• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שמות למקומות בעולמות

אתם לא חושבים שאתם מגזימים עם השמות? ולא רק של הדמויות, "מפרץ הזבובים" לא מצלצל טוב ביחוד כשאין סיבה טובה לקרוא לו כך וזה סתם בשביל לגרום לזה להישמע פנטזי, לפחות תוסיפו נחילי זבובים עצומים או משהו בסגנון.
 
אלישע - לא הבנתי מה פנטזי ב״מפרץ הזבובים״, זה לא שונה מ״הים האדום״, ״מפרץ החזירים״ או ״אי הכלבים״. סתם שם שגם מצלצל טוב.
 
אילו מקרים בודדים שבדרך כלל יש מאחוריהם סיפור.
אבל אם כל מקום בעולם הזה יקרא "עמק הזעם" "גבעת החלילים" או "נחל הדימדומים" ו"פסגת הצרחות" ללא סיבה הגיונית זה יתן תחושה זולה של ספר ילדים סוג ג', האם כל מקום בעולם הזה (אני ארצח מישהו אם השם של הגלובוס הוא "כדור הגורל" או משהו בסיגנון) הוא בעל שם כזה?.

לדעתי מקומות כאלה צריכים להצדיק את שמם עקב תיאור חיצוני או היסטוריה עשירה אם הסבר.
למשל בעולם שאני משחק בו היבשה נקראת "חבל אסגארד" עקב חיבור ממשי שהיה בעבר אם המישור הזה. לעומת זאת היה יער בשם יער עלי הלהבים, הסיבה די ברורה מעילו.
אני זוכר שהיה פעם אחת שאני והקבוצה שלי היינו על קצות האצבעות בגלל שעברנו בעמק האש הוא משהו בסיגנון, בסופו של דבר עברנו בכפר שאמר לנו שאין סיבה אמיתית לשם הזה והדמות שלי חטפה התקף זעם קטן, זה היה די מבדר.

אני רק אומר שכדי הימנע משמות כאלה ללא סיבה.
 
פיצלתי את העץ לדיון נפרד, גם כי זה דיון נפרד וגם כי נמאס לי מהניגוח הבלתי פוסק. אם במפרץ היה נחיל של זבובים זה היה תורם במשהו לעלילה? ממש לא... להפך, מנחה לא צריך לחשוף ולהסביר כל דבר לשחקנים, זה מפחית מהמסתורין ומהדמיון. חלק מהדברים אתה מבין אחרי שלוש פגישות, חלק לעולם לא וחלק זה סתם red herring. זה אחד הכלים שיש למנחה, לא לחשוף את כל המידע לשחקנים.
בכל מקרה, גם בעולם האמיתי קוראים למקומות כמו הכפר של סבא, הפתח של התקווה, וכך הלאה.
בנוסף לא צריך לפרט כל דבר, אחרת המשחק לא מתקדם אם כל דבר מלווה בתיאור היסטורי מעמיק של למה נבחר שם כזה או אחר. זה לא רלוונטי לעלילה ומה שלא רלוונטי לעלילה צריך להחתך.
דרך-אגב מפרץ הזבובים זה באמת השם הכי שגרתי בערך שאפשר למצוא למקום. זה לא מפרץ הדרקונים או מפרץ הקרקאן הגדול.

והעולם הוא איי הסערה, האי ספציפית הוא אי קטן וזניח יחסית ולכן הוא מגרש המשחקים של מיכאל.
 
מה זה משנה? אבותיהם של מייסדי העיר שהגיעו לשם ראו שם הרבה זבובים. זה לא רלוונטי למשחק, סתם שם קליט ורנדומלי, ועדיף על ''מפרץ פאצ'אלאת'אנטה'' או משהו כזה.
 
זה שאתה לא יודע את ההיסטוריה של המקום לא אומרת שהיא לא קיימת. באותה מידה שאין לי מושג למה קוראים ליער הגובלינים בניו זילנד ככה, זה לא אומר שאין סיבה.

וכמו שאולדמן אמר, לא תמיד צריך לדעת. למנחה במקרה הספציפי המדובר לא הייתה שום סיבה לתאר עכשיו את ההיסטוריה של המקום, ואף אחד לא שאל- כי זה לא משנה. זו תפאורה, ולא הרבה יותר.

בעולם המערכה שלי, סרמיאת, יש עיר עתיקה בשם "פטיש זהוב". למה קוראים לה ככה? יש סיפור, אבל האם זה בכלל משנה? לא ממש.
 
tkhag1 אמר/ה:
שמדובר במשהו ללא תוכן.
בדיוק, המפרץ הוא רק רקע. כמו שתגיד למה ממציאים שם לכל פונדק, הרי לא באמת זה משנה משהו.
אבל כשהדמויות שלי נכנסות לפונדק, אני ממציא שם, אפילו אם זה הביקור הראשון והאחרון שלהם במקום, והוא נמשך שלוש דקות.
 
הבעיה היא באמת השם או מה הסיפור מאחורי זה, הבעיה שהאווירה מרגישה כאילו סתם זרקו שמות כאלה, השה"ם שלי המציא הרבה שמות מוזרים שלא הוסברו וכנראה לא באמת היה הסבר מאחוריהם אבל זה הרגיש אמיתי, אמין. זה לעומת זאת מרגיש שרירותי.
 
שבכל העולם, למרבית המקומות, נותנים שמות על שם דבר שיש בהם, או אירוע שהיה בהם, או משהו אחר שקשור אליהם, ולא סתם מנפיצים, ככה שמפרץ כחרנלגך לא נשמע אמין, ומפרץ הזבובים כן.
ד''א, לא מכיר במדינת ישראל מקומות עם שם מחורטט בלי סיבה. תמיד זה על שם משהו, גם עם השם עבר כמה גלגולים בדרך.
 
לא אתפלא אם בארה"ב יש איזושהי עיירה בשם Fly Cove או משהו בסגנון. יש שם המון שמות של עיירות בסגנון של Sweetwater, , Pleasant Valley או אפילו Salt Lake City וכיוצא בזאת. (וכמובן שיש גם שני מקומות לפחות שנקראים Hell).

ובארץ הקודש:
באר-שבע - באר שנשבעו בה\נשבעו עליה. Oathwell
תל-אביב - תרגום לעברית של אלטנוילנד, שאגב בתרגומים ישנים מסוימים לעברית גם הספר של הרצל נקרא ככה. Springmound
חדרה - במקור שם ערבי שהתייחס לצבע הביצות במקום. Greenswamp או פשוט Green
 
אז תן לסדרה הזדמנות, זה רק הפרק הראשון ואני מנחש שלא רוצים להעמיס בפרטים מיותרים כמו ''למה מפרץ הזבובים נקרא ככה?''.
 
tkhag1 אמר/ה:
כי הוא נתן שוב ושוב הסבר לשנות וביחוד כשחקרתי, בשלב מסוים אתה מקבל את הרושם שתמיד יש סיבה לשם (וגם היה מדובר רק בגג 10 אחוז מהמקומות בעולם)

במילים אחרות, הבעיה היא לא השמות, אלא שזה לא המנחה שלך.
 
Nextorl אמר/ה:
tkhag1 אמר/ה:
כי הוא נתן שוב ושוב הסבר לשנות וביחוד כשחקרתי, בשלב מסוים אתה מקבל את הרושם שתמיד יש סיבה לשם (וגם היה מדובר רק בגג 10 אחוז מהמקומות בעולם)

במילים אחרות, הבעיה היא לא השמות, אלא שזה לא המנחה שלך.

הבעיה היא האווירה שהמשחק משדר, וזה כמובן תלוי בשה"ם.
 
לא הבנתי מה הבעיה באווירה של המשחק. זה פרק פתיחה, רוצים להכניס לאווירה ולא לחפור על ''מפרץ הזבובים נקרא כך כיוון שכשקורמולאקו הגדול...''.
 
חזרה
Top