• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

חוסר תועלת של לוחמים

A

Anonymous

Guest
מאד מציקה לי העובדה שללוחמים וברברים אין שימוש נוסף חוץ מקרבות
לסיירים ופאלדינים עוד איכשהו יש, וכן, אפשר להגיד שברברי "יכול להיות איש טבע" אבל בקושי
איך אתם מתמודדים עם הנקודה הזאת?
 
מבחינת מאפייני מקצוע - כן, לוחמים וברברים נועדו להיות אנשי קרבות. מו''ד היא שיטה של קרבות, וממוקדת קרב.
אם אתה מדבר על 3.5, פאת'פיינדר או 5, אז יש יותר סצינות חוץ קרביות שלוחם יהיה פחות שימושי בהן, אבל הוא מפצה על זה בקרב. הבעיה שלו היא שהקרב אצל לוחם הרבה פחות מעניין מאשר קרב אצל קוסם, כי הלוחם יכול רק לתקוף והקוסם צריך כל סיבוב לבחור את הלחש המתאים.
בכלל, מטילי לחשים במהדורות האלה באמת מעניינים יותר גם מחוץ לקרב, כי יש להם יותר לחשים.
איך מתמודדים עם זה?
נותנים אתגרים שמתאימים ללוחמים ולא למטילי לחשים, כלומר ברמות הנמוכות זה לטפס על קירות, לקפוץ, לשחות, וכל דרך אחרת להגיע מקום למקום, דבר שקוסמים שונאים כי ערך הכוח שלהם נמוך, ואז הם ירגישו שימושיים. ברמות הביניים, כשהקוסם כבר יכול לעוף, זה נהיה יותר טריקי - אבל בגלל טונות הנק''פ שלהם הם יצטרכו להתמודד עם כל המלכודות, אלא אם הקוסם חכם ויזמן יצור שיפעיל את כולן וימות, אבל אתה כבר תדע להיזהר; במקרה כזה כדאי לתת להם לעשות כל מיני דברים שדורשים ערך כוח - גם עם לחש כוח שור הקוסם עדיין חלש יותר. דוגמא לדבר כזה היא לתת ללוחם לחתור במשוטים של איזו ספינת קרב, וככה להסתנן למקומות שהקוסם לא יכול, או להוביל צבא, מה שקוסם, באופן פלאפי אמנם, לא עושה טוב אותו דבר כי הוא מעולם לא נלחם על אמת. בדרגות הגבוהות באמת הוא אכן פחות שימושי, ולא ממש הגעתי אליהן מעולם לצערי, אבל אפשר לתת ללוחם לתפקד באזורי אל-קסם, שם קוסמים הם חסרי שימוש לחלוטין.
או שאתה יכול ללכת לשחק במהדורה 4: ממוקדת קרבות, הקפא''פניקים שם מעניינים, ומחוץ לקרב כולם לוקחים חלק שווה באתגרים המיומנויות.
 
הלוחם הטיפוסי במו"ד מבוסס מאוד סביב תכונת הכוח שלו (במו"ד5 אפשר לבסס אותו טכנית גם על זריזות) ככה שאתה יכול לבנות אותו גם בצורה שמדגישה יכולות אתלטיות ולייצר הזדמנויות משחקיות להשתמש בהן. למשל - להחליט שהמשחק מתרחש בתרבות ששמה דגש על ספורט הישגי - אולימפיאדות, תחרויות, אליפויות - ולשלב את זה מידי פעם במשחק כדי לתת לו להתבלט.
 
מרבית השחקנים ששיחקו אצלי לוחם/ברברי וכיו"ב, רצו לשחק את טיפוס הדמות הזה. כלומר לרוב הם לא רצו לעשות דברים מחוץ לקרב או דברים מתוחכמים, אלא פשוט טובים בלעשות הרבה נזק בקרב. ומחוץ לקרב ללכת לפונדק הקרוב ולהשתכר.
אם יש שחקן שרוצה להיות Face, אז לוחם/ברברי זה כנראה לא המקצוע בשבילו.
(כמובן תלוי מהדורה וכך הלאה).
 
לוחמים וברברים הם אתלטים, חזקים, חסונים.
האינטיליגנציה שלהם לרוב מתבטאת בלחימה, כי הם אשפי קרב. אבל זה לא אומר שמחוץ לקרב הם חסרי תועלת.

הלוחם למשל, יכול להבין את הכנות האויב לקרב בצורה הכי טובה, הוא יכול להיות אסטרטג, להנהיג את חבריו בקרבות,לייעץ להם על כלי נשק. לשחק לוחם בקרב ורק להגיד "אני תוקף" זה בזבוז. להיות לוחם זה לפעול בקרב בחכמה, לסייע לחברים שלך, להסתער אבל לא כמו חייל, אלא כמו גיבור.

מה גם שבמשחק תפקידים, כמו במשחק תפקידים יש אופי לדמויות מחוץ לקרב
נגיד קח לוחם פשוט, תן לו להיות קצין במשמר לשעבר, בסביבות גיל ה30-40 לחייו, כריזמטי ומעדיף לא לשפוך דם.
אבל כשהדיבורים לא הניבו תוצאה והוא שם את ידו על החרב, הוא משחרר את מפלצת הקרב שבו.
 
הטרובדור אמר/ה:
הלוחם למשל, יכול להבין את הכנות האויב לקרב בצורה הכי טובה, הוא יכול להיות אסטרטג, להנהיג את חבריו בקרבות,לייעץ להם על כלי נשק.

מצד שני, לא תמיד קל וזורם לייצג את זה בצורה מכנית.
 
אני מסכים.
לרוב ההשחקן צריך להנחיל לדמות שלו ידע ולא להפך, זאת למרות שברוב המקרים לדמות אמור להיות ידע רב יותר בקרב ואסטרטגיה מהשחקן. זה עובד ברמות הנמוכות, אבל מה הלאה?
אתגר מעניין לחשוב על פתרון.
 
חזרה
Top