• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שליטים ושדים [שו"ש 56] האבן

ת'ור

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
[spoiler title="הגשות קודמות"][שו"ש 4] אכזריות של עורב https://www.pundak.co.il/forums/threads/37111
https://www.pundak.co.il/forums/threads/37533 https://www.pundak.co.il/forums/threads/37555
https://www.pundak.co.il/forums/threads/37640 https://www.pundak.co.il/forums/threads/37701
https://www.pundak.co.il/forums/threads/37754 https://www.pundak.co.il/forums/threads/37794
https://www.pundak.co.il/forums/threads/37851 https://www.pundak.co.il/forums/threads/37893
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38001 https://www.pundak.co.il/forums/threads/38028
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38082 https://www.pundak.co.il/forums/threads/38171
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38258 https://www.pundak.co.il/forums/threads/38309
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38342 https://www.pundak.co.il/forums/threads/38385
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38449 https://www.pundak.co.il/forums/threads/38490
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38563 https://www.pundak.co.il/forums/threads/38583
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38613 https://www.pundak.co.il/forums/threads/38730
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38801 https://www.pundak.co.il/forums/threads/38824
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38881 https://www.pundak.co.il/forums/threads/38960
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38981 https://www.pundak.co.il/forums/threads/39009
https://www.pundak.co.il/forums/threads/39078 https://www.pundak.co.il/forums/threads/39390
https://www.pundak.co.il/forums/threads/39739 https://www.pundak.co.il/forums/threads/39832
https://www.pundak.co.il/forums/threads/40023
https://www.pundak.co.il/forums/threads/40082[/spoiler]

"של חום מעיק
ושל רעב
מדם עתיק
ויום שרב
והגיבור
ולב נשגב
יפנה אחור
וכך הקרב
ומהקבר
בא ושב
לתוך האבן,
שיכאב."

הם לא יודעים. זה מה שמצחיק כל כך, הם לא יודעים. הציפורים היו צוחקות על זה אם הן לא היו כועסות כל כך. החתולים היו צוחקים אם היה להם איזשהו חוש הומור. והסוסים? הם צוחקים מהבוקר עד הערב, רק שבני האדם לא יודעים שזה צחוק.

היא ממש מתחת לאף שלהם, היא שיכולה להיות הסוף. הם היו יכולים לשבור את המנעול אם הם רק היו מנסים. והם התקרבו פעם אחר פעם, אבל כל פעם הם שומרים את הסוד לעצמם, כל אחד מסיבותיו. אז כל מה שהיא יכולה לעשות הוא לשלוח לחישות והדים ובבואות, ולקוות.


האבן היא חלקה, גדולה בערך כפליים מאבן הרחוב הממוצעת ובעלת אפרוריות אדמדמה מעט משל שאר האבנים. היא נמצאת באמצע שוק אשמורת, בצומת הסואנת בה מתחברים רחוב צור-שמש ורחוב חמלה. והיא הייתה שם כשריצפו את הרחובות, וכשבנו את הבתים, וכשהעיר הייתה הריסות עשנות, וכשבני אדם התיישבו במקום, וכשהאדמה מסביב נוצרה לראשונה.
היא עתיקה, עתיקה כל כך שרק דברים ספורים עתיקים כמוה. השמש, הלוויתן, הקרחון-מלך, טרנדה ליפאדט והספל. כל האחרים נשכחו ואבדו.
האבן היא לא עתק דגול, לא בדיוק. אבל יש בה קסם, ואחרי כל כך הרבה זמן הוא הוחלק ושויף לכדי דבר מה ייחודי. האבן נעלה על פני כל הקסמים הנמוכים, והיא בלתי ניתנת להזזה באמת ובתמים. לא מכשפים, לא חתולים ולא אגדות גדולות יוכלו להותיר בה סימן, ואם יחפרו את החצץ והסלעים שמתחתיה היא תמשיך לרחף - או שאולי העולם ייפול למעלה. מי יודע.
מכשפי הבוץ קוראים לה "אתנח אפדא", 'באר פרצופים' בשפה נשכחת כלשהי, והם משתמשים בה כעוגן לשטיפת אמונות (ענף מסובך ומסוכן של כישוף בוץ). רוב מחשלי הפסוקים לא מכירים אותה, אך הם יודעים שבפסוק על אבן צריך להוסיף תיאור כלשהו שלה כי "האבן" סתם כך היא אפריורי מוחלט. עתקים דגולים מתנהגים מוזר לידה; הגחליליות שצרחו בורחות ממנה, והקסדה הטבועה תוכל ליצור רק מים. כל עוד אתה מסתכל עליה התער של דאוואי יחליק על בשרך כאילו הוא מאובן, וכל עוד אפילו שבריר מאור מנורת עקלתון נופל על האבן שתיהן יפסיקו לעבוד.

אבל אלה מקרים מיוחדים. ביום יום האבן סתם שוכבת שם, לרוב ריקה, כי אנשים לא אוהבים להישאר לידה. אם נשארים לידה יותר מדי מתחילים להרגיש נוכחות מאחורי הגב שרק הולכת ומתעצמת. אבל יש לאבן עוד השפעה, והיא מופיעה לנשים שנדחקו לפינה.
לא תמיד, ולא לכל אישה, אבל לפעמים כשמישהי נמצאת במצב לחוץ תופיע בזווית עינה לוחמת. היא לבושה בבגדי קרב בני אלפי שנים, חבלים משתלשלים ממפרקיה ובגרונה פצע רחב ויבש. אם האישה תיתן ללוחמת להנחות אותה היא תתמלא בתחושת צלילות וידע מושלם על תנועה ולחימה שיאפשרו לה להתגבר על האיום בקלות. הלוחמת תיעלם לאחר מכן.
אישה שקיבלה את עזרת הלוחמת תמיד תוכל לראות אותה עומדת על האבן בשוק אשמורת. הלוחמת תביט בה ותגיב אליה. אך אם האישה תישאל שאלה, הלוחמת תוכל לענות רק בכאב. מפיה לא יצא קול, ובמקום יבקע צליל חד על סף השמיעה שישרוט את אוזניהם של כל הנוכחים (גם אלה שלא יכולים לראות את הלוחמת). ואם האישה תיקלע שוב למצב מסוכן הלוחמת תופיע שוב ותוכל לעזור, אבל יש לכך מחיר. הלוחמת תשתלט על גוף האישה, פעם אחת עבור כל פעם שעזרה לה, כדי להגן על אלה שהיא מחבבת אך בעיקר כדי לתקוף את אלה שהיא שונאת. היא תנסה להגן על מכשפי בוץ, אנשי הלשכה והעלמות של בת-אפר, ובמקרים הנדירים שהם בסכנה, גם עורבים וחתולים. היא תשמח לתקוף את גנבי ממלכת עיני-גיצים, רקדני רעפים, בני משפחת טאמאני, אגדות, ואם מזדמן סוסים ורוב הציפורים. בהתחלה ההנחיה שלה תעזור לאישה לשרוד, אבל אחרי שהיא תחליט שהיא ניצחה היא תיעלם ותותיר את האישה להתמודד עם ההשלכות.


ואולי יום אחד מישהו יבין. אבל זה יקרה רק בעוד הרבה, הרבה זמן.
-------------
הארות, הערות, כבשים מכל הגדלים וגם סתם תגובות "יו, מגניב!" יתקבלו בברכה.
 
ת'ור אמר/ה:
וכל עוד אפילו שבריר מאור מנורת עקלתון נופל על האבן שתיהן יפסיקו לעבוד.
מה פירוש שתיהן?
ת'ור אמר/ה:
מכשפי הבוץ קוראים לה "אתנח אפדא", 'באר פרצופים' בשפה נשכחת כלשהי, והם משתמשים בה כעוגן לשטיפת אמונות (ענף מסובך ומסוכן של כישוף בוץ). רוב מחשלי הפסוקים לא מכירים אותה, אך הם יודעים שבפסוק על אבן צריך להוסיף תיאור כלשהו שלה כי "האבן" סתם כך היא אפריורי מוחלט.
שטיפת אמונות? ולמה כוונתך באפריורי?
ת'ור אמר/ה:
הם לא יודעים. זה מה שמצחיק כל כך, הם לא יודעים. הציפורים היו צוחקות על זה אם הן לא היו כועסות כל כך. החתולים היו צוחקים אם היה להם איזשהו חוש הומור. והסוסים? הם צוחקים מהבוקר עד הערב, רק שבני האדם לא יודעים שזה צחוק.

היא ממש מתחת לאף שלהם, היא שיכולה להיות הסוף. הם היו יכולים לשבור את המנעול אם הם רק היו מנסים. והם התקרבו פעם אחר פעם, אבל כל פעם הם שומרים את הסוד לעצמם, כל אחד מסיבותיו. אז כל מה שהיא יכולה לעשות הוא לשלוח לחישות והדים ובבואות, ולקוות.
מנעול? איזה מנעול?

חי כל החיים, איזה מן דבר מעוות הוספת לחותםך?
ת'ור אמר/ה:
הרי לך ברכה
 
תודה על התגובות :)

הח'אן: אולי מתישהו. בעוד הרבה, הרבה זמן.

דבאב:
א. גם האבן וגם מנורת עקלתון לא יעשו שום דבר כל עוד האור מחבר ביניהן.
ב. כמו שכתבתי, שטיפת אמונות היא ענף של כישוף בוץ שהוא מורכב ומסוכן במיוחד. אולי אני ארחיב עליו מתישהו.
ג. אפריורים הם חוקים קיימים שמשפיעים על איך אפשר לחשל פסוקים (הסברתי עליהם קצת בהגשה על חישול פסוקים). במקרה הזה, אם אתה רוצה לחשל פסוק על אבן אבל אומר רק "האבן" בלי עוד תואר שמדייק את הפסוק לאבן הרצויה, זה לא משנה מה התכוונת; הפסוק יחושל על האבן שבשוק אשמורת.
ד. מנעול במובן מטאפורי.
dvav אמר/ה:
חי כל החיים, איזה מן דבר מעוות הוספת לחותםך?
אבן.
 
ת'ור אמר/ה:
א. גם האבן וגם מנורת עקלתון לא יעשו שום דבר כל עוד האור מחבר ביניהן.
ב. כמו שכתבתי, שטיפת אמונות היא ענף של כישוף בוץ שהוא מורכב ומסוכן במיוחד. אולי אני ארחיב עליו מתישהו.
ג. אפריורים הם חוקים קיימים שמשפיעים על איך אפשר לחשל פסוקים (הסברתי עליהם קצת בהגשה על חישול פסוקים). במקרה הזה, אם אתה רוצה לחשל פסוק על אבן אבל אומר רק "האבן" בלי עוד תואר שמדייק את הפסוק לאבן הרצויה, זה לא משנה מה התכוונת; הפסוק יחושל על האבן שבשוק אשמורת.
ד. מנעול במובן מטאפורי
א. למה?
ג. אז כמה פסוקים יש שם?
ד. כמובן, אבל מה הוא נועל?
ומה זה טרנדה ליפאדט?
והאם האבן היא כשלעצמה או שהלוחמת תמיד הייתה ממנה?
ת'ור אמר/ה:
כמובן, כיצד לא הבנתי זאת לבדי?
'יתרוממו מרצפות סביב לאבן, יעופו ברוח כקש ותבן' מה הפסוק הזה יעשה מלבד בהלה המונית?
 
פלדריק: אני אנסה להרחיב על כל אלה מתישהו, אבל בעיקרון אני משתדל לכתוב על דברים שרלוונטיים להרפתקאות בחותם, ואלה דברים עוצמתיים שכנראה אף פעם לא יפגשו בהם. למרות שאולי מתישהו אני פשוט אכתוב פירוט מרוכז על כל מיני, זה יהיה כיף.

דבאב:
א. אני בד"כ נמנע מלהסביר דברים שאף אחד לא יודע. זו פגישה של קסם עמוק וקסם עתיק, לך תדע מה באמת הולך שם.
ג. לא הבנתי את השאלה. אתה שואלת כמה אפריורים יש? כי על זה מחשלי פסוקים התווכחו הרבה ועדיין מתווכחים.
ד. ראה א'.
ה. טרנדה ליפאדט הוא אחד היצורים העתיקים ביותר בעולם. בתור שכזה יש עליו הרבה אגדות, אבל מתוך אלה הפרטים שכנראה נכונים הם שהוא תבוני, הוא חזק, הוא לא אדם או חיה או כל יצור מוכר אחר, והוא כנראה גר איפשהו בהרי ההרים.
ו. אני לא בטוח שהבנתי את השאלה, והקיום של הלוחמת לא בדיוק ידוע ברבים, אבל עד כמה שיודעים הלוחמת תמיד הייתה באבן.
ז. ההשפעה מאוד תלויה במי שמחשל את הפסוק, אבל אם נניח שמחשל מנוסה מאוד ינסה לחשל אותו מתוך כוונה שהמרצפות יתחילו לעוף... כל האנשים סביב האבן ירגישו ורטיגו חזק לכמה דקות, ולמחרת כמה מהם יחטפו שפעת או שיתוק בידיים. הם כנראה יחלימו תוך כמה ימים, אבל אם לא, השיתוק יתפשט עד שהם לא יוכלו לנשום עוד. כן, זה שונה לגמרי ממה שהפסוק היה אמור לעשות. האבן יכולה להיות מסוכנת.
ד"א, פסוקים לא צריכים להתחרז. אם יוצא חרוז זה בונוס נחמד, אבל בד"כ זה סתם מקשה.
 
אפשר אולי דוגמא(ומידע האם הדוכן שמאירה המנורה ממש סמוך לאבן)
לא, בג' שאלתי פשוט כמה פסוקים כיום יש על האבן.
בו' שאלתי האם הלוחמת תמיד הייתה באבן או שמא נוספה אליה בדרך לא דרך.
ווואו, זה איום. ואני יודע, פשוט כשזה מתחרז זה יותר נוח(לא קל יותר, יש להדגיש)
 
א. אה, מנורת עקלתון לא מאירה על האבן. היא כנראה אפילו לא קרובה אליה. אף אחד לא באמת יודע איפה היא נמצאת. אבל אם מישהו ימצא אותה ויאיר איתה על האבן, כל כוח של המנורה ינוטרל וכל השפעה של האבן תנוטרל עד שהמנורה כבר לא תאיר על האבן.
ג. אפס. מחשלי פסוקים יודעים לא להתעסק איתה, ופסוקים הם כמעט תמיד קצרי טווח (בהערכה גסה, 80 אחוז מהפסוקים מחזיקים מעמד פחות משעה. 15 מחזיקים בין שעה לבין יום. 4 אחוז מחזיקים בין יום לשבוע. רק אחוז מחזיקים יותר מזה).
ו. ככל הנראה ולפי מיטב הידע הקיים, היא תמיד הייתה באבן.
ז. יאפ!
 
חזרה
Top