• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שליטים ושדים [שו"ש 64] חצר המשפט

ת'ור

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
מנצל את הרגעים האחרונים לפרסם משהו שכתבתי. בסוף השתמשתי באחת הדוגמאות שלי.
[spoiler title="הגשות קודמות"][שו"ש 4] אכזריות של עורב https://www.pundak.co.il/forums/threads/37111
https://www.pundak.co.il/forums/threads/37533 https://www.pundak.co.il/forums/threads/37555
https://www.pundak.co.il/forums/threads/37640 https://www.pundak.co.il/forums/threads/37701
https://www.pundak.co.il/forums/threads/37754 https://www.pundak.co.il/forums/threads/37794
https://www.pundak.co.il/forums/threads/37851 https://www.pundak.co.il/forums/threads/37893
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38001 https://www.pundak.co.il/forums/threads/38028
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38082 https://www.pundak.co.il/forums/threads/38171
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38258 https://www.pundak.co.il/forums/threads/38309
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38342 https://www.pundak.co.il/forums/threads/38385
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38449 https://www.pundak.co.il/forums/threads/38490
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38563 https://www.pundak.co.il/forums/threads/38583
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38613 https://www.pundak.co.il/forums/threads/38730
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38801 https://www.pundak.co.il/forums/threads/38824
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38881 https://www.pundak.co.il/forums/threads/38960
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38981 https://www.pundak.co.il/forums/threads/39009
https://www.pundak.co.il/forums/threads/39078 https://www.pundak.co.il/forums/threads/39390
https://www.pundak.co.il/forums/threads/39739 https://www.pundak.co.il/forums/threads/39832
https://www.pundak.co.il/forums/threads/40023 https://www.pundak.co.il/forums/threads/40082
https://www.pundak.co.il/forums/threads/40150 https://www.pundak.co.il/forums/threads/40173
https://www.pundak.co.il/forums/threads/40254 https://www.pundak.co.il/forums/threads/40276
https://www.pundak.co.il/forums/threads/40332 https://www.pundak.co.il/forums/threads/40353
https://www.pundak.co.il/forums/threads/40431
https://www.pundak.co.il/forums/threads/40457[/spoiler]
מערכת המשפט בחותם היא מבולגנת למדי. לאורך השנים נוצר אוסף לא מסודר במיוחד של חוקים ותקנות שנקבעו על ידי הקיסרים השונים (הם היו שליטים חכמים למדי, אבל אף אחד מהם לא חשב לארגן את המערכת). את החוקים האלה אוכפים שני המשמרים של העיר, משמר היום בעיר הצבעים ומשמר הלילה בחזית המים, אבל זה בעיקר אומר שאם הם תופסים אותך הם מענישים אותך. אין בתי משפט, אין שופטים, אין הליך. אם נתפסת בעבירה הם יכולים להעניש אותך (למרות שבמקרה של משמר הלילה, לפעמים הם מענישים גם בלי ראיות חותכות, או על סמך ניחוש, או כי בא להם). זה גם אומר שאם לא תפסו אותך אין באמת אפשרות לדרוש צדק, ושאין שום מערכת לטיפול בחילוקי דעות בין שני צדדים או יותר. כשיש חוסר הסכמה בין שני צדדים הם מוצאים דרך לפתור את הסכסוך בעצמם. בחזית המים הפתרונות נוטים להיות אלימים יותר וללכת לטובת החזק מבין השניים. בעיר הצבעים נוטים יותר להגיע להסכמים, או מבקשים מאחד הסוחרים הגדולים להכריע, או פונים לחצר המשפט.
חצר המשפט נמצאת לא רחוק מתיכון בוץ, בצפון עיר הצבעים. זו חצר רחבה, ריקה למדי, ובמרכזה מעגל שעל שפתו מסודרות ברווחים שווים 9 אבנים לא מעובדות מלבד חריטות של אותיות עתיקות על פניהן. החצר מופעלת כשנשאלת שאלה של צדק - האם אדם אשם, או מי צודק בריב - ואדם אחד או יותר נכנס\מוכנס לתוך המעגל. כשהחצר פועלת מי שבפנים לא יכול לצאת. אם הוא ינסה, הוא יועף אחורה כאילו נע כנגדו יצור באותה מהירות אך במשקל עצום. אחרי כמה רגעים או כמה דקות התשובה ניתנת כשהאות החרוטה על אחת האבנים מתחילה לזהור באור קר. מילה נאמרת, לא בקול אלא בהד במוחות האנשים מסביב, מובנת ללא צורך בשפה; היא גזר הדין שניתן לשאלה. אם הנאשם צריך להיענש, הוא לא יוכל לצאת עד שהוא והמאשים יסכימו על עונש. אם המאשים צריך להיענש הוא לא חייב להגיע להסכם, אך מקובל שמי שינסה להסתלק יסבול פי כמה בעונש מהגורל.

אלה האבנים, עם התואר שניתן לנאשם ומה גזר הדין אומר: אלה שנדלקות לעיתים תכופות יותר מוצגות ראשונות.
חוטא: מסמלת שהנאשם אשם ושהוא ראוי לעונש.
קורבן: מסמלת שהנאשם זכאי ושהמאשים הוא האשם והראוי לעונש.
סוטה: מסמלת שהנאשם זכאי מהפשע, אך ראוי לעונש על דברים אחרים.
רשע: מסמלת שהנאשם אשם, אך שאין צורך להעניש אותו - הוא יקבל את גמולו בקרוב.
שווה: מסמלת שהנאשם אשם, אך שהמאשים אשם באותה מידה.
צדיק: מסמלת שהנאשם והמאשים שניהם זכאים, ושאדם שלישי אשם וצריך לשלם. שמו של האדם או האנשים האלה מוכרז, יחד עם העונש או המחיר שהוא צריך לרצות.
נידח: מסמלת שהנאשם אשם אך שאינו ראוי לעונש אלא לרחמים, ושהמאשים צודק אך ראוי לעונש.
חייב: מסמלת שהנאשם זכאי, אך שעדיין עליו לתת משהו למאשים. האבן הזו יוצאת דופן בכך שאין תהליך של משא ומתן, האבן מכריזה על הדבר שצריך להינתן.
[האבן התשיעית]: האבן הזו מעולם לא נדלקה, כך שלא באמת יודעים מה היא מסמלת. אבל מאותיות דומות שמצאו בכתבים עתיקים ומהשימוש בהן, המשמעות שלה היא כנראה איפשהו בין "אדון" ל-"קדוש".


ובמשך כל ההיסטוריה של חותם, מעולם לא היה אדם שגם תהה מאיפה מגיעות ההחלטות האלה וגם היה מוכשר מספיק לגלות. אנשים מניחים שמדובר בגורל העליון של העולם, או אולי בישות נעלה, או באדם רוחני שיצר את האבנים והשאיר בהן את רוחו שתשפוט בין בני אדם. והניחוש של "הישות הנעלה" הוא נכון, במידה מסוימת, אבל הוא חלק קטן מאוד מהסיפור...
זו ספירה, מהספירות השוכנות בכוכבים. אחרי הכל, אין אף כוח אחר עם נגיעה או השפעה על העתיד. מעולם לא היה אדם לתת לספירה שמאחורי החצר שם, אבל "השוגה" הוא שם מתאים למדי. ולשוגה יש כוונות טובות, אבל כמו כל ספירה, הן לא טבעיות במיוחד.
הוא מאמין שהרצון האמיתי ביותר של אנשים הוא לחטוא, ואז להיענש. שזה כל מה שמניע אותם בחייהם. לכן כל גזר דין של חצר המשפט מלווה בעונש כלשהו, והשוגה בוחר בגזר הדין בהתאם לזה שהכי מגיע לו העונש. לפעמים הוא משקר. כספירה הוא רואה הכל, אבל לפעמים הוא מפליל חפים מפשע או מזכה אשמים. גם תורם יגיע, בסופו של דבר. כמובן, אפילו לפני הענקת העונש העסיסי ביותר השוגה דואג לתת את זה שיגרום לאנשים להמשיך להאמין בצדקת חצר המשפט. זה נחוץ שיאמינו בו, אחרי הכל, לטובת הכלל.

-------------
הארות, הערות, כבשים מכל הגדלים וגם סתם תגובות "יו, מגניב!" יתקבלו בברכה.
 
ת'ור אמר/ה:
[האבן התשיעית]: האבן הזו מעולם לא נדלקה, כך שלא באמת יודעים מה היא מסמלת. אבל מאותיות דומות שמצאו בכתבים עתיקים ומהשימוש בהן, המשמעות שלה היא כנראה איפשהו בין "אדון" ל-"קדוש".
תוכל להסביר מה האבן האחרונה מייצגת?
משפט שבו האבן הזו נדלקת יכול להיות בסיס לקו עלילה מעניין
 
הח'אן: דו-קרב? אתה מטורף? אם שני קוסמים חזקים ילחמו, מי יתקן את הרחובות אחרי שהם יהרגו אחד את השני?

וקצת יותר ברצינות, באופן כללי בחותם אין כל כך את המושג של "כבוד", וגם הרעיון של "צדק" הרבה פחות חד מבתרבויות אירופאיות. כוח לא מגיע מחסד אלוהי או מנעלות מוסרית, הוא מגיע... מכוח. ובחותם כוח יכול להיות פיזי, כלכלי, פוליטי או משהו אחר. אתה חזק אם אתה יכול לכפות שינוי על אחרים ולהתנגד לשינוי בך.
אז אם מישהו העליב אותך בפומבי, הוא פשוט שרף לעצמו גשר וסימן את עצמו כגס רוח. עכשיו אנשים (ובמיוחד המועלב) ידרשו יותר כדי לעבוד איתו. אם מישהו פגע בקרוב משפחה שלך, לא תוכרז נקמת דם (אני מניח שלזה התכוונת). זה לא אומר שלא תהיה נקמה, פשוט לא נשבעים בלהט להשיג צדק עבור הנפגע. המשפחות החזקות הן משפחות מלוכדות, יש להן זיכרון ארוך, והן יגרמו לפוגע לשלם בבוא הזמן. ואם שני צדדים חלוקים על נקודה מסוימת, הם ימצאו דרכים להפעיל לחץ על הצד השני (לרוב בצורת בני ברית ששולחים הודעות מנומסות אך *חדות* למדי) עד שאחד מהם מוותר. זו שיטה מאוד לא אלימה לפתרון סכסוכים, אבל אחרי דורות רבים של הסכמים, הבטחות וחובות המצב יכול להפוך למסובך למדי. לפעמים כשהעימות גדול מספיק וכל צד פודה את כל הטובות שחייבים לו, יש אצילים שמגלים שהם כעת מחויבים לבגוד בעצמם עם אויבם המושבע כדי שהוא יוכל להפוך לסוכן משולש ולעקוב אחריהם כדי להשיג מידע לסחיטה על עצמו.
כל זה בארץ הגבוהה ובקרב המעמד העליון, כמובן. דברים עובדים בצורה דומה בשאר העיר, אבל לכל רובע יש את הדרך שלו לפתור בעיות כשהעניינים נעשים מסובכים מדי. בעיר הצבעים מוצאים בורר חזק מספיק שלא יצטרך לדאוג מכעסו של המפסיד, בביבר האכזר תמיד מוצאים פתרון כדי שהיונים לא יתעצבנו ויגרשו את כולם, ובחזית המים מאמינים ביעילותה של סנוקרת טובה.

אמריס: אף אחד לא יודע, זה הרעיון. רציתי להשאיר את החופש להחליט על ההשפעה המדויקת כשתגיע ההזדמנות להשתמש בה.
אבל אם להרחיב קצת מסביב לאבן, זו שאלה טובה למה היא מעולם לא נדלקה. השוגה משתדל לא להגזים בהחלטותיו, אבל היו מקרים שבהם המון זועם עצר והתפזר כשהאבנים הכריזו שהקורבן שלהם זכאי (גם אם הם ידעו בוודאות שהוא, למשל, פושט צורה). יכול להיות שהשוגה פשוט מחכה להזדמנות טובה לנצל את השפעת האבן. מצד שני, חצר המשפט קיימת כבר כמעט 1000 שנה, מספר הנשפטים בה יכול להגיע לכמה מאות בשנה, ומוזר שמכל אלה הוא לא מצא מישהו מתאים (במיוחד מאז ניפוץ נשמת הקיסר). יכול להיות שזה צירוף מקרים. יכול להיות שהאבן התשיעית פשוט לא יכולה להידלק. ויכול להיות שמשהו אחר, חזק מהשוגה, שולט באבן הזו.
 
רעיון מעניין: מה אם האבן האחרונה שפירושה "אדון" או "קדוש" נועדה כדי לאפשר לשוגה למנות מישהו שטוען לכס הקיסר? ואף אחד לא הבין את המשמעות הזו ואף אחד לא מאז לדרוש את הכס ולכן האבן לא נדלקה.

נ.ב. נעשו אי פעם נסיונות להשמיד את האבנים?
 
אכן רעיון מעניין, זה בהחלט כיוון שאפשר לקחת אליו את חצר המשפט.

היו כמה גברים עם פטישים ואפילו נפח עם יתד ברזל פעם, אבל הם השאירו בקושי כמה שריטות. אף אחד עם כוחות משמעותיים לא ניסה להרוס את האבנים, אחרי הכל הן מאוד שימושיות.
 
נשמע שהתשיעית אומרת שאין עונש לאיש, ולכן ה'שוגה' לא משתמש בה.
איך שלא יהיה, מי יצר את החצר? והאם הוא תכנן שספירה מסוים מאוד ישתמש בה?
 
אמריס: חשבתי? כן. הולך לקרות בזמן הקרוב? לא.

דבאב: לאו דווקא, קשה לדעת מה בדיוק ההשפעה ותזכור שהאבנים יכולות להוסיף תנאים מסוימים לגזר הדין. סביר מאוד שהאבן התשיעית תאלץ אנשים להעניש את עצמם בשביל חסדו של "האדון"\"הקדוש".
החצר נוצרה לפני כמעט אלף שנים על ידי זוג אדריכלים בינוניים. לא ידוע מה היו הכוונות שלהם, אבל ידוע שבסוף העבודה הם הסתכסכו. אחד מהם גרר את השני לתוך החצר, הוא הוכרז כאשם, והגורר סירב לקבל עונש פחות ממוות. לא ידוע מה היה הסכסוך, ומהניסוח של "בסוף העבודה" לא ברור אם הם סיימו לעבוד על החצר או רק כמעט סיימו.
 
חזרה
Top