמה. למעשה רוב הספר מתאר את עשר הגילדות של ראבניקה, מתוך ציפייה שהדמויות ישתייכו לגילדה אחת או יותר ובטח יתעסקו עם יתר הגילדות במערכה אורבנית "פוליטית". מה שחמוד הוא שבמערכה שינו לגמרי את הגזעים הזמינים לשחקנים. חוץ מבן-האנוש והאלף, כל יתר הגזעים הם ייחודיים למערכה - מינוטאור, גובלין, קנטאור, לוקסודון, ודלקאן, ו-סימיק (אין לי מושג מה זה שלושת הגזעים האחרונים).
קצת מזכיר לי למעשה את המדריך השלם להרפתקן שגם הוא הכיל מידע על שילוב גילדות במשחק.

הספר עצמו הוא בן 256 עמודים, מתוכו כשליש זה על הגילדות, עוד כשליש על מפלצות חדשות, והיתר מכיל את המידע על המערכה (ספציפית רובע אחד מתוך העיר-עולם), יצירת דמויות וחפצי קסם.
הפתיע אותי שעל-פניו אין ממש התייחסות למשחק של מג'יק - לא מבחינת צבעים של קסם, Planewalking וכך הלאה. ומצד שני הפלאף עצמו של העולם, למעט גילדות, נראה די דליל.
אני על הגדר האם זה מעניין באמת - קצת מאכזב שלא הכניסו הרפתקה לספר, במקום כל המפלצות (שכאלו כבר יש די והותר במה' 5 באופן יחסי). ואני בספק שנראה עוד מוצרים לעולם, אלא אם ממש ירצו להפתיע.
Ravnica ToC.jpg
 
הממפפ, ומסתבר שכבר יש תוכנית-משחק של ראבניקה:
לפי מה שאני רואה משם, כל שחקן למעשה אמור להיות מגילדה אחרת, שזה באמת פתח להשתמש בכל עשרת הגילדות במשחק ולא רק להתמקד בשתיים-שלוש.
 
לוקסדון זה אנשי פיל, ודאלקן זה אנשים כחולים חכמים עם כישרון המצאה, סימיק אני מניח שמתייחס למוטנטים שהגילדה סימיק מייצרת, אז זה בעצם מוטנט מסוג כלשהו.

אני אוהב את רבניקה. אני כל כך אוהב את רבניקה, שהחלטתי לכלול אותה, בשינויים מהותיים, במערכה הקודמת שלי. אני שמח שיצא משהו כזה, אני מניח לכבוד היציאה של גילדס אוף רבניקה, אם כי אני לא אוהב את הרעיון של מערכה שלמה שמתנהלת בעולם הזה כי אין יותר מדי לאן ללכת עם זה.

אני שמח שכללו בספר פרטים של דב"שים ספציפיים. זה מאוד מוסיף.
 
אפשר לעשות מערכה עירונית שלמה - זה מה שאני עושה היום עם מורדי הגיהנום, זה פשוט מוגבל כשכל עולם המערכה הוא עיר - יותר כמו one trick pony, אבל עם פוטנציאל לעשות את זה מגניב מאוד.
דרך-אגב, מסתבר שכן יש הרפתקה בספר, Krenko's way בסוף פרק 4, אבל מהמעט שהצלחתי להבין היא הרפתקה לדרגה 1 - כלומר משהו כמו מפגש בודד.
 
באמת סיפור חמוד. אני חושב שאם ראבניקה לא מספיקה כעולם בפני עצמו, היא יכולה להתווסף כעיר לעולם קיים. אם ממש רוצים לשחק בעולם של מג׳יק אפשר לשחק קבוצה של פלנסווקרים. אבל נראה שביחד עם התקופות הקודמות של העיר (זכורה לי הוצאה עם מבוך תת קרקעי ענק) יש די הרבה תוכן.
 
אני לא שחקן מג'יק אמנם, ואוהב מאוד להתלונן על מכניקת האיסוף של המשחק שמכריחה אותך להשקיע כסף באופן קבוע כדי להמשיך לשחק, אבל בכל זאת אשאל - למה יש למשחק הזה עולם מערכה משלו? זה בסך הכל משחק קלפים של אסטרטגיה, ממתי מכניסים אליהם סיפור? (ואל תשוו לי ליוגיהו, להם יש סדרה כדי לקדם מכירות נטו, לא עולם מערכה)
 
אוקיי.
אז כשריצ'רד גארפילד יצר את המשחק לפני משהו כמו עשרים וחמש שנה, הוא החליט שצריך להוסיף איזשהו אלמנט סיפורי כדי להוסיף עניין. מג'יק במשך כמעט כל הזמן נוצר במקביל לסיפור שנכתב. כל סט קלפים חדש שיוצא בעצם מקביל לחלק כלשהו בסיפור הזה. למעשה, על הרבה קלפים ניתן לראות בתחתית הקלף ציטוט מתוך הסיפור, שמקשר אותו לסיפור. כל הקלפים להם התגית Legendary הם חפצים או אנשים שהופיעו בסיפור עצמו, מנשקים להשמדה המונית, דרך חבלי ארץ ייחודיים, ועד גובלינים מכונאים.
ביקום של מג'יק, יש כמות מאוד גדולה של עולמות שונים, מעין מישורים, כאשר הדרך היחידה לעבור ביניהם היא במידה ואתה "הולך מישורים" (Planeswalker) - במקרה זה, יש לך היכולת להשתגר למקום אקראי כלשהו בעולם אחר כאשר אתה חפץ בכך. אדם הופך להולך מישורים בעקבות אירוע משמעותי אשר מעיר את ה"ניצוץ" (Spark) שבתוכו, וגורם לו לבצע מעבר מישורי בפעם הראשונה.
הסיפור של מג'יק ארוך מאוד, ומאוד לא קונסיסטנטי, קצת כמו רומח הדרקון. יש פשוט יותר מדי סיפור, אז הסיפור מאבד את קו העלילה האחיד שלו. ניתן למצוא את כל הסיפור באינטרנט, באתר של וויזארדס.
 
אני לא בטוח שאתה צודק בכך שאתה קורא לשמות של הכלים בשחמט "סיפור"
בניגוד למשחק המיניאטורות של שרה"ט, שמבוסס על הסיפור של שרה"ט, השמות של כלי השחמט מבוססים על היכולות שלהם, למיטב ידיעתי. בשוגי למשל יש יותר אלמנט "סיפורי" בכך שבשלב מאוחר יותר במשחק הכניסו את האפשרות ל"השתלת" כלים ששבית, והורידו את הפיל.
 
מתנצל על ההקפצה, אבל בדקתי וזה טכנית חוקי (עבר רק חודש) ;)
אני מקפיץ כי רק לאחרונה התחלתי לקרוא על הלור של מג'יק, ואז נזכרתי בעץ הזה.
בכל אופן, רבניקה היא ללא ספק עולם מערכה מגניב. אמנם היא עיר אחת גדולה, אבל כמות הדברים שניתן לעשות בה גדולים.
כמה שאלות:
- מתי הספר צפוי לצאת? הוא כבר יצא עוד עדיין לא?
- מה עושה ארכיונים הדרואיד circle of spores?
- לגילדות יש היבט מכאני כלשהו, או שהן רק כרקע לעולם ולדמויות?
במקור כל גילדה שולטת ב2 צבעים מתוך חמשת צבעי הקסם, טבנוסף יש לכל גילדה תכונה ייחודית לה שכמעט ולא מופיעה בקלפים שלא שייכים לגילדה הזאת. יש דבר דומה בספר?

תודה, חשוב סליחה על ההקפצה :)
 
חזרה
Top