• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הוכרז תאריך הנחיתה על הירח - 13 לפברואר

אתמול במסיבת עיתונאים, חשפו את תאריך הנחיתה על הירח של SpaceIL - השיגור בדצמבר והנחיתה ב-13 לפברואר. התאריך נקבע לפי מועד הזריחה בירח ולכן יחסית מדויק.
הרבה שנים של עבודה על הפרויקט הזה וחלק מרכזי הוא שלי :)
1.6264462.3435568828.jpg
https://www.haaretz.co.il/news/science/1.6264209
 
וואלה אריאל, לפעמים אם אין לך דבר חכם או נחמד להגיד, עדיף שלא תגיד כלום, מעבר לעובדה שמעטות המדינות בעולם ששלחו כלי טייס מאויש לחללל, וזה הישג גדול לכל דבר. אולדמן עצמו לקח בזה חלק, עבד קשה וזה לא עניין של מה בכך. אז את המינימום הנדרש אתה יכול שלא לזלזל בעבודה של חבר שלך לפורם (בכלל, ושל אולדמן בפרט), כמו שאני די בטוח שלא היית רוצה שמישהו יזלזל בעובדה שאתה משקיע בה.

ובנימה זו- נהדר לשמוע, גם אני אשמח לשמוע לעומק על החלק של בפרויקט, ובלי קשר- כל הכובד
 
יהיה מצויר עלייה דגל ישראל ;)
בנוסף יש לה שלל מצלמות לשלוח תמונות וגם מגנומטר של אוניברסיטה בארצות הברית.
אני התחלתי המתנדב בפרויקט כשהוא רק התחיל, והיום אני הכי וותיק שאשכרה עדיין עובד - אני אחראי על מערכת ההנעה.

כהערה זה לא פרויקט לאומי. כל הקטע שזה פרויקט פרטי - זה היה העקרון של התחרות. כאן המקום להגיד כל הכבוד למוריס קאהן שתרם הון עתק מכיסו וגם מזמנו.
נ.ב. כמובן שיש שורה ארוכה של פוליטיקאים שהצטלמו, מביבי ועד אקוניס, אבל חוץ משמעון פרס שבאמת השקיע ודחף את הפרויקט, כל היתר רק חייכו למצלמה וקשקשו...
 
היי,
התחרות המקורית הוכרזה על-ידי ה Xprize Foundation, גוף ללא מטרות רווח שיזם סדרה של תחרויות לעידוד יזמות והמצאות. גוגל הצטרפה לעגלה ולכן זה נקרא Google Lunar Xprize - המטרה הייתה לעודד תחרות של גופים פרטיים לפתח טכנולוגיות להגיע לירח ללא תמיכה ממשלתית.
לאחר כמה דחיות במועד הנדרש לנחיתה על הירח, הם החליטו לבטל את התחרות. התברר כי הירח הוא רחוק מדי בתור יעד, ויקר מדי מבחינת תקציב לגופים פרטיים. SpaceIL מצליחה בגלל שילוב מנצח של "אגו" יהודי שגורם ליהודים מכל העולם לתרום מיליונים למיזם (למשל לאמריקאים זה לא משנה, הם כבר נחתו על הירח), סוכנות חלל זניחה וחלשה (רוב הפעילות בארץ היא מסחרית/צבאית ולא אזרחית), ביחד עם טכנולוגיה זמינה בדמות התמיכה של תעשייה אווירית.
היחידים שאיכשהו קרובים לשילוב הזה הם היפנים וההודים. ההודים הם באמת המתחרה הכי קרוב. כמובן שיש גם אמריקאים, אבל להם הרבה יותר קשה לגייס כסף, כי אף אחד לא יתן חמישים מיליון דולר כדי לראות "עוד" דגל של ארצות הברית על הירח.
 
חזרה
Top