• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

אלקטרז עץ הרשמה [שיטה פרטית] (0/4)

טיזר
"ברוכים הבאים לאלקטרז אסירים, אנחנו בטוחים שתהנו פה במשך 20 השנים הקרובות פה!" צועק מנהל הכלא. השומרים מגחכים, ואתם נזרקים לתא, התא שהפך להיות הבית שלכם בשבוע האחרון.

עבר שבוע, הוא הרגיש הרבה יותר ארוך משבוע אחד, הדבר הטוב היחיד כאן הוא זה שיש לבנה רופפת ברצפה, שבה אתם יכולים להחביא את החפצים שהצלחתם להביא או לפלח. אבל אתמול, רק שמועה אחת הסתובבה בכלא: ג׳ים "spider" סמית׳- ברח מאלקטרז.
כולכם הבנתם שאם אסיר הצליח לברוח מאלקטרז, גם אתם יכולים, או לפחות אם תשתפו פעולה…

על המשחק
במשחק אתם תשחקו אסירים שנשלחו לאלקטרז- בית הסוהר לאסירים מסוכנים. מטרתכם היא לברוח ממנו בחיים, וכמה שיותר מהר. השנה היא 1948 (קצת אחרי מלחמת העולם השנייה)
הציפיות שלי: אני רוצה שהמשחק יזרום במהירות ואני אבקש תגובה לפחות פעם ביומיים שלושה (עדיף יותר), שחקן שלא יגיב תוך שבוע יועף.
המשחק מתנהל באווירה רצינית- בלי דמויות מגוכחות ובדיחות טיפשיות בבקשה. אין לי בעיה עם רקע לא ארוך או תגובות קצרות- העיקר שיהיה ברור מה הדמות רוצה להגיד.
אני אבחר דפי דמות בסביבות ה-15-16 לאוגוסט

על השיטה ודפי הדמות
השיטה עובדת על גלגול 2ק6: 5 ופחות- כשלון, 6-9- הצלחה חלקית, 10 ומעלה- הצלחה.
דפי הדמות: דפי הדמות מורכבים מארבעה חלקים: תכונות, אתה, חפצים ומידע
תכונות: במשחק יש 6 תכונות, למעשה שלושה זוגות של תכונות: מאסיביות ומהירות, אינטליגנציה וסיכון (תוסף לבדיקות של "מזל עיוור"), כריזמה ואדישות (עד כמה אנשים לא שמים לב אליך) בין התכונות מחלקים 4 נק' והתכונה המקבילה תקבל ערך שלילי זהה (ככל שאתה יותר מאסיבי אתה פחות זריז).
אתה: מה אתה? למה נשלחת לאלקטרז? במה אתה טוב? איך אתה נראה? האם היתה לך עבודה? ואם כן מה היא? מה היא עשתה במלחמה? וכו'...
חפצים: לכל האסירים באלקטרז יש סרבל אסירים (כתום, עם כיסים). אבל יש גם אסירים שהצליחו להגניב עוד משהו קטן פנימה- כמוכם: לכל אחד מכם יש חפץ קטן (אחד) ולא חוקי… החפץ הוא ברמת הסביר לא משהו מוגזם.
למשל: מברג קטן, אולר, אזיקים, פצירה, קופסת גפרורים, קופסת סיגריות או מעט דולרים.
מידע: שמועות תמיד מתרוצצות בכלא, לפעמים פיסת מידע יקרה יותר מאקדח. לכולכם יש את המידע: "בתא הכלא שלנו יש לבנה רופפת ברצפה שבה אפשר להסתיר כמה חפצים קטנים." ולכל אחד יש מידע אחר נוסף, זה יכול להיות מידע "מוצק" (לרוג'ר השומר יש נטייה להיות מנומנם במשמרת שלו) עד שמועה (בחצר קבורה יש מפה של מערכת הביוב של הכלא.)
 
מגניב, אשלח דפ״ד.
אגב - אאלט, באותה תקופה באמריקה לא על כל פשע היו מכניסים לכלא. רצח ובגידה, לדוגמה, היו נענשים בתלייה או כיסא חשמלי.
 
אני זוכר שהנשיא יכול להמתיק את העונש. נראה לי שלבוגדים זה לא יקרה, אבל אם רצחת מישהו עם סיבה טובה (''איש הציפורים'' רצח גבר שאנס והכה את החברה שלו, לדוגמה) אז אולי...
 
דפ''ד!

שם הדמות: רוברט מתיו סמית' (או בקיצור: רוב).

גיל: 27.

רקע: רוב נולד בספטמבר הקודר של 1921, בעיר שיקגו שבארצות הברית. אביו צ'ארלס היה חנווני וותיק מלחמת העולם הראשונה, ואמו אליס היתה עקרת בית בריטית שהכיר במלחמה, כשהייתה אחות בבית החולים אליו הועבר כשנפצע מגז רעיל. רוב היה בן שני, אך אחותו הבכורה מתה לפני שנולד ממחלות מולדות.
רוב גדל בשיקגו, והייתה לו משפחה מאושרת. אביו התפרנס בהגינות, אמו טיפלה בו ובשאר אחיו (שני אחים ואחות) עד שעלו לבית הספר. היו לו הרבה חברים. הוא זוכר בערגה את התקופה ההיא כיום.

רוב למד עד גיל 18, וכשסיים תיכון בהצטיינות תכנן לקבל מלגה (מורו הסכים לשלם על חלקה, כי אביו לא היה כזה עשיר) וללמוד באוניברסיטה הנדסת מכונות. שנה אחר כך, ב-1941, הצטרפה ארצות הברית למלחמת העולם השנייה, אך רוב היה סטודנט למופת והממשלה הרשתה לו להישאר באוניברסיטה. הוא למד עוד שלוש שנים, ובינתיים נשא לאישה את חברתו קייטי (קטרינה סמית', כעת), והם הולידו ילד קטן וחמוד ושמו פול (על שם חמיו של רוב). ב-1944 פירסם הצבא קריאה דחופה למתגייסים, לקראת הפלישה לנורמנדי. רוב לא התכוון להישאר בבית כשחבריו נלחמים למען המולדת. היה לו כושר טוב (הוא היה שחקן פוטבול לא רע, ואפילו שיחק בנבחרת האוניברסיטה) והוא התקבל ברצון לחיל הרגלים. קטרינה, פול ועוד תינוק שלא נולד נותרו בשיקגו.
רוברט בן ה-23 היה חסר כל ניסיון קרבי, אך הוא הוכיח את עצמו כחייל אמיץ ומיומן, והוא השתתף בפלישה לנורמנדי ובקרבות רבים בגרמינה, עד שנפצע בהנובר מקליע גרמני, וסיים את המלחמה עם כמה אותות גבורה.

ב-1945 הוא חזר לשיקגו, אך גילה שבהיעדרו קייטי ברחה מהעיר עם קצין שרמנטי. הוא חיפש אחריה ללא הרף, ובקיץ 1946 מצא אותה בסן פרנסיסקו. הוא פרץ לביתם ללא בעיה כשהקצין (שבינתיים השתחרר והפך לעורך דין) היה בעבודתו, אך למרות שצעק, לחש, בכה והתחנן, היא לא הסכימה לחזור אליו. ''טוב לי איתו'', היא אמרה. ''הוא יפה ושרמנטי יותר משאי פעם תהיה''. ההערה עוררה את זעמו של רוב, והוא חנק אותה למוות, ולא עצר למרות שצרחה, בכתה והתחננה. כשבעלה חזר הביתה, רוב ארב לו, דקר אותו בסכיני מטבח ורוצץ את ראשו בפטיש עבודה. אחר כך אסף את ילדיו שלו מהגן - פול (שהיה כבר בן 4) והתינוקת מרי (בת שנה), שזו הייתה הפעם הראשונה שראה אותה - תינוקת יפהפיה וחמודה. ''כל כך דומה לאמא שלה'', אמר במרירות. הוא אמר להם שאמא נהרגה בתאונת דרכים, וברח איתם לאורגון כדי לנסות ולהתחיל מחדש.

הוא חי באורגון כמעט שנתיים. הוא עבד שם כמהנדס מפעל, ובמהרה מצא אומנת צעירה לילדיו, ובסופו של דבר הם אף התאהבו ונישאו. נולדה להם בת, לה קרא קייטי.
אבל לבסוף, מצאה אותו המשטרה. אשתו הטרייה אליזבת נדהמה מהפשע, עליו לא סיפר לה (הוא אמר שאשתו הקודמת נפטרה מטיפוס), והיא מיהרה להתגרש ממנו. רוב היה שבור. בינתיים פסק השופט שגזר דינו יהיה מוות בתלייה, אך רוב שכנע אותו להמיר אותו במאסר עולם באלקטרז. ''רצחתי את קייטי ובעלה כי היא בגדה בי וברחה עם הילדים כשיצאתי להגן על המולדת'', אמר לו. ''התחננתי בפניה שתחזור אלי. הייתי מוכן לסלוח לה על הכל. היא לא הסכימה''.

כעת הגיע רוב לאלקטרז. הוא רצה לחיות את שארית חייו כאדם הגון, והוא הפך בכלא לנגן גיטרה מוצלח. אך כעת, יש הזדמנות לברוח. אם יצליח להימלט הוא יוכל להתחיל הכל מחדש, אולי אפילו להינשא שוב לאליזבת. הוא יוכל להתפרנס בכבוד. הוא יוכל לברוח מהמדינה המטומטמת הזו.
הוא חייב להצליח.

אופי: רוב הוא אדם שעבר יותר מדי ביחס לחיים הלא-ארוכים שלו. רגשות אשם רודפים אותו על שרצח את קייטי ושיקר לאליזבת, ומשהו בתוכו נשבר כשהיא נטשה אותו, כשהיה הכי זקוק לה. הוא לא אוהב להרוג והוא רוצה לחיות כאדם הגון, אבל הוא מוכן לפשע אחד אחרון - בריחה מהכלא - בשביל זה. הוא נאמן ואמיץ, ולרוב ישתדל לפגוע כמה שפחות בחפים מפשע. חיוך על פניו, מכל מקום, הוא מראה נדיר.

יכולות ומיומנויות: רוב היה חייל מצטיין, והוא מיומן בתפעול רובים ותתי מקלע ובלחימה באופן כללי. הוא חזק וחסון, ולא נרתע מריצות ארוכות או עבודה פיזית קשה. הוא היה מהנדס מפעל, והוא היה טוב בזה, אף שהוא קצת חלוד עכשיו. הוא גם היה שחקן פוטבול טוב. לסיום, הוא גם נגן גיטרה מעולה, והוא אוהב בעיקר מנגינות עצובות.

תכונות:
0 מאסיביות (0 מהירות)
0 אינטיליגנציה (0 סיכון)
4 אדישות (4- כריזמה)

מראה: רוב הוא גבר גבוה ושרירי (אך לא מנופח), שפניו נאות וזוויתיות וכל שערה מהן מגולחת - כי ככה זה בכלא. עיניו החומות עצובות ולעתים ''כבויות'', אך הוא בכושר מעולה. הוא לבוש סרבל כתום, מענין למה.

חפצים: לרוב יש מעט חפצים. מיטה וסדינים, סרבל כתום, גיטרה אקוסטית וכמה מיתרי החלפה (באדיבות בית הכלא). על מדף קטן הוא שומר ארבע תמונות בשחור לבן: תמונה אחת ישנה, שלו ושל הוריו ואחיו. תמונה שנייה היא מלפני המלחמה, ובה נמצאים הוא עם קייטי ההרה ובנם הקטן. התמונה השלישית היא שלו עם אליזבת, פול, מרי וקייטי בתו התינוקת. הוא נוהג להביט בתמונות הרבה, בעיקר כשהוא מנגן.
רוב הצליח להגניב לכלא ארבעה חפצים: מברג באיכות גבוהה מהמפעל בו עבד, וכן שלוש טבעות נישואין: שתי הטבעות שלו (טבעת זהב חלקה איתה נישא לקייטי וטבעת כסף עם אודם שבה התחתן עם אליזבת), וכן הטבעת שלקח מגופתה של קייטי אחרי שרצח אותה. למזכרת.

פיסת מידע: קיר הבטון בחדר, שפונה ליבשה, לח כבר הרבה זמן, ונראה שאפשר יהיה ''לחצוב'' בו מנהרה לבריחה.
 
גרגויל
1) אופס, אכתוב. ורגע, הוא היה במלחמה, אז כנראה שהוא לקח הרבה סיכונים והיה חזק ומהיר גם יחד. והוא אמור להיות אינטילגנטי. מה אני עושה במקרה הזה?
2) הטבעות חסרות שימוש, הן מזכרת מהחיים הקודמים שלו. הוא לא עונד אותן ולא מתכוון למכור אותן.
 
חאן
1)לא, אם אתה רוצה איזון בין המאסיביות לזריזות, קח 0 בשניהם
2) אוקי כל עוד לא תעשה בהם שימוש מעשי אלא רק כמסגרת וסמל
עריכה: אתה בטוח שאתה רוצה -4 כריזמה, זה אומר שאנשים ממש מתעבים אותך, ואפס בארבע תכונות אומר שאתה תלוי כמעט בכל גלגול במזל שלך אז אני חושב שדמות עם תכונות לא מאוזנות לא תהיה מהנה למשחק גם עם -2 לגלגול קשה להצליח, הייתי ממליץ לך לקחת +1/-1 לתכונות האחרות אבל זו רק המלצה
 
חזרה
Top