• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

סיפור לילה באור יום - סיפור בהמשכים חדש [סיפור]

כן, זה קצת מציק שיש מעבר בין דמויות ומקומות, אבל בגדול מתחילה להיווצר פה תבנית - בחלק הראשון של הפרק מופיע פניאל, ובשני מקבת'. אם נצליח לזכור את כל הדמויות בהתחלה יהיה קל יותר אחר כך.
 
הפרקים הראשונים הם האקספוזיציה שלי - עד פרק 5-6 מופיעות כל הדמויות החשובות, והעלילה מתחילה להתפתח בפרק 6. אני לוקח לעצמי את ההערה שאני קופץ יותר מדי בין דמויות, אבל אני מקווה שכשתכירו את הדמויות זה יוסיף.
 
לי נראה שהמסדר הזה מתנהל בצורה מעט חובבנית. מבחן הקבלה של מקבת' יותר התאים לארגון שמשווע לידיים עובדות ולא בודק את הפרטים הקטנים של מי שהוא מגייס (וזה לא המצב שלהם.) אם הבנתי נכון, קייטלין עלתה לעמדת כוח בארגון שהיה, עד לאחרונה, מאד משפחתי באופיו וקטן יותר ומכאן ההתנהלות החברותית יחסית לראש מסדר. והיא טרם הפנימה שהם צריכים להנהיג נוהלי סינון חמורים יותר לגבי מי שמגיע לאחווה הקטנה שלהם כביכול, נכון?

די אהבתי את הדמות של סיירה.
 
פרק טוב, ח''ח.
לדעתי קצת הגזמת עם הדמויות בחדר, כי אני מודה שלא זכרתי כלום חוץ מזה שסיירה היא הורדוה המקורננת וקליף הוא הג'ינג'י הבוער. והאזכור של מכבי האש נשמע קצת מוזר בעולם פנטזיה...
 
אני מסכים עם הח'אן הטטרי שקצת קשה להיזכר מי זה מי לגבי תא המתנקשים של מקבת'. האם מישהו מהם זוכר את אקו מהפעם הקודמת? הוא אמר למקבת שזו הפעם השנייה שלו שם. והעובדה שהוא ערב לה מסבירה בצורה יותר הגיונית איך היא התקבלה לשם. האם רייבן מהחלק הראשון היא הגברת שנזכרת בפרולוג, המממנת של הטבח בחווה?

הזמנת חוזה על רוצח סדרתי? טוב, כדי לתפוס עקרב, לפעמים צריך לשלוח עקרב. עם זאת, נדמה לי שרוב המתנקשים ידרשו סכום גבוה על חוזה שידרוש מהם לבצע קצת עבודת בלשות על מנת לגלות את זהותו של הרוצח הסדרתי בנוסף לביצוע ההתנקשות עצמה.

לגבי מכבי אש, הייתה פלוגת מכבי אש ברומא העתיקה אבל בעולמות פנטסיה רגילים הפונקציה הזו מכוסה על ידי משמר העיר.
 
אני חושב שהבעיה העיקרית שלי עם הסיפור היא שדברים בו מרגישים חסרי משקל. חלק זה המבנה - כשאין לי מושג מי חצי מהדמויות הן, קשה לי להתייחס למה שקורה להן בכובד ראש. גם הטון הלא אחיד תורם לזה: זה ארגון מתנקשים אך הוא מנוהל כמו פנימייה; מקבת' (יש כוונה מאחורי השם או שבחרת אותו כי הוא נשמע טוב?) נחושה לנקום את משפחתה, אבל איזה כיף שיש אמבטיה ומיטה נוחה; הם הולכים למשימה נורא מסוכנת, אבל הדאגה העיקרית היא תקלות מלתחה; ואיך האציל בהתחלה היה מפונק מספיק לבלות את חייו במסיבות אך בעל שליטה מספיקה לא לצרוח כשהיד שלו נקרעה לגזרים?
אז הסיפור כיפי ומשעשע, אבל קשה לי לקחת אותו ברצינות. השאלה היא מה אתה רוצה שהסיפור יהיה ואם זה מפריע לך.

אגב, אני מקבל וייב חזק של אנימה מהסיפור, אתה לוקח השראה מהסגנון הזה?
 
ת'ור - מסכים איתך בנוגע לרב הטיעונים (חוץ מלגבי דמויות ספיציפיות - אני לא זוכר אף דמות. רק שמקבת' היא הדמות הראשית. וזהו.) אבל זה שמקבת נהנית מאמבטיה וממיטה נוחה אומר שהיא בן אדם נורמלי ובריא, ושהתשוקה לנקמה לא מחסלת אותה באיטיות מבפנים. אולי זה כן פוגע בה, אולי זה ירסק אותה נפשית בעתיד, אבל כרגע היא לא נותנת לזה למלא כל חלקה טובה בתודעה שלה, ולכן היא יכולה, גם אם רק בזמן שהיא לא מתעסקת בנקמה באופן ישיר, ליהנות מהחיים, והתשוקה לנקמה תכרסם בה בחלוף הזמן ותפגע בה באופן ספונטני לאחר זמן, או כאשר היא תפעל במישרין להשגת נקמה. כנ"ל לגבי הרגשות השליליים מהמאורע שגרם לה לרצות לנקום (יצור הרג את המשפחה שלה, נכון?). הם לא פעילים כל הזמן, אולי מתפרצים לפעמים כשהיא לבד וכשקשה לה. אולי בפתאומיות לפעמים. אבל זה לא שהבחורה שקועה בדיכאון עמוק שלא נותן לה לעשות כלום, ואם כבר מזכירים אנימה - היא גם לא כמו סאסקה למשל, שכל השאיפה בחיים שלו היא להרוג את אח שלו ואז להשמיד את הכפר שלו, וחוץ מזה הוא חסר שמחת חיים לחלוטין. לדעתי ההנאה מהמקלחת היא אחד הדברים המציאותיים היחידים שיש בסיפור הזה. אפילו קשיי הסתגלות למקום החדש (גילדתיכון מתנקשים - זה אמור להיות מקום לא נוח להסתגלות) לא ראיתי.
 
אז -
דבר ראשון תודה על ההערה. אנסה לחשוב איך להפוך את הסיפור לפחות... כבד משקל. או איך אני גורם לאנשים לזכור את הדמויות.

דבר שני, בנוגע לאנימה - אני רואה הרבה אנימה, והגיוני שזה משפיע על דרך הכתיבה שלי. אז כן, אני לא שואף לזה במכוון אבל אני מניח שזה משפיע על הכתיבה.
 
גם לי יש קשיים דומים - אין סיבה להשהות את הסיפור, פשוט תכתוב כשתהיה לך מוזה. כמו כן, להכין רצף עלילה ברור עוזר מאוד, מניסיוני (הדל).
 
אני בדרך כלל שומע שירים בשביל לקבל את הרעיון הראשוני והשראה להמשך הסיפור.
תנסה למצוא שיר שיתאים לאיפה שאתה רוצה לקחת את הסיפור ותנסה להריץ אותו בראש שלך, השיטה הזו תמיד עובדת בשבילי ויתכן שהיא תעבוד גם בשבילך.
 
יש לי רצף עלילה ברור.

יש לי שירים מקושרים.

אני פשוט לא מצליח להביא את עצמי לשבת ולכתוב את הסיפור. אני לא מרוכז, לא מצליח להביא את עצמי לכתוב, לא מתחבר לדמויות...
יש לכם טיפים?
 
חזרה
Top