• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 [מהדורה 3.5] מקצוע משנה צורה, והתקפת פתע מרובה

יש מקצוע משנה צורה כל שהוא שנותן גישה ליכולות על טבעיות של הצורות שלו?

אם נוכל תוקף באמצעות שוריקנים (אפשר לזרוק שלושה בבת אחת) או שהוא משתמש ביכולת מקצוע שנותנת לך להטיל יותר מנשק אחד ההתקפה בודדת (כמו יכולת "הטלה מכף היד" של אומן ההטלה מהמדריך השלם ללוחמה) הוא גורם במקרה של מתקפת פתע מספר התקפות פתע לפי מספר הנשקים?
 
1. נראה לי שאין, כבר שאלו על רומן הצורות הרבות והוא לא עושה את זה.
2. התקפת פתע היא אחת לסיבוב, נקבעת אחרי פגיעה. חוץ מזה, בדרגה 8 הוא יכול גם ככה לבצע 2 התקפות בסיבוב, אבל התקפת פתע לא תשפיע על שני גלגולי הנזק. היא גם לא מושפעת מפגינות חמורות, ד''א.
 
הדבר היחידי שיש לי בראש זה כישרון לדרואיד שנותן לו לבחור יכול על טבעית של היצור אליו הוא משתנה. והוא מקבל אותה בשינוי.

האמת שלא מכיר את התקפת פתע אחת בסיבוב... גם לא רואה על זה בsrd.
די בטוח שכבר אי אפשר להטיך יותר משוריקאן אחד ב3.5
 
טעות אחת תיתכן - בעקבות הודעה פרטית ששלחת בדקתי בsrd. לא מוזכרת הגבלה על מספר התקפות פתע בסיבוב, אבל אני הולך לבדוק את זה בסל''ש עצמו בקרוב. בכל אופן, אם זרקת מספר נשקים בהתקפה אחת (manyshot feat) התקפת פתע משפיעה פעם אחת בלבד.
 
בדקתי. התקפות פתע יכולות להיות כל עוד היריב חסר תוסף זרז.
נקודת ההנחה שאם תקפת מסתר, אז האויב מודע אליך לכל שאר ההתקפות.
מודה שבחיים לא חשבתי על זה. שאם נוכל תוקף 3 פעמים, אז רק הראשונה היא נגד נטוע.
אלא אם כן היריב מאוגף. אתה כנראה לא עושה יותר מהתקפת פתע אחת בסיבוב.
או שאתה מחליט שהיריב כן מופתע מהסכין החמישי שתקעת לו בכתף.
 
אם לא שינו את זה 3.5 וחצי ההגדרה של "מתקפת פתע" אינה שהיריב מופתע עילה שאינו יכול להגן על עצמו כהלכה. לצורך קביעה משחקית זה בכל פעם שהוא אינו נהנה מתוסף הזריזות שלו לדרג"ש.

זה גם די הגיוני, זה שהמכה באה בהפתעה לא הופך אותה לקטלנית יותר, זה שהסכין הרגע פגע לך בנקודה רגישה זה ה שהופך אותה לקטלנית.
למעשה יש מקצוע בשם "להב נעלם" בשלם ללוחמה שבנוי על זה.

נ.ב. אין לי שום כוונה להשתמש בזה באופן משחקי (וגם סביר שאני לא האשר את זה בעולם שלי), אני שואל את זה בגלל סקרנות וגם בגלל שבקרוב אני הולך לעשות את "מצעד השבורים" בפורום)
 
1. בדיוק
2. אתה יכול לכוון לנקודה רגישה רק אם היריב לא יכול להגן על עצמו מזה. אם הוא יכול הוא תמיד יצליח להסיט את ההתקפה לנקודה פחות רגישה.
שים לב שבעיקרון פגיעה חמורה וגם התקפת פתע מבוססות על העיקרון של פגיעה בנקודה רגישה, אלא שפגיעה חמורה מבוססת על צורת הנשק והתקפת פתע על יכולות הדמות שאינן תלויות בנשק.
נ.ב. עכשיו נרגעתי סופית :D. בכל מקרה גם כשגיליתי לא התכוונתי להשתמש בזה בעצמי, לדעתי מדובר בטעות בניסוח של היכולת (+1.75 נזק לדרגה לכל התקפה? נשמע מוגזם גם בשבילי.
 
אבל השאלה היא מתי היריב מודע להתקפה. התקפת פתע אומרת שתפסת את היריב לא מוכן אז אתה יודע לחתוך איפה שכואב באמת.
השאלה היא האם אחרי שחתכת למישהו את גיד אכילס ברגל, האם הוא כבר לא "מופתע" מההתקפה שלך.

בקיצור, האם יריב שאתה תוקף מהסתר מגלה אותך אחרי ההתקפה הראשנה?

ולעניין הדיון בין אביעד לאלישע- לא בטוח על מה אתם מדברים, אבל לרוב בילד של נוכל מבוסס זרז, עובד על הרעיון שהוא יורה באויב מטווח של 9מ' אם נשק טווח רחוק, עושה הרבה נזק בהתקפת פתע בגלל כל חץ.... אז כן, הרעיון הבסיסי זה שכל התקפה יכולה להיות התקפת פתע, והתפקיד של נוכל בדרך כלל זה לצבור כמה שיותר התקפות.
 
מהסל"ש:
Sniping: If you’ve already successfully hidden at least 10 feet from
your target, you can make one ranged attack, then immediately hide
again. You take a –20 penalty on your Hide check to conceal
yourself after the shot.
אלישע צודק, היצור צריך בסה"כ להיות מנוע מהוספת הזריזות לדרג"ש. אבל, כמו שאמר ליאור, אם תקפת את האויב, אתה מאבד את ההסתרה* ולכן האויב יכול להוסיף את תוסף הזריזות לדרג"ש. לעומת זאת, אם הוא משותק לדוגמא, כך שבלי קשר למודעות להתקפה הוא אינו יכול להוסיף את הזריזות לדרג"ש, אתה תגרום לו נזק התקפת פתע בכל פגיעה, גם אם הוא מודע להתקפה.

*כמו שכתוב בסל"ש, אתה יכול לנסות להסתתר שוב אחרי התקפת טווח ממסתור, אבל במחסר -20.
 
הרעיון שעומד מאחורי מתקפות פתע הוא שכאשר היריב לא מסוגל לנוע בהתאם להתקפה שלך (מאבד את תוסף הזריזות לדרג"ש), בין אם זה בגלל שהפתעת אותו או שהוא משותק, המומחיות שלך כנוכל מאפשרת לך לפגוע בנקודות רגישות מאוד ספציפיות, שבמידה והיריב היה נע בהתאם להתקפות שלך לא היית יכול לכוון בדיוק אליהן. זה אגב לא משנה אם היריב נע בהתאם להתקפות של מישהו אחר, כי הוא לא יודע שאתה עושה מה שאתה עושה, ואתה מספיק מומחה כדי לדעת לאן הוא הולך לזוז.
 
חזרה
Top