• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מו"ד עם יותר תכונות משש (היה דבר כזה...)

הדיון בתבונה/חוכמה/כריזמה, הזכיר לי ספר הרחבה נשכח של מוד"מ 2 שנקרא skils & powers - בגדול, הוא ניסה לעשות למוד"מ המרה לשיטה ממונעת כשרונות (עדיין עם דרגות) מהסוג שהיה באופנה בסוף הניינטיז, אבל על הדרך הוא גם טיפל בתכונות שלה.
מה ז"א? כל תכונה פורקה לשתי תכונות נפרדות, עם השפעות שונות. מכיוון שבמוד"מ 2 לכל תכונה הייתה שורה שלמה של השפעות, היה גם קל לפרק את זה. למשל, התכונה "כוח" פורקה לשתי התכונות הנפרדות "סיבולת" (stamina) שקבעה את כמות המשקל שהדמות יכולה לסחוב ואת הסיכוי שלה לפתוח דלתות בכוח, ול"שרירים" שקבעה את התוסף לפגיעה, התוסף לנזק (הם היו שני תוספים נפרדים במוד"מ) את כמות המשקל שאפשר להניף (להבדיל מלסחוב) ואת הסיכוי לכופף סורגים - כל ההשפעות האלה היו נקבעות לפי הכוח במוד"מ הרגיל, אבל עם ההרחבה הזו, יכלת להיות עם סיבולת 18 ושרירים 6 (טוב במאמץ מתמשך אבל חלש בכוח מתפרץ) או להיפך.

אז, איך אפשר למשל לעשות את זה במוד"מ3 ואילך? לא שאני ממליץ על זה והאמת שזה סתם סיבוך, אבל בתור תרגיל מחשבתי זה משעשע. נסו לדמיין את הדמות החביבה עליכם עם 12 תכונות במקום שש!

כוח:
- סיבולת: לפיה מחשבים את כמות המשקל שהדמות יכולה לשאת. משתמשים בתוסף שמתקבל מזה לבדיקות שקשורות למאמץ ממושך כמו למשל שחיה וכו' ובמו"ד 5 גם לגלגולי ההצלה שמתבססים על כוח.
- שרירים: משתמשים בתוסף שמתקבל מהתכונה הזו להתקפות, נזק ופעולות של כוח מתפרץ כמו שבירת חפצים וכו.

זריזות:
- דיוק: בתוסף הדיוק משתמשים לגלגולי פגיעה (ובמו"ד 5 גם לנזק) של התקפות שמתבססות על זריזות לפי ספר הכללים וכן למיומנויות רלוונטיות כמו פריצת מנעולים וכו'.
- איזון: תורם את התוסף שלו לדירוג השריון, לגלגולי ההצלה מבוססים הזריזות/התחמקות/רפלקסים ולמיומנויות כמו לולינות וטיפוס.

חוסן:
- בריאות: תורם את התוסף שלו לנקודות הפגיעה.
- כושר: תורם את התוסף שלו לגלגולי ההצלה שמתבססים על חוסן.

תבונה:
- הגיון: בתוסף שלו משתמשים בכל הקשור להטלת לחשים במקצועות מבוססי תבונה - עוצמת לחש מירבית, ד"ק לחש או תוסף לגלגול נדרש.
- ידע: בתוסף של הידע משתמשים לכל המיומנויות המבוססות על תבונה.

חוכמה:
- אינטואיציה: בתוסף שלו משתמשים לבדיקות חיפוש והבחנה.
- כוח רצון: בתוסף שלו משתמשים לגלגולי ההצלה המבוססים על חוכמה וכן בכל הקשור להטלת לחשים במקצועות מבוססי חוכמה - עוצמת לחש מירבית, ד"ק לחש או תוסף לגלגול נדרש.

כריזמה:
- מנהיגות: בתוסף הזה משתמשים עבור יכולות מבוססות כריזמה של כוהנים ופלדינים, עבור מיומנויות של שכנוע והשפעה, לגלגולי הצלה מבוססי כריזמה במו"ד 5 ובכל הקשור להטלת לחשים של מכשפים וכושפים (וורלוק וסורסרר, בהתאמה) בתור התכונה הרלוונטית.
- מראה: בתוסף הזה משתמשים עבור מיומנויות של אמנות והתחזות וכתכונת הטלת הלחשים הרלוונטית של פייטנים.
 
אם אני זוכר נכון - שיבצו אותם לשתי תת התכונות. הם גם היו צנועים יותר 1+ ו1- לתכונות עבור הגזעים הרגילים של ספר השחקן.
ככה שאלף למשל היה מקבל 1+ גם לדיוק וגם לאיזון (לכל אחת מהתכונות הללו), תמורת 1- לכושר ולבריאות.
 
נראה מגניב אם כי מעצבן ומסורבל.

בעיה אחת שראיתי: מראה והגיון הן לא יעילות. בכלל. מראה רק לפייטנים, הגיון רק לאשפים. אין לשום מקצוע אחר סיבה שלא לשים בהם 0.
 
זה נסיון להמיר את המינוח וההשפעות ממוד"מ2 למהדורות 3 ואילך, אז ברור שזה לא יעבור חלק.
במוד"מ2 גם לא בחרו תכונות, גילגלו אקראי לפי הסדר. מצד שני, skills&powers הייתה הרחבה שהפכה את כל הבנייה של הדמויות למבוססת על נקודות כישרון והקטע עם התכונות המפוצלות הוא רק חלק קטן מזה.
 
חזרה
Top