• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

ניצחתי את השודדים

אני עכשיו בדנמרק, וקניתי סים מקומי ב- 55₪ עם 60 ג'יגה גלישה ו-10 שעות שיחה בחינם בדנמרק ולישראל... אם הייתי קונה חבילה בשודד הענק, סלקום, זה היה עולה לי 200₪ ל 2 ג'יגה גלישה בלי שיחות. בשודד הגדול, פלאפון, זה היה עולה 160₪... אני מרוצה שניצחתי את השודדים :pirate:
וגם יכול להראות לילדים את הפרק החדש של גלגול גורלי בלי לדאוג מהג'יגות ;)

נ.ב. ובהקשר דומה, ביקרנו היום במוזיאון ויקינגים ושטנו ברפליקה של ספינת ויקינגים - היה ממש כיף, אפילו שאשכרה לשוט בזה ימים נראה צפוף ומעייף להחריד...
 
עד עכשיו כמעט בכל מקום שביקרתי סים וחבילת גלישה מקומית יצא זול בהרבה מחבילות הגלישה בחו"ל של החברות הישראליות, אם כי אני אף פעם לא טורח לבדוק חבילות שכוללות דקות שיחה, אז ייתכן שבמקרה כזה המצב יהיה שונה.
 
עד היום גם אני לא בדקתי חבילות שכוללות דקות שיחה - ביחוד שהמחירים לחבילות בספקים הישראליים סיוט. פשוט במקרה הזה, העסקה הבסיסית הכילה 10 שעות לשיחות כולל לישראל. וזה יותר נוח בפועל מאשר סקייפ או ווצאפ, אז מי אני שאתלונן.
והדנים די עפים על המורשת הויקינגית שלהם, יש להם גם מוזיאון בקרבת קופנהגן, וגם כפר שבו יש פסטיבל ושחזור של החיים באותה התקופה. בכלל הייתי כאן בחנות מקומית של משחקים, ויש להם טונות תחפושות וציוד לארפים, שאפשר פשוט לרכוש בחנות במחירים סבירים יחסית. למעשה אפילו היום שעברנו בתחנת הרכבת המרכזית היה בחור צעיר שהסתובב בתחפושת עם שריון וגרזן. לא ברור לי אם הוא פשוט עובד איפשהו ומתחפש, או היה בדרך אל/מ משחק.
 
ויקינגים הם מתחלקים לכמה מחלקות, ויקינגים-נורמים[המוכרים פלשו בעיקר למערב אירופה ולאיים הבריטים] ויש ויקינגים-רוסים שנדדו לכל מיני כיוונים, והפכו הרבה פעמים לשכירי חרב, בדומה לקרובים שלהם מהתקופה של הLATE-ROMAN, אם כי אני לא זוכר אף פעם את שאר המחלקות...
 
מפתיע שהדנים בימינו הם שוחרי שלום, לעומת אבותיהם שהיו שודדים ולוחמים חסרי מנוח.
אריאל - אני לא בטוח שזה המקום לדיון היסטורי... בכל מקרה ויקינג בנורדית עתיקה פירושו שודד. מלך שוודי סיפר על מלחיו שהותקפו בידי ויקינגים אסטונים, ובתרגום הנורווגי לתנ''ך מסופר על ויקינגים שפלשו לארץ ישראל ממואב... הנורמנים באופן כללי היו גם באיטליה ובארץ ישראל (מסעות הצלב), הויקינגים הרוסים התבוללו בסלאבים, ובסוף נשארו רק הסקנדינבים שנשארו בבית וחרשו שדות.
 
The oldman אמר/ה:
למעשה אפילו היום שעברנו בתחנת הרכבת המרכזית היה בחור צעיר שהסתובב בתחפושת עם שריון וגרזן. לא ברור לי אם הוא פשוט עובד איפשהו ומתחפש, או היה בדרך אל/מ משחק.
אני בוחר לחשוב שהוא עובד במכולת או משהוא כזה וזאת פשוט הדרך בה הוא בוחר להתלבש. :)
אם כבד מדברים על ויקינגים, אני חייב להמליץ על
saga thing
, זה פודאקסט על הסאגות האיסלנדיות שמועבר על ידי שני פרופסורים להיסטוריה, הם עוברים בקצרה על כל סאגה (שעה בממוצע, עם כמה יוצאי דופן) ואז "שופטים" אותה, הכל נעשה עם הרבה הומור ובצורה מאוד מעניינת. שווה לנסות.
 
אריאל וח'אן, העץ הזה הוא המקום האחרון לדון בשורש המילה ויקניג, המקור שלה, ההקשר שלה או כל דבר אחר.

בכל מקרה, גם לי יצא לגלות לאחרונה שפשוט זול יותר להגיע למקום ולקנות שם סים מקומי, בעבר זה היה פרקטי רק בתיאלנד, אבל כבר ראיתי שעושים את זה באירופה לא מעט, היינו קבוצה בסרבייה, כולנו עם חבילות חוץ מאחד שעשה בשכל וקנה סים בשדה וחסך הרבה יותר מוכלנו.
וכן, קופנהאגן הפתיעה גם אותי בקטע הזה, מעבר לחנויות די מוצלחות עם ספריות מרשימות, גם נתקלתי באיזו חנות תחפושת שאני מניח שעליה אתה מדבר.
אגב, אם אתה בקטע של קצת היסטוריה (ואתה עוד שם) אני די נהנית בארמון רוזנברג (מה גם שהם מציגים שם את הנשקייה הישנה של הארמון בתור מוזיאון במרתף, די היה מוצלח.)
 
אני בדיוק חזרתי היום מטיול באנגליה ורומא, אומנם נפלתי ברשת השודדים עם מחיר מופקע ל100 דק' שיחה ו2 ג'יגה אבל לפחות דאגתי מראש למלונות עם wifi אז שרדתי בשלום.
בנוגע לחנויות אם מישהו טס ללונדון בזמן הקרוב שיסע לחנות Leisure Games חנות משחקי התפקידים הכי טובה שראיתי וגם מקבלים שם ישראלים ממש יפה
 
שמעתי דברים מצוינים על Leisure Games, אבל לזכרוני היא בצפון העיר ודי באמצע שום-מקום, הצריך עבורי לפחות נסיעה מיוחדת של קרוב לשעה בכל כיוון... אז ויתרתי.
והחנות שאני ראיתי דווקא נמצאת ב Roskilde, עיר קרובה לקופנהגן, שבעבר הייתה המושב של מלכי דנמרק ובקתדרלה שלה אפשר לראות את הקברים שלהם. אני אעלה תמונות בקרוב, מבטיח.
רצינו לסוע לארמון רוזנבורג, אבל עם הילדים ויתרנו. חייב להגיד שהטיול עם ילדים זה חוויה שהיא לפעמים פחות חופש ויותר עבודה... בייחוד בגילאי גן - אולי עוד כמה שנים נוכל יותר בקלות למשוך אותם למוזיאונים - מצד שני, הם חזק בקטע של לגו, שזה גם מגניב :wizard:
 
תהנה בדנמרק, ואם כבר מדברים, הייתי לא מזמן בדנמרק ונתקלתי בחנות הזו https://www.faraos.dk/, היא ממש מגניבה, אבל צריך לשים לב שהיא מחולקת לכמה בניינים שונים שקרובים אחד לשני (4 או 5 ככל הזכור לי), וכל אחד מהם מיועד לנושא אחר (אחד לקומיקסים דוגמת מרוול, דיסי, אסטריקס וטינטין, אחד למשחקי תפקידים, אחד לספרים ומנגות, אחד לסרטי בלו ריי וכו').
 
וואו, נראית חנות הרבה יותר מדליקה מאשר זו שאני ראיתי. וגם במרכז העיר, חבל שלא שאלתי מראש... הייתי מנסה להגיע לשם.
נראה שהם חזקים בקטע של המשחקים למרות שכמו הנורדים, בעיקר במשחקי תפקידים חיים.
 
חזרה
Top