סצנה מכל משחק מו"ד טיפוסי בשנות התשעים:
קוסם: אני מטיל "התמרה עצמית" והופך להידרה!
שה"מ: למה אתה חושב שהקוסם שלך יודע איך הידרה נראית ואם יש דבר כזה בכלל?
קוסם: הוא קרא עליה!
שה"מ: איפה? בחוברת לשה"מ? תפריד בין ידע שחקן לידע דמות!
מצד אחד, עולם פנטזיה ממוצע מלא במפלצות אגדיות או בדב"שים רבי עוצמה עם שמות כמו "קרג'יליון מזמן החושך". מצד שני, יש מין ציפיה שכשהדמויות רואות בוהה הן לא ידעו מה הוא מסוגל לעולל. ומה לגבי מפלצות יותר "עממיות"? למה הגיוני למנחים שדמויות יופתעו מההתחדשות של הטרול אבל נראה די ברור שכולם יודעים שנגד אנשי זאב צריך כלי נשק מוכספים?
או דב"שים - לדוגמא בממלכות נשכחות - אם דריזט כל כך מפורסם, למה הוא תמיד צריך להסביר מחדש לדמויות (או לדב"שים אם הוא השחקן) שהוא אמנם אלף אפל אבל לא רשע וכמה הרפתקנים בכלל אמורים לדעת מה זה אלף אפל?
דעתכם?
קוסם: אני מטיל "התמרה עצמית" והופך להידרה!
שה"מ: למה אתה חושב שהקוסם שלך יודע איך הידרה נראית ואם יש דבר כזה בכלל?
קוסם: הוא קרא עליה!
שה"מ: איפה? בחוברת לשה"מ? תפריד בין ידע שחקן לידע דמות!
מצד אחד, עולם פנטזיה ממוצע מלא במפלצות אגדיות או בדב"שים רבי עוצמה עם שמות כמו "קרג'יליון מזמן החושך". מצד שני, יש מין ציפיה שכשהדמויות רואות בוהה הן לא ידעו מה הוא מסוגל לעולל. ומה לגבי מפלצות יותר "עממיות"? למה הגיוני למנחים שדמויות יופתעו מההתחדשות של הטרול אבל נראה די ברור שכולם יודעים שנגד אנשי זאב צריך כלי נשק מוכספים?
או דב"שים - לדוגמא בממלכות נשכחות - אם דריזט כל כך מפורסם, למה הוא תמיד צריך להסביר מחדש לדמויות (או לדב"שים אם הוא השחקן) שהוא אמנם אלף אפל אבל לא רשע וכמה הרפתקנים בכלל אמורים לדעת מה זה אלף אפל?
דעתכם?