• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

[PF] קללת הדרקון- עץ משחק- הקרב האחרון (5/5) [הסתיים]

IN
האציל מוצא בקלות סמטה להחליף בה צורה. זוהי סמטת זבל, שהתושבים המקומיים משליכים בה את השאריות שלהם לפינוי. כמו שברור לך, אף אחד לא נכנס לסמטה הזו על דעת עצמו- חוץ מהעכברושים שאחד מהם רץ לצד הרגל שלך בזריזות.
 
צ'או צ'ן
ריי מחייך לעצמו ומתרכז. לאחר מספר שניות במקום בו עמד האציל הססגוני עומד אדם שונה לחלוטין - שינג-שי, איש העולם התחתון. הוא הולך לעגלה שחונה קרוב לפונדק וכשאף אחד לא מסתכל, הוא מכניס את תכשיטיו השונים לחלל הסודי בתיבה ממנו הוא מוציא חבילת קלפים ומסיכת פנים שחורה. הוא חוזר לרחוב ומזמין ריקשה שתביא אותו לשוק תחתית.
 
IN
להיכנס לשוק תחתית זה לא דבר פשוט עד כדי כך, כמו ששינג-שי יודע. יש כמה וכמה חנויות שיש בהן דרכים סודיות למטה, כמה סמטאות שבמקום ללכת קדימה פונות למטה, ודרך הנמל יש כמה דרכים- חלקן דורשות שחייה. כול דרך מסוכנת בפני עצמה, כול דרך מיוחדת ושונה. המקום הקרוב ביותר ששאנג רן מכיר הוא החנות פרחי מינקאי, חנות פרחים שמתמחה בפרחים מהממלכה הרחוקה, אבל הבעלים של החנות לא תמים כמו שהוא נראה...
IN
״הם מחזיקים אותו אצלם, להבי הפרפר. אלו השיטות של ה׳משטרה המכובדת׳ של המקום הזה. הם לא הולכים לשחרר אותו עד המשפט, לחישוביי״ אומר יאמאדיאן.
 
"אני ארצה את כל המסמכים על העברת הכספים מהחשבון הזה." שינה אומרת, שמחה שהקיסר שמע את תפילתה, אך מסתירה שמחה זאת מאחורי סבר פנים רציניות. היא שוקלת למספר רגעים מה היא מתכוונת לעשות עכשיו. האם היא תלך ליאקוזה, ותנסה לברר את הקשר שלהם למקום? עדיף שלא. היאקוזה מסוכנת, ואולי לליידי נאי יאן פיי יהיה מידע בנושא. סיבה נוספת לפגוש אותה לפני, או אחרי, הפגישה שנקבעה.
האם היא תלך אל שוק תחתית? שינה מריצה את התרחיש בראשה. היא לא יודעת למה היא נכנסת, או מה היא הסכנה. ייתכן שמדובר ברוח פשוטה הרודפת את המקום, דבר הפשוט להתמודדות. אך זהו התרחיש הטוב ביותר, ואם שינה למדה משהו- זה שלקוות שדבר יקרה על הצד הטוב ביותר היא לא יותר מתקוות שווא שעדיף לגדוע לפני ששורשיה יכו עמוק.
היא תזדקק לתגבורת.

היא שוקלת בראשה את האפשרויות. היא לא הייתה בגוקה מימיה, ואין לה חברים בעיר- או אנשים החבים לה טובה. האם כדאי לה לבקש עזרה מהלוטוס המנופץ? היא בטוחה שאם תחפש, היא תוכל למצוא מספר בני ברית בגוקה. העיר הזו חשובה מכדי שהלוטוס יזניח אותה. אבל לא, היא לא יכולה להסתמך על חברי הלוטוס שיעזרו לה במשימתה. היא יודעת שזה רק יצבע אותה כחלשה, כלא מועילה. ושינה צריכה להיות מועילה.
אם כך, נותרו רק החבורה איתה היא הגיעה לעיר. צ'אהו היא ילדה צעירה, ולמרות שיש לה פוטנציאל- שינה לא מאמינה שהיא תוכל לעזור לה. בין כה וכה, הנערה לא מחבבת אותה במיוחד.

ריוסקה? הוא כנראה יהיה מסוגל להגן עליה מסכנות פיזיות, אבל היא לא חושבת שהסכנה שמחכה לה היא פיזית. חוץ מזה, שינה לא סומכת עליו. ולמרות שהוא סיפר לה את סיפורו, היא לא מאמינה שאדם ישתף את סודותיו בכזו קלות.

שאנג-רן? שינה שוקלת זאת לרגע. היכולת הטבעית שלו לשינוי צורה ותחפושות אולי יכולה להועיל, אבל היא לא בטוחה. כמו ריוסקה, גם הוא מחליף זהויות, מה שמקשה עליה לבטוח בו. חוץ מזה, היא לא מאמינה שיהיה קל למצוא אותו.הוא וודאי כבר החליף לזהות אחרת, אחת שהיא לא מכירה.

אם כך, אשיגה. שינה מהנהנת לעצמה. הוא מחפש סיפורים- והיא בטוחה שקולו של הילד הוא סיפור שיעניין אותו. חוץ מזה, הוא מתמחה בלראות זכרונות של חפצים ומקומות. זה בהחלט יכול להועיל לה. הא חושבת לעצמה היכן היא תוכל למצוא אותו- אך מחליטה ללכת אל הלשכה של פנסי הנייר. אשיגה הזכיר שהוא באגודת מגלי הארצות הזרה, ופנסי הנייר הם הדבר הקרוב ביותר אליהם בטיאן-שיה.
 
IN
שינה מקבלת ערמת דפים שמפרטים על העברות הכספים. רובן קטנות, קצובות, הוצאות מחיה בסיסיות, אבל היא תצטרך להתעמק בזה יותר בשביל להוציא מזה מידע יעיל.

שינה יודעת כי השעה מאוחרת, ועד שתחזור לרובע עלי הכותרת כבר יהיה לילה. עדיף שהיא תקבל מנוחת לילה טובה ברובע הגון באזור המקום הזה, ותפנה לאשיגה מחר. הדבר גם יהיה יותר מכובד.
IN
״היי, מי זה החבר הקטן הזה?״ אומר יוקו ומושיט את ידו בלי מחשבה, מפתה את היצור הקטן לעלות על כף ידו.
 
ריוסקה:
כאשר ריוסקה מרגיש כי הספיק לו לבהות באאסימרים הקדושים, הוא קם ויוצא מהפונדק, מסמן בידו כפי ששאנג-רן עשה על מנת לקרוא לרץ שייקח אותו למעוז חפצו על עגלה נגררת.
"אל רובע כתר הפרחים, ואל תרגיש צורך למהר. אני רוצה את הדרך עם המראות היפים, לא הקצרה והמהירה." הוא אומר לנהג ומיד מושיט לו מטבע זהב שלם, ועוד אחד מקומי, שהספיק להחליף בדלפק הפונדק לפני שיצא, למען הסר ספק כי הוא לא נוכרי.
הוא התכוון ללכת לביתה של הגבירה כבר עכשיו, אולי לא להיפגש איתה, אך הוא לא הסכים להיכנס לאיזור לא מוכר לו ללא לבצע סיור מקרוב קודם לכן.
"דע את אויבך", כפי שאמר פעם מצביא דגול בשוקורו.
 
IN
‎״זהו יצור יוצא דופן״ אומר יוקו ״רוב העטלפים הם הרבה פחות נחמדים. פעם תקפה אותי להקה שלהם!״ הוא צוחק מהזיכרון.

‎פתאום הוא מוריד את הטונים שלו ״מה באמת קרה ל... יכולות שלך?״ הוא שואל בהיסוס מסוים.
IN
‎הנער הצעיר והחסון שנושא את הריקשה מהנהן ומתחיל להוביל אותך בנעימות ברובע כתר הפרחים. לצידו ריוסקה רואה שומע בכניסה לרובע שהנהג קורא לו ״הסחלב הכחול״, והוא ממליץ לך לראות אותו לפחות פעם אחת לפני שתעזוב את העיר. התשלום שווה זאת, כך הוא מבטיח.

‎רובע כתר הפרחים הוא רובע האצילים המפואר ביותר של העיר, נפרד מארגונים כמו אגודת מגלי הארצות או מבתי המסחר הנפוצים, מעניק לאצילים את המקום לו הם זקוקים במרכז העיר. ריוסקה רואה אנשים רבים הנושאים את הצבע הצהוב בבגדיהם, צבעם של האצולה. בנוסף, נראה שאפילו חלק גדול מהשומרים מסתובב עם הצבע הצהוב על בגדיו, דבר שמוזר לך עד מאוד.

‎המקום הראשון שמושך את תשומת ליבך הוא מקום שכלל לא קשור לחיפושיך. המקדש של שיילין, בצורה שמעולם לא ראית אותו. שיילין היא אלת האהבה, האומנות, היופי והמוזיקה. המקדש שלה נראה כצריח המתרחב להיכל בתחתיתו, שעשוי כולו מזכוכיות צבעוניות המדמות את האלה- ככול הנראה- רוקדת ושרה בסגנונות טיאניים מסורתיים, כולל בבגדי הגיישה, ששיילין היא הפטרונית של כול הגיישות. אינך יודע רבות על האלה הזו, בשוקורו לא ראית מקדשים אליה כלל. כאן, אתה יכול לשמוע את הנגינה מרגיעת הלב כאשר אתה הריקשה מתקרבת אל המקום. האיש מספר לך כי הכוהנים של שיילין אחראיים על ניקיון הרחוב הזה ומשלמים לאלו ששומריח עליו כה נקי. אתה יכול לצפות בפמליה של גיישות המברכות את מי שנכנס אל המקדש לתוכו. הפאר של המקום הזה מדהים אותך.

‎המקום השני אליו אתה שם לב הוא בנק גדול, שנמצא במבנה אבן יציב. בנק הדרך הקיסרית, כך הוא נקרא. הוא מעוטר בסימנים זהובים על המבנה עצמו, שמבדילים אותו ממבנים אחרים.

‎ולאחר הבנק, אתה מגיע אל האחוזה של ליידי נאי יאן פיי. שליחים רצים ונכנסים מתוך אחוזת השיש והשנהב היפיפייה, שפסלים של שליטי העיר השונים נראים בחצרה. הכמות של השליחים מהממת אותך, ואתה שם לב לשומרים בשריונות גדולים שאתה מזהה מיד כשריונות או-יורוי, ואתה לא רואה את הצבע הצהוב בבגדיהם. הליידי נאי יאן פיי בבירור מאוד מעריכה את הבטיחות שלה.
IN
‎״מתועדת או לא מתועדת?״ שואל הבעלים. הבעלים של המקום הזה תיעד את השמות של כול אלו שנכנסו דרך הכניסה שלו, אבל תמורת תשלום מספיק... הוא היה מוכן להכניס ללא תשלום.
 
ריוסקה:
ריוסקה גומע את מראות העיר בנימה עגומה למדי, ומנסה לא לבהות יותר מדי מחוץ לריקשה. עיר כה יפה ומפוארת, אך הוא התגעגע לפשטות של שוקורו. אפילו ביתו, אשר כמעט והשתווה לארמון השוגון בעושרו, היה צבוע בשחור ולבן מבחוץ ורוב הרהיטים היו עשויים עץ אחיד. השלווה שהממלכה העניקה לא הייתה דומה כלל לכאוס של הצבעים והצלילים של גוקה. אכן עיר מדהימה.

ריוסקה יורד מהריקשה ומורה לנער לחכות לחזרתו. מבלי שהוא שם לב, הוא מסובב את כובעו מעט ומוסיף מעט גוונים צהובים לבגדיו הלהבים, כגון לחגורתו, לדש מעילו ולקצוות שרוולי ידיו ורגליו. הוא הבליט את מעמדו, אך לא באופן בולט מדי. כעת הוא קיווה כי הוא נראה כמו אציל זוטר אשר ברח ממשמר הליווי שלו על מנת לקבל מעט שקט ושלווה ברובע כתר הפרחים המפואר.
הוא מתחיל בהליכה סביב שטחי האחוזה, משימה קשה אשר אורכת זמן לא קצר יחסית, אך חוץ מההליכה, עיניו של ריוסקה נשארות ממוקדות כל הזמן מעבר לגדר, בעודו משנן כל שביל, כל דרך וכל מרפסת באחוזת הגבירה. כל חייל, כל רתמת שריון, כל חנית וכל פגיון, כל דרך מילוט אפשרית, כל כניסה וכל משרת ועובד המהלך בשטחי האחוזה, ריוסקה לא מפספס דבר ומשנן כל פרט אשר הוא מסוגל אל תוך ראשו. גם כאשר הוא עובר על פני שומר, ממרחק בטוח כמובן, או שליח הנכנס או יוצא לשטח האחוזה, הוא לא מברך אותם לשלום, כאילו מורגל לראות אותם ברקע עושים את עבודתם, כאנשים אשר אינם דורשים תשומת לב מיוחדת.

בדיקת תפיסה:
[dice:10oxmgzk]703510:0[/dice:10oxmgzk]
 
שינה מעט מופתעת מהשעה המאוחרת. היא הייתה עסוקה כל כך בחקירה שלה שהיא לא שמה לב שהזמן עובר. אבל לאחר מחשבה קצרה, היא מסמנת לריקשה ונוסעת חזרה אל הפונדק. שם, היא משתלטת על אחד החדרים ששאנג-רן השיג להם, פורשת את המסמכים על הרצפה- ומתחילה לחבר נקודות. כשהיא מרגישה עייפה ואיטית, היא הולכת לישון. אבל כרגע, האנדרלין זורם בורידיה, מותיר אותה ערה.
סוף סוף, פריצת דרך.
 
IN
‎״תראי לי אחר כך?״ שואל יוקו ואז שואב ראמן מתוך צלחתו, לא נראה שמחשיב את העניין לדבר כזה אישי.
IN
‎השומרים מבפנים כן מסתכלים על ריוסקה, גם אם לא מפריעים לו, הם מספיק חכמים בשביל לעקוב במבטם אחרי כול אדם שמתקרב לאחוזה. אתה רואה כמה דלתות קדמיות קטנות שנועדו לרצים שביקשו יציאה מהירה, וכ-3 יציאות אחוריות ברורות, כאשר אתה בטוח שיש נוספות שנסתרות מפניך. שני השומרים בכניסה הם לא היחידים, אתה רואה נוספים בשריונוצ קלים יותר שמפטרלים ממקום למקום. לכמה מהם יש שריון שחור לחלוטין, המשיך אותם אל מסדר הדאמיו השחור- בו פנג היה חבר.

‎לאחר כמחצית השעה של סיבוב, אתה רואה לדעתך את כול שיכולת על הבית.
IN
הבעלים המבוגר חושב מעט על העניין. ״טוב... נראה שלא הולכים להגיע לכאן לקוחות בשעה הקרובה...״ הוא אומר לעצמו. הוא מביא כיסא גבוה ומניח אותו מהצד המנוגד לו בדלפק, מתיישב.

״בוא ונשחק״ הוא אומר בחיוך מאושר על ההפוגה משגרת היום המשעממת.
IN
שינה שמה לב, בזווית עינה כאשר היא נכנסת לפונדק, בחבל מוזר שמישהו מושך אל החלק האחורי של הפונדק. היא לא מצליחה לראות מי זה ומה היא עושה זאת.

כאשר היא נכנסת לחדרה, היא מתחילה לעיין במסמכים, אך הם רבים... והדבר ידרוש ממנה את שנת הלילה שלה.

‏META
המסמכים נחשבים לספרייה, ולכן שינה תצטרך להשקיע זמן יקר בשביל באמת להבין את כול טיבם. בגדול, ספריות מתפקדות במידה מסוימת כמו מפלצות. שינה מורידה להן ״נקודות ידע״ כאשר היא מבצעת בדיקות מיומנות מתאימות- ומגלה לפי זה עוד ועוד פרטים, עד שכמות נקודות הידע של הספרייה יורדת לאפס. על כול גלגול ששינה מבצעת כדי לחקור את הספרייה, היא זוכה בתוסף 1+ לכול הגלגולים הבאים.

לחקור ספרייה לוקח 8 שעות רצופות. שינה מגלגלת אחת מהמיומנויות המותרות, ואם היא עברה את ערך הסיבוך של הספרייה (המקביל לדרג״ש), היא מפחיתה לספרייה כמות נקודות ידע לפי זה:
אם יש לה 10 רמות במיומנות שאינה מיומנות מקצוע, או 5 רמות במיומנות מקצוע, או כישרון מיקוד מיומנות על המיומנות: מפחיתה 1ק12+ מתאם תבונה מהספרייה.
אם יש לה 5 רמות במיומנות שאינה מיומנות מקצוע, או שזוהי מיומנות מקצוע שלה: מפחיתה 1ק8+מתאם תבונה מהספריה.
אם אין לה אף אחת מהדרישות האלו: מפחיתה 1ק4+מתאם תבונה מהספריה.

המיומנויות הזמינות למסמכים הן: ידע (אצולה), ידע (מקומי), משלח יד (בנקאי).

החוקים לחוסר שינה הם פשוטים: מעבר ללילה הראשון, על כול לילה ששינה תישאר ערה היא תצטרך לגלגל בדיקת חוסן או להפןך לעייפה (fatigue), ואם היא תמשיך אחר כך לא לישון היא עשויה להפוך למותשת (exhausted) או לקרוס מעייפות לשינה כפויה בכישלון.
IN
״או שלחילופין... תעכב אותם דרך עיר תחתית״ אומר יאמאדיאן ומסתכל עליך במבט מלא משמעות. ״יש לנו מדריך לשוק תחתית שיכול לקחת ולהחזיר אותך. זה מסע מסוכן, אבל אתה הסוכן היחיד שיש לי כרגע שפנוי לעשות את המשימה הקטנה הזו. שוק-תחתית הוא מקום כאוטי, פראי, שלא ניתן לחקור מה קרה בו בצורה טובה. אם תדע איפה הבניין שהם שומרים את ידידינו בו... לא יהיו הרבה מעצורים מפניך לעשות ככול העולה על רוחך, לחישוביי.״
 
צ'או צ'ן
"אם כך בוא נתחיל." שינג משיב עם חיוך ידידותי. הוא מוציא את קלפיו ומציג אותם בזריזות לבחינת המוכר אולם מנסה לעשות זאת מספיק מהר כדי שהוא לא יבחין בסימונים הזעירים ששינג יודע לזהות ולקרוא. פריסת הקלפים נעשית כמו "קסם" עם טריקים מרשימים המושכים את העין.
Out
עקרונית מגיעה לו בדיקת הבחנה בד"ק 25 כדי לזהות את הסימנים. במקרה הזה נראה לי סביר שבדיקת sleight of hand מצידי יכולה להעלות את הד"ק כי תנועות מספיק מהירות ומרשימות יוכלו לסייע בהסתרת הקלפים.
Meta
18+11=29: Sleight of hand
 
OUT
מבחינתי אם הוא מחפש על הקלפים ולא סומך עליך עדיין יש לו בדיקה בד״ק 25. כן, הבדיקה המנוגדת שלו היא נגד הבדיקה שלך, אבל הוא יכול לזהות שיש משהו בעייתי בקלפים.

מצד שני, החפיסה מעניקה לך תוסף מצב של 4+ לעומת חפיסת קלפים רגילה למצב הזה. פשוט אדם חכם מספיק ייקלוט את הקטע של החבילה, למרות שהוא לא יתפוס אותך מסתיר קלפים.

IN
המשחק מצחיל, ואתה והבעלים משחקים זה נגד זה. הסיבוב הראשון נגמר בניצחון מאוד צמוד שלך (גם מסומנים, עדיין אלמנט המזל קיים במשחק), בעוד ששתי הנצחונות שאחריו היו נצחונות ברורים שלך. ״כנס פנימה״ אומר הבעלים בכעס ״אבל שלא תעז לצאת ממעבר אחר, אני אזכור לך אך זה״ הוא אומר. אתה למען האמת, זוכר שמעולם לא השתמשת במעבר הזה בשביל לצאת מעיר תחתית, אתה לא זוכר למה במיוחד... אבל אולי כניסה תזכיר לך את העניין.
 
חזרה
Top