• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מה הדרגה הכי גבוהה שהגעתם אליה? ותוך כמה זמן?

כשחקן, הדרגה הכי גבוהה שהגעתי אליה הייתה 13 (אני חושב), זה היה במוד"מ ולקח משהו כמו שנתיים-שלוש.
כמנחה, הדרגה הכי גבוהה שהחבורה הגיעה אלייה, היתה דרגה 16 או 17, אבל זה היה במה' 4, וזה לקח משהו כמו 4 שנים.
רוב המשחקים שלי הדרגות שמגיעים זה כמעט תמיד פחות מעשר... הכוונה כמובן למשחקים שמתחילים מדרגה 1, אחרת זה לא חוכמה.

מעניין אותי לראות באמת כמה משתמשים /מגיעים לדרגות הגבוהות...
 
בתור שחקן - לא חושב שעברתי את דרגות 3-4 במו"ד בקופסאות, בשאר הזמן הנחיתי.
במוד"מ2 - הקבוצה המיתולוגית שלי הגיעה לדרגות 9-11 בערך אחרי שלוש שנות משחק שנמשכו מתחילת התיכון ועד הקיץ שאחרי י"ב בו התפזרנו כולנו בהדרגה לצבא.

אני זוכר שהייתה פעם טענה רשמית של ויזארדס שרוב הקבוצות משחקות עד דרגה 10 בערך ואז מאתחלות את המשחק. אולי בגלל זה במהדורה 5 הם מתחו את הFEEL של דרגה 10 גם הלאה.
 
מהדורה 4, מוות עגום, אביר קודש (נתיב מופת Questing Knight) דרגה 20, אבל זו שיטה עם 30 דרגות, כאמור.

מהדורה 3.5, לאדמות המלחמה, אשף (עם מקצוע היוקרה Master Specialist על מסורת היצירה) דרגה 14 או 15 (דרגת דמות בפועל גבוהה ב-2 מזה, לכולם היו תבניות עם מתאם דרגה של 2+, לי היה Gravetouched Ghoul).
 
בקמפיין 3.5 שהרצתי לyellow acid (שנעלם מהפורום...) התחלנו בדרגה 1 והגענו עד דרגה 11 ואז הקבוצה התמסמסה לה. נראה לי זה לקח באזור שנה וחצי-שנתיים, אבל עם סשנים לא ממש סדירים (פעם בשבועיים בממוצע אני חושב). התכנון היה לקחת אותם עד דרגה 20, וגם רציתי שבסוף הקמפיין יהיה קרב אפי נגד מלאך חמה, אבל זה לא צלח. ההפרש בין העוצמה של הדמויות בדרגה 1 (כמעט-TPK מקבוצה של קובולדים) לדרגה 10 (הביסו בעצמם סדר גודל של כמה מאות ערפדים בלי מנוחה) היה די מטמטם.

בקמפיין שלפניו, ששיחקנו D20 FUTURE, התחלנו בדרגה 10 והגענו עד דרגה 18 אם אני זוכר נכון. אבל על אף שהמכניקה הבסיסית דומה, בדרגות הגבוהות המשחק שם מתנהג אחרת לגמרי, אז קשה להשוות את זה למו"ד בדרגות האלה. והרגיש ההפרש בעוצמה בין דרגה 10 לדרגה 18 הוא הרבה פחות מרשים מההפרש בין דרגה 1 ל-10, גם במו"ד.

כשחקן, בקמפיין מו"ד האחרון ששיחקתי התחלנו בדרגה 4 והגענו עד משהו כמו 10 או 11. זה היה די מזמן אז אני לא ממש זוכר. אבל זה כן הרגיש כמו התקדמות די מספקת. אני חושב שהקבוצה התמסמסה כי השה"מ היה מתוסכל מזה שהמשחק היה שבור מדי, שזה מה שלשחק 3.5 בדרגות האלה (עם כל ספרי ההרחבה) בהחלט יכול לגרום.
 
דווקא המהדורות הראשונות-באמת לא היו לגמרי סגורות על עצמן בקטע של דרגה מקסימלית.
במוד"מ1 למקצועות הבסיס לא הייתה דרגה מירבית (אם כי הטבלאות היו עד דרגה 29) בעוד שמקצועות מיוחדים-יותר נתקעו בכל מיני דרגות לא אחידות - 17 לנזיר, 15 למתנקש, 23 לדרואיד (עם ההרחבה שהוא קיבל באנארטד ארקאנה) וכיו"ב.
שלא לדבר על זה שדמויי-אדם נתקעו בדרגות די נמוכות (8-10 לכל היותר) אבל היו אמורים לפצות על זה באפשרות להתקדם במקביל בשניים או שלושה מקצועות (כשהשילובים הוגבלו בהתאם לגזע, כמו גם המקצועות).
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
אני זוכר שהייתה פעם טענה רשמית של ויזארדס שרוב הקבוצות משחקות עד דרגה 10 בערך ואז מאתחלות את המשחק. אולי בגלל זה במהדורה 5 הם מתחו את הFEEL של דרגה 10 גם הלאה.
כן, זה הטענה שלהם וזה גם נכון ברוב המקרים שאני מכיר. וגם כאן. זה גם מתבטא גם למשל בדרוגי האתגר של המפלצות באוגדני המפלצות השונים. למעשה אפילו שכתבנו את מתוך האפלה, בנינו את זה כך שרוב המפלצות הן עם דרוגי אתגר לתקופת הגיבור (דרגות 1-10, מה' 4).

אותו דבר לגבי הרפתקאות. רוב ההרפתקאות של מה' 5 מסתיימות בין דרגה 10 ל-15, וגם אלו של פאת'פיינדר לרוב נגמרות באזור דרגה 17-18.
 
כקוריוז, הייתה למוד"מ1 את ההרפתקה The Throne of Bloodstone שנועדה לדמויות בדרגה 100 (!) אם כי נאמר בה במפורש שאין מצב שמישהו שיחק עד לדרגה הזו - ולכן היו בה גם התאמות לשימוש בהרפתקה לדמויות בדרגה 18.
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Throne_of_Bloodstone
 
אני הגעתי במהדורה 4 של מו"ד לדרגה 15 תוך שנתיים, אבל זה בגלל ששיחקנו כמה פעמים בשבוע, ולא רק פעם אחת.

בפאת'פיינדר הייתי בקמפיין של שנה, והגעתי לדרגה 4.

כמובן, בשתי המהדורות התחלתי מדרגה 1
 
חזרה
Top