• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

חדשות הכרוז הפלייטסט של פאת'פיינדר 2 זמין להורדה!

היום שוחררו הספרים של פאת'פיינדר 2 בטא, כולל הספר הדיגיטלי בחינם: http://paizo.com/pathfinderplaytest


לצערי לא אספיק לקרוא היום, אבל אשמח לשמוע ממי שהתחיל לקרוא, מה דעתו על השיטה? ומי הולך לשחק בזה?
(ויש עוד מקום אחד להנחות בדרקוניקון :) )
 
הצלחתי להוריד סוף סוף וזה נראה מעולה, לפחות הגזעים. ההסברים בהירים, פשוטים, נוחים, וקצרים. בנוסף, אתה פשוט מרגיש איך הם באים ונותנים לכל מאפיין דגש במשחק! הרעיון של כשרונות גזע למשל (שזה הפרק שאני נמצא בו) הוא מדהים, כי אתה לא משחק לוחם ונותן לו גזע גמד בשביל סטטים, אלא אתה ממש מרגיש את הגמדיות לכל אורך המשחק, אפילו בתהליך של עליית הרמות! (אם כי גמד הוא גזע שאתה מרגיש בד''כ בכל מקרה, בגלל שפע המאפיינים שלו, אבל הם די פאסיביים) גם, הכשרונות שנותנים לך פעולות זה דבר מגניב. זה כמו כשרונות דומים ב3.5 (סל''ש 2), שזה רעיון שאהבתי כבר שם, ואני שמח לראות אותו בליבה של פאת'פיינדר.
 
למה הם הגזימו? פאת'פיינדר הרגיל הוא 500+ עמוד וגם הבטא שלו הייתה מאות עמודים. זה כל ההגדרה של בטא דרך-אגב, שזה מכיל את כל הפיצ'רים של הספר האמיתי.
ובכלל, גם מבחינת עיצוב/עימוד זה נראה ומרגיש כמו ספר אמיתי.
אני התחלתי לקרוא אותו, אבל צריך יותר זמן לשבת עליו. מה שכן, דף הדמות שלו ממש מדליק.
 
אני בהחלט לא חושב שבבטא צריך להיות כל הקטע של "מה זה משחק תפקידים" לדוגמה. ובאמת שאני לא מתכוון לקרוא מאות עמודים של מוצר שהוא אפילו לא מוגמר.
בטא, לדעתי, לא צריך להיות כמו ספר אמיתי. זה לא ספר אמיתי אחרי הכל, זה בטא. יש כאן עדיין הרבה דברים שישתנו בגרסה הסופית, ואני באמת לא מבין את הסיבה בכלל להשקיע בלעצב את הספר במקום להשקיע יותר בחוקים ובתוכן שלו- לא כשזה עדיין לא בגרסה הסופית.
 
מסכים עם נקסטורל. זו בטא. גרסת מבחן. לא כל שטות אמורה להיות בדבר הזה. אתה אמור בסך הכל לראות איך משחקים פאת'פיינדר 2, ולשלוח משוב. לא צריך בשביל זה 12 מקצועות. מספיק 8, אפילו 6. גם לא צריך כמות מטורפת כשאת של כשרונות לכל מקצוע + כשרונות מיומנות + כשרונות גזע (שדווקא היו בכמות נורמלית לשם שינוי) + כשרונות כלליים כשאפשר לבחור במקומם כשרונות מיומנות, עם בחירות בכמות מוגזמת לבטא ובלי ברירת מחדל נורמלית. מה שכן צריך שיופיע בפירוט זה החוקים הכלליים, כמו מיומנויות, קרב, הרפתקנות, וחוקי הקסם (אבל לא לחשים).
 
עם כל הכבוד, פלייטסט גרסת הבטא של המשחק לא נועדה לשרת אתכם באופן ישיר כדי שתחילו אם השיטה מתאימה לכם.
היא משרתת אתכם באופן עקיף - התפקיד שלה הוא לבחון כמה שיותר טוב את הגרסה האחרונה של המשחק, כך שהמוצר הסופי יהיה הטוב ביותר.
 
אני ממש לא מסכים איתך נרוביאן. פלייטסט אמור לאפשר לשחקנים לשחק את המשחק (כלומר: to playtest it) ולשלוח משוב על המכאניקה.
כשהפלייטסט הוא חמש מאות עמודים, שרובם בכלל לא רלוונטיים לפלייטסט עצמו, זה לא פלייטסט פתוח- זה פרוטוטייפ של הספר השיטה עצמו לפני ההדפסה.
 
נרובאין - הפלייטסט, בסופו של דבר, ובמיוחד כשהוא באורך הזה, בהחלט לא נראה כמו משהו שהולך להשתנות באופן מהותי, ואם הם יקבלו עצות מהשחקנים זה כנראה רק לגבי האיזון של המשחק, וכל המוצר הסופי יהיה הטוב ביותר, אבל אנחנו יכולים לדעת כבר עכשיו כמעט בוודאות אם הוא מתאים לנו.
נקסטורל - מה זאת אומרת לא רלוונטים? יותר מדי אפשרויות? תתעלם. זה מה שאני עושה. אתה לא חייב לקרוא כל כשרון אפשרי. חוץ מזה הבהרת יפה את הענין.
 
אני לא מדבר על כשרונות ואופציות, אני מדבר על דברים לא רלוונטים לחלוטין לפלייטסט כמו הקדמה של "מה זה משחק תפקידים", וכל זה. ובכנות, לא ממש בא לי להתעלם מדברים, אז זה פשוט מוריד לי ממש את המוטיבציה לקרוא את זה.
 
אני מסכים שזה סביר לפרסם את הספר המלא, אבל בתור מי שהיה שמח עקרונית לשחק\להריץ את הפלייטסט, אני ממש נרתע מהמפלצת הזאת. אני די רגיל לשיטות מתוסבכות, אבל לבנות דמות נראה אפילו יותר מורכב עכשיו מבפת'פיינדר הרגיל, ואין לי כוח לזה עכשיו. מה שכן, רפרפתי על ההרפתקאות-פלייטסט, והן נראות ממש מגניבות, אז שאפו להם.
 
חזרה
Top