• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

בשערי המצודה, PF, עץ הרשמה ותיאום ציפות (5/5) נבחרו שחקנים

הל
יותר סביר שנסת פיזית לצלקת, הפיות לא באו עם כרכרות או דברים בסגנון שאני חושב שיכולת להסתתר בהם, קל וחומר לא להתגלות וזה משהו שהרבה עשו. לא שהם ידעו שהצקלת באמת תגן עליהם, פשוט זה המקום הבא עם צבא.
בנוטף נמל אורקל פחות פעיל עכשיו, רוב הספינות לנמל חירות יוצאות מהוורד בצלקת, לא משהו עקרוני.

סתם מתוך סקרנות, עלה בראשך שהספר זה הספר לחשים של יאס-אראק?

פדרון- אין הערות.

קוריון- כנ"ל

YDS
בכללי בסדר, גם על הדברים שדיברנו בפרטי. אני חושב שמבחינת גזע תוצר של פיה ובן אדם יהיה יותר "חצי אלף" מבן אנוש. אבל על זה אפשר לעבוד בחלק של הפלאפ

אלישע
אני מניח שזה כבר משהו על בריחי הברזל. הם בסופו של דבר בני אדם רגילים. אם הם הורגים פיה, הוא בדרך כלל במצב חלש/פגיע או שזה הרבה הרבה מזל.
הסיכוי של חמישה בני אדם מול רמת-דם בכירה כמו שאתה מתאר את סרלין... הייתי אומר שהיא הייתה הורגת אותם לפני שהם יצאו למבצע. אבל כנראה היא הייתה נהנת יותר לראות את התקווה נמוגה מפניהם.
עכשיו הייתי אומר שאולי זה היה ה"עילית" של הבריח. אבל אז זה קצת מסבך את הרעיון איך דמות בדרגה 1 מנצחת אותם.

אני חושב שהבעיה שאני מרגיש כרגע מהסיפור, זה שהוא מתאים לדמות בדרגה 10, לא להרפתקן שמתחיל את חייו. עם כל המזל שבעולם. אני מרגיש ספק קל שדמות במדרג הכוח הזה לא הייתה נתפסת אחרי שהיא רוצחת כמה אנשים. קל וחומר ללא הכשרה גבוה מידי בתחום (מבין שהאבא והאמא היו לוחמים טובים, בספק שהם לימדו את הבן שלהם להיות מתנקש) או ללא תמיכה.

בנוסף, מה לעזזאל הנשק עליו אתה מדבר? ואם הוא כל כך אקזוטי ומיוחד, איך הדמות יודעת להשתמש בו? זה משהו שכן הייתי חושב שרצוי להסביר עליו ברקע של הדמות (לרוב דברים חריגים כמו נשק אקזוטי, סגנון לחימה יחודי, לחשים סודיים. זה דברים שאני רוצה לשמוע למה אתה יודע אותם, ואיך)
 
ליאור
לגבי זה שהוא נס לצלקת - זה כי הוא חיפש את ההגנה של אבירי אלתוס.
לגבי הכרכרות - הכוונה הייתה שהוא התחבא בתוך כרכרת ציוד (איזה עוד דרכים יש לצבא להעביר אספקה? אני מניח שמכוניות עוד לא הומצאו ואחרי שבוע קצת קשה להרכיב תשתיות רכבת בהנחה שזו טכנולוגחה שקיימת) ואז במהלך הנסיעה הוא ברח מהכרכרה.

וזה בדיוק מה שחשבתי לכתוב, אבל אז נזכרתי שבכל הארק האחרון של המשחק יאס אראק לא מציין פעם אחת שהוא עושה משהו עם הספר לחשים (כולל הכנת לחשים) ולכן ישבתי שאולי הוא לקח איזה כישרון או משהו שנותן לו להכין לחשים בלי ספר ושהספר נזרק לפח או משהו. ועל כן רשמתי שמדובר בסתם ספר של מטיל לחשים.

שאלה טכנית - רשום שבנאו גאנה יש אלפי ים. במקום אחר רשום שהם גזע עתיק שנכחד.
 
הל
הן פיות, הצבא שלהן לא בדיוק צריך אספקה בצורה שצבא רגיל שצריך. מעבר לעניין הקסם.

בכל מקרה אחרי בדיקה עם עוג היה לו ספר לחשים. אז אופציה. מעניין

לגבי אלפי מים. האחרונים ננצאים בנאו-גאנה. בודדים.
 
רקע:
אם יותר נוח לך - דוק עם אפשרויות עריכה והערות

נלתנרה, אלפית (ניצולת סלה-קלה).
השתייכות - חופשיה.

אין הרבה מה לתאר על ילדותה של נלתנרה מאחר שמדובר על ילדות אלפים טיפוסית למעמד הביניים בסלה-קלה. היו לה הורים אוהבים, אח גדול תומך, דודים מפנקים ואפילו בת דודה בת גילה שהייתה חברתה הטובה ביותר ושניהן היו קשורות אחת לשנייה מאוד. אולם, כל זה השתנה לפני עשרים שנה כאשר הפיות שרפו את סלה-קלה.

נלתנרה לא זוכרת הרבה מההתקפה, גם לא כשהיא מנסה להיזכר בכוח. המקסימום שהיא זוכרת באופן מודע זה את אחיה תופס בידה, צעקות מהבית השכן (בית בת-דודתה) ואת אחיה גורר אותה אחריו. הדבר הבא שנלתנרה זוכרת זה את התעוררותה בספינה לנאו-גאנה כשאחיה ישן לצידה וסביבם עוד עשרות פליטים אחרים, אולם בחלומותיה היא זוכרת יותר… מאז ועד היום נלנתרה מתעוררת באמצע הלילה כשגופה מכוסה זיעה, לעתים אחיה מעירה לאחר שצעקותיה העירו אותו ולפעמים היא מתעוררת בגפה לאחר שהסיוטים לא גררו צעקות. מדי פעם היא זוכרת חלקים מהחלום ולפעמים היא אינה זוכרת דבר. היא אפילו לא בטוחה שהחלום זהה בכל אחד מהפעמים שכן הדבר המשותף לכל הזיכרונות הוא הלהבות, להבות גבוהות שמקיפות אותה מכל הכיוונים, חלק מהפעמים היא זוכרת צרחות איומות הבוקעות מהלהבות ולפעמים היא זוכרת את הוריה נשרפים בלהבות או את בת-דודתה. בפעם היחידה שהיא העזה לשאול אחיה על החלום זה קרה אחרי הפעם הראשונה בו היא זכרה שבחלומה בת-דודתה נשרפה, אך הוא פתר את החלום כסיוטים והתעקש שהם לא ראו את בת-דודתם נשרפת, אך הוא עדיין לא יודע מה עלה בגורלה ובגורל הוריהם.

מיותר לציין שבנאו-גאנה לא היו ערוכים לטפל בכמות הפליטים שהגיעו אליהם בבת אחת ולכן בשנים הראשונות לאחר ההתקפה נלתנרה ואחיה התגוררו באוהל פשוט יחד עם פליטים צעירים נוספים באחת מהמעברות שהוקמו ברחבי האי. החיים במעברות היו חיי עוני, האוהלים נבנו בחיפזון ולעיתים היו בהם חורים, השינה לרוב הייתה על הרצפה, האוכל חולק במשורה והמים בקושי הספיקו לשתייה, כך שקשה להזכיר מקלחות או ניקיון. הדיכאון היה נפוץ בקרב רוב הדיירים הן בשל המצב במעברות והן בשל הדאגה לקרובי משפחתם שלא הצליחו להגיע לאותה מעברה על האי (או להגיע לאי בכלל). התאורה הכמעט יחידה בשעות הערב הייתה מדורה די גדולה במרכז המעברה וכצפוי נלתנרה לא הייתה מוכנה להתקרב אליה או אל אש בכלל, אך באופן מפתיע נלתנרה מצאה את עצמה מסוקרנת מהאש ולא יכלה להימנע מלהביט בה מרחוק. לאט, לאט היא גם התחילה ללמוד עליה וכיצד ליצור אותה וכך היא גילתה את כשרונה באלכימיה.

במהלך השנים במעברה נלתנרה ביקשה מאחיה לצאת ולחפש את הוריהם ואת בת דודתה, אך הוא סירב בטענות שונות, היא צעירה מדי, הוא לא יכול להשאיר אותה לבד, הפיות יהרגו אותם, אין להם מספיק כסף כדי לאכול כל שכן לשלם על הפלגה בספינה. כשאחיה לא נענה לדרישתה היא החלה להאשים אותו במה שקרה לקרובי משפחתם, גם אם לא בצורה הכי רציונלית והיחסים ביניהם החלו להידרדר למרות כל מה שאחיה עשה והעבודות הבזויות והנלוזות שהחל לעבוד בהם כדי לספק להם אוכל ואף לשלם עבור הלימודים של נלתנרה.

עם הזמן המצב במעבורות השתפר, האוהלים שופרו, הצפיפות ירדה והאוכל כבר לא חולק במשורה. וכך גם מצבם של האחים השתפר, האח גילה כישרון מפתיע במוזיקה, בידור ותמרון אנשים וכך הצליח להתחיל לברור את עבודותיו ואילו האחות השקיעה בלימודיה והתחילה לחסוך כסף לאחר שהתחילה למכור כמה חומרים ושיקויים אלכימיים. אולם, בראשה של נלתנרה עדיין בער הצורך לברר מה קרה להוריהם ולבת דודתם ולכן לאחר שהיא חשבה שלמדה מספיק וצברה מספיק כסף כדי לקנות ציוד היא רכשה מעבר בספינה לעבר גלקוס.
 
ליאור
אני לא יודע איך קיבלת את הרושם שהיא חזקה במיוחד, למעשה היא חלשה יחסית.
היא צעירה (יחסית לפיה) והייתה משנית בבית בקודם שלה, הבית שהיא הקימה היה ועדיין קים רק בשמו.

והסיפור נכתב במקור לגלקוס והיסתמך על כך שאף אחד לא ישים לב לעוד כמה הרוגים, מה עוד שהוא בעיקר "שיחק מלוכלך" כך שרמת הכישרון שדרוש להרוג איכר בודד מופתע לא גדולה מדי והוא היה כנראה מת עם זה היה רק הוא נגד בריחי הברזל וסרלין לא הייתה שם והוא לא היה מפתיעה אותם.

הנשק המדובר הוא למעשה החרב המעוקלת של אימו ומגל הקרב של אביו (דומה למגל הפשוט אך הוסב לקרבות מקצועיים יותר מהמגל פשוטה שהוסב לקרב, נשק קרבי לא אקזוטי בינוני 1ק4 טווח איום 18 חותך חודר בעל אופציה להכשלה) שחברו יחד למוט עץ.
הנשק עצמו נראה לי מאוזן מכנית, אפשר להסתכל על זה החרב כפולה שהורידו צד אחד מ1ק8 ל1ק6 כדי להגדיל את טווח האיום שלה או במילים אחרות ההבדל בין חרב מעוקלת לארוכה.
הצד השני הורד בשתי קוביות נזק כדי להפוך לטווח איום מוגבר וגם להוסיף נזק חודר והיכולת להכשיל.
במילים אחרות נשק אקזוטי כפול 1ק6/ 1ק4 איום 18 כאשר הצד הראשון עושה נזק חותך והצד השני עושה חותך חודר ויכול להכשיל.

עם לפשט את זה זה מגל קרב וחרב מעוקלת שחוברו למקל יעברו הסבה קלה.

הוא לקח את הנשקים של ההורים שלו וקשר אותם למוט עץ ואז פשוט השתמש בזה שוב ושוב ושוב עד שהבין את העיקרון תוך כדי שהוא משפר בהזדמנויות שונות. את העיצוב.
כלומר למידה עצמית.

אני הארוך את הרקע כדי להטעין אותו לתנאי הארץ החדשה ובאמת שזה טוב בשבילי, הרקע הזה הוא צל של הרקע שנמחק, אם אני אשנה אותו הוא יראה הרבה יותר יפה ומגניב.

אני מקווה שתאשר את הנשק (אם מחשבים את זה הוא מאוזן למדי, זו בעצם חרב מעוקלת דו צדדית שאחד הצדדים שלה חלש יותר ובעל יותר אופציות)

נ.ב. סליחה על אי הסדר התגובה מהטלפון.

נ.ג. אני מקווה שאני לא מעקב אותך עם השינויים הסדרתיים בדף הדמות, סליחה על הבלאגן.
 
אלישע
לא מעקב כלום.

בכל מקרה, לצערי אני איני מאשר את הנשק. אין לי בעייה שתילחם עם הנשקים בנפרד, (הנשקים המקוריים, ללא הסבה או משהו) אבל לא מאשר את הנשק החדש. כמו שלא אישרתי דברים אחרים שהם "תוצרת בית" או "צד ג'" לאשר לך יהיה לא הוגן.
 
ליאור
קצת חבל לי שאתה לא מאשר את הנשק, אצטרך לשנות את מגל הקרב למשהו אחר עקב היותו בינוני ולא קל(וגם הוא תוצרת בית ).

אישית אני חושב שזה קצת קיצוני לא לאשר נשק מאוזן מכאנית בייחוד שנשקים יוצאי דופן הם דבר שמאוד מאפיין את ממ"ד.
אבל זה העולם שלך וגם זה באמת עשוי לגרום למירמור אצל השחקנים האחרים.
אני אנסה לחשוב על משהו...
 
למען הסר ספק, כי אני מקבל שאלות/בקשות מכמה אנשים בפרטי ופה.
אני חוזר ואומר
אני לא מאשר כרגע שום חוק בית, או חומר צד ג'. זה כולל ארקטייפים לא רשמיים, כשרנות לא רשמיים. מקצועות שלא בספרים רשמיים של פאיזו. וכל מה שבאתר שלהם מופיע תחת צד ג'. (או משהו שלא מופיע בכלל).
אין טעם לבקש.
 
ליאור
אני שוקל לנטוש את הדמות הזאת ולקחת אחת אחרת.
המכניקה שלו התבססה לחלוטין על הנשק הזה והיה לו גם פן פלפי די משמעותי.

הסיפור רקע שאני אקח במידה מסכים לשנות את הדף יהי פשוט יחסית כדי לא לגרום בלאגן.

נ.ב. למיטב זיכרוני האלכימאי הוא רשמי, אני צודק?
 
ג'וני-
מה שאני אשמח לראות ברקע זה אישהו עימות, הרקע אחלה והכל. אבל מה גורם לדמות להיות "מיוחדת" זה לאיו דווקא אויב, או איזה ארגון שהיא חברה בו, אבל כן איזה כוח/משהו בעולם שמגיב אליה בחזרה.

אלישע
נכון, אלכימאי רשמי.
 
ליאור
יש לך משהו ספציפי שמתאים?

האמת שמתי לב שרוב מה שהכנסתי לה זה דברים פנימיים ולא חיצוניים (פחד מאש במקצוע שיוצר אש באופן קבוע, חשבתי אפילו לקחת את החיסרון BURNED ולומר שהצלקות בעיקר נפשיות כמתואר ברקע + טינה כלפי אח שעושה הכל, אבל ממש הכל למענה), כנראה כי אני לא מכיר מספיק טוב את העולם.
בגדול חשבתי שהיא יכולה לגלות שבת-דודתה ניצלה והפכה לאלפית ירח או משהו כזה, אבל הנחתי שעדיף שמשהו כזה יקרה בתוך המשחק...

אני חושב שאני יכול להדגיש ברקע את היחס של אלפים לאלכימיה (אמנות נחותה וכאלה), אבל אני מניח שלא לזה אתה מתכוון. יש לך דוגמה/רעיון או משהו שאני אצליח להבין בדיוק למה אתה מתכוון?
 
ג'וני
אני אשאל את זה ככה.
מה בדיוק המטרה של הדמות שלך? מה היא רוצה לעשות חוץ מלחיות בשלום ולמות בגיל מופלג מוקפת במשפחה?
יש לה אויב שהיא הייתה רוצה להפיל? יש לה סוד לגלות? מטרה אפית להשלים? יכול להיות שהדמות שלך רוצה לנקום על הרס סלה-קלה. או שהיא רוצה להחזיר את היער לחיים ולעצור את חצר האביב. זה סתם דוגמאות.
כן יש את הרעיון של למצוא את הבת דודה שלה, אני בהחלט יכול לעבוד עם זה. לא אומר שלא. אבל כאילו השאלה שלי. מה ה"גימיק" של הדמות שלך שהופכת אותה ליותר מדמות "רגילה" בעולם. כי על הנייר, יש הרבה מאוד אלפים עם צלקות נפשיות ופחד מאש שאיבדו את המשפחה שלהם. אתה מתאר אותם ברקע שלך. מה הופך את הסיפור של הדמוות שלך למיוחד? (שזה לא ישמע שאני מזלזל, אני פשוט מחפש דרך לפשט את השאלה שאני לא מצליח לנסח כראוי)
 
ליאור
נלתנרה רוצה למצוא את המשפחה שלה (גם ההורים ואפילו הדודים) ולחזור לחיות בשמחה שהם חיו בה בעבר. מטרה שהיא לא בדיוק אפשרית, אבל היא נאיבית מכדי להבין את זה כרגע. מבחינתה ההורים שלה חיים, הדודים שלה חיים, בת דודה שלה חיה, הבית שלה עדיין עומד ופשוט אח שלה לא מוכן ללכת ולמצוא אותם ולחזור לחיות כמו בעבר. אין לה אפילו את הזיכרון המודע של היער נשרף כך שלמרות כל מה שכולם אומרים מבחינתה זה רק סיפור והיא כנראה צריכה לראות את זה כדי להפנים, אולי אפילו הזיכרון המלא שלה מההתקפה יחזור אליה. גם בפעם היחידה שהיא שאלה את אחיה על החלומות שלה הוא הכחיש ואמר שזה לא באמת קרה.

אז אם אני אענה על השאלות האחרות שלך:
  • כרגע אין לה אויב שהיא רוצה להפיל מאחר שמבחינתה האשם העיקרי הוא אח שלה (שבאמת היחס שלה אליו צריך להיות ממש הפוך).
  • זה לא בדיוק סוד, כולם יודעים את זה חוץ ממנה, אבל היא כן צריכה לגלות מה קרה למקום לו היא קראה בית ולאנשים שהיא חיה עמם, לראות כדי להאמין או משהו כזה.
  • מניח שהמטרה האפית שלה היא לחזור לחיות בעבר או לגרום לעבר לחזור להווה. מאחר שמתישהו היא תבין שזה לא באמת אפשרי היא תרצה לגרום לפיות להיעלם מתוך מחשבה שאם הפיות יעלמו היא תוכל להחיות את העבר (שיקום היער וכו') או לגרום לפיות להתייחס אל האחרים כאל שווים להם ולחיות בשלם בעולם שווה זכויות (זה באמת תלוי איך הסיפור יתגלגל ושוב זו לא יכולה להיות המטרה שלה בלי שהיא תפנים את מה שקרה).
  • העולם השתנה. כולם יודעים את זה חוץ מנלתנרה, היא עדיין בשלב ההכחשה ומבחינתה כלום לא השתנה פרט לכך שאחיה גרר אותה מהבית שלהם. הפעם הראשונה שהיא תפגוש פיה שתתייחס אליה כאל אזרחית סוג ב' יכולה להרוג אותה (למרות שהיא כנראה כן שמעה או תשמע סיפורים ואזהרות אז יכול להיות היא תזהר). - זה פחות או יותר מה ששונה בינה לבין כמעט כל האלפים האחרים או אפילו כל הייצורים החיים בעולם (כנראה לא הבהרתי את זה מספיק ברקע, כי הכל אמור להופיע שם).

אז אם אני מבין אותך נכון, הבעיה שלך עם הדמות היא שהיא עדיין בשלב ההכחשה (ואין לה שום תכונה או רצון אפי כי לא יכול להיות לה אחד כזה בלי שתעבור שלב). אני יכול להתקדם קצת עם הרקע ולהתחיל לגרום לה להבין (או להתחיל את התהליך).. נגיד עד הפעם הראשונה שהיא תפגוש פיה שתתייחס אליה כאזרחית סוג ב' (מניח שהספינה לא יכולה לעגון ביער והיא תצטרך להתקדם לשם רגלית מאיזה נמל שהספינה תוכל לעגון בו?) או עד הפעם הראשונה שהיא תראה מה קרה ליער או תפגוש אלף עם עור מוזר...
יש לך העדפה?
 
חזרה
Top