• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

בין ערפל לקיטור - עץ משחק [חופשיטה] (3/3)

לאורי מושך בכתפיו, "תיעלם, אם תרצה. ראיתי שאתה טוב בזה. יש לי עוד משהו לסגור לפני שאלך", הוא מסתובב וחוזר לקרון.

לאורי מניח את חרבו על חזהו של הבריון, "אני מחכה. מה אתה יודע על אנדרו?", אורות הקרון מעומעים, ואין בו איש. אווירה מושלמת לחקירה.
 
פרנק עדיין חושש מרו וגארט, הוא מתלבט אם להסתלק כמו שבן הכנף מציע או להזעיק את המשמר בעצמו. אבל משהו עוצר אותו. לאחר מספר מאמצים, "תודה" לחוצה נפלטת משפתיו. הוא ממהר לעזוב לאחר מכן, נבלע בהמולת האנשים שמתפזרים במהירות. זה עניין של זמן עד שמישהו מאנשי המשמר ישים לב לחצי החסר של הרכבת.

לאורי
האיש נאנח בכאב. הוא פותח את פיו לענות, ואז סוגר אותו, שוקל את התשובה. עיניו נחות על הלהב שמופנה אליו, ואז על לאורי ולבסוף אל החלונות, על משהו מעבר לתחנה.
"אני לא מאמין שאני משתף פעולה, אבל הצלת אותי," הוא אומר. "אני חייב לך. קודם כל תבטיח שזה נשאר בינינו, אם שמועה מגיעה לרחובות שהלשנתי, ישחטו אותי."
 
"מגיע לך להישחט, אם תשאל אותי", הוא יורק, "הרבה חפים מפשע היו יכולים למות שם, ובשביל מה? שאנדרו יוכל לספור כמה מטילי זהב הוא השיג?", הוא נושם עמוק, נרגע מפרץ הדיבור.
"אתה רק שכיר, ומי כמוני יודע מה שכירים מסוגלים לעשות בשביל קצת כסף. יש לך את המילה שלי, אבל אני מזהיר אותך, אם אני אראה אותך אי פעם בנסיבות הלא נכונות, אתה תסיים הרבה יותר גרוע. עכשיו בוא נשמע מה יש לך לומר".
 
לאורי
"המטענים היו אמורים להתפוצץ רק אם הנוסעים סירבו לשתף פעולה," הוא אומר. "אנדרו היה מאוד ברור לגבי זה. הוא שודד, אולי אחד מהטובים בעיר, אבל שקרן הוא לא. הבלונדי רוצה להתפרסם, שיזהו את השם שלו. הוא יופיע בכותרות מחר - אם לא כשודד מוצלח, אז כאחד שמסוכן להתנגד לו." השכיר נאנק בכאב, מנסה לשבת מעט ישר יותר. אחרי כמה רגעים בהם חרבו של לאורי לא יורדת, הוא נאלץ להמשיך לדבר.
"קוראים לו אנדרו בל. הוא הבן של איזה מהנדס כושל. שאלתי אותו פעם למה הוא נמצא, 'תה יודע, בתחום שלנו. המשוגע ענה שהיה לו משעמם. הוא היה נפגש איתנו בפאב ישן ששייך לג'ק בשם 'המקור השיכור'. אל תסמוך על עורבים להמציא שמות טובים, הא?" הוא מגחך לבד מהבדיחה של עצמו. "בכל מקרה, אני לא יודע אם מישהו ממי ששרד יחזור לשם בקרוב אחרי השלל שהשגנו, אבל זה מה שיש לי."
 
"היה נחמד לא למות איתכם." גארט מושך בכתפיו ומזנק מעל ההמון. כן, מעל. הוא לא נעזר בקסם כלשהו, לא היה לו מספיק כוח כדי להקטין את המשקל שלו לאורך זמן רב, אך גם בלעדיו הוא היה קל וזריז, וקיפץ בין מזוודות, ארגזים וכתפיים של אנשים שהסתובבו בזעם, אך הוא כבר המשיך הלאה לפני שהם בכלל הספיקו לראות אותו. אבל בני-כנף שמיהרו לעיתים קרובות התנהגו כמוהו, לכן אף אחד לא נתן לו תשומת לב מיותרת, מלבד חצי תריסר פקחים שגערו בו מרחוק, לשווא.
בזווית מבטו, הוא ראה רק את פרנק, מנסה להתחמק ולעבור בין הקהל, והוא עקב אחריו ממרחק בטוח. פרנק היווה סכנה, גארט ידע שאנשים מפחדים מהיכולות שלו. לא היה אכפת לו מדוע, אך הוא היה נחוש לוודא כי פרנק לא יגיד דבר אודותיו לאנשים הלא נכונים.
חוק ראשון של עסקים, אתה לא בוגד בשותפים שלך. החוק השני היה שאתה בוחר מה אנשים שומעים אודותיך.
 
גארט
לא קשה לגארט לזהות את האיש השמנמן בחליפה המרופטת בין האנשים. פרנק מפלס את דרכו בהמון לעבר היציאה. הוא מסמן בידו לאחד מאנשי המשמר, ואז מסתכל לכיוון הרכבת ההרוסה. גארט לא יכול לשמוע את שיחתם ברעש של התחנה, אבל הוא רואה שהשומר שואל את פרנק דבר מה. לאחר כמה רגעים של שתיקה, פרנק מניד בראשו והאיש חוזר לעמדתו. פרנק עומד שם, מביט ברצפת הלבנים, חושב על משהו בזמן שהאנשים מתרוצצים מסביבו. לאחר מכן הוא מסתכל על השעון הגדול שממוקם בתקרת התחנה, מבין עד כמה הוא מאחר והולך ליציאה.

לאורי
"אתה לא מכאן, הא?" הבריון שואל. "ג'ק הלבן הוא... טוב, הוא מסוג האנשים איתם אתה לא רוצה להתעסק," הוא אומר. "ג'ק הוא הראש של העורבים, כנופיית בני כנף. פעם הם לא היו עוצמתיים במיוחד. השתתפו בקרבות פה ושם, היו להם כמה רחובות, כרגיל לכנופייה ממוצעת. אבל מאז שג'ק השתלט הם נהיו מסודרים יותר, חזקים יותר. עכשיו יש להם שכונות שלמות בהן המשמר לא דרך כבר שנים. אבל בשביל זה אתה לא צריך אותי, כל פרחח יודע מי זה ג'ק הלבן."
 
גארט:
גארט ממשיך לעקוב אחרי פרנק ממרחק בטוח, אך הוא מוריד כמות פעלולי האקרובטיקה במידה ניכרת ככל שהוא מתקרב ליציאה מהתחנה, כדי לא למשוך תשומת לב יתרה מההמון הפחות צפוף. כאשר הוא מקבל קו ישר ופנוי אל עבר פרנק, הוא מזנק קדימה ונעמד מאחוריו, שומר על קצב אחיד, ומצמיד את הפגיון שלו לבסיס האגן שלו. דקירה באזור הזה לא תהיה קטלנית כלל, אך העצבים המחברים בין עמוד השדרה לרגליים שלו ינותקו, והוא לא יוכל ללכת יותר לעולם.
עבור אנשים אחרים זה ייראה כאילו בן-הכנף תופח על גבו של האיש כדי לתפוס את תשומת ליבו, אך עבור פרנק זה מרגיש אחרת לגמרי.

"אל תעצור, אל תסתכל עליי, תמשיך ללכת ואל תפתח את הפה שלך. מצמץ פעמיים אם הבנת אותי." גארט אומר בשקט ודוחק בפרנק קלות למהר.
 
גארט
פרנק כמעט עוצר, אבל הוראותיו של גארט מגיעות מהר מספיק ובטון מאיים מספיק כדי לגרום לו להמשיך. מה שכן, בניסיון ללכת בטבעיות, האיש מניע את ידיו בצורה מוגזמת. הוא ממצמץ פעמיים, בכוח.
בשעה הזאת של היום רוב הולכי הרגל כבר ממהרים לבתיהם, בן הכנף לא רואה שמישהו שם לב אליו. מצד שני, גם אם היו רואים סכין מוצמדת לגב של מישהו, לא בטוח שהיה להם אכפת.

לאורי
"לא הייתי מופתע אם הם עובדים ביחד," הוא עונה. "אבל לא שמעתי על משהו כזה. לא שהיו מספרים לי בכל מקרה."

רו
בזמן שהוא מחכה ללאורי, שני אנשי משמר מתקרבים לרו. הם לבושים במדים הרגילים של שחור וירוק, הצבעים של בית זיירוט. לאחד חגורה חרב, לשני - כנראה בדרגה גבוהה יותר - יש גם אקדח.
"נסעת ברכבת הזאת, נכון?" שואל האחד עם האקדח. "הצוות סיפר לנו מה קרה, הם דיברו על איזה בחור מסוכן עם צמחים שיוצאים ממנו. ביולוג מופרע, אני מניח. אתה יודע במקרה לאיזה כיוון הוא הלך?"
 
גארט:
גארט ממשיך להוביל את פרנק מרחק קצר, וגורם לו לפנות לסמטה צדדית אשר לא נראה כי יש בה מישהו כרגע.
תוך כדי היפוך מלא של הסיטואציה על ראשה, גארט מפסיק להצמיד את הפגיון לגבו של פרנק ומכניס אותו בחזרה לדש מעילה, ואז סוגר אותה בחזרה.
בן-הכנף מתיישב על ארגז קטן ומביט בפרנק בעיניים הגדולות שלו. שום איום, שום כוונה להסתער או להשתמש בקסם כלשהו.
"אז." הוא שובר את השתיקה, "למי אתה הולך לספר עליי?"
 
רו
רו מקלל לעצמו בשקט, ומנסה לחשוב על מה לומר. ואז, בתוך ערפילי הכאב במוחו, עולים שברי זכרונות. זו לא הפעם הראשונה שהוא התמודד עם אנשי החוק, הוא יודע איך לטפל בהם. רו מהנהן לפני שישימו לב שהוא מתעכב יותר מדי "לא בדיוק ראיתי אותו...הייתי בקרון אחר, אבל כשהתחילו הצעקות הספקתי לראות אדם, עם מלא קנוקנות מסביב מכה בעזרתן אדם אחר...והיה דם בכל מקום" הוא מזייף הצטמררות, ומתעלם מהקול בראשו דם? אני אוהב דם, יש עוד דם?
"ברחתי חזרה לקרון ונשארתי שם עד שהנסיעה נגמר...לא ראיתי אותו שוב"
 
גארט
"אה, לאף אחד," פרנק אומר, מזהה את בן הכנף. "רציתי לספר וכמעט עשיתי את זה. אבל... אתה לא כמו בסיפורים. ולא עשית לי כלום." הוא מסתכל לצדדים בעצבנות, מוודא שלא שומעים אותם. "אני אמור לדווח עליך, סבא שלי בטח מתהפך בקבר שלו עכשיו. אבל אף אחד לא הולך לדעת. טוב, אולי חוץ מאשתי," פרנק מוסיף לאחר מחשבה. "היא מגלה הכל במוקדם או במאוחר. אני חושב שהיא יודעת לקרוא מחשבות."

תחנה
לאורי יוצא בזמן כדי לראות שני אנשי משמר משוחחים עם רו.
"טוב, תודה בכל מקרה," אחד מהם אומר לו ופונה להיכנס לקרון.
 
גארט:
"אז זה הולך להישאר ככה." אומר גארט ברצינות שלא אופיינית לו. "אל תספר לאיש, או שאהפוך את אישתך לקרפדה ואכריח אותך לאכול אותה."
הנימה העליזה והנינוחה של גארט חוזרת אליו, והוא משלב את ידיו מאחורי עורפו. "תגיד לי, שמעת על מישהו בשם דון סארטוג?"
 
לאורי מפנה את הכניסה לקרון במהירות, משתדל להימנע מקשר עין עם אנשי המשמר. הוא מבחין פתאום באיש החיוור, וקופא במקום.
האיש הזה...המפלצת...
נראה שאנשי המשמר לא זיהו אותו כאיום, ולאורי מתחיל לתהות אם הוא צריך להסגיר אותו. אבל אם הוא יעשה זאת, האיש יתנגד, ומי יודע כמה נפגעים יהיו מההתפרצות שלו במקום הומה אדם שכזה.
 
גארט
האיש מהנהן בלחץ. מכל האגדות ששמע על בני הפיה, הפיכה לקרפדה אינה אחת מהם, אבל היא מרתיעה לא פחות.
"סארטוג? כן, הוא די מוכר. אציל שמנהל כמה מבתי ההימורים והבושת הנחשבים בעיר," פרנק עונה. "הבנק משקיע היטב בעסקים שלו, אני עובד שם. 'פרנק מהבנק', ככה חברים קוראים לי." או היו קוראים לי, אם היו קיימים. הוא משתתק לזמן מה.
"בכל מקרה," פרנק ממשיך, "אם יוצא לך לראות אנשים מסתובבים בחליפות לבנות, אלו הבחורים שלו. אמורים להתייחס אליך יפה אם אתה לקוח."
 
גארט:
"תודה לך, 'פרנק מהבנק'." עונה גארט ופונה ללכת משם, מנופף בידו לעבר פרנק, רומז כי כעת יש ביניהם קשר כלשהו, "אם אי-פעם תצטרך את שירותיי, אוודא שתקבל הנחה יפה!"
הוא הולך כמה צעדים ונעלם מעבר לפינת-הסמטה, רק שהוא לא באמת יצא. הוא השתמש במעט הכוח שנותר לו כדי להשתגר אל מאחורי פרנק.
קולו של גארט מופיע כאילו משום מקום. "אבל אני לוקח חיים של אחרים, אז אל תחשוב על לבקש אפילו."

וכעת, הוא באמת עוזב את הסמטה, משאיר את פרנק המבוהל מאחוריו, והולך לחפש את האנשים בחליפות הלבנות.
 
חזרה
Top