• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

כשרון או תוסף ליכולות בדרגה 4 של כוהן

אני מתלבט בקשר לבחירה בתוסף 2+ או לקחת כשרון לכוהן אלף במבוכים ודרקונים 5 בדרגה 4. בגדול בניתי אותו מבוסס על לחשים תומכי לחימה מחד ומצד שני כלוחם עם קשת.
ההתלבטות היא:
- לשפר את החוכמה ל-20 מה שיעלה את כל מה שקשור להטלת לחשים, נשמע מיטבי לטווח הארוך, לא ברור אבל לאיזה דרגה נגיע.
- לשפר את הזריזות ל-18 מה שיעלה את כל מה שקשור בהתקפות שלו, אבל לא את הדרג"ש כי הוא עם שריון בינוני. לחילופין זה יאפשר לוותר על השריון הבינוני, לאבד אחד בדרג"ש אבל הוא יוכל להתגנב..
- לקחת את הכשרון War Caster, שזה נחמד מאוד אבל הוא לרוב לא בקפא"פ
- לקחת את הכשרון Sharpshooter, שביחד עם תיעול הקדושה של כוהן מלחמה, הוא קומבו ממש נחמד שמוסיף 5+ לגלגול ההתקפה ו 10+ לנזק.

האופציה הראשונה היא לכאורה הכי הגיונית, אבל אני גם מתלבט לגבי השנייה והרביעית... עוד אפשרויות טובות שפספסתי? המלצות?
 
האמת היא שאני לא מכיר את 5 יותר מדי, אבל אני מנסה להבין מה הולך פה בכל זאת...
1. הייתי ממליץ לך לדבר עם השה''ם, אבל ככל הנראה גם הוא לא יודע לאן תגיעו.
2. נשמע רעיון טוב. מן הסתם לכהן יש התקפות מגע עם הלחשים שלו, אז זה ישפר גם אותן. בנוסף התגנבות נותנת לך יתרון של סיבוב בתחילת הקרב אז זה טוב.
3. אל תיקח את זה אם אתה לא רוצה
4. אני מניח שהקומבו פעיל פעם בהתקלות, נכון? ומן הסתם הוא לא באמת מוסיף לך את 5 להתקפה ו10 לנזק, כי תיעול הקדושה בעצמו מוסיף לך חלק מזה. מכיוון ש5 מתעסקת הרבה בגלגולים כפולים חרובים עם המון נק''פ נראה לי שזה דווקא רעיון טוב. פגיעה כמעט וודאית כדי להוריד אויב כשהוא קרוב לסוף נשמע טוב.
 
אביעד... מה שאתה אומר רלבנטי אולי ל3.5, אולי. זה אחרת לגמרי ב5. (אין התקפות מגע ב5 בכלל. וההתקפות של מטילי לחשים מבוססת על תכונת ההטלה שלהם)

אולדמן- ממליץ לך לדעתי לזרום עם התוסף חוכמה, זה יעלה את הד"ק של הלחשים, את יכולת הריפוי (בהנחה ואתה המרפא של הקבוצה) ובעיקרון את ההצלות החזקות שלך. אלא אם כן הדמות שלך מוכשרת בהתגנבות מסיבה מסוימת, לא חושב שלוותר על שריון באמת יתן לך יתרון כלשהו.

אני פחות אוהב כישרונות ב5, מטיל מלחמה היה בחירה ברורה אם היית בקפאפ, אבל מאחר ואתה לא, אני חושב שSharpshooter פשוט לא יתן לך מספיק בטווח הארוך.
 
זהו, שאני לא בטוח עד איזה דרגה נגיע - כי לטווח הארוך כנראה שחוכמה זה עדיף... אבל פשוט sharpshooterזה מגניב עם הקומבו של תיעול הקדושה ונותן "מהלך ייחודי"
 
ליאור - אז איפה פה השאלה בכלל? ברור שחכמה עדיף מבחינת כוח.
אולדמן - אם זה ענין של מגניב וכיף אז מה השאלה בכלל? קח מה שכיף לך, לא דווקא מה שהכי חזק, ואם מהלך ייחודי יעשה לך את הדמות מעניינת יותר, אני הייתי קופץ על זה.
 
מממ...
המפקד, לפי מה שאתה אומר אולדמן לא יוכל יותר להעלות את החוכמה אחרי שהיא תגיע ל20, ואולדמן אומר שזה מיטבי לטווח הארוך, אז בעצם מה שטוב לו כרגע זה להעלות את הזריזות, או לקחת את sharpshooter ולקבל מהלך ייחודי ומגניב. את החכמה הוא יוכל לסגור בהמשך בשנייה, לא?
 
בלי קסם (כמו ספרי המדריך לתכונות הקסומים) 20 היא התכונה המקסימלית לדמויות במו"ד. נראה לי היוצא מן הכלל היחיד בספר הבסיס הוא הברברי שיכול לקבל כוח גבוה יותר בדרגות ממש גבוהות.

אז ברגע שהוא העלה ל-20, אז זהו, סגרת את הפינה. מעכשיו אתה חכם כמו הכוהן הכי חכם בכל הדרגות מעליך.
וחוכמה נגזרת גם לכשרונות הרלוונטיים, לגלגולי הצלה, לד"ק של הלחשים וכו'. זה מועיל גם בדרגה 4 וממשיך להועיל גם בדרגה 20.
 
המפקד (ואני) אומרים שבשלב הראשון אתה מביא את היכולת החשובה ביותר שלך למקסימום, ואחרי זה כדי לחשוב על אחרות. בעיקר כדי להיות מיטיבי בכל הקשור ליכולת המקצוע שלו והלחשים.
אחרי זה אפשר לשבור את הראש על דברים אחרים מסביב (מעבר לזה שהכוהן של חמש לא מקבל התקפות נוספות בסיבוב למיטב זכרוני, אז סביר להניח שהחל מדרגה 5 ככה אולדמן יעבור להשתמש באש קדושה/לחשון אחר שיעשה יותר נזק/התקפות מאשר התקפה בסיסית)
 
אישית, אגב, אני תמיד "מופתע" כשדמויות מתחילות את המשחק עם מקסימום בתכונה הראשית של המקצוע שלהן. דמות בדרגה 1 עם תכונה של 18, מקבלת 6+ לכל גלגול במשהו שהיא מיומנת בו. בדיוק כמו דמות בדרגה 20 בלי תוספים מהתכונה ורק מהמיומנות. התוסף שלה רק מהתכונה גדול יותר גם מהתוסף של הנשק הקסום העוצמתי ביותר.

אני בהחלט בעד להגביל את התכונות של דמויות מתחילות ל-15 או 16. שיהיה להם לאן להתפתח וגם לא יקרה כלום אם הם לא יהיו אף פעם עם תכונה של 20.
 
חזרה
Top