• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

[שו''ש 62] - הלאמאסו, שומרי השער

הח׳אן הטטרי

פונדקאי ותיק
פונדקאי מפגשים חבר.ה בהיכל התהילה פונדקאי החודש
יאי! אני הראשון!

- - - - - - - - - - - - - -

1024px-Lammasu.jpg

1024px-Human-headed_Winged_Bulls_Gate_Khorsabad_-_Louvre_01a.jpg

הבנאי והפסל אשור-נדין (סרנאדס) היה המוכשר שבאומני המזרח הקדום. אומרים שהוא היה בנו של אאה אל החכמה והאומנויות (או כושר-וחסיס בכנען, או פשוט ''בעל ברכת האל'' בממלכת יהודה), והדבר היה בולט בו. הוא היה בן אלמוות, והוא היה אומן מוכשר מאין כמוהו. הוא סייע לשומרים לבנות זיגוראטים, הוא תיכנן את מגדל בבל (הוא לא אוהב לדבר על זה), הוא בנה את הגנים התלויים ושער עשתר. בכנען הוא תכנן את חומותיה המפלצתיות של יריחו ואת ארמונו המופלא של יבין מלך חצור, והוא סייע לפלשתים לבנות את המקדש המפואר בעזה (גם על זה הוא לא אוהב לדבר). הוא בנה את חומות ירושלים ואת בית המקדש. למלכי אשור הוא סייע לבנות ערים מפוארות ויפהפיות, וכשהפרסים עלו לשלטון הוא תיכנן את פרספוליס. הוא גם עזר לאלכסנדר ולדיאדוכים, ובנה את המאוזוליאום בהליקרנסוס, הקולוסוס ברודוס, מגדלור פארוס ועוד מבנים מונומנטליים. סופו שנרצח בידי מהנדס יווני צעיר, קנאי וחמום מוח בשם ארכימדס במאה ה-3 לפנה''ס.

אבל כל יצירותיו מתגמדות מול הדבר המופלא ביותר שפיסל - הלאמאסו. הוא שמר על הדרך ליצירתם בקנאות, מוצפנת בכתב מוזר שהמציא (מאוחר יותר גילו אותו היהודים וניכסו אותו לעצמם), ובשפה מוזרה שהמציא ושדומה באופן מפתיע לשפות צפון-אירופיות. את הרשומות שלו טמן עמוק בקטקומבות פרספוליס, וייתכן שהן נשרפו בידי אלכסנדר. ייתכן.
הלאמאסו הם פסלים מפוארים ויפהפיים, שוורים בעלי כנפי עיט ופני מלך אשורי, אך הן הרבה יותר מפסלים יפים. אשור-נדין החדיר בהם קסם מסופוטמי עתיק שהיה ידוע רק לאי-אלו כוהנים ומכשפים. הוא החדיר בפסלים חיים, וציווה עליהם להגן עד מוות על ארמון המלך. הפסלים שקעו בתרדמה עם חורבן אשור ופרס, אך כיום ניתן להעיר אותם. מי שיעיר אותם וייתן להם פקודה חדשה, יקבל צבא ענק של שוורי אבן קנאים.

*ניתן להשתמש גם בעולמות פנטזיה כשומרי הארמון ה''בלתי נראים'' שאיש לא שם אליהם לב, או כמפלצות במבוך. הכל פתוח.
 
משעשע?
לא יודע. אף פעם לא נתקלתי בחיילי אבן. אולי במו''ד יש אותם בטריליונים, אבל אני כמעט לא שיחקתי מו''ד.
 
הרעיון של צבא אבן מאוד נפוץ, המפורסם שבהם (בעולם האמיתי שעבר הרבה מאוד גירסאות בפנטזיה) הוא צבא הטרקוטה.
ובקשר למשעשע:
הח׳אן הטטרי אמר/ה:
הוא תיכנן את מגדל בבל (הוא לא אוהב לדבר על זה),
הח׳אן הטטרי אמר/ה:
הוא סייע לפלשתים לבנות את המקדש המפואר בעזה (גם על זה הוא לא אוהב לדבר)
הח׳אן הטטרי אמר/ה:
סופו שנרצח בידי מהנדס יווני צעיר, קנאי וחמום מוח בשם ארכימדס במאה ה-3 לפנה''ס.
אני באופן אישי מצאתי את זה הומורסטי ומשעשע.
 
עשיתי את הטעות של לכתוב נתונים לאחד מהשו''שים המועטים שלי. ממש עדיף לא לכתוב להם נתונים, זה הורס לדעתי את הקטע של שו''ש, שהוא סיפור.
אלישע - אני חשבתי שהתכוונת יותר, בתגובה הראשונה שלך, לזה שאין קרסי הרפתקה, שימושים מעניינים יותר לשומרים חוץ מאשר שומרים חפ''שים (חפ''ש בדרגה גבוהה הוא עדיין חפ''ש - לא יוזם, אין לו מניעים, לא מזיז את ההרפתקה בפני עצמו).
 
אני דווקא די אהבתי את ההגשה. למרות שהחלק ההומוריסטי פחות הסתדר לי, אני חושב שזה רעיון די מגניב שהיה הנדסאי אגדי, בן לאלים, שבנה מבנים מדהימים במהלך ההיסטוריה ופשוט נשכח בתור האיש "מאחורי הקלעים"- זה רעיון שלא ראיתי אותו ממומש מעולם.

זו הגשה פשוטה ומעניינת, לא כול הגשה צריכה להיות חדשה ומטורפת, לעתים דווקא לקחת רעיון פשוט ולהשתמש בו בצורה טובה זה כול מה שצריך.
 
חזרה
Top