• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שוק הגנים עובר ריבוט!

אז, לאחר שנתקפתי פרץ נוסטלגיה, החלטתי לכתוב מחדש את שוק הגנים! (למי שלא מכיר, מדובר בסדרת השושי"ם הנובית-משהו שנכתבה בימיו הראשונים של אתגר שליטים ושדים)

ניתן להתייחס פחות או יותר לכל פיסת מידע שנכתבה בנושא השוק עד שו"ש 12, למרות שייתכן מאוד שאעשה ריבוטים גם לשושי"ם מסוימים שנכתבו עד אז, בהתאם ללור החדש שיוצג למטה. למרות שאני כנראה לא מתכנן לכתוב לשו"ש 60, הלור מוצג למטה כהכנה לשושי"ם הבאים.

אני מקווה למצוא פורמט מעניין לתיאורי השוק, בדומה ליומנו של סוחר הגנים בו השתמשתי במקור. מוזמנים להעלות רעיונות בתגובות, ומקווה שתיהנו!-

2133, המחשבים הגיעו לשיא כוחם. רובוטיקה שולטת בכל, פיזיקאים ומתכנתים מחזיקים את כל הכוח בעולם בקצות אצבעותיהם….עד שמהנדס גנטי צעיר מחליט שהדבר לא מוצא חן בעיניו. לאונרד "ליאו" האנטר אסף סביבו קבוצה שתמכה בשחרור האנושות מעולם של המחשבים, לטובת פיתוח אישי. הקבוצה אימצה לעצמה את הכינוי "The Re-evolutionists", בהתייחסות לשחרור האנושות במהפכה, כצעד הבא של האבולוציה האנושית.

בהתחלה, היה מדובר במחאות לא אלימות וביצירת איזורים נקיים מטכנולוגיית המחשב. לאחר מכן, הייתה התקדמות להפגנות אלימות, מאבקים ציבוריים, חבלות, הצתות, ופגיעות במערך המחשבים הגלובלי שהובילו למעצרים. התנועה תפסה תאוצה, ומנהיגיה החליטו להתקדם למהלך הסופי.
בסיוע הביולוגים והמהנדסים הגנטיים הטובים בעולם, הם יצרו שלושה מרכיבים ביולוגיים שיסייעו להם להרוס את העולם החדש-הנגיף, הזרז, והקוד.

הנגיף, חיידק שהונדס גנטית כדי להיצמד לרכיבי הסיליקון של מכשירים אלקטרוניים ולהפריש חומצה מאכלת שמשמידה אותם.
הזרז, אנזים ייחודי בשם "מליורם קוולנטו-פוספודיאטריס אלפא", שמסוגל להרכיב ולפרק כל קשר בין מולקולות הדנ"א והרנ"א הקיימות, ומסוגל לגרום לגוף להתחיל לפעול בהתאם לרצף החדש במיידי. הזרז זכה לכינוי "מל".

הקוד הוא ארכיון ביולוגי, שנשמר בתוך נגיף שבו הודבקו כל חברי האגודה. כאשר חבר מהאגודה רצה לשנות את אחד הגנים שלו, הוא הזריק לתוך גופו את "מל", בשילוב עם רצף גנטי שמורה ל"קוד" שבנגיף איזה רצף לבקש מ"מל" ליצור.

אנשי האגודה שחררו בחשאי את הנגיף, והחלו להשתמש בזרז כדי לשנות את גופם, להתפתח, ולהפוך את עצמם לאנשי על. כל אחד מחברי מועצת הרבולוציונרים העליונה לקח על עצמו שינויים מסיביים, בהתאם לכינוי שבחר לעצמו, והלגיון שהיה תחת פיקודו לקח שינויים קטנים יותר הקשורים למוטציות של מנהיגם. בעזרת הנדסה גנטית מחרידה, הם יצרו את עבדי הדנ"א, יצורים אנושיים לשעבר שמוטציה מעוותת גורמת לדנ"א שלהם להתפרק בקביעות, וללא הזרקה קבועה של רצפי דנ"א מתאים הם ימותו. הם הונדסו להתחבר ישירות ל"קוד" במוחו של כל אחד ממפקדי האגודה, "הברונים", והפירוק המתמיד שלהם מאפשר ל"מל" להשפיע על גופם באופן מיידי, ללא תאי אינקובציה שנדרשים לשינוי רגיל.

וכך, חמושים ומוכנים, אחרי שהעולם התמוטט באופן כמעט סופי בעקבות נפילתם של המחשבים, יצאו הרי-אבלוציוניסטים לקרב. הם השמידו את רוב המבנים התרבותיים המוכרים, רוצחים כמויות בלתי נתפסות של אנשים, ו"מטהרים את העולם מסימני החולשה הישנים שלו", לדברי מנהיגי הארגון. החברה קרסה, רוב המקומות היו לעיי חורבות, אך בעזרת שימוש בטכנולוגיות שיגור (שעדיין פעלו כראוי בגלל שלא הזדקקו לטכנולוגיית חישוב אם היו נעולות על יעד אחד), הם יצרו נקסוס גלובלי שנקרא שוק הגנים. איש אינו יודע מה גודל השוק האמיתי, והוא נשלט על ידי משמר השוק. השוק הוא מקום של מסחר חופשי במידע גנטי ומוטציות מוכנות, מעין "יריד פיות" עתידני ומצמרר.

בכל איזור בשוק שולט ברון אחר, שכן לאחר מותו של ליאו האנטר הארגון נכנס למלחמת אזרחים קשה מאוד, והאוטופיה לכאורה של צמיחה אנושית הפכה לסיוט ממשי. השוק לא מנוהל על ידי איש, וחוקים דרווינסטיים שולטים בו. המותאם מנצח, הבלתי מותאם הוא טרף, לעיתים במובן הישיר ביותר של המילה.

זהו, אם כן, שוק הגנים. מרכז התרבות בעולם הרוס. מקום בו כל אחד יכול להיות כל דבר, מקום של פלא וחלחלה, של התפתחות ושל אימה. מקום של שינוי והתפתחות. מקום בו עליכם למצות את המירב מעצמכם בשביל לשרוד. ואם לא תוכלו לעשות זאת, אל חשש! מבחנה קטנה מסומנת בסמל הננס והסולם תפתור עבורכם את הבעיה…
האם יש לכם את האומץ לעשות זאת? לקח את זריקת השינוי, לעבור בשער השיגור, ולהיכנס לעולם ממנו לעולם לא תצאו אותו הדבר? האם יש לכם את מה שנדרש כדי לשרוד את יריד הזוועות? אם כן, אני מאחל לכם כל טוב. אם לא, מי ייתן וסופכם יהיה מהיר ונטול כאבים. ברוכים הבאים לשוק הגנים.


מה אתם אומרים?
 
העולם "המתורבת", משמע האיזור שהוא לא שממה פוסט אפוקליפטית, "נשלט על ידי הברונים". הכוונה בשליטה היא פחות הנהגת חוקים מסודרים (בדרך כלל, למרות שיש שוני מברון לברון", אלא פשוט העובדה שהם מוגלים לעשות מה שבא להם, ואיש לא מתנגד אליהם.

תחומי השיפוט מוגדרים גם באמצעות הסוחרים עליהם כל ברון שולט, המודיעים שלו, ועוד, ולכן גם הרבה מאוד פעמים חופפים, מה שמוביל למלחמות שליטה (מעל ומעבר למה שקורה עם הכנופיות). הדמויות הן אנשים חופשיים, כעיקרון, למרות שניתן לשחק משרת שלברון או ברונית, או כל כוח אחר בשוק, אם השחקנים רוצים.

האנשים החופשיים מתחלקים לשניים-שורדים, וקונים. השורדים חיים בשממות הפוסט אפוקליפטיות, נלחמים במפלצות שנשארו מהמלחמה, ובאופן כללי סיפור השרדות פוסט אפוקליפטי טיפוסי. הקונים חיים בדירות בתוך השוק, בארגזים ברחוב, או בכל מקום אחר שהצליחו לארגן לעצמם, ומבלים תשעים ותשעה אחוזים מזמנם בשוטטות בשוק, בניסיון להשיג את מטרותיהם האישיות או פשוט לשרוד.

מעבר לכך יש את הסוחרים, שנמצאים בשליטת הברונים. משפחות האצולה, שחיות בסגנון חיים גבוה יותר מהקונים ומנסות להשליט סדר. ליגות המדענים השונות שנמצאות במירוץ חימוש מתמיד, וכמובן הכנופיות שדי דומות למאפיות מהעולם שלנו, על הרקע של שוק הגנים.
 
מצד אחד, אני חושב שסיפור הרקע מוסיף המון לעושר של העולם ומסביר אותו היטב. הוא גם כתוב נהדר ואהבתי לקרוא אותו.
הבעיה האחת שמפריעה לי היא שתמיד חשבתי על שוק הגנים כמשהו מקומי, ולא משהו חובק-עולם. הרקע כאן מתאר כיצד בעצם ליאו ונאמניו השתלטו לצורך העניין על התרבות והעולם בהצלחה. זה פשוט גלובלי מדי לטעמי למשהו מקומי כמו השוק.
אני לא חושב שנדרש שינוי מסיבי, אבל נראה לי מתאים יותר ש"שוק הגנים" יהיה פינה בעולם ולא המרכז שלו. כך גם כל אחד יכול יותר בקלות למקם ולהשתמש ב"שוק הגנים" בעולם שלו.
תחושה אישית לגמרי :)
 
החא'ן תודה רבה!
אולדמן-כן, חששתי שזה יוריד את התחושה, מצד שני סחר גנים הוא משהו בין לאומי, והברונים אמורים להיות די עוצמתיים...
אולי יש רק מיקום אחד, וזה באמת מקום ייחודי שיכול להיות שהרפתקה שלמה בעולם היא רק סיפור של underdogs שמסיבותיהם שלהם רוצים להגיע לשוק הגנים. צריכים להתגבר על פקידי מכס מושחתים, שודדים...
 
באופן אישי, אני חושב שכל המוסיף גורע. הייחוד של שוק הגנים במקור היה לדעתי שזה היה מקום אחד, שיכול להתחבר לכל עולם מערכה מודרני/עתידני. סיפור הרקע שהוספת פשוט מוריד מהמגניבות שלו לדעתי, והופך אותו רק לדבר אחד מבין רבים בעולם הזה, במקום מקום ייחודי ומגניב בעולם "רגיל" יותר.
חוץ מזה, אני לא ממש אוהב את הפוסט-אפוקליפסה שהוצגה כאן. הניגוד בין החיים ה"רגילים" לחיים בשוק הגנים לא עובד במיוחד.
 
כמובן ששוק הגנים יכול להתחבר לכל עולם מערכה עתידני, אבל אני אישית מאוד לא אוהב להשאיר דבריך מרחפים באוויר. העולם עצמו הוא עולם מערכה פוסט אפוקליפטי סטנדרטי, והריבוט החל יותר בתור רקע מדעי מאשר רקע היסטורי.

זה פחות הסיפור של מהפכה הרסנית, ויותר הסיפור של עלייתם של הזרז, הנגיף, והקוד. כך שאתה יכול לוותר על מהפכה לגמרי, ופשוט להניח שזה סוג של שוק שחור שקיים בעולם סטנדרטי.

המטרה כאן הייתה להכניס הגיון מארגן במישמש של שוק הגנים, שיעזור לי להכווין את עצמי כשאכתוב חומר מאוחר יותר.
 
מגניב.
לדעתי השאלה היא עד כמה העובדה שהשוק נמצא בעולם פוסט אפוקליפטי משפיעה עליו. אם היא אכן משפיעה, אז ההוספה של סיפור רקע לא גורעת בכלל. אני כן חושב שהעניין עם שערי שיגור רק מנתק את העיר משאר העולם, ולא תורם.

האם אינטיליגנציות מלאכותיות ורובוטיקה עוד קיימים? אם כן, עד כמה הם דומיננטיים?
 
כעיקרון, אינטליגנציה מלאכותית ורובוטיקה דורשים שימוש בטרנזיסטןרים ורכיבים אלקטרוניים, לכן הם ומרבית הטכנולוגיה המודרנית לא שורדים לאורך זמן אם הם לא במיכל סופר סטרילי.
כנ''ל לגבי מרבית טכנולוגיית המחשב. כמובן שאפשר לעקוף את זה (חיידק מהונדס גנטית כדי לתעל בעזרת גלי רדיו מחשבות של הרבה אנשים לרקמת מוח אחת כבינה מלאכותית, שימוש בתרבית תאים שמגודלת על זכוכית ורגישה למגע אנושי כמסך מגע...)
אבל ככלל, טכנולוגית המכשור מאוד נדירה.
ובקשר לשערים-כן, אני אוותר על זה...
 
חזרה
Top