• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

בראשית האנושות-עץ משחק (3/3)

ליזי בבגרויות, אז אני לא אחכה לו בינתיים.

ליזי
לא נורא, אתה ממילא יותר מתקדם כרגע :)
ד''ר הו
OUT
השאלה העיקרית שלי היא: מה מהותן של הרוחות להן הסיאנג סוגדים? אם הן רוחות טבע מקומיות של אדמות הסיאנג, אין להן סיבה להפיץ את האמונה...
כן, יש לך צלצלים, סירות מעור מתוח על ענפים, חכות, ואולי (אולי) גם רשתות.
אגב, מה זה טקס האיזון? אני לא זוכר אותו (אבל אולי זה רק אני)?...

IN
פיו של הכוהן הגדול של הדוגופה נפער בתדהמה - לא מהסוג הטוב. ''רוח נמר השלגים הוא נצחי!'', הוא קורא. ''אחד ויחיד ואין שני לו, אינסופי ולעולם לא יתפרק, אין אלוהות מבלעדיו! לעולם לא נצטרף לעבודת האלילים שלכם!'', הוא מסלק את השליחים.
- - -
''אל תספרו סיפורים'', קוטע אותו בגסות מנהיג הסאקייה, ''ידוע שהז'יאול ברחו מההרים בעידנים הקדומים כיוון שרוח השיטפון התרגזה ורק אנו היינו אמיצים דיינו לעמוד כאן''. נראה שהמיתוסים שלכם שונים... ''למה שנסגוד לרוחות של אנשי האגם? רוחות ההרים גבוהות יותר, וחזקות יותר''. לפתע, מהיוסה שם לב כי הסאקייה מקיפים אותו, חמושים באלות אבן ועצם. ''לך תפגוש את הרוחות שלך'', אומר המנהיג, והלוחמים מתנפלים על בן הסאיונג ומרטשים אותו באלותיהם.
זה לא יעבור להם בשתיקה.
טסו
OUT
לא, סתם בשביל לתאר לך את המקום. ואולי יהיו לך רעיונות אחר כך.

IN
''יהיה קשה לשמור על חשאיות עם בקתות גדולות ועדרי דיפרוטודון'', אומר טרדג'ונה, לא ניגש עדיין לעבודה.
 
אני אפילו לא יודע אם אלה עצי פרי, אם הם גבוהים או נמוכים או מה XD

לגבי התגובה של הבנאי, יש לנו עדרי דיפרוטודון? אני הבנתי שאנחנו צדים דיפרוטודון ושיש לנו מכלאת וומבטים- שדרך אגב אני לא יודע אם היא נהרסה בשיטפון או לא.
ולגבי בקתות גדולות, יכול להיות שאני לא רואה את האזור נכון. כמו שאני מדמיין את זה, יש את הצוקים, שטח קצר של סלע שמוביל לאדמה ובמרחק מסויים מתחיל היער, שבעומקו חיים השבטים האחרים. לפי זה לא ברור לי למה לבנות בקתות בין הצוקים ליער אמור למשוך תשומת לב.
ניסיתי לצייר את זה. אולי תוכל להסביר לי איפה אני טועה.
1.jpg
 
[spoiler title=ח'אן]
out
לומר שאני אוהב מלחמהף קשה לומר, אבל אוהה כמה חיכיתי להשתמש בטכניקה הבאה, כמה אנשים יש להם בשבט? מתוכם כמה לוחמים, תינוקות, ילדים ונערות
in
אני שולח מרגלים שישקיפו עליהם ובודקים את כיוונם ושולח אליהם שליח מתרפס שמבקש את סליחתם המלאה ומביא להם מספר שוורים, אוכל, אלכוהול וממיטב המאכלים, רק מתחנן מהם שלא ייתקפו אותנו ולשלא ייעלבו מהצעתנו, אנו, בני האגם רק רצינו לקבל קצת כסף אך עלובים אנו ומתחננים לרחמיהם, בתמורה אנו נשלם להם מס.
אני מגיע אל הנערות המלקטות ומבקש מהן ללקט כמה שיותר עשבי רעל ופטריות רעילות (כשאני אומר רעל אני מתכוון גם לבחילות קשות והזיות) אבל רק לאחר שסלן חצי מלא כך שיוכלו למלאו ממתחת.
אל בני הדוגופה אני שולח מסר לאחר שבוע ובוא אני אומר שבוודאי לא הסברנו פנינו כראוי, בוודאי שרוח נמר השלג יחידה בכוחה ועליונה (משהו שמזכיר לי אמונה מונוטואיסטית להחריד רק עם המילה רוח) וזה בדיוק מה שאמרנו, כל הרוחות הינן אחת וכך גם נמר השלג, אינוספי ועצום, וכל הרוחות האחרות הן אותה רוח רק בהתבטאות אחרת ועל כן אין זו בגידה אלא נהפוכו, גדילה של אמונתינו והבנה גדולה יותר של רוח נמר השלג
[/spoiler]
 
ליזי אמר/ה:
תודה על הסבלנות ח'אן
האמת שזה ההפך מסבלנות, אבל תודה :p

ד''ר הו
OUT
ממה עשוי האלכוהול? חלב יאקים?
אני אניח שהמרגלים בודקים את הרכב האוכלוסיה.
גנרל ויליאם שרמן אמר/ה:
נערים רבים מסתכלים על המלחמה ורואים תהילה. אבל, נערים, מלחמה היא גיהינום.

IN
המרגלים מעריכים שבשבט יש כ-100-200 איש: 50% גברים ו-50% נשים; 10% זקנים, 55% ילדים ונערים (עד גיל 16) ו-35% מבוגרים.
- - -
מנהיג הסאקייה מסרב. ''לעולם לא ניגע בדברים של בני האגם!'', הוא צועק, ''עכברושים מלוכלכ-'', לפתע אחד הזקנים מהסה אותו. ''חשוב בחכמה, רינפוצ'ה! למה לתת לטיפשות ותאוות המלחמה לזרוק הזדמנות כזו יקרת ערך? הם מציעים לנו יאקים, זהב, קומיס (משקה אלכוהולי שמופק מחלב)... חשוב בחכמה!''. הוא פונה אל השליח. ''אנו מקבלים את הצעתכם'', הוא אומר, ''אך תחילה נבדוק את המתנות שהבאתם לנו...''. כמה עבדים שבויי מלחמה באים אל הקומיס והמאכלים, וטועמים מהם, ובודקים שדבר לא מסתתר על היאקים. לוחמים מקיפים את השליח, כך שלא יוכל לברוח.
בינתיים העם ממורמר, כועס על הז'וצ'ה שלא תובע נקמה על רצח מהיוסה (20%- נאמנות).

OUT
הרעלת את המאכלים? החבאת משהו על היאקים?
וכן, הדוגופה מונותאיסטים. גם באפריקה יש שבטים מונותאיסטים שלא שמעו על נצרות/אסלאם (ההימבה למשל סוגדים לאל אחד בשם מוּקוּרוּ) ויש שבטים אינדיאנים שסוגדים ל''רוח הגדולה''.
Doctor Who אמר/ה:
אבל רק לאחר שסלן חצי מלא כך שיוכלו למלאו ממתחת.
לא הבנתי...

IN
''רוח נמר השלגים הוא אחד ויחיד, ולעולם לא יחולק'', אומר הכוהן הגדול. ''הוא לא רוחות רבות שהתאחדו, הוא ישות אחת ויחידה, מושלמת מאוזנת. איננו צריכים את הטקסים שלכם, הנביא העתיק מטה-שנהב מסר לנו את רצון הרוח לפני שנים רבות''. הוא מסלק את השליח.
טסו
OUT
אה, חשבתי שלקחתם את העדרים של הג'יריקוואדא.
אז ככה אתה רואה את זה... אני דמיינתי את זה כמצוק תלול שיורד ישירות למטה ושלמרגלותיו רצועת חוף קצרה ושטוחה, ושמלמעלה לו נמצא היער. טוב, אני אוותר לך הפעם. בכל מקרה יראו את הבקתות, אלא אם תסתיר אותן טוב. אשמח אם תתאר לי את הבקתות שנבנות.
 
[spoiler title=ח'אן]
out
תזכיר לי להיות פחות יהיר, אולי עכשיו יהיה כדאי אבל מחיר ההפסד לא כזה גדול (מוות)
אגב אם זכור לך מהיוסה זה רק שם, אם כי הוא מנהיג הדת (המריאנג)
in
אני מניח שהשליח מת, בכל מקרה, אני התכוונתי רעלים שפועלים רק לאחר זמן אבל לא משנה.
אני מכין את כל האנשים, כולל נערים, 33% קשתים, 33% לוחמים ועוד 33% שנושאים גם חנית, גם מגן וגם קשת, בטוח שהם יוכלו להסתדר,.
עכשיו כשהחיילים מוכנים הז'וצ'ה פוצח בנאום: בניי! לא מזמן נרצח המהיוסה הקדוש, ניסינו לנקום בהם בדרך ערמומית אך היינו יהירים כמותם ולא הערכנו אותם מספיק, היום ננקום בדרך הישנה והטובה על מהיוסה, שהיה לי כאח ורע אשר הנחה את השבט והוא נרצח בקור ובחוסר לב, בניי הסאקייה מרושעים ומשאלת מוות בליבם, אז בואו איתי ובלילה ננקום.
הז'וצ'ה מפרק את המחנה ומבקש ממנהיג שבט הדוגופה להחביא את אנשיו הפשוטים, הוא שולח תצפיתנים שייצפו על שבט הסאקייה הברברי ואת כל הקשתים מחביא במערות אשר קרובות להרים ולבני הסאקייה
הוא הולך עם הלוחמים הקשתים המעורבים וכל מי שלא יכול להילחם לשבט הדוגופה ואומר להם את ההודעה הבאה: "שבט הדוגופה! המהיוסה הקדוש נרצח על ידי בני הסאקייה, הוא היה שליח ורצה להפיץ את תורת הרוחות הקדושה, כך הם גם פגעו בקדושת הכהן וגם קדושת השליח, ואם כך הם עושים הזלזול והיהירות שלהם לא יודעת גבול, אין להם כבוד אלינו בני האגם ולא אתפלא אם קרוב היום שיימאסו בכולנו ויינסו לרצוח אותנו ואתכם, כבר הוכיחו שמוסגלים לכך, ועל כן, אנו מבקשים את עזרתכם, בואו איתנו לנקמה במהיוסה שהיה קרוב גם לנו וגם לכם, אבל עכשיו הוא מתייחד עם הרוחות ומשגיח עלינו מהאינסוף, ולכן בואו! ננקום ונחסל אותם, הביאו את קשתיכם אם אחד מהז'אמלים שלכם ותשלחו אותם למערות עם השליח שלנו, ששאר הלוחמים ייצטרפו אלינו ונתחבא מסביב למחנה הסיאנג כבר שלחתי תצפיתנים, ברגע שהם ייצאו למחננו הם יינשפו בקרן ונקיף אותם, הקשתים יירו עליהם מן ההרים והשבט יושמד, ברגע שהוא יושמד אנו נודיע בתרועה של 3 פעמים רצוף וקשתינו ייצאו לטבוח בילדיהם ולקחת את נשותם כשפחות ועבדים, ניקח את ציודם ובקרם ונשתה את נפשנו
עכשיו אני מחכה ללילה ולתגובת שבט הדגופה (כפי שזכור לך המהיוסה היה קשור אליהם קשר הדוק והם זילזלו גם ברוחותיהם), ואני גם מחכה לראות האם שבט הסאקייה ייצא לתקיפה (מעניין אותי אם שבט לוחמני יירצה לנקום בי על שניסיתי להרעילם)

[/spoiler]
 
בהצלחה, ליזי! ;)

OUT
קורה כשמדמיינים :) אני אניח שהיער יותר קרוב לצוקים ויותר דליל, כך ששבטים בקצה היער יכולים לראות בקתות.
לא הייתי חושב שזה ראלי לקחת עדרים שלמים איתנו. אם הייתה דרך לקחת גם את החיות כשהאנשים עזבו, וככה ליצור לגמרי כפר רפאים, מעולה! אנחנו נשמור אותם... איפה ששמרנו אותם עד עכשיו אני מניח...

IN
"הצדק איתך." משיב מלאנגה. "קיוויתי למלאכה זריזה, אך נאלץ לעבוד כפליים."
מלאנגה מורה לחופרי המחילות של השבט לעבוד קודם, לפני הבנאים, על חפירת בורות מרובעים גדולים באדמה שמחוץ ליער, כדי שהבנאים יוכלו אז לבנות את הבקתות בתוך הבורות, מוסתרות על ידי האדמה.
מלאנגה מברר עם הבנאים האם גגות העור יוכלו לסחוב מעט אדמה או שניתן לבנות גגות מעץ, ומה תהיה הדרך הכי בטוחה ואפשרית לבנות יציאות מהבקתות- פתחים בגגות הבקתות, או מחילות שיוצאות מאיפה שבבקתה רגילה הייתה דלת ומגיעות בשיפוע עד לפני הקרקע.
הבקתות עצמן יהיו שלוש, מסודרות בצמוד האחת לשנייה בצורת מלבן גדול, ביניהן יריעות בד. מלאנגה מעלה את הרעיון שבמרכז כל אחת מהבקתות יהיה עמוד עץ שיתמוך בתקרה, כמו שעמודי אבן תומכים בחלק מתקרות המערות.
 
אני עיייף, אגיב מחר. התגובה לטסוקימארו לא מקדמת עלילה.

טסו
OUT
השאלה היא, האם האדמה לא אמורה להיות קשה וסלעית מהצוקים?
אני מניח שלא... בטח שחטתם את מה שיכולתם ושילחתם את השאר. מהכפר בטח לא נשאר כלום.
 
השאלה היא, האם האדמה לא אמורה להיות קשה וסלעית מהצוקים?
לפי מה שאני מדמיין, יש מרווח של אדמה בין הקרקע הסלעית ליער. אם לא, אז תגיד לי אתה. אתה השה"ם.
אני מניח שלא... בטח שחטתם את מה שיכולתם ושילחתם את השאר. מהכפר בטח לא נשאר כלום.
אם לא, אז לא. אני לא התכוונתי לקחת את העדרים שלהם וזו בעיה אחת פחות בקשר להסתתרות.
 
טסו
OUT
אני חושב שהכי הגיוני שהיער יהיה מרוחק כמה עשרות מטרים מהצוקים, כי הוא צריך הרבה אדמה (בעומק).
ד''ר הו
OUT
אולי, ואולי לא. לגולדה מאיר אף אחד לא הזכיר להתכונן למלחמה אפשרית.
לא הוא לא, הוא הנכד והיורש המיועד של הז'וצ'ה. המריאנג היה מישהו אחר...

IN
ראש שבט הדוגופה נראה מהסס מאוד בנוגע לבקשה הלוחמנית של הסילונג. ''זו אכן טרגדיה נוראה שנכדך נרצח, אבל... אנו לא בטוחים שנרצה לקחת חלק במלחמות לא לנו... ואנו מפקפקים שתועלת תצא לנו מכיבוש ההרים העניים והקשים. חוץ מזה, יהיה קשה לכבוש את המעוז הגבוה שלהם...''. כשהשליח מדבר על החבאת אנשיך, הוא עונה: ''לא. אדמתנו לא יכולה לפרנס עוד אנשים, אלא אם נקבל את אדמתכם גם...''

OUT
לתת לך זמן לבחור מה לעשות?
 
טוב, מכיוון שלד''ר הו יש מבחנים ולליזי בגרויות, אני אגיב לטסוקימארו ואז אקפיא את המשחק עד ששניהם יגיבו. טסוקימארו - מוזמן להגיב, אבל אני אגיב רק כשלשניהם יגמר העומס.

טסו
''לא נוכל לחפור תחת שורשי העצים'', אומר הבנאי. ''הרוחות יקללו אותנו אם נעשה זאת, והשורשים יפריעו ממילא. הברירות שלנו הן לנדוד ביערות, מתגנבים ומסתתרים; להיחשף; או לנדוד הרחק צפונה, ולחפש מקום חדש''.
 
אז אחרי התייעצות עם השחקנים, החלטתי לסגור את המשחק. בגלל המבחנים של יפתח והבגרויות של ד״ר הו המשחק קפוא הרבה זמן, ולדעתי עדיף לסגור אותו כדי להשאיר פתח למשהו אחר, מתישהו.
לשחקנים (גם מי שפרשו) - היה לי כיף מאוד להנחות לכם כאן, ואני מצטער מאוד שהמשחק נגמר. נתראה!
 
חזרה
Top