• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שליטים ושדים [שו"ש 63] אפתי

ת'ור

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
[spoiler title="הגשות קודמות"][שו"ש 4] אכזריות של עורב https://www.pundak.co.il/forums/threads/37111
https://www.pundak.co.il/forums/threads/37533 https://www.pundak.co.il/forums/threads/37555
https://www.pundak.co.il/forums/threads/37640 https://www.pundak.co.il/forums/threads/37701
https://www.pundak.co.il/forums/threads/37754 https://www.pundak.co.il/forums/threads/37794
https://www.pundak.co.il/forums/threads/37851 https://www.pundak.co.il/forums/threads/37893
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38001 https://www.pundak.co.il/forums/threads/38028
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38082 https://www.pundak.co.il/forums/threads/38171
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38258 https://www.pundak.co.il/forums/threads/38309
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38342 https://www.pundak.co.il/forums/threads/38385
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38449 https://www.pundak.co.il/forums/threads/38490
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38563 https://www.pundak.co.il/forums/threads/38583
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38613 https://www.pundak.co.il/forums/threads/38730
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38801 https://www.pundak.co.il/forums/threads/38824
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38881 https://www.pundak.co.il/forums/threads/38960
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38981 https://www.pundak.co.il/forums/threads/39009
https://www.pundak.co.il/forums/threads/39078 https://www.pundak.co.il/forums/threads/39390
https://www.pundak.co.il/forums/threads/39739 https://www.pundak.co.il/forums/threads/39832
https://www.pundak.co.il/forums/threads/40023 https://www.pundak.co.il/forums/threads/40082
https://www.pundak.co.il/forums/threads/40150 https://www.pundak.co.il/forums/threads/40173
https://www.pundak.co.il/forums/threads/40254 https://www.pundak.co.il/forums/threads/40276
https://www.pundak.co.il/forums/threads/40332 https://www.pundak.co.il/forums/threads/40353
https://www.pundak.co.il/forums/threads/40431[/spoiler]
"אידרא אא נה מינטא פאתי,
אולבה הורא אולדהטאם,
ארא אלי פותי לאאא,
חאזאאומו, חאזאאומו!

אידרא טו היפא דובהיה..."

אפתי אוהב את המשפחה שלו. הוא אוהב את אמא שלו ואת אבא שלו, את האחיות הגדולות שלו איני וארתימה, והוא אוהב את דוד ראשעץ ודודה גופיים ודודה תוךים ודוד תכריכים ודודה ברחשפז ודוד גשם ודודה כעורב וכל שאר הדודים והדודות של המשפחה. הוא אוהב את הבית שלהם, למרות שהוא די צפוף, והוא אוהב את הצעצועים שלו והוא אוהב את השירים. השירים הם כיפיים אפילו שהוא לא מבין את המילים. הוא אוהב את הערבים שבהם אחרי שאבא חוזר ואמא ואיני וארתימה סוגרות את החנות המאובקת, כולם יושבים יחד סביב השולחן ואוכלים תבשיל גריסים ובסל ושרים שירים וכל הדודים והדודות יוצאים מעבר לפינות והבית נהיה נורא צפוף אבל זה לא משנה כי הם כולם ביחד. הוא פחות אהב את זה שאחר כך כמעט כולם היו עוזבים ומשאירים רק את אחת האחיות לשמור עליו, אבל עכשיו שהוא בן שתים-עשרה זה כבר לא המצב. הוא גדול והם התחילו לקחת אותו איתם, והוא אוהב את היציאות האלה ואת המשפחה שלו ואת החיים שלו. זה כל כך כיף כשהם עוקפים את הפינות ונכנסים לקיצורי הדרך.

קיצורי הדרך הם מין מקום סודי שאף אחד לא יודע עליו. הם כמו מסדרונות ארוכים ועקומים שמישהו דחס יחד, אז לפעמים צריך להידחק דרך חיבורים שלא לגמרי מתאימים ולפעמים יש בהם חורים שדוחפים אותך חזרה. לפעמים יש בקירות או באוויר חרכים שדרכם אפשר לראות מחוץ לקיצורי הדרך, אבל אסור לצעוק לאנשים שבחוץ כי אבא אמר. ולפעמים דוד או דודה יגיעו בריצה כי גלימה לבנה מתקרבת, ואז צריך להתחבא עד שהיא תעבור. אמא אומרת שהגלימות הלבנות חיברו את קיצורי הדרך ביחד, אבל הן לא אוהבות שמפריעים להן אז צריך להסתתר כשהן מתקרבות.
בקיצורי הדרך עושים שני דברים: אחד, אוספים את הגריסים והבסל שיהיה למשפחה מה לאכול. אפתי באמת תהה מאיפה הבסל מגיע, כי הוא אף פעם לא ראה אותו בשוק למרות שדוכן הבשר הריח דומה. שתיים, בודקים את כל הפרחים בכל השיחים בכל קיצורי הדרך כדי לראות אם באחד מהם יש ביצה.
אפתי לא בטוח אם ביצים הן טובות או רעות. בכל פעם שהוא ואמא מצאו אחת היא הרסה אותה, אבל היא גם אמרה שהדודים והדודות מגיעים מביצים. אז יכול להיות שרוב הביצים הן רעות אבל חלק מהן אפשר לעשות שיהיו טובות. הוא ממש רוצה למצוא אחת טובה, כי אמא אמרה שהדוד הבא שהם ימצאו יהיה רק שלו ואפתי לא יכול לחכות. בינתיים הוא מלווה את אמא, ולומד להכיר את קיצורי הדרך, ומקווה שיום אחד הוא יוכל לצאת לחקור את קיצורי הדרך לבדו. אולי כשיהיה לו דוד משלו. עד אז הוא מסתפק בלחקור את הרחובות בחוץ ולגלות את הדברים המעניינים שם, ויום אחד הוא יספר לאחרים את כל הדברים שהוא גילה והם יתפעלו מכמה שהוא חוקר מוכשר. בינתיים הוא גילה שוק שעומד על מקלות, ורחוב עם שתי ריצפות, ודלת עם חריקה שנשמעת כמו צחקוק, ואישה זקנה שיושבת בכמה מקומות בו זמנית, ועוד כניסה לקיצורי הדרך, ובית שמתחלף אם אתה מגיע מהצד השני של הרחוב, וסמטא שתמיד מובילה למקום אחר ודלת שעוקבת אחריך ועץ שנראה כמו יד.
ולמרות שאמא ואבא אסרו עליו לשיר את השירים מחוץ לבית, לפעמים הוא לא שם לב ומפזם אותם לעצמו בכל זאת. הוא לא רואה את הדודים והדודות שמופיעים כשהוא שר, אבל יש אנשים שרואים. חלקם מסתובבים ומתרחקים במהירות. אחרים מנסים להבין למה יצורים איומים כאלה אורבים מאחורי פינות ולמה הם לא עושים שום דבר.

-------------
הארות, הערות, כבשים מכל הגדלים וגם סתם תגובות "יו, מגניב!" יתקבלו בברכה.

ומשהו שרציתי לשאול כבר הרבה זמן, על מה בחותם הייתם רוצים לשמוע? על מה הייתם רוצים שאני ארחיב? אני אשמח לדעת מה החלקים שמעניינים אתכם, ולמרות שאני לא מבטיח שאני אסביר על כל מה שתבקשו, זה יעזור לי להחליט איפה להרחיב את חותם בהמשך.
 
אהבתי. למרות שאני מאוד סקרן לדעת מה היצור הזה בדיוק ומה יש להם עם ביצים.

בכל מקרה אני אשמח על אירגונים מקומיים בחותם שמשרתים את האזרחים הרגילים כמו גילדת צורפים, מה שהוא שישפוך קצת אור על חיי היום יום של האזרחים הפשוטים.
 
מגניב, אהבתי את התיאור מנקודת מבט של ילד. אם כי, בגלל סגנון הכתיבה לא ממש הבנתי מי זה אפתי ומי הדודים שלו.

נ.ב.: בסל זה בצל?
 
אפתי הוא ילד אנושי רגיל. השירים שעוברים במשפחה שלו מזמנים יצורים מוזרים. בתור חלק משמעותי בחיים שלהם, היצורים האלה נחשבים לחלק מהמשפחה, מקבלים שמות ומתייחסים אליהם כדודים ודודות.

"בסל" (שם עצם אחד, לא "בתוך סל") זה חומר עם טעם דומה לבשר שגדל בקיצורי הדרך. הגריסים שהם אוכלים גם באים מקיצורי הדרך, אבל הם סתם גריסים.
 
בעיקר פרות וכבשים שמגדלים בערבות הנודדות, למרות שלפעמים אוכלים גם חיות אחרות. חיות שגורשו מהביבר האכזר ע"י משפחת יונים לרוב נשחטות ונמכרות באחד השווקים. יש אנשים, בעיקר בעמקי חזית המים, שצדים ואוכלים עכברושים וחרקים. יש אנשים שמגדלים דגים בבארות, למרות שזה תחום עיסוק מסוכן למדי. דווקא כלבים לא נאכלים כמעט אף פעם - כל מי שלוכד כלב מותקף במהירות על ידי חבורת כלבים פרועה.
 
האמת שכשאני חושב על זה לגדל עכברושים למאכל יכול להיות קל ומשתלם. הם מאוד לא בררנים בתזונה, ואם אתה מפטם אותם במספיק שאריות יש לך עכברוש קטן ושמן.
 
עכברושים לא מפיצים מחלות בעצמם, זה בגלל שהם נגועים בפרעושים וחיים בזבל. בן אדם שחי בזבל ונגוע בפרעושים גם הוא יפיץ מחלות.
 
הבעיה העיקרית עם חולדות בחותם דומה לבעיה מרכזית עם חתולים - הם תמיד צריכים משטח השחזה (אצל חתולים, טפרים. אצל חולדות, שיניים. הן גדלות כל חייהן). מעבר לכך, חולדות מעדיפות אוכל מהצומח. ובחותם, לפי ת'ור, אין מגיפות. מכשפי הבוץ סוחטים מהמגפות כל כוח שיש בהן לפני שהן מוכרות כמגפות.

העדכון על אפתי נחמד. אני מניח שהמשפחה שלו יכולה להיות מועילה לאנשים שצריכים מתווך עם יצורי האגדה במעשיה (אם הבנתי נכון, חלק מהיצורים המוזרים שהוא מזמן עם השירים הם יצורי אגדה פחותים ממעשיה.)
 
יש לו סקרנות, עין חדה ואת הידע שיש בחותם דברים נסתרים, אז הוא מוכשר בלמצוא את התופעות שאנשים אחרים לא שמים לב אליהן. הוא כבר מצא כמה דברים מעניינים\חשובים\מסוכנים להחריד, אבל הוא לא יודע מזה כלום. בשבילו זה רק משחק נחמד.

אם החבורה תעזור לו במשהו - תעזור לו לברוח עם תפוח שהוא גנב, למשל - הוא ישמח לעזור להם חזרה, ואולי יראה להם כמה דברים מגניבים שהוא מצא.
 
חזרה
Top