• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

ילדי הקיסרות - עץ משחק (5/5) נסגר

אלישע
OUT
אני אתעלם מהמוזרות החריפה בזה שלילה יודעת סלנג גס של פשוטי עם, למה סלנג ישראלי?... חרא ומאיפה משתין הדג הם ביטויים ישראליים למהדרין. בשביל כינויי גנאי ישנים תעיין במכתב של הקוזאקים לסולטאן הטורקי:
http://www.tapuz.co.il/blogs/viewentry/2343485
וזה אפילו גרוע יותר ברוסית.

IN
''כן... ה... גבירה.... שלך...'', טום אומר בהיסוס. ''תמסרי לה שלא תהרוג אותנו בלילה...''. כמו רוב האנשים, השומרים סוגדים לשילוש הקדוש ולא בדיוק מתלהבים מאלת החשיכה האפלולית. ''בכל מקרה מפתיע שוויתרת על דו קרב, שמעתי שהבסת את כל המחזרים שלך. נראה לי שהוא פשוט היה טוב מדי בשבילך'', נד תוקע לך מרפק.
ליזי
כשהילידים מבחינים בכם הם מתכנסים סביבכם ברטינות וקללות. השפה שלהם יפה מאוד ומוסיקלית, אבל לא ברגעים ספציפיים אלו. הם לבושים - שני המינים - רק באיזורי חלציים, ולרבים מהם (בעיקר למבוגרים יותר) יש צלקות איומות בגבם. ''עבדים לשעבר'', מסנן אדריאן. ''בואי לא נתעכב כאן, כל דקה מגבירה את הסיכוי ללינץ' המוני...''. נראה שרובם לא מבינים את השפה שלך - או מעמידים פנים שלא - אבל אדריאן חוזר על השאלה בשפת הילידים (עם מבטא מזעזע, יש לציין). הוא מדבר קצרות עם כמה קונים פוטנציאליים. ''הם לא רוצים כסף, רק אוכל או... לא משנה''.
הל
OUT
נתאר את האימונים. נראה את לוקה לא מתעלף.

IN
''זה נשמע כמו משהו שהייתי מתרחק ממנו כמה שאפשר''.
 
Out
סבבה, החל מסוף ההתקלות הזאת
In
לוקה נאנח באכזבה, "ואתה רואה, זאת בדיוק הסיבה שהאימפריה שלכם מתפוררת בזמן שאנחנו גדלים. אנחנו, גם אם לא כמו שאני חושבים שאנחנו אמורים, הרבה יותר מחפשים עניין. אתם תוקעים את האיכרים שלכם כל החיים שלהם באיזה כפר נידח, ואחר כך מתפלאים כשנמאס להם".
 
ח'אן
אלכסנדרה מזדעזעת כשהיא מבינה מה הילידים מציעים. אומנם היא חיה ברחוב, ומעמדה לא גבוה בהרבה מזה של עבד - אבל היא לא תסבול העלבה שכזאת מיצורים כל כך מגעילים ופרימיטיביים. היא מתקרבת לאחד מהם ועיניה בוהקות בשחור. היא תופסת את גרונו של היליד בידה, שלאט לאט משתנה לזרוע גדולה של גמל שלמה, וחונקת אותו. "מה הם רוצים בדיוק, אדריאן?" היא שואלת ברטוריות ובעצבנות בקול חרקי.
 
ליזי
''אני חושב שהבנת'', הוא אומר קצרות, עדיין קצת בהלם.
למרות ההעלבה המחפירה, נראה שלחנוק יליד היתה טעות. בזמן שהוא מתפתל בפרפורי גסיסה מתאספים סביבכם ילידים רבים - חסונים ושריריים למדי, גבם מכוסה צלקות שוט.
הם מסתערים לעברכם במכות ואגרופים.

OUT
תאר וגלגל בהתאם.
הל
עיניו של הנזיר מתכעסות. ''אני לא יודע כמה איכרים אתה מכיר, כי הם נשארים בכפר מרצונם. למה לצאת ולחפש דרקונים כשאפשר לשבת בשקט, לגדל חיטה ולהקים משפחה?''.

OUT
זו הזדמנות טובה להזכיר שללוקה יש סיכוי לא רע למות בשממות...
 
ח'אן
"לעזאזל... זוז!" אלכסנדרה קוראת לאדריאן בזמן שהם מנסים להתחמק מהילידים. כשהם רצים, אלכסנדרה מלחששת כמה מילים בשפה החרקית וקוראת לכל צרעה, דבור ושאר החרקים בעלי העוקץ ברדיוס הקרוב להתאגד לנחיל גדול, ומצווה עליהם להתקיף את הילידים.

התחמקות מהילידים
[dice:3msk68os]709916:0[/dice:3msk68os]
לחש
[dice:3msk68os]709916:1[/dice:3msk68os]
 
לוקה נאנח, "אז גידלתי שדות, הקמתי משפחה, ו... מה? אני אחזור על מה שמשפחתי עשתה במשך דורות? אכפה על ילדי את אותו הדבר? לדעתי זה משעמם, והשעמום הוא המפתח לכעס, והכעס ממריד את האנשים כלפי היד המאכילה אותם."
 
הל
OUT
לוקה הוא חתיכת מיליטנט...

IN
הנזיר נושם עמוק. ''כמעט שכחתי בהתבודדות הזו איך חושבים נערים'', הוא אומר לבסוף בארשת רגועה. ''הרבה מכם מסתכלים על המלחמה ורואים תהילה, כבוד, הרפתקאות. אני הייתי במלחמות''. הוא מפשיל את שרווליו ומגלה זרועות מצולקות. ''מלחמה היא הגיהינום. עשן, פיצוצים, דם, זעקות וצעקות. אתה רואה את החברים שלך מתים. אתה מתפלל לאלאורה שתרחם עליך. אתה תוהה אם תחזור הביתה, לאמא, לאבא, לאשתך, לילדים. וכשהכל מתפזר... שדה מכוסה בגופות, נהרות של דם, ריח נורא של מוות, עורבים מתאספים. ואתה קולט שאתה יותר לא תראה חלק מהחברים שלך. לעולם''.
ליזי
META
אדריאן - 9.
ילידים - 4.
התחמקות שלך - 3.

IN
אבל הילידים מקיפים אתכם, ואין לכם לאן לברוח. רובם מנופפים באגרופים גדולים, אבל חלקם מביאים גרזנים, מעדרים וענפים כבדים.
אדריאן שולף את חרבו, חרב צבאית באיכות סבירה, אותה הוא נהג להשחיז באדיקות.

נחילי צרעות ויתושים מסתערים על הילידים, עוקצים אותם ומבריחים את רובם, שנסים בבהלה לבקתות. אדריאן הודף את הילידים שמתקיפים אותו והורג שניים, שמוטלים כעת על הקרקע, מתבוססים בדמם. לאלכסנדרה יש קצת פחות מזל. הקריאה לחרקים הסיחה את דעתה, והיא חוטפת אגרוף כואב למדי בכתף.
 
ח'אן
OUT
אחח, חשבתי שהם סתם יבהלו, לא יתעצבנו כל כך
IN
אלכסנדרה מסתובבת בעצבנות ליליד שהכה אותה, הופכת לזבוב, טסה מעל כתפו ומשתנה חזרה מאחוריו, מנסה לתקוע את קזאלאתאת' בגבו.
[dice:2nknmkg2]709926:0[/dice:2nknmkg2]
 
לוקה אומר "אני מכיר את המלחמה - היא חיי היום יום של אנשי הצפון. לא. אני לא אמרתי שמלחמה היא משהו שצריך לעשות, ציינתי את הבעיה של האימפריה שלכם - היא משעממת. ולא רק שהיא משעממת, היא כופה את השעמום על אנשיה, והשעמום הזה ממריד את האנשים כנגדכם. תנו לאנשים משהו מעניין - משהו להתאחד סביבו, והאימפריה שלכם תתייצב. כרגע מגיע שר הדרקונים, ומה הוא עושה? הוא מאחד את האנשים נגדכם, הם רואים שיש מישהו שמתנגד לכפייה של השעמום ולכן הם מצטרפים אליו."
 
ליזי
OUT
אלכסנדרה חנקה בן אדם, איך הם אמורים להגיב?

META
ילידים - 5.
אדריאן - 10.
אלכסנדרה - 6.

IN
אלכסנדרה לחוצה ונרגשת מכדי להפוך לזבוב, אבל היא כן מתעייפת מהניסיון כאילו רצה מאה מטרים בלי חימום לפני. אדריאן מוריד עוד אחד והם נסוגים מכם לבסוף, מסננים קללות. בכי נשמע מהבקתות. ''אם לצנזר, אם אומרים שנסתלק מכאן ולא נחזור'', אדריאן אומר קצרות.
הל
OUT
אני לא חושב שהבנת מה העניין עם האימפריה. בהתחשב בכך שלוקה כבר הסתובב בה שנתיים אני אגיד את זה חוץ משחקית:
אנשי האימפריה לא ממורמרים כי ''משעמם להם'', רובם רוצים פשוט לחיות בשקט וב''שיעמום'' בכפר שלהם. הבעיה היא המסים הלא נורמליים והאצילים היהירים להגעיל. בכל מקרה הברברים לא נלחמים בקרבות גדולים כל הזמן, בעיקר פשיטות לגניבת בקר. יותר משהם אמיצים ובעלי כבוד הם שרים על עצמם שהם כאלה (כמובן שיש אמיצים אמיתיים, אבל זה אידאל יותר ממציאות).
 
ככה? אין בעיה. לא יצליח נעבור לתכנית ב'.
בכל מקרה הם עדיין אמורים לא להיות בשיאם מבחינת כוח לחימה והצלילות מחשבה, בכל אופן לא בשביל להבין מספיק את תכנית ב'...
in
"אם אתה לא מוכן להודות בזה שאתה לא מסוגל להביס זבוב בתחרות שתיה ומסתמך על תירוצים עלובים של סמים אז אין לך מקום אצלי. אני מחפש רק חבר'ה חזקים."
 
צייד כי שכחתי להגיב לו...
META
ג'ון - 7.

IN
ג'ון משחרר את מיתר הקשת, וחץ נורה אל עבר קן אותו זיהה במרומי אחד העצים. כשהטרף נופל מטה, ג'ון בוחן אותו.
ציפור דרור. בזבוז של חץ.
 
ח'אן
out
התקבל.
אני מריץ חלק ממה שלילה עומדת לעשות.
המהלך הבא תוכנן מראש ועומד לכלול את המשרתת (שלא יודעת על המהלך)
in
לילה מחייכת "אתה רוצה לבחון את זה" היא קורצת לו ואז מפנה את מבטה לטום "זה הלא כאילו שניקס תבוא לאכול אותך באמצע הלילה, אתה רזה מדי" היא מצחקקת, היא ממשיכה להתחבר עם החיילם למשך כמה זמן ואז פושר למיטה תוך הערה שאורת אומרת שהיא מרגישה רע בשבילם שהם צריכים להישאר ערים כל הלילה ולכן תלך לישון במקומם.
היא לא הולכת לישון עילה עוברת על דוחות המיסים דוחות ההוצאות שלהם ולפני שהזריחה עולה היא יוצאת אם מספר חיילים ולבלרים לכפר ומתעדת את מצבו את גובה המיסים שהם דיווחו עליו ועוד, ואז חוזרת לחדרה ומכינה דוח מסודר.
מאוחר בבוקר כאשר אביה ואחיה אוכלים היא יורדת מחדרה, היא לבושה בחולצה לבנה פשוטה וחצאית כחולה, שנייהם מלוכלכים מדיו וכך גם ידיה וחלק מפרצופה אחרי שנירדמה על השולחן התעורר מיד וניסתה ללא הצלחה יתרה לנקות במהירות את פניה.
היא מפילה ערימה של מסמכים מול עביה המופתע וקורסת לכיסא שלצידו ואומרת למשרתת "קפה שחור חזק, חזק מאוד" היא מעיפה מבט לאביה ומפהקת "עברתי על דוחות המיסים שלנו ההוצאות בדקתי את הכפר והסכתי מסקנות, זה הדוח המושלם עם פירוט ההוצאות המיותרות שלנו בתוספת תוכנית התחלתי כיצד לכסוך ולהוריד את גובה המיסים בלי לפגוע יותר מדי באיכות החיים שלנו" המשרתת מניחה ספל קפה ומרימה קנקן "תשאירי את הקנקן על השולחן אחרי שאת מסיימת" לילה אומרת בעייפות.
 
ח'אן
OUT
אם מישהו היה מגדל זרוע של גמל שלמה וחונק איתה בן אדם, אני אישית הייתי או עושה צלב קרס או מדלקם שמע ישראל או מתקשר לספיידרמן
IN
"אחריך." היא אומרת, והם מתחילים לרוץ. "מצטערת על זה..." היא אומרת לאדריאן כשהם במרחק בטוח, "אני צריכה לשלוט בעצמי יותר. יכולנו למות שם - ואפילו לא הצלחנו למכור את עור הנמר!" היא מחייכת.
 
אני יודע. אבל זאת תפיסת העולם של לוקה - השעמום הוא האויב הגדול, והוא מוביל לכל הדברים הרעים.
ולגבי הקרבות של הברברים - הנחתי שזה משהו בסגנון - אבל הם כן פושטים על מדינות בסביבה שלהם, וכן יש קרבות.
 
ליזי
''סולח, סולח'', הוא מחייך אל אלכסנדרה. ''נראה לי שזה היה התיישבות של עבדים נמלטים לפי המראה השרירי והגבות המצולקים. אני מניח שהם היו רוצחים אותנו בכל מקרה אם היינו נשארים שם בלילה או משהו. הם שונאים לבני עור''. הוא שותק כמה רגעים. ''ויש להם סיבות טובות לזה''. עיניו מתעננות.
הל
OUT
העניין הוא שאם הוא חושב שהאימפריה מתנהגת ככה הוא לא ממש הסתכל סביב כשהוא טייל בה...
צייד
ג'ון עוקב אחרי ה''שביל'' עד רדת החשיכה, אז מתקין לעצמו מדורה קטנה וצולה עליה ארנבת קטנה שצד. השלל הנוכחי שלו כולל שתי ארנבות, ששוות 5 דינר או קצת יותר (דינר הוא 10-20 ש''ח).
אביעד
הפיראט לא נראה משוכנע, אבל אין לו שום דבר חכם לומר, ונראה שזה לא רק בגלל הסמים. הוא נועץ בך מבט ואומר משהו כמו ''אהה...''.
אלישע
OUT
שום קנקן קפה לא יעזור ללילה להיות ערה 24 שעות תוך כדי עבודה משרדית משעממת.
בכל מקרה בנוגע לאימונים במקדש ניקס - הגעתי למסקנה שלחזק ככה את הדמות בצ'יק וגם להריץ חודש זה מנצ'קיני להחריד, אז אני מבטל את ההתחזקות של לילה ואת זה שעבר חודש. בכל מקרה האיכרים ממורמרים. אם היא תרצה להתאמן אני אז נשחק את האימונים.
והאצילים לא שותים קפה שחור (זה משקה של העבדים, איכס), רק קפה עם חלב וסוכר. הם מפונקים, אחרי הכל. הם גם לא אוכלים מולסה.

IN
ולהלן הדו''ח:

הכנסות:
  • 500 פלורין (50,000-100,000 ש''ח) בחודש ממסים, מכסים וכו' בעיירות.
  • 2000 פלורין (200,000-400,000 ש''ח) (כולל ערך החיטה, חזירים, צאן, בקר, עופות, מוצרים וכו') בחודש ממסים בכפרים.
  • 20 פלורין (2000-4000 ש''ח) בחודש מהמשכורת מטעם הקיסר לאלדוריוס.
  • 5 פלורין (500-1000 ש''ח) בחודש מהמשכורת של תומאס.
  • 1 פלורין (100-200 ש''ח) בחודש מהכסף שמקבל אלדריק ככוהן.
סה''כ 2526+ (252,600 - 505,200 ש''ח) פלורין בחודש.

הוצאות:
  • 15 פלורין (1500-3000 ש''ח) בחודש לאוכל.
  • 1000 פלורין (10,000-20,000) בחודש לנשף החודשי*.
  • 40 פלורין (4000-8000 ש''ח) בחודש למשכורות המשרתים, הסייסים, הטבחים וכו' (שאר המשכורת משולם בדמות אוכל ומגורים).
  • 1000 פלורין (10,000-20,000 ש''ח) לתשלום משכורות החיילים.
  • 5 פלורין (500-1000 ש''ח) לתחזוק הטירות והארמונות.
  • 20 פלורין (2000-4000 ש''ח) לבגדים, תכשיטים, מתנות והוצאות שוליות נוספות.
סה''כ 2060- פלורין (206,000 - 412,000 ש''ח) לחודש.

סה''כ: 466+ פלורין (46,600 - 93,200 ש''ח) לחודש. רוב הכסף הנ''ל מושקע בסופו של דבר בעיקר במסיבות ונשפים, או נאגר בבית האוצר של האלדרנסים לשעת חירום. כפי שניתן לשים לב, שום חלק מהכסף לא מושקע בפיתוח נתיני אלדרנס.

*בית אלדרנס שולט על 3-4 עיירות ו-30-40 כפרים, ובהם סה''כ כ-47,000 איש. הנשף החודשי הוא מסיבה שעורך הבית מזה ימים ימימה פעם בחודש לאצילי האימפריה.

הסיור בכפרים מראה שהמסים סוחטים את הכפריים עד תום - כמעט ואין מה לאכול, ורבים אוכלים ארוחה ביום או צמים תדיר. הבעיה חריפה במיוחד בקרב ילדים. המחלות רבות. מרמור אדיר בכפרים נגד האצולה.
 
אז כמה פירטים מצטרפים אליי ולמה אף פיראט אחר עוד לא אמר מילה (שאני יודע עליה), בכלל מה המצב רוח הכללי של הפירטים
וכמה מהיין שלי מכרתי לפונדקים ולספינות הפירטים? הבנתי שדי הרבה.
 
ח'אן
out
קצת חבל לי שאתה מוותר על ההתחזקות של לילה, אז זה אומר שמכיוון שעדיין לא עבר חודש הקיסרות לא הגיע לכאוס מוחלט?
בכול מקרה מה התגובה של אלדוריוס?
in
"כפי שאתה רואה ההוצאות הכי גדולות שלנו הם החיילים והנשף, החיילים הם כמובן הוצאה שלא ניתן לוותר עליה, הנשף לאומת זאת הוא סיפור אחר, הוא הוצאה מיותרת למדי ובזבזנית מאוד, אם תהפוך אותו לנשף תלת חודשי נוכל להוריד את המיסים ב600 פלורין ונוכל להשקיע בנוסף מעט בחיזוק התשתית המקומית, אם נצטמצם מעט נוכל להשקיע יותר ותוך שלושה שנים תהייה פריחה בקרב הכפרים והעירות יגדלו לעט לעט, נקבל יותר כסף בסופו של דבר אנחנו נהיה בצמיחה כלכלית, עד אחשב אנחנו ממש עומדים בקו התפר בין ההכנסות להוצאות שלנו ולא הייתה שום התפתחות אמיתית בקרב האוכלוסיה, שיעור המיתות בעיקר בקרב הילדים גבוהה כך שהאוכלוסיה נשארת על גודל יציב, כאשר מרד או מגפה יפרצו וזה רק עניין של זמן אנחנו נעבד הרבה מאוד מההכנסות שלנו, אם אנחנו רוצים לישרוד ולגדול אנחנו צריכים לחתוך בהוצאות, זו רק תוכנית ראשונית והי תדרוש הרבה עבודה" היא מסתכלת על אביה במבט עייף "אם אתה מסרב להפוך את האויב לנבל אתה תצטרך להפוך את עצמך לבחור הטוב".
 
אלישע - OUT
האמת שאני לגמרי תוהה ממתי לילה פתאום הפכה לידידתם העליונה של פשוטי העם, במכתב לאבא שלה היא כתבה שהם בורים ארורים ושהיא טעתה כשחשבה שניקס רוצה לעזור להם.

עוד כמה הערות לגבי המרמור: האיכרים גם מאוד לא מרוצים מזה שכשהם גרים בבקתות עלובות האצילים גרים בארמונות, הם לובשים בגדי צמר מלוכלכים והם לובשים בגדי משי יקרים, הם אוכלים גורמה והם אוכלים לחם עם חמאה ביום מוצלח. והאצילים הם גם מתנשאים להחריד (ואין לי מושג איך לעזאזל לילה הפכה את עורה בלי שום הסבר משחקי).

עוד לא לכאוס מוחלט, אבל מרידות כבר פורצות. לא יעבור הרבה זמן עד שזה יגיע אל האלדרנסים.
 
חזרה
Top