• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

רקע לדמות מ-1991 בעיתון ילדים - פחות שטחי משציפיתם

קיץ 1991 - אחרי ששמענו הרבה מאוד דיבורים על מבוכים ודרקונים במהלך השנה, ילד אחד מהכיתה המקבילה קונה את הקופסא האדומה ומזמין אותי ועוד כמה חברים להצטרף למשחק החדש. אנחנו קוראים את החוברת לשחקן ומנסים לחשוב על דמויות. ואז חבר אחר שלי נזכר שהוא קרא משהו כזה ב"כולנו" - אנחנו מדפדפים בשבועון, ובין כתבות על זמרים וסרטי קולנוע, מוצאים מדור בשם "מבוכים ודרקונים", בו מישהו מתאר את הרקע של דמות הגנב שלו. אני כבר הייתי סגור על זה שאני רוצה לשחק קוסם, אבל החבר ההוא נורא התלהב מהתיאור של הגנב ומהשם שלו - עד כדי כך שמאז ועד שנים אחר כך הוא כמעט תמיד שיחק אך ורק גנב בשם "נורלוק".

סתיו 2018 - הייתה לי שעה לשרוף בספריה הלאומית, אז הזמנתי מהמחסן מאגד של גליונות כולנו מ-1991. בין היתר נזכרתי במעומעם בכתבה הזו ורציתי לקרוא אותה, אבל גם רציתי לנסות לתחם בזמן מתי התחלתי לשחק מו"ד (זכרתי שזה היה מתישהו בחטיבת הביניים וקצת אחרי מלחמת המפרץ) והכתבה הזו הייתה ממש מאותם ימים ויכלה לתת לי טווח כללי בחודשים (סוף יוני, מסתבר. תחילת החופש הגדול). צילמתי את זה - ואגב, גם שלחתי לחבר ההוא (שמזמן לא משחק משחקי תפקידים) לשם הנוסטלגיה.

בדרך כלל כשמדברים על ראשית ימי מו"ד בארץ הטענה החוזרת היא שאנשים שיחקו דמויות די שטחיות - בלי רקע ובלי סיפור, שרק זוחלות במבוכים ובוטשות הובגובלינים. אז נכון שהרקע של "נורלוק ריטבון" הוא לא בדיוק יצירת מופת ספרותית, יש בו כמה חורים לוגיים וגם לא מעט קלישאות, אבל זה עדיין יותר ממה שהיינו מצפים מהתקופה והשיטה ואפילו קצת יותר ממה שיש לכמה דמויות היום. תקראו את הצילום המצורף ותשפטו בעצמכם.

נ.ב.
אני אישית מעדיף שדברים מעניינים ותהפוכות-גורל יקרו לדמויות כמה שיותר במהלך המשחק ולא ברקע, אבל תכל'ס, למרות שהוא קצת צ'יזי ונכתב לפני 27 שנה למהדורה קדומה שכבר לא בשימוש, נראה לי שעדיין אפשר לעשות ב"נורלוק כיסים בטוחים" שימוש כדב"ש סביר ומהנה גם כיום.


IMG_20180922_104452.jpg
 
לפי המבנה של הרקע והחלוקה לסעיפים, נראה שהמחבר (השם שלו ברח בצילום אבל מדובר בבלמ"ז בועז ורדי - מישהו מכיר אותו?) השתמש ברשימת השאלות לבניית דמות שהופיעה רק בערכה לאשף (השחורה, דרגות 26-36) שבאותה שנה עדיין לא הייתה נגישה בעברית.

יכול להיות מעניין לנסות לבנות את הדמות לאחת המהדורות העדכניות יותר. במהדורת הקופסאות למשל לא היה יצוג מכני לזה שהוא אוהב לנגן במנדולינה ולשיר ובמהדורות החדשות יש.
 
חזרה
Top