Egao
פונדקאי מהשורה
לאלו מכם שתוהים, זה אכן משחק חדש כאן בפורום, אבל לצערי הוא לא פתוח להרשמה. אני בא לכאן כדי להמשיך מ"ת שהתחלתי במקום אחר לפני די הרבה זמן בתקווה קטנה לסיים אותו. אנחנו בשלב מתקדם של המשחק אני והשחקן איתו אשחק כאן, ככה שאני מתנצל, אך אין אפשרות להצטרף למשחק. למען כל המידע שרלוונטי לי ולשחקן. בגלל שמדובר באשכול המשחק המקורי, שנפתח בזמנו עם אפשרות לכמה שחקנים להירשם, לשון הפנייה היא לכמה שחקנים ולשחקנים המתעניינים במשחק, אבל כאמור, המשחק כאן לא פתוח להרשמה.
אזהרה: המשחק עלול להכיל לעיתים תכנים אלימים, כגון שימוש ישיר של אלימות מצד פוקימונים כלפי בני אדם וכדומה. קריאה מעל גיל 16 על אחריות הקורא בלבד.
Pokemon - The Game Has Only Just Begun
טיזר:
בשעת בוקר מוקדמת, עמוק באחת ממעמרות סינו, ישבה נערה בלונדינית על האדמה בנינוחות בעוד מולה מרחף באוויר פוקימון.
"רק את מבינה אותי." הפוקימון המוזר הביט בעיניה של הנערה, שהביטה גם היא בעיניו.
הפוקימון הזה שנולד מהריק של החלל ושעדיין לא מבין לגמרי את משמעות המילה "רגשות", אף על פי שהם מציפים אותו בכל עת, הצליח להבין שהנערה שעומדת מולו היא האחת. הם יהפכו לאחד וישארו שניים בו-זמנית.
מנקודה מרוחקת הביטו שתי דמויות נוספות במתרחש, מתלחששים ביניהם.
"קדימה, ברגע שזה קורה נוכל להפסיק להתעסק בשטויות האלו...!" אמר אחד מהם לחברו.
"תרגע – דאוקסיס תמיד היה האחרון מכולם והבעייתי, אבל תמיד הצלחתי להפוך אותם למקושרים." חייך לעצמו הדמות שלצידו.
"אולי זה ככה עכשיו, אבל אני חושבת שלא רק אני יכולה להבין אותך." היא חייכה אליו בחזרה. "כולם יכולים, פשוט קשה לך להתמודד עם חברה אחרי כל שנות הבדידות שעברת. אבל אני אעזור לך, מבטיחה! אני לא אשכח את הרגעים שהייתי על סף מוות ופתאום... פתאום אתה באת והצלת אותי!"
הפוקימון החל באיטיות לרדת אל הקרקע. הוא התקרב אל הנערה והיא אליו. היא הניחה את זרועותיה סביב גבו ולחשה "אני אהיה פה לצידך כל זמן שתצטרך אותי."
"אני..." הוא מלמל.
לרקע דבריהם, צעדים מהירים ונמרצים החלו להישמע מהדהדים בקירות המערה.
"את מי שנותנת לי אומץ... אז... אני אצטרך אותך... תמיד." הוא מלמל. הדבר שנקרא "רגשות", הדבר הכה זר ועדיין כה מוכר לו הציף אותו כעת יותר מתמיד.
"תעצרו! תעצרו הכל! אל תעשו את זה!!!" מיד לצעדים התלוותה גם צווחה.
אך זה היה מאוחר מדי. אור בקע בין השניים, אור מסנוור ועוצמתי.
נער נוסף הגיע למקום, מביט בשניים שכרגע יצרו חוזה ונהפכו למקושרים.
"או שמשהו נורא הולך לקרות..." הוא השלים את משפטו בעודו נופל על ברכיו, מבין שהוא איחר את המועד.
"אני דווקא רואה את מעגל העצבות שלהם כדבר מעניין למדי, לא?" שאל אחד מהדמויות שישבו במרחק את חברו.
"אם אתה אומר. בכל מקרה, עשינו כאן את תפקידנו. בוא נזוז." ענה לו חברו בעודו מושך בכתפיו, כששניות לאחר מכן הם נעלמו ממקומם.
דאוקסיס והנערה הביטו בהלם בנער שעל ברכיו. הרגע האינטימי שלהם הופרע מסיבה לא ברורה במיוחד, אבל את הנער זה לא עניין.
"אז אנחנו ניכנס אל השלב השני..." הוא נשך את שפתיו. "בסדר! אומנם אני לא גאון הדור, אבל אני אמצא פגם בתוכנית שלכם, גם הפעם! והפעם אדאג לנצל אותו בזמן!!!" הוא קרא בקול. הוא ידע שהם שומעים אותו והוא התכוון לכך בשיא הרצינות. הוא ידע שאם הוא ייקח זמן לחשוב על זה ויבין אילו קשיים עומדים בפניו, הוא ייפול אל התהום האינסופית של הדיכאון הפעורה תחתיו, אבל התקווה הקטנה שנותרה בליבו הייתה מתפוגגת לו ידע שאותה סיטואציה כבר התרחשה מספר פעמים בעבר.
הבהרות לגבי המשחק והעלילה:
אם קראתם את הטיזר, בטח הבנתם שלא מדובר במ"ת פוקימון רגיל. זה לא עוד מ"ת שאתם הולכים לצאת למסע הפוקימונים שלכם, להפוך למאמן פוקימונים או מתאם או שבא לחקות את המשחקים לקונסולות. אני גם מניח שהבנתם שהאווירה במשחק לא הולכת להיות "פוקימון זה חמוד וקסום ומנצנץ" - כלומר, לא רק. אומנם כן יש חלקים שמחים ומתוקים, כי פוקימוןיכול להיות דבר פשוט מאוד חמוד xD אבל החלטתי לקחת את הדבר המדהים הזה שנקרא פוקימון, לשלב בזה אלמנטים פנטזיים (כלומר, מעבר למה שיש בפוקימון, דברים שמזכירים יותר פנטזיה ספרותית מאשר פנטזית-פוקימון), אלמנטים בוגרים, רצח, פשע רציני יותר משמוצג במשחקים, שכוללים גם אלימות של פוקימונים כלפי בני אדם. המטרה העיקרית במשחק היא פשוט לעבור את העלילה ולהנות ממנה. הכנתי עלילה שדי השקעתי בה, עלילה שכשאתם נכנסים אליה אתם מקבלים פלונטר ואתם תבחרו איך להתחיל להתעסק איתו, להבין אותו ולפתור אותו. העלילה מתאימה את עצמה לכל שחקן כך שגם אם תנסו או לא תנסו לפתור את הפלונטר, אתם תצליחו ותתקדמו במשחק. למרות זאת, מי שיבין יותר את הפלונטר, יצליח לשלוט בו יותר ולהיפגע ממנו פחות. עם זאת, במידה ואתם רוצים להיות מאמני פוקימונים, זה לא אומר שאתם לא יכולים, רק שתהיו מודעים לעובדה שאתם עלולים לא לממש את מטרתכם (כגון, השגת שמונת התגים), יכול להיות שגם תצליחו, זה די תלוי בהחלטות שלכם ואיך הם ישפיעו על העלילה. למעשה, בין קטעי העלילה, אתם מקבלים משהו שאני קורא לו "זמן פנאי". זה הזמן שלכם לפתח את הדמות, לחזק את הפוקימונים שלכם, שאגב, זה דבר מאוד חשוב בהתחשב בעובדה שהדבר שיגן עליכם נגד המון דברים זה הפוקימונים שלכם בזמן הפנאי יש אפשרות לרומנטיקה לדמויות, ובעצם מימוש מטרת משנה, אם בחרתם אחת כזו לעצמכם. הייתי גם רוצה לציין שאם חלק מכם מצפים להיכנס למשחק ולקפוץ לדברים שמדוברים בטיזר, כדאי שתשכחו מזה. אחד הדברים שאני הכי אוהב לעשות זה בנייה איטית של עלילה והתבססות על הכל אחר כך, אז ראוי לציין את זה.
בנוסף, בגלל כמות הזמן שאני עובד על המשחק, אציין שבמשחק לא קיימים הדורות שאחרי דור 4, מהסיבה הפשוטה שכשהתחלתי לעבוד עליו הם לא היו קיימים והחלטתי שזה פשוט לא נכון יהיה להוסיף אותם.
הבהרות בנוגע לדמות:
הדמות שלכם צריכה להיות נער/ה רגיל/ה. הדמות שלכם מתחילה בעיר סאנדג'ם שבמחוז סינו, שם יתרחש המשחק. במהלך המשחק יהיו לכם "שותפים", דמויות שילוו אתכם. אומנם אי אפשר ליצור כאלה בטופס ההרשמה, אבל יש המון דמויות במהלך המשחק שתוכלו לצרף אליכם. מעבר לכך, תמיד אפשר לבקש ממני שאכניס איזו דמות אם אתם ממש רוצים שדמות מסוימת תהייה שם.
יש לי שלוש דרישות מהדמויות שלכם: אחת כבר אמרתי, נער רגיל. לא ננטשתם על ידי ההורים שלכם, לא רצחו את ההורים שלכם, הם גם לא טבעו באיזו אוניה והאח שלכם לא נעלם כשהייתם ילדים קטנים. הסיבה הפשוטה שלעשות דבר כזה מעיד על חובבנות ושאין מה לכתוב ברקע. מי שיודע לכתוב יכול לכתוב רקע שלם על יום אחד מסכן בבית הספר, אבל אני לא דורש מכם שום דבר כזה. אם אתם בכל זאת רוצים לעשות משהו כזה, אני מבקש שזה לא יהיה העיקר ברקע ולא יכתב בצורה דרמטית מדי, כי אתם אמורים להיות סך הכל נערים רגילים. אם אתם תוהים על מה אפשר לכתוב ברקע של נער רגיל, הנה לכם כמה הצעות: תכתבו על חיי בית הספר שלכם: על חיי החברה, על הצלחה בלימודים. תכתבו על פוקימונים: מה גרם לכם להתחבר אליהם, למה אתם יוצאים למסע? איזה מן מסע? או שסתם בא לכם להסתובב ברחבי סינו. יש לדמות שלכם חלומות? כל דבר! מבחינתי אתם יכולים להיות זמרים שרוצים לאסוף כסף להוציא את האלבום הראשון שלהם דרך קרבות פוקימונים, הכל הולך פה חוץ מאסונות!
הדבר השני שאבקש מכם הוא לא להיות זאבים בודדים. הדמות שלכם צריכה להיות חברותית, כי אם היא לא כזו, היא לא תגיע לשום מקום במשחק וכנראה שגם תהרג די בהתחלה. כן, יש לדמויות אצלי במשחק קטע שהם מסיקים מסקנות לא נכונות, אז לדבר איתם ולהסביר להם מה האמת לפעמים היא הקו בין חיים ומוות ובין חברות לאויבות, חברויות שגם יכולות מאוד לעזור לכן להתקדם בעלילה.
הדרישה השלישית והאחרונה היא להיות בעלי חוש מצפון. זאת אומרת, אתם לא הולכים להיות לי סדיסטים. אני גם לא מבקש שאם אתם יכולים להציל מישהו אבל זה אומר לסכן את חיי הדמות שלכם אתם תעשו את זה, אבל כן שיהיה לכם מצפון. אם עשיתם משהו רע להרגיש רע עם זה, להביע חרטה, עצב. ולא לעשות דברים שהמצפון שלכם לא מאפשר לכם.
עולם המשחק:
העולם במשחק, אם עוד לא הבנתם, הוא עולם דומה מאוד לפוקימון מהמשחקים והמנגה, אבל שונה מאחר ומשולבים בו כל מיני אלמנטים פנטזיים שאין בפוקימון והוא עבר התאמות להפיכתו למשחק תפקידים.
במשחק אנחנו בערך על אותו קו הזמן בעולם הפוקימונים כמו בשאר הפרנצ'ייז, אך כמובן שיש להם טכנולוגיה מעט מתקדמת משלנו, אבל הדברים שם עובדים אחרת. אין כבישים מחוץ לערים ורכבת יש רק בין קאנטו לג'וטו, אבל המ"ת שלנו מתרחש בסינו, לכן אתם לא תראו רכבת בכלל. במקום זה מסתמכים על פוקימונים ככלי תחבורה וטכנולוגיות שונות סובבות סביבם.
כמו כן, חשוב להבהיר שהשחקנים לא קיימים במציאות זו של זו, כאילו אתם חיים בעולמות מקבילים. כלומר, אתם לא יכולים לפגוש זה את זה ואתם לא משפיעים זה על העלילה של זה.
פוקימונים בעולם המשחק:
כפי שציינתי, הפוקימונים במשחק יהיו אך ורק מדורות 1-4. כמו כן, פוקימוני בר שתפגשו לרוב יהיו מותאמים לרמת הפוקימון שתוציאו נגדם. עם זאת, פוקימונים חזקים יותר מסתובבים כל הזמן בכל מקום ולפעמים יכול להיות מצב שאתקיל אתכם באחד כזה בכוונה.
בשונה מהמשחקים ויותר ובדומה לאנימה, ניתן ללכוד פוקימונים כשהם עוד ערים, אך לאחר שמעלפים אותם הסיכוי ללכידתם גדל משמעותית. כמו כן, פוכדורים ניתנים לשימוש רב-פעמי. פוכדור שפוקימון לא נלכד בו פשוט נופל על הרצפה; אפשר להרים אותו ולנסות ללכוד איתו שוב. זו אגב, הסיבה שאין בחנות חפץ לכידת פוקימונים שאינו פוכדור, פשוט אין צורך במקרה כזה.
בכל הנוגע למתקפות, שוב הדבר שונה מהמשחקים; פוקימונים לא שוכחים מתקפות ויכולים ללמוד מספר בלתי מוגבל של מתקפות, כל עוד הם מסוגלים לבצע את ההתקפה. בכל הנוגע למתקפות ביצה (מתקפות שרק אם האב ידע אותן הפוקימון גם יכול לדעת אותן), חלק מהפוקימונים שתלכדו יהיה איתם וחלק ינתנו כצ'ופר בביקורות. לא ניתן להשיג אותן בשום דרך אחרת.
מרכז הפוקימונים במשחק:
מרכז הפוקימונים הוא מרכז שנמצא בכל עיר וכפר, ויש כמה כאלו אפילו במקומות שאינם כפרים וערים.
מרכז הפוקימונים הוא מקום בו נותנים לאחות ג'וי המחכה בכל אחד ממרכזי הפוקימונים את הפוקימונים שלכם. הטיפול בפוקימונים עורך כמה שעות וטיפול מיוחדים באיברים שנפצעו או פציעות קשות יכול לקחת ימים. כאשר האחות ג'וי לא נמצאת בעמדה, ניתן ליצור איתה קשר דרך מכשיר קשר שיש בדלפק וכאשר מעוניינים להשאיר פוקימון לריופי ניתן להשאיר את הפוכדור שלו על מקום מיוחד בדלפק שלוקח את הפוכדור הישר לחדר הטיפול שם הוא יחכה לאחות ג'וי שתטפל בפוקימון.
כמו כן, מרכז הפוקימונים מציע לינה בחדרים עם מצעים בסיסיים ומקלחת ושירותים. לא מוגשים בו ארוחות ולכן השוהים בו צריכים לדאוג בעצמם לארוחות שלהם. בתקופות עומס של מרכז הפוקימונים, אתם עלולים למצוא את עצמכם עם שותפים לחדר - ואלו לאו דווקא אנשים שאתם מכירים, אף על פי שיש מאמנים שרואים את זה כצורה נחמדת להכיר מאמנים אחרים. אם אתם רוצים חדר פרטי, אתם תמיד מוזמנים לגשת למלון שיציע לכם גם דברים נוספים כמו בריכה וכו'. בנוסף, מאחורי כל מרכז פוקימונים יש מגרש אדמה אחד לעריכת קרבות פוקימונים, כך שאם אתם מחפשים מקום כדאי לשקול את מרכז הפוקימונים.
מערכת הקרב:
המערכת קרב די פשוטה וגמישה. הסיבה שהיא גמישה היא לא כדי לגרום לכם להפסיד יותר בקלות אלא פשוט כדי לאפשר לי לשנות את הקרבות ב180 מעלות בתור אחד בעזרת טיימינג שונה, זה עובד לרעתכם באותה מידה שזה יעבוד לטובתכם.
ברמת העיקרון מותר לכם 3 מתקפות ב"תור". מה אני מגדיר כ"תור"? טווח הזמן הכי טוב כדי להתקיף עם הסיכוי הכי נמוך לתגובת מאמן/פוקימון היריב באמצע נקרא "תור". הרבה מאמנים וגם אתם יכולים להתקיף בתוך זמן התגובה שנקרא "תור", אבל זהו זמן התגובה הטוב ביותר ביחס לכמות הפעולות שמבצעים בו.
אם משתמשים באסטרטגיה מסוימת, ניתן גם להכניס יותר מתקפות בתור אם בזכות האסטרטגיה זמן השימוש במתקפות מתקצר וכדומה, ובאותה צורה, מתקפות ארוכות מהרגיל (ולאו דווקא מתקפות כמו קרן סולארית, יש מתקפות שנגיד לוקח זמן לעלות לאוויר ולרדת אל התקפה) יכולות לקחת את ה"תור" כשהשתמשתם רק ב-2 מתקפות.
כל הוראה שתעבור את הגדרת ה"תור" הפוקימון שלכם עלול לא לקלוט, כלומר, לאבד את זה ולשכוח מה ביקשתם ממנו או שמה שיקרה זה שפשוט היריב יתקיף פעמיים. כלומר, אם הוראתם הוראה ארוכה, היריב יוכל לבנות אסטרטגיה על פי מה שאמרתם ולהתקיף אתכם לאורך סדרת ההתקפות שהוראתם.
בנוסף, ה"גמישות" במערכת הקרב הזו באה לידי ביטוי גם בזה שאתם יכולים להורות התקפה אבל היריב שלכם יקדים אתכם. כך זה גם פועל לטובתכם כשהיריב מורה מתקפה ולפוקימון שלכם יש רעיון שנראה לו כל כך ברור שהוא משתמש במתקפה מסוימת כדי להיחלץ ממצב כלשהו על דעת עצמו, או כשהשותף שלכם בקרוב כפול מספיק לעשות את התור שלו גם לפני המאמן היריב, לכן הגמישות הזו משתנה מקרב לקרב.
כמו כן, פוקימוני בר לרוב יתקיפו בהתקפה אחת בתור, שני התקפות בתור יהיו בדרך כלל אצל מאמנים, כשתלחמו נגד דמויות אחרות למעשה. אבל לרוב כשמדובר בפוקימוני בר, כל עוד אתם לא נוהגים בטיפשות, אתם תנצחו אותם. סך הכל המטרה היא להתאמן.
מאמנים חזקים, דמויות חשובות בעלילה וכו' יכולים להתקיף בדיוק כמוכם והיתרון שלכם עליהם יהיה אפסי, לחלקם אפילו יהיה יתרון עליכם.
סך הכל, המערכת הזו הרבה יותר פשוטה ממה שאתם חושבים שהיא, היא מאוד נוחה ואתם תוך כדי קרבות תראו שמאוד נוח לשחק איתה.
מהלך הקרב:
החלק הזה נועד להבהיר איך אמורים להגיב בעת קרב.
להגיד "פיקאצ'ו, תשתמש במכת ברק על סינדקוויל!" או "טוטודיל, בועות על פידג'י" לא יתקבל אצלי.
אתם צריכים לתאר קצת יותר, להסביר מה הכוונה שלכם שיקרה בזכות המתקפה הזו, מה אתם מצפים ממנה. אם אתם לא תסבירו מה אתם רוצים שיקרה, לרוב יקרה משהו אחר או שלא יקרו יותר מדי תופעות צדדיות. (אם כי, כמובן שאם תשתמשו במתקפות אש על דשא הדשא ישרף.)
אם לא הבנתם, אתן דוגמה:
"טוטודיל, תשתמש בבועות ואז בשריטה!" - פה אתם רק אומרים את שמות המתקפות. ככה זה מאוד מכני וזה נראה כמו משחק פוקימון בקונוסולות. בשימוש כזה של הוראות לא רק שאני לא אוהב אותו וזו לא הרמה של המשחק, אלא גם שלא תוכלו לנצח ככה מאמנים רגילים, שלא נדבר על דמויות מהעלילה, מאמני המכון, מאמנים בליגה, מוחות חזית וכו'.
"טוטודיל, תשתמש בבועות על באדו ואז רוץ לעברו ותשתמש בשריטה!" - much better, but not enough. כלומר, זה בסדר, אבל רק לזמנים שאין לכם רעיון לאסטרטגיה או להשפעת המתקפה. אז תיאור כזה בסדר, אבל עובדה שחשבתי על שתי המתקפות האלו בשנייה וכן מצאתי איך לשלב את זה במעין אסטרטגיה קטנה. אז רמת התיאור הזו בסדר גמור כשכבר אתם חסרי רעיונות לאותו קרב מבחינת רעיונות לאסטרטגיה, אבל אצפה לראות יותר מזה בדרך כלל.
"טוטודיל, השתמש בבועות על פרצופו של באדו כך שהן יתפוצצו ויהממו אותו, בזמן שהוא מהומם רוץ לעברו והשתמש בשריטה!" - זו הוראה טובה. היא מייצרת פה אפקט משני, מעבירה לי, השה"מ, את הרעיון של הכוונה בהתקפה שמייעל את כל ההתקפה כולה ובעזרת דברים כאלו ושימוש באסטרטגיות מורכבות יותר יש לכם סיכוי לנצח בקרבות קשים.
וכמובן, אתם יור ממוזמנים להשקיע יותר אם תרצו. התגובות שתקבלו יהיו בהתאם
כמו כן, הייתי מעוניין להזכיר שבשונה מהמשחקים לקונסולות, במשחק הזה קיימים אלמנטים נוספים, כמו זירה. אם תשתמשו במתקפת אש על מדשאה אתם עלולים לגרום לכל המדשאה לעלות באש. תזכרו שמדובר במשחק יותר מציאותי מבאנימה או במשחקים, ותנצלו את חוקי הפיזיקה וכל דבר שעולה לכם לראש.
את זה למשל אל תעשו XD
חוקי קרב:
למרבית הקרבות יש אותם חוקים: ניתן להחליף פוקימונים במהלך הקרב, נלחמים עם כל הפוקימונים שיש לך ובעצם הקרב כפי שאתם מכירים אותו. למרות זאת, יש עוד סוגי קרבות וחוקים שאפשר לקבוע לקרב, כמו כך שאסור להחליף פוקימון מהרגע שהוצאת אותו עד לרגע בו הוא מתעלף או מנצח את היריב, לעשות קרב כפול וכו'. קרב שלא יקבעו לו חוקים מראש בין המאמנים יתנהל עם החוקים הרגילים, ניתן לקבוע איזה חוק שתרצו בקרב אם שני המאמנים מסכימים עליו.
עליית רמות:
במשחק על כל פוקימון שתנצחו הפוקימון שלכם יעלה רמה. למרות זאת, יש הרבה "יוצאי דופן" בנושא. אם הפוקימון שנלחתם נגדו חלש מהפוקימון שלכם ב-5 רמות, הפוקימון שלכם לא יעלה רמה. אם הפוקימון שניצחתם היה חזק מהפוקימון שלכם יותר מב-5 רמות, הפוקימון שלכם יעלה 2 רמות, כשהיריב חזק ב-10 רמות הפוקימון שלכם יעלה 3 רמות וכך הלאה (למרות שיותר מ-5 רמות זה כמעט בלתי אפשרי להביס הרבה פעמים, ככה שאל תחפשו פוקימונים חזקים בכוונה). אם אתם מתקיפים פוקימון אחד עם שני פוקימונים או יותר, אף אחד מהפוקימונים שלכם לא יעלה רמה. כמו כן, ביצוע פעילויות ספורט מיוחדות או פעילויות הקשורות למתקפות של הפוקימון יכולות להעלות אותו גם רמה.
יש לכך המון מקרים שונים שיכולים לקרות, חלק מהמקרים האלה לא יקרו לכם, חלק כן; אם אתם נתקלים במקרה כזה תשאלו אותי ואגיד לכם אם הפוקיומן שלכם יעלה רמה או לא.
תעופה והתניידות במחוז:
התחלופה לתחבורה.
יש חברה גדולה המחזיקה מספר גדול של פוקימוני מעופף בהתפתחות האחרונה שלהם. תוכלו להשכיר כל פוקימון מעופף בצורתו המפותחת האחרונה שיכול להחזיק אנשים ולעוף איתם לאורך זמן.
פוקימונים מחוברים שרשראות סביב צברם, כך שאם אתה תנסו לגנוב אותם, לאחר זמן מה הם יקבלו הוראה לחזור וניתן לראות כל זמן איפה הם במחוז מלוח בקרה של החברה וקשה מאוד להרוס את השרשרת.
את הפוקימונים תאלצו לנווט לבד, לכן תוכלו לעוף רק למקומות שאתם מכירים והייתם בהם בעבר או לאחר שימוש מרובה במפה, אך אפשרות זו כרוכה בסיכון ללכת לאיבוד.
כשאתם משכירים פוקימון אתם מסבירים למוכר מה עיר היעד שלכם ולכמה זמן אתם מתכוונים להשכיר את הפוקימון. ההשכרה לא נמשכת יותר מיומיים. כשאתם מגיעים לעיר היעד אתם צריכים לגשת למרכז של החברה בעיר שם אתם נרשדים להשאיר את הפוקימון.
כאן רשימת הפוקימונים שיכולים לשאת אנשים בעת תעופה. אלו שיש בחנות יש לידם גם מחיר, אלו שלא יש לידם שלושה כוכביות (***), אלו פוקימונים אגדיים. הרשימה הזו מיועדת כדי שתדעו, אם אתם רוצים לגדל פוקימון כזה בעצמכם, מה הוא מסוגל לעשות ובאופן כללי למהלך המשחק, כך שאין התחכמויות בקטע הזה:
מפה:
1) העיירה טווינליף
2) אגם וריטי
3) העיר סאנדג'ם
4) העיר ג'ובילייף
5) העיר אורבורג
6) העיר פלואורומה
7) העיר אטרנה
8) העיר הארטהום
9) העיר סולסיאון
10) העיר וילסטון
11) אגם ואלור
12) העיר פסטוריה
13) העיר סלסטיק
14) העיר קאנאלייב
15) העיר סנוופוינט
16) העיר סאנישור
17) דרך הניצחון
18) ליגת סינו והאליט פור
19) מתחמיי לחימה
20) מתחמיי הנופש
21) מתחמיי ההשרדות
22) האי איירון
23) האי ניו מון
24) האי פאל מון
25) פאל פארק
26) אגם אקיוטי
(אערוך את זה אחר כך~)
מתקפות דיסק ™:
מתקפות שתוכלו להכניס לפוקידע שלכם, כשזה יקרה תשוגר קרן אור שיוצאת מהפוקידע אל הפוקימון המבוקש וכשהקרן תיעלם הפוקימון ידע את המתקפה (כל עודהנתונים שלו מאפשרים לו לבצע אותה. השימוש בדיסק הוא חד-פעמי וכל אחד עולה 1,000$
TM1 - אגרוף ממוקד
TM2 - טפר דרקון
TM3 - פעימת מים
TM4 - מחשבה רגועה
TM5 - שאגה
TM6 - הרעלה
TM7 - ברד
TM8 - הגדלת נפח
TM9 - כדורי זרע
TM10 - כוח נסתר
TM11 - יום בהיר
TM12 - לגלוג
TM13 - קרן קרח
TM14 - סופת שלג
TM15 - קרן על
TM16 - מסך אור
TM17 - שמירה
TM18 - ריקוד גשם
TM19 - שאיבת ג'יגה
TM20 - אבטוח
TM21 - תסכול
TM22 - קרן סולארית
TM23 - זנב ברזל
TM24 - מכת ברק
TM25 - רעם
TM26 - רעידת אדמה
TM27 - החזרה
TM28 - חפירה
TM29 - על חושי
TM30 - כדור צל
TM31 - שבירת לבנים
TM32 - צוות כפול
TM33 - שיקוף
TM34 - גל חשמלי
TM35 - להביור
TM36 - פצצת רפש
TM37 - סופת חול
TM38 - פיצוץ אש
TM39 - קבר אבן
TM40 - אס אווירי
TM41 - עינוי
TM42 - חזית
TM43 - כוח סודי
TM44 - מנוחה
TM45 - משיכה
TM46 - גניבה
TM47 - כנף ברזל
TM48 - החלפת מיומנות
TM49 - חטיפה
TM50 - חימום יתר
TM51 - קינון
TM52 - פיצוץ ממוקד
TM53 - כדור אנרגיה
TM54 - חביטה מזוויפת
TM55 - מיי מלח
TM56 - הטלה
TM57 - קרן טעינה
TM58 - החזקה מעמד
TM59 - פעימת דרקון
TM60 - אגרוף שאיבה
TM61 - אש תעתועים
TM62 - רוח כסופה
TM63 - איסור
TM64 - התפוצצות
TM65 - טפר צל
TM66 - תגמול
TM67 - שיחזור
TM68 - התנגשות ג'יגה
TM69 - צחצוח אבן
TM70 - הבזק (משמש גם להארת מערות חשוכות)
TM71 - קצה אבן
TM72 - מפולת שלגים
TM73 - גל רעם
TM74 - כדור ג'יירו
TM75 - ריקוד חרבות
TM76 - אבנים מתגנבות
TM77 - הגברת פסיכו
TM78 - כבישת לבבות
TM79 - פעימת אופל
TM80 - מפולת סלעים
TM81 - מספריי-X
TM82 - דיבור שינה
TM83 - מתנה טבעית
TM84 - דקירת רעל
TM85 - אוכל חלומות
TM86 - קשירת עשבים
TM87 - יהירות
TM88 - תלישה
TM89 - סיבוב פרסה
TM90 - תחליף
TM91 - תותח פלאש
TM92 - חדר תעלולים
אזהרה: המשחק עלול להכיל לעיתים תכנים אלימים, כגון שימוש ישיר של אלימות מצד פוקימונים כלפי בני אדם וכדומה. קריאה מעל גיל 16 על אחריות הקורא בלבד.
Pokemon - The Game Has Only Just Begun
טיזר:
בשעת בוקר מוקדמת, עמוק באחת ממעמרות סינו, ישבה נערה בלונדינית על האדמה בנינוחות בעוד מולה מרחף באוויר פוקימון.
"רק את מבינה אותי." הפוקימון המוזר הביט בעיניה של הנערה, שהביטה גם היא בעיניו.
הפוקימון הזה שנולד מהריק של החלל ושעדיין לא מבין לגמרי את משמעות המילה "רגשות", אף על פי שהם מציפים אותו בכל עת, הצליח להבין שהנערה שעומדת מולו היא האחת. הם יהפכו לאחד וישארו שניים בו-זמנית.
מנקודה מרוחקת הביטו שתי דמויות נוספות במתרחש, מתלחששים ביניהם.
"קדימה, ברגע שזה קורה נוכל להפסיק להתעסק בשטויות האלו...!" אמר אחד מהם לחברו.
"תרגע – דאוקסיס תמיד היה האחרון מכולם והבעייתי, אבל תמיד הצלחתי להפוך אותם למקושרים." חייך לעצמו הדמות שלצידו.
"אולי זה ככה עכשיו, אבל אני חושבת שלא רק אני יכולה להבין אותך." היא חייכה אליו בחזרה. "כולם יכולים, פשוט קשה לך להתמודד עם חברה אחרי כל שנות הבדידות שעברת. אבל אני אעזור לך, מבטיחה! אני לא אשכח את הרגעים שהייתי על סף מוות ופתאום... פתאום אתה באת והצלת אותי!"
הפוקימון החל באיטיות לרדת אל הקרקע. הוא התקרב אל הנערה והיא אליו. היא הניחה את זרועותיה סביב גבו ולחשה "אני אהיה פה לצידך כל זמן שתצטרך אותי."
"אני..." הוא מלמל.
לרקע דבריהם, צעדים מהירים ונמרצים החלו להישמע מהדהדים בקירות המערה.
"את מי שנותנת לי אומץ... אז... אני אצטרך אותך... תמיד." הוא מלמל. הדבר שנקרא "רגשות", הדבר הכה זר ועדיין כה מוכר לו הציף אותו כעת יותר מתמיד.
"תעצרו! תעצרו הכל! אל תעשו את זה!!!" מיד לצעדים התלוותה גם צווחה.
אך זה היה מאוחר מדי. אור בקע בין השניים, אור מסנוור ועוצמתי.
נער נוסף הגיע למקום, מביט בשניים שכרגע יצרו חוזה ונהפכו למקושרים.
"או שמשהו נורא הולך לקרות..." הוא השלים את משפטו בעודו נופל על ברכיו, מבין שהוא איחר את המועד.
"אני דווקא רואה את מעגל העצבות שלהם כדבר מעניין למדי, לא?" שאל אחד מהדמויות שישבו במרחק את חברו.
"אם אתה אומר. בכל מקרה, עשינו כאן את תפקידנו. בוא נזוז." ענה לו חברו בעודו מושך בכתפיו, כששניות לאחר מכן הם נעלמו ממקומם.
דאוקסיס והנערה הביטו בהלם בנער שעל ברכיו. הרגע האינטימי שלהם הופרע מסיבה לא ברורה במיוחד, אבל את הנער זה לא עניין.
"אז אנחנו ניכנס אל השלב השני..." הוא נשך את שפתיו. "בסדר! אומנם אני לא גאון הדור, אבל אני אמצא פגם בתוכנית שלכם, גם הפעם! והפעם אדאג לנצל אותו בזמן!!!" הוא קרא בקול. הוא ידע שהם שומעים אותו והוא התכוון לכך בשיא הרצינות. הוא ידע שאם הוא ייקח זמן לחשוב על זה ויבין אילו קשיים עומדים בפניו, הוא ייפול אל התהום האינסופית של הדיכאון הפעורה תחתיו, אבל התקווה הקטנה שנותרה בליבו הייתה מתפוגגת לו ידע שאותה סיטואציה כבר התרחשה מספר פעמים בעבר.
הבהרות לגבי המשחק והעלילה:
אם קראתם את הטיזר, בטח הבנתם שלא מדובר במ"ת פוקימון רגיל. זה לא עוד מ"ת שאתם הולכים לצאת למסע הפוקימונים שלכם, להפוך למאמן פוקימונים או מתאם או שבא לחקות את המשחקים לקונסולות. אני גם מניח שהבנתם שהאווירה במשחק לא הולכת להיות "פוקימון זה חמוד וקסום ומנצנץ" - כלומר, לא רק. אומנם כן יש חלקים שמחים ומתוקים, כי פוקימוןיכול להיות דבר פשוט מאוד חמוד xD אבל החלטתי לקחת את הדבר המדהים הזה שנקרא פוקימון, לשלב בזה אלמנטים פנטזיים (כלומר, מעבר למה שיש בפוקימון, דברים שמזכירים יותר פנטזיה ספרותית מאשר פנטזית-פוקימון), אלמנטים בוגרים, רצח, פשע רציני יותר משמוצג במשחקים, שכוללים גם אלימות של פוקימונים כלפי בני אדם. המטרה העיקרית במשחק היא פשוט לעבור את העלילה ולהנות ממנה. הכנתי עלילה שדי השקעתי בה, עלילה שכשאתם נכנסים אליה אתם מקבלים פלונטר ואתם תבחרו איך להתחיל להתעסק איתו, להבין אותו ולפתור אותו. העלילה מתאימה את עצמה לכל שחקן כך שגם אם תנסו או לא תנסו לפתור את הפלונטר, אתם תצליחו ותתקדמו במשחק. למרות זאת, מי שיבין יותר את הפלונטר, יצליח לשלוט בו יותר ולהיפגע ממנו פחות. עם זאת, במידה ואתם רוצים להיות מאמני פוקימונים, זה לא אומר שאתם לא יכולים, רק שתהיו מודעים לעובדה שאתם עלולים לא לממש את מטרתכם (כגון, השגת שמונת התגים), יכול להיות שגם תצליחו, זה די תלוי בהחלטות שלכם ואיך הם ישפיעו על העלילה. למעשה, בין קטעי העלילה, אתם מקבלים משהו שאני קורא לו "זמן פנאי". זה הזמן שלכם לפתח את הדמות, לחזק את הפוקימונים שלכם, שאגב, זה דבר מאוד חשוב בהתחשב בעובדה שהדבר שיגן עליכם נגד המון דברים זה הפוקימונים שלכם בזמן הפנאי יש אפשרות לרומנטיקה לדמויות, ובעצם מימוש מטרת משנה, אם בחרתם אחת כזו לעצמכם. הייתי גם רוצה לציין שאם חלק מכם מצפים להיכנס למשחק ולקפוץ לדברים שמדוברים בטיזר, כדאי שתשכחו מזה. אחד הדברים שאני הכי אוהב לעשות זה בנייה איטית של עלילה והתבססות על הכל אחר כך, אז ראוי לציין את זה.
בנוסף, בגלל כמות הזמן שאני עובד על המשחק, אציין שבמשחק לא קיימים הדורות שאחרי דור 4, מהסיבה הפשוטה שכשהתחלתי לעבוד עליו הם לא היו קיימים והחלטתי שזה פשוט לא נכון יהיה להוסיף אותם.
הבהרות בנוגע לדמות:
הדמות שלכם צריכה להיות נער/ה רגיל/ה. הדמות שלכם מתחילה בעיר סאנדג'ם שבמחוז סינו, שם יתרחש המשחק. במהלך המשחק יהיו לכם "שותפים", דמויות שילוו אתכם. אומנם אי אפשר ליצור כאלה בטופס ההרשמה, אבל יש המון דמויות במהלך המשחק שתוכלו לצרף אליכם. מעבר לכך, תמיד אפשר לבקש ממני שאכניס איזו דמות אם אתם ממש רוצים שדמות מסוימת תהייה שם.
יש לי שלוש דרישות מהדמויות שלכם: אחת כבר אמרתי, נער רגיל. לא ננטשתם על ידי ההורים שלכם, לא רצחו את ההורים שלכם, הם גם לא טבעו באיזו אוניה והאח שלכם לא נעלם כשהייתם ילדים קטנים. הסיבה הפשוטה שלעשות דבר כזה מעיד על חובבנות ושאין מה לכתוב ברקע. מי שיודע לכתוב יכול לכתוב רקע שלם על יום אחד מסכן בבית הספר, אבל אני לא דורש מכם שום דבר כזה. אם אתם בכל זאת רוצים לעשות משהו כזה, אני מבקש שזה לא יהיה העיקר ברקע ולא יכתב בצורה דרמטית מדי, כי אתם אמורים להיות סך הכל נערים רגילים. אם אתם תוהים על מה אפשר לכתוב ברקע של נער רגיל, הנה לכם כמה הצעות: תכתבו על חיי בית הספר שלכם: על חיי החברה, על הצלחה בלימודים. תכתבו על פוקימונים: מה גרם לכם להתחבר אליהם, למה אתם יוצאים למסע? איזה מן מסע? או שסתם בא לכם להסתובב ברחבי סינו. יש לדמות שלכם חלומות? כל דבר! מבחינתי אתם יכולים להיות זמרים שרוצים לאסוף כסף להוציא את האלבום הראשון שלהם דרך קרבות פוקימונים, הכל הולך פה חוץ מאסונות!
הדבר השני שאבקש מכם הוא לא להיות זאבים בודדים. הדמות שלכם צריכה להיות חברותית, כי אם היא לא כזו, היא לא תגיע לשום מקום במשחק וכנראה שגם תהרג די בהתחלה. כן, יש לדמויות אצלי במשחק קטע שהם מסיקים מסקנות לא נכונות, אז לדבר איתם ולהסביר להם מה האמת לפעמים היא הקו בין חיים ומוות ובין חברות לאויבות, חברויות שגם יכולות מאוד לעזור לכן להתקדם בעלילה.
הדרישה השלישית והאחרונה היא להיות בעלי חוש מצפון. זאת אומרת, אתם לא הולכים להיות לי סדיסטים. אני גם לא מבקש שאם אתם יכולים להציל מישהו אבל זה אומר לסכן את חיי הדמות שלכם אתם תעשו את זה, אבל כן שיהיה לכם מצפון. אם עשיתם משהו רע להרגיש רע עם זה, להביע חרטה, עצב. ולא לעשות דברים שהמצפון שלכם לא מאפשר לכם.
עולם המשחק:
העולם במשחק, אם עוד לא הבנתם, הוא עולם דומה מאוד לפוקימון מהמשחקים והמנגה, אבל שונה מאחר ומשולבים בו כל מיני אלמנטים פנטזיים שאין בפוקימון והוא עבר התאמות להפיכתו למשחק תפקידים.
במשחק אנחנו בערך על אותו קו הזמן בעולם הפוקימונים כמו בשאר הפרנצ'ייז, אך כמובן שיש להם טכנולוגיה מעט מתקדמת משלנו, אבל הדברים שם עובדים אחרת. אין כבישים מחוץ לערים ורכבת יש רק בין קאנטו לג'וטו, אבל המ"ת שלנו מתרחש בסינו, לכן אתם לא תראו רכבת בכלל. במקום זה מסתמכים על פוקימונים ככלי תחבורה וטכנולוגיות שונות סובבות סביבם.
כמו כן, חשוב להבהיר שהשחקנים לא קיימים במציאות זו של זו, כאילו אתם חיים בעולמות מקבילים. כלומר, אתם לא יכולים לפגוש זה את זה ואתם לא משפיעים זה על העלילה של זה.
פוקימונים בעולם המשחק:
כפי שציינתי, הפוקימונים במשחק יהיו אך ורק מדורות 1-4. כמו כן, פוקימוני בר שתפגשו לרוב יהיו מותאמים לרמת הפוקימון שתוציאו נגדם. עם זאת, פוקימונים חזקים יותר מסתובבים כל הזמן בכל מקום ולפעמים יכול להיות מצב שאתקיל אתכם באחד כזה בכוונה.
בשונה מהמשחקים ויותר ובדומה לאנימה, ניתן ללכוד פוקימונים כשהם עוד ערים, אך לאחר שמעלפים אותם הסיכוי ללכידתם גדל משמעותית. כמו כן, פוכדורים ניתנים לשימוש רב-פעמי. פוכדור שפוקימון לא נלכד בו פשוט נופל על הרצפה; אפשר להרים אותו ולנסות ללכוד איתו שוב. זו אגב, הסיבה שאין בחנות חפץ לכידת פוקימונים שאינו פוכדור, פשוט אין צורך במקרה כזה.
בכל הנוגע למתקפות, שוב הדבר שונה מהמשחקים; פוקימונים לא שוכחים מתקפות ויכולים ללמוד מספר בלתי מוגבל של מתקפות, כל עוד הם מסוגלים לבצע את ההתקפה. בכל הנוגע למתקפות ביצה (מתקפות שרק אם האב ידע אותן הפוקימון גם יכול לדעת אותן), חלק מהפוקימונים שתלכדו יהיה איתם וחלק ינתנו כצ'ופר בביקורות. לא ניתן להשיג אותן בשום דרך אחרת.
מרכז הפוקימונים במשחק:
מרכז הפוקימונים הוא מרכז שנמצא בכל עיר וכפר, ויש כמה כאלו אפילו במקומות שאינם כפרים וערים.
מרכז הפוקימונים הוא מקום בו נותנים לאחות ג'וי המחכה בכל אחד ממרכזי הפוקימונים את הפוקימונים שלכם. הטיפול בפוקימונים עורך כמה שעות וטיפול מיוחדים באיברים שנפצעו או פציעות קשות יכול לקחת ימים. כאשר האחות ג'וי לא נמצאת בעמדה, ניתן ליצור איתה קשר דרך מכשיר קשר שיש בדלפק וכאשר מעוניינים להשאיר פוקימון לריופי ניתן להשאיר את הפוכדור שלו על מקום מיוחד בדלפק שלוקח את הפוכדור הישר לחדר הטיפול שם הוא יחכה לאחות ג'וי שתטפל בפוקימון.
כמו כן, מרכז הפוקימונים מציע לינה בחדרים עם מצעים בסיסיים ומקלחת ושירותים. לא מוגשים בו ארוחות ולכן השוהים בו צריכים לדאוג בעצמם לארוחות שלהם. בתקופות עומס של מרכז הפוקימונים, אתם עלולים למצוא את עצמכם עם שותפים לחדר - ואלו לאו דווקא אנשים שאתם מכירים, אף על פי שיש מאמנים שרואים את זה כצורה נחמדת להכיר מאמנים אחרים. אם אתם רוצים חדר פרטי, אתם תמיד מוזמנים לגשת למלון שיציע לכם גם דברים נוספים כמו בריכה וכו'. בנוסף, מאחורי כל מרכז פוקימונים יש מגרש אדמה אחד לעריכת קרבות פוקימונים, כך שאם אתם מחפשים מקום כדאי לשקול את מרכז הפוקימונים.
מערכת הקרב:
המערכת קרב די פשוטה וגמישה. הסיבה שהיא גמישה היא לא כדי לגרום לכם להפסיד יותר בקלות אלא פשוט כדי לאפשר לי לשנות את הקרבות ב180 מעלות בתור אחד בעזרת טיימינג שונה, זה עובד לרעתכם באותה מידה שזה יעבוד לטובתכם.
ברמת העיקרון מותר לכם 3 מתקפות ב"תור". מה אני מגדיר כ"תור"? טווח הזמן הכי טוב כדי להתקיף עם הסיכוי הכי נמוך לתגובת מאמן/פוקימון היריב באמצע נקרא "תור". הרבה מאמנים וגם אתם יכולים להתקיף בתוך זמן התגובה שנקרא "תור", אבל זהו זמן התגובה הטוב ביותר ביחס לכמות הפעולות שמבצעים בו.
אם משתמשים באסטרטגיה מסוימת, ניתן גם להכניס יותר מתקפות בתור אם בזכות האסטרטגיה זמן השימוש במתקפות מתקצר וכדומה, ובאותה צורה, מתקפות ארוכות מהרגיל (ולאו דווקא מתקפות כמו קרן סולארית, יש מתקפות שנגיד לוקח זמן לעלות לאוויר ולרדת אל התקפה) יכולות לקחת את ה"תור" כשהשתמשתם רק ב-2 מתקפות.
כל הוראה שתעבור את הגדרת ה"תור" הפוקימון שלכם עלול לא לקלוט, כלומר, לאבד את זה ולשכוח מה ביקשתם ממנו או שמה שיקרה זה שפשוט היריב יתקיף פעמיים. כלומר, אם הוראתם הוראה ארוכה, היריב יוכל לבנות אסטרטגיה על פי מה שאמרתם ולהתקיף אתכם לאורך סדרת ההתקפות שהוראתם.
בנוסף, ה"גמישות" במערכת הקרב הזו באה לידי ביטוי גם בזה שאתם יכולים להורות התקפה אבל היריב שלכם יקדים אתכם. כך זה גם פועל לטובתכם כשהיריב מורה מתקפה ולפוקימון שלכם יש רעיון שנראה לו כל כך ברור שהוא משתמש במתקפה מסוימת כדי להיחלץ ממצב כלשהו על דעת עצמו, או כשהשותף שלכם בקרוב כפול מספיק לעשות את התור שלו גם לפני המאמן היריב, לכן הגמישות הזו משתנה מקרב לקרב.
כמו כן, פוקימוני בר לרוב יתקיפו בהתקפה אחת בתור, שני התקפות בתור יהיו בדרך כלל אצל מאמנים, כשתלחמו נגד דמויות אחרות למעשה. אבל לרוב כשמדובר בפוקימוני בר, כל עוד אתם לא נוהגים בטיפשות, אתם תנצחו אותם. סך הכל המטרה היא להתאמן.
מאמנים חזקים, דמויות חשובות בעלילה וכו' יכולים להתקיף בדיוק כמוכם והיתרון שלכם עליהם יהיה אפסי, לחלקם אפילו יהיה יתרון עליכם.
סך הכל, המערכת הזו הרבה יותר פשוטה ממה שאתם חושבים שהיא, היא מאוד נוחה ואתם תוך כדי קרבות תראו שמאוד נוח לשחק איתה.
מהלך הקרב:
החלק הזה נועד להבהיר איך אמורים להגיב בעת קרב.
להגיד "פיקאצ'ו, תשתמש במכת ברק על סינדקוויל!" או "טוטודיל, בועות על פידג'י" לא יתקבל אצלי.
אתם צריכים לתאר קצת יותר, להסביר מה הכוונה שלכם שיקרה בזכות המתקפה הזו, מה אתם מצפים ממנה. אם אתם לא תסבירו מה אתם רוצים שיקרה, לרוב יקרה משהו אחר או שלא יקרו יותר מדי תופעות צדדיות. (אם כי, כמובן שאם תשתמשו במתקפות אש על דשא הדשא ישרף.)
אם לא הבנתם, אתן דוגמה:
"טוטודיל, תשתמש בבועות ואז בשריטה!" - פה אתם רק אומרים את שמות המתקפות. ככה זה מאוד מכני וזה נראה כמו משחק פוקימון בקונוסולות. בשימוש כזה של הוראות לא רק שאני לא אוהב אותו וזו לא הרמה של המשחק, אלא גם שלא תוכלו לנצח ככה מאמנים רגילים, שלא נדבר על דמויות מהעלילה, מאמני המכון, מאמנים בליגה, מוחות חזית וכו'.
"טוטודיל, תשתמש בבועות על באדו ואז רוץ לעברו ותשתמש בשריטה!" - much better, but not enough. כלומר, זה בסדר, אבל רק לזמנים שאין לכם רעיון לאסטרטגיה או להשפעת המתקפה. אז תיאור כזה בסדר, אבל עובדה שחשבתי על שתי המתקפות האלו בשנייה וכן מצאתי איך לשלב את זה במעין אסטרטגיה קטנה. אז רמת התיאור הזו בסדר גמור כשכבר אתם חסרי רעיונות לאותו קרב מבחינת רעיונות לאסטרטגיה, אבל אצפה לראות יותר מזה בדרך כלל.
"טוטודיל, השתמש בבועות על פרצופו של באדו כך שהן יתפוצצו ויהממו אותו, בזמן שהוא מהומם רוץ לעברו והשתמש בשריטה!" - זו הוראה טובה. היא מייצרת פה אפקט משני, מעבירה לי, השה"מ, את הרעיון של הכוונה בהתקפה שמייעל את כל ההתקפה כולה ובעזרת דברים כאלו ושימוש באסטרטגיות מורכבות יותר יש לכם סיכוי לנצח בקרבות קשים.
וכמובן, אתם יור ממוזמנים להשקיע יותר אם תרצו. התגובות שתקבלו יהיו בהתאם
כמו כן, הייתי מעוניין להזכיר שבשונה מהמשחקים לקונסולות, במשחק הזה קיימים אלמנטים נוספים, כמו זירה. אם תשתמשו במתקפת אש על מדשאה אתם עלולים לגרום לכל המדשאה לעלות באש. תזכרו שמדובר במשחק יותר מציאותי מבאנימה או במשחקים, ותנצלו את חוקי הפיזיקה וכל דבר שעולה לכם לראש.
את זה למשל אל תעשו XD
חוקי קרב:
למרבית הקרבות יש אותם חוקים: ניתן להחליף פוקימונים במהלך הקרב, נלחמים עם כל הפוקימונים שיש לך ובעצם הקרב כפי שאתם מכירים אותו. למרות זאת, יש עוד סוגי קרבות וחוקים שאפשר לקבוע לקרב, כמו כך שאסור להחליף פוקימון מהרגע שהוצאת אותו עד לרגע בו הוא מתעלף או מנצח את היריב, לעשות קרב כפול וכו'. קרב שלא יקבעו לו חוקים מראש בין המאמנים יתנהל עם החוקים הרגילים, ניתן לקבוע איזה חוק שתרצו בקרב אם שני המאמנים מסכימים עליו.
עליית רמות:
במשחק על כל פוקימון שתנצחו הפוקימון שלכם יעלה רמה. למרות זאת, יש הרבה "יוצאי דופן" בנושא. אם הפוקימון שנלחתם נגדו חלש מהפוקימון שלכם ב-5 רמות, הפוקימון שלכם לא יעלה רמה. אם הפוקימון שניצחתם היה חזק מהפוקימון שלכם יותר מב-5 רמות, הפוקימון שלכם יעלה 2 רמות, כשהיריב חזק ב-10 רמות הפוקימון שלכם יעלה 3 רמות וכך הלאה (למרות שיותר מ-5 רמות זה כמעט בלתי אפשרי להביס הרבה פעמים, ככה שאל תחפשו פוקימונים חזקים בכוונה). אם אתם מתקיפים פוקימון אחד עם שני פוקימונים או יותר, אף אחד מהפוקימונים שלכם לא יעלה רמה. כמו כן, ביצוע פעילויות ספורט מיוחדות או פעילויות הקשורות למתקפות של הפוקימון יכולות להעלות אותו גם רמה.
יש לכך המון מקרים שונים שיכולים לקרות, חלק מהמקרים האלה לא יקרו לכם, חלק כן; אם אתם נתקלים במקרה כזה תשאלו אותי ואגיד לכם אם הפוקיומן שלכם יעלה רמה או לא.
תעופה והתניידות במחוז:
התחלופה לתחבורה.
יש חברה גדולה המחזיקה מספר גדול של פוקימוני מעופף בהתפתחות האחרונה שלהם. תוכלו להשכיר כל פוקימון מעופף בצורתו המפותחת האחרונה שיכול להחזיק אנשים ולעוף איתם לאורך זמן.
פוקימונים מחוברים שרשראות סביב צברם, כך שאם אתה תנסו לגנוב אותם, לאחר זמן מה הם יקבלו הוראה לחזור וניתן לראות כל זמן איפה הם במחוז מלוח בקרה של החברה וקשה מאוד להרוס את השרשרת.
את הפוקימונים תאלצו לנווט לבד, לכן תוכלו לעוף רק למקומות שאתם מכירים והייתם בהם בעבר או לאחר שימוש מרובה במפה, אך אפשרות זו כרוכה בסיכון ללכת לאיבוד.
כשאתם משכירים פוקימון אתם מסבירים למוכר מה עיר היעד שלכם ולכמה זמן אתם מתכוונים להשכיר את הפוקימון. ההשכרה לא נמשכת יותר מיומיים. כשאתם מגיעים לעיר היעד אתם צריכים לגשת למרכז של החברה בעיר שם אתם נרשדים להשאיר את הפוקימון.
כאן רשימת הפוקימונים שיכולים לשאת אנשים בעת תעופה. אלו שיש בחנות יש לידם גם מחיר, אלו שלא יש לידם שלושה כוכביות (***), אלו פוקימונים אגדיים. הרשימה הזו מיועדת כדי שתדעו, אם אתם רוצים לגדל פוקימון כזה בעצמכם, מה הוא מסוגל לעשות ובאופן כללי למהלך המשחק, כך שאין התחכמויות בקטע הזה:
מפה:
1) העיירה טווינליף
2) אגם וריטי
3) העיר סאנדג'ם
4) העיר ג'ובילייף
5) העיר אורבורג
6) העיר פלואורומה
7) העיר אטרנה
8) העיר הארטהום
9) העיר סולסיאון
10) העיר וילסטון
11) אגם ואלור
12) העיר פסטוריה
13) העיר סלסטיק
14) העיר קאנאלייב
15) העיר סנוופוינט
16) העיר סאנישור
17) דרך הניצחון
18) ליגת סינו והאליט פור
19) מתחמיי לחימה
20) מתחמיי הנופש
21) מתחמיי ההשרדות
22) האי איירון
23) האי ניו מון
24) האי פאל מון
25) פאל פארק
26) אגם אקיוטי
(אערוך את זה אחר כך~)
מתקפות דיסק ™:
מתקפות שתוכלו להכניס לפוקידע שלכם, כשזה יקרה תשוגר קרן אור שיוצאת מהפוקידע אל הפוקימון המבוקש וכשהקרן תיעלם הפוקימון ידע את המתקפה (כל עודהנתונים שלו מאפשרים לו לבצע אותה. השימוש בדיסק הוא חד-פעמי וכל אחד עולה 1,000$
TM1 - אגרוף ממוקד
TM2 - טפר דרקון
TM3 - פעימת מים
TM4 - מחשבה רגועה
TM5 - שאגה
TM6 - הרעלה
TM7 - ברד
TM8 - הגדלת נפח
TM9 - כדורי זרע
TM10 - כוח נסתר
TM11 - יום בהיר
TM12 - לגלוג
TM13 - קרן קרח
TM14 - סופת שלג
TM15 - קרן על
TM16 - מסך אור
TM17 - שמירה
TM18 - ריקוד גשם
TM19 - שאיבת ג'יגה
TM20 - אבטוח
TM21 - תסכול
TM22 - קרן סולארית
TM23 - זנב ברזל
TM24 - מכת ברק
TM25 - רעם
TM26 - רעידת אדמה
TM27 - החזרה
TM28 - חפירה
TM29 - על חושי
TM30 - כדור צל
TM31 - שבירת לבנים
TM32 - צוות כפול
TM33 - שיקוף
TM34 - גל חשמלי
TM35 - להביור
TM36 - פצצת רפש
TM37 - סופת חול
TM38 - פיצוץ אש
TM39 - קבר אבן
TM40 - אס אווירי
TM41 - עינוי
TM42 - חזית
TM43 - כוח סודי
TM44 - מנוחה
TM45 - משיכה
TM46 - גניבה
TM47 - כנף ברזל
TM48 - החלפת מיומנות
TM49 - חטיפה
TM50 - חימום יתר
TM51 - קינון
TM52 - פיצוץ ממוקד
TM53 - כדור אנרגיה
TM54 - חביטה מזוויפת
TM55 - מיי מלח
TM56 - הטלה
TM57 - קרן טעינה
TM58 - החזקה מעמד
TM59 - פעימת דרקון
TM60 - אגרוף שאיבה
TM61 - אש תעתועים
TM62 - רוח כסופה
TM63 - איסור
TM64 - התפוצצות
TM65 - טפר צל
TM66 - תגמול
TM67 - שיחזור
TM68 - התנגשות ג'יגה
TM69 - צחצוח אבן
TM70 - הבזק (משמש גם להארת מערות חשוכות)
TM71 - קצה אבן
TM72 - מפולת שלגים
TM73 - גל רעם
TM74 - כדור ג'יירו
TM75 - ריקוד חרבות
TM76 - אבנים מתגנבות
TM77 - הגברת פסיכו
TM78 - כבישת לבבות
TM79 - פעימת אופל
TM80 - מפולת סלעים
TM81 - מספריי-X
TM82 - דיבור שינה
TM83 - מתנה טבעית
TM84 - דקירת רעל
TM85 - אוכל חלומות
TM86 - קשירת עשבים
TM87 - יהירות
TM88 - תלישה
TM89 - סיבוב פרסה
TM90 - תחליף
TM91 - תותח פלאש
TM92 - חדר תעלולים