• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

ילדי הקיסרות - עץ הרשמה (סנדבוקס, חופשיטה, פנטזיה) (4/4) ההרשמה סגורה!

למה אתה מדבר בלשון רבים?... שכחתי

אלישע
לילה לא קשוחה במיוחד - גם אם היא זריזה וסייפית טובה, היא לא עברה אימונים בכוח סבל.
וקסם דורש אנרגיה תמיד.
 
לא רק, אתה יודע כמה קשה להגן על כל החוף? הערים הגדולות בטח מוגנות בחומה אבל להוריד חבורת פיראטים במרחק של 10 ק"מ עיירה אקראית ביבשת לא אמור להיות קשה כל כך
 
לא רלוונטי כל כך כרגע, אבל אני כותב בכל זאת - לגבי הדת והאלים, בכל איזור יש אל אחר פופולרי. סול אינוויקטוס הוא הפטרון של האימפריה וככזה סוגדים לו בכולה (ובמיוחד במידלנדס), אבל בלייקלנדס ובאיי הלוויתן הוא פחות פופולרי בדיוק מאותה הסיבה. מיתראס הוא הנערץ ביותר אחרי סול אינוויקטוס, וסוגדים לו בכל העולם, ובמיוחד בלייקלנדס. אלאורה אלת הרחמים וטוב הלב פופולרית גם היא מסיבה ברורה. נורדאס פופולרי באיי הלוויתן, בלייקלנדס ובחופים, אך הוא הפכפך וסוגדים לו מפחד לא פחות מהערצה. אנאטיה פופולרית בקרב החיילים, וארוס בקרב כולם. כל שאר האלים לא פופולריים מאוד, אפילו שנואים.
 
עוד קצת על הדת:

ההיררכיה בכנסיות דומה להיררכיה הנוצרית עם שמות עבריים: בראש עומד הכוהן הגדול (או הכוהנת הגדולה; פחות או יותר ארכיבישוף או אפיפיור), תחתיו כוהנים ראשיים של ערים (בישופים), אחריהם כוהנים מקומיים (החל מהמקדש הראשי ועד לקפלה הכפרית), ואחריהם עוזרים ומתלמדים - פרחי כהונה, שמשים וכו'.

אצל סול אינוויקטוס הכוהנים מתפללים 3 פעמים ביום (כשהשמש זורחת, שוקעת ובשיא גובה השמים), והעם מתפלל לרוב במיסה, הנערכת בערב יום שבת (כאילו, כש''יוצאת שבת''), לקראת יום הראשון (בכל זאת sun-day). החג הראשי הוא ביום הארוך ביותר בשנה, אז נערכת מיסה ענקית ואחריה פסטיבל עממי שנמשך שבוע שלם.

אצל ניקס מתפללים בשקיעה, בזריחה ובשיא הלילה, ומיסה חגיגית יותר (עם יין) נערכת בערב יום ראשון, לקראת יום שני (mon-day), אך לא רבים משתתפים בה. החג הראשי הוא הלילה הארוך ביותר, ובו עורכים תפילת ענק בה מתפלל כל העם שניקס תרחם עליו בלילות, ואחריה שבוע של תענית, אבל וקורבנות לניקס. הכוהנים והמאמינים נוהגים לערוך חג וסעודות לכבוד ניקס בסוף שבוע האבל.

אצל מיתראס המצב מסובך יותר. באיזורים הים תיכוניים עורכים לו מיסה בערב רביעי (לקראת חמישי), במשך כל עונת הגשמים, ויש לו שני חגים - חג היורה, בו מתפללים לגשמים מוצלחים וליבול טוב, וחג המלקוש בו מודים על הגשמים ומסיימים בציפיה לשנה הבאה.
 
ובכן, אחרי חודש משחק, כמה שאלות:
1) איך המשחק? איך הזרימה?הקב?השיהו''ם שלי?
2) עד כמה לתאר? שאלה שעלתה כששני שחקנים באו לקפלה של ניקס, ונתתי תיאור מפורט על גבול הטרחני.
 
חזרה
Top