• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

עדכון 1.7.18 באתר: האבנים היקרות של עולם המערכה מלסטרה (חלק 1)

מ"דמעת האדמה" פשוטת המראה ועד לאבן הכוכב הבוערת שנוצקה לתוך החרב התבונית שגרמה לבניו של נסיך-מלחמה מבעית לקטול זה את זה; האבנים היקרות של עולם המערכה מלסטרה שיחקו מאז ומעולם תפקיד בדתות השונות של העולם, נוצקו לתוך גולות של שרביטים קטלניים ואל ליבת המדליונים של הכוהנות חסרות הגיל שניהלו את האימפריה האנ'מירית; כאשר אבן נדירה אחרת ששובצה לתוך פרסות, גרמה לפי האגדה לסוסו של גיבור עתיק לדהור להיות מסוגל לדהור במרומי הרקיע.
העדכון האחרון באתר מביא תיאורים של חלק מאבני החן של עולם המערכה מלסטרה, כולל טבלאות לקביעת ערך, וכן תיאורים מפורטים וסיפורים על חלק גדול מאותן אבנים יקרות.

במילים אחרות: האתר עודכן בערך מפורט חדש על האבנים היקרות של מלסטרה:
http://members.pundak.co.il/world/keldaria3/melestra/treasures_and_items/gem_index.html

תהנו :)
 
חצי-ערך מעניין. גם טוב שיש לאבני החן הללו שימושים שאינם קרביים בלבד למרות שזה מיועד למשחק תפקידים. זה נותן הרגשה שיש עולם מחוץ להרפתקאות. עם זאת, אני חושב שאולי כדאי שתרכז את אבני החן בארבע עמודות- אחת לכל השתקפות - כך שלא יהיה צורך לזכור איזו אבן חן שייכת לאיזו השתקפות אבל זה פתוח להחלטתך.

- הרעיון מאחורי האגליט מזכיר את מתכת האל של ברנדון סנדרסון. למרות שאם המיתוס היה נכון, היית מצפה למוצאו בתוך בני הפאר'ליל עצמם שהרי הם ברואיו של פאר אגול בכבודם ובעצמם.


- האם הכוונה כ-"כהן הגדול" היא, בפשטות, לכהן החזק ביותר של "האבא בעל הקרניים" או שמדובר במשהו שהפאר'ליל הוסיפו לזיכרונם המשותף אחרי מאות שנים של כיבוש כאנטיתזה של ההשתקפויות? אם הבנתי נכון, אם הפאר'ליל היו טיפה יותר מאורגנים, הם היו זוכים למעמד של וסל מועדף כמו אורגי ערפל או לא נכבשים בכלל.

- כשאתה כותב 'שרביטים', האסוציאציה שלי היא למקלות המצחיקים מהארי פוטר כשברור שמדובר במטות ארוכים (מרשים יותר משרביט.
הקוסמים לא צריכים להרשים את המוגלגים כפי שכהונת האימפריה צריכה.) או שהן השתמשו לסירוגין גם בשרביטים וגם במטות?
 
תודה על התגובות :)

להלדין:
לא כל אבני החן שייכות להשתקפויות. רבות מהן, מהבורניטים החומים בדרגות הנמוכות, ועד ליהלומי סערה מאור נאארום בדרגות גבוהות, לא קשורות אליהן בכלל - חלקן לדתות ו/או גזעים אחרים, וחלקן אפילו לא זה.

לגבי הכוהן הגדול - לא ברור לגמרי. הפאר'ליל אף פעם לא הצטיינו בארגון מסודר ובירוקרטיה של דרגות כמו האנ'מירים. אבל אין ספק שגם בתרבות השבטית הלא מאורגנת שהיתה להם בצפון לפני שניגפו בפני ההשתקפות האדומה, היו כמה מקדשים מרכזיים יותר שקלאנים שונים היו באים אליהם במועדים מיוחדים כדי להעלות מנחות ולהפגש זה עם זה, ושם חיו כוהנים מנוסים וחזקים יותר מהכוהנים ה"רגילים" של הקלאנים.
קשה להניח שלפאר'ליל, בצורה כלשהי, היה סיכוי ממשי מול האימפריה - האימפריה הביסה את העוגים, ולמעשה הביסה בכמה קרבות גם את אורגי הערפל - עד שאלו נכנעו ונכנעו בלא לכפות על האימפריה קרבות קשים ועקובים מדם (ומכאן בין היתר הנכונות לתת להם מעמד של ואסאל מועדף). צריך גם לזכור, שבניגוד ליחס הסובלני ולהערכה כלפי אורגי הערפל מצד ההשתקפויות, הדת של הפארליל והדת של האימפריה היו תמיד כמו שמן ומים - גם בגלל הבוז של הפאר'ליל לטקסים מורכבים, ובעיקר בגלל ההתייחסות שלהם לנשים ולכוהנות נשים - מה שגרם לאנ'מירים (שכזכור, כל הכהונה וההנהגה הגבוהה שלהם הורכבה מנשים) לראות את הפאר'ליל כברברים מהסוג הנחות ביותר.

לגבי מטות ושרביטים - סביר להניח ששני הסוגים קיימים.

לפלדריק:
תודה על המחמאות :)
ואכן, הכוונה היתה ליצור את האבנים בדרך כזו, שלא תהיה סתם רשימה של שמות מוזרים ולא קליטים, אלא לתת חיות ונפח לכל אחד מהם, וגם ליצור אגב כך "זנבות" שאפשר להתחיל מהם כל מיני קמפיינים - החל מדברים שקשורים לעבר של שושלת אבאריל כחרשי אבנים שכל מיני אבנים נדירות עברו תחת ידם בדורות עברו, וכלה בסיפור על התליון המלכותי של בית הנסיכים של אורמת'ריל שאבד, כאשר המיסטיקן ת'ירנפל חשוד בזה, אבל אף אחד לא מעז לצייץ בעניין.

לגבי נספחים טכניים נוספים על קסם ואבנים - נראה מתי יזדמן. יש לי כרגע לפחות עשרה אחרים שאני צריך לכתוב בעניין מלסטרה, בנוסף להרצה לדרקוניקון, הרצאה לאייקון, והרומן שאני עובד עליו מפעם לפעם :)
 
חזרה
Top