• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 1 [פאת'פיינדר] נזק לתכונות

האם אתם משתמשים בנזק לתכונות? אני מבין את הרעיון, ואולי לפני הרבה שנים גם היה לי סבלנות ואנרגיה לעקוב אחרי זה, אבל היום כשאני רואה נזק לתכונות זה בעיקר מעייף אותי...
מה שמעצבן יותר זה שרוב הרעלים/סמים/מחלות גורמים נזק לתכונות, וזה מבאס את השימוש בהם.
בייחוד שגם היום כדי לאזן את זה, יש פשוט לחש Restoration שמרפא נזק לתכונות וקל להטיל/למצוא שיקויים של זה. אם אני צריך לבחור את המכאניקה הכי מעיקה/מיותרת בשיטה - בעיניי זה נזק לתכונות.
פשוט מייגע ולא תורם.

/rant out
 
אבל נזק לתכונות זה משהו מאוד הגיוני. אם אתה מורעל ברעל משתק, אתה תאבד מהזריזות שלך. המטרה היא להוריד אותה לאפס ככה שלא תוכל לזוז. אפשר אומנם לייצג את זה באופן אחר, אבל זה לוקח לפחות אותה כמות מעקב. אף פעם לא מצאתי את זה קשה מדי, אני פשוט זוכר דברים כאלה.
 
זה אכן דבר הגיוני, לכן פאת'פיינדר שמו דבר שמדמה נזק לתכונות. פשוט במקום להוריד את ערך הכוח ואז לחשב מתאם מחדש ואז לחשב את כל הדברים שמושפעים ממתאם הכוח, יש מצב מוחלש שנותן מחסרים לבדיקות מסוימות. וככה המעקב הרבה יותר פשוט.
 
מו"ד, ועקב כך גם פת'פיינדר, היא לא שיטה ריאליסטית במיוחד. להכניס ריאליזם למשחק בדרך כלל מסבך אותו יתר על המידה, ונזק לתכונות הוא בהחלט אחד הדברים הללו.
מה שאביעד אומר נשמע הרבה יותר טוב מנזק לתכונות- להגיד פשוט "אז יש לך מחסר 2 להתקפה ונזק כי אתה מורעל" זה הרבה יותר פשוט ומובן מ"יש לך מחסר 4 לערך הכוח, קח מחשבון. "
 
אני אוהב את הנזק לתכונות. אתה לא יכול לדמות מצב שבו הכוח של דמות ירד לאפס ועכשיו היא צמח בשיטה שאתם מתארים. זה נותן לך סוג של דרך אלטרנטיבית להיפצע מעבר לסתם נזק, וזה מאפשר לשה"מ יותר אפשרויות ביצירת היתקלות. אתה יכול לחשוב "טוב, אז בואו נעשה היתקלות עם צרעות אימים שיש להן רעל לזריזות, ואז כל הדמויות ירצו להגן על הדמויות הפחות מהירות כדי למנוע נטרול שלהן בזמן שהיכולת שלהם לחמוק יורדת עם כל מכה מוצלחת." זה יוצר סביבת משחק מעניינת לדעתי.
 
ועכשיו אני אסביר למה המערכת החדשה של "נזק תכונות" מדומה הרבה יותר טובה מאשר הנזק הרגיל לתכונות -
פעם, היה נזק תכונות, ואז היית צריך לקחת מחשבון ולחשב מתאמים, וכשהגעת לאפס קיבלת מצבים שונים מתכונה לתכונה.
היום, יש מספר מצבים שמדמים נזק תכונות, והם קלים יותר לחישוב.
זה מבחינת נתונים.
מהבחינה הסיפורית זה גם כן הרבה יותר נוח - פעם ארס של דבורה ענקית היה משתק אותך טוטאלית כשהיית מגיע לכוח אפס. היום אותו הארס יכול להוריד לך את הכוח לערכים שליליים ותוכל לעמוד על הרגליים, אבל הוא גם יכול לשתק אותך, ע"י הוספת המצב "משותק" בהשפעה השנייה או השלישית שלו.
ככה פאיזו פישטו מאוד את כל המערכת, בלי לפגוע באמת בשום אפשרות. אמנם השתנו כמה פרטים מינוריים, כמו למשל שנוכל, שמוסיך את מתאם הזריזות לנזק במקום את מתאם הכוח, מאבד את התוסף לנזק כשהוא מוחלש ולא כשהוא מגושם, אבל אם הפרט המינורי הזה כל כך מפריע לך תתקן אותו עם חוק בית. אבל זה יפגע באיזון המכאני.
 
נראה לי שמו"ד 3/3.5 הייתה הראשונה (והאחרונה?) ממהדורות מו"ד שהכניסה את הקטע של רעל שגורם נזק לתכונות - במהדורות הישנות רעלים גרמו לנזק בנק"פ, למוות, או לשיתוק.
במהדורות הישנות, נזק לתכונות היה די נדיר - נראה לי שהיו מעט מאוד מפלצות וקללות שגרמו אותו.
 
אכן, זה אחד הדברים שממש לא אהבתי במו"ד 3.5. חיפשתי בהרבה ספרי הרחבה עד שמצאתי רעל בודד שגורם נזק מתמשך של 1ק6 למשך חמישה סיבובים. וזהו. שום נזק נק"פ.
ולכן ממש שמחתי שפאת'פיינדר שכללו את הרעלים שלהם, גם מבחינה פלאפית וגם מבחינה מכאנית.

נ.ב. רמות שליליות חזרו לפאת'פיינדר 2, אבל כמצב מפושט, כמו נזק לתכונה.
 
חזרה
Top