• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

דרקונים ונתונים [דו"נ 25] אגדות האחים גרים (פאת'פיינדר)

חובב מוד

פונדקאי ותיק
נעלי הזכוכית של סנדרלה
אנשים תמימים מספרים לילדיהם שפיה קסומה וקטנה באה אל לכלוכית, אמרה כמה מילים, ופתאום, איזה פלא, לכלוכית, הנקראת גם סינדרלה, לובשת שמלה יפהפייה ונועלת נעלי זכוכית המתאימות לה בדיוק.
אז.. צר לי לנגוד את כל מה שהאמנתם בו עד עכשיו, אבל זה לא בדיוק מה שקרה.. נעלי הזכוכית של סנדרלה הושגו בעזרת עבודה קשה, ומלוכלכת, כן, לא סתם לכלוכית קיבלה את שמה, מדובר ברצף של טעויות בסיפורים, אומנם לכלוכית היתה מלוכלכת, אבל את שמה היא קיבלה בגלל העבודה ה"מלוכלכת" שהיא ביצעה, הילדה הכחושה יכלה להידחק בכל חלון קטן, והפגיון בגלימתה בשילוב פניה היפות יכול היה להערים על כל אחד, כן, גם על חרש חפצי-הקסם המיומן שהיא רימתה בכדי לקחת את נעלי הזכוכית, שמעניקות ללובש אותן את היכולת לשנות את צורתו, צורת לבושו, וצורתם של אחרים, אפילו ברמה שהיתה יכולה להפוך דלעת למרכבה מהודרת, וסחבות בלויות לשמלת נשפים..
בסוף המרמה, סינדרלה זכתה בידו של הנסיך, והפכה למלכה, כעת, כל הממלכה מונחת בידה של "לכלוכית" היפהפיה, ורק הנסיך עומד בינה, לבין שליטה מוחלטת.

נעלי הזכוכית של סנדרלה
עתק דגול.
הילה תהפוכה חזקה ד''מ 17
מיקום נעליים משקל חצי קילוגרם
תיאור
נעלי הזכוכית הקסומות והחזקות, הנעטות כעת על ידי סינדרלה, הינן חפץ קסום עוצמתי.
הנעליים מאפשרות לנועל אותן להשתמש בלחש שינוי עצמי לפי רצון, בלחש התמרה מזיקה פעמיים ביום ובלחש שינוי צורה אחת ליום.
שימוש בלחשים אלה אינו מצריך רכיבים מסוג כלשהו, הפעלת היכולת הינה פעולה רגילה.
בנוסף, פעם בשבוע, יכול נועל הנעליים להפוך חפץ מסוג כלשהו, מגודל זעיר ומעלה, לאחר.
ההשפעה מספיק חזקה בכדי להפוך אפילו ירק לכלי רכב, מכל סוג.
בשימוש ביכולת זו לא ניתן ליצור חפצי קסם, וחפץ קסם אשר מושפע מהיכולת צריך להצליח בהצלת רצון (ד''ק 21) בכדי להשאר בצורתו.
כל השפעות הנעליים מפסיקות בחצות הלילה, לא משנה באיזו שעה ביממה הפעילו אותן, החוק הזה מחליף כל משך זמן שאמור היה להיות להשפעה.

תפוחה של שלגיה
אומנם זה לא באמת התפוח של שלגיה, אלא התפוח שממנו שלגיה אכלה, אבל באמת שזה לא משנה.
גם כאן, ההורים מספרים לילדיהם את המעשיה המרוככת מאוד, על מכשפה מרושעת שהרעילה תפוח יפה.. ההא, כמה שאנשים תמימים לפעמים, מדובר כאן בדבר מרושע בהרבה, ותבוני בהרבה.
למעשה, שום מכשפה לא עשתה כלום לתפוח, התפוח היפהפה הוא ישות מרושעת, שכל רצונה לזרוע סבל ויגון.
באמת, המלכה המרושעת רק לקחה אותו, ונתנה אותו לשלגיה, שרק נגסה בו, וקרסה.
אבל התפוח כה יפה ומפתה.. לא, ברגע שמישהו נוגס בתפוח, התפוח נעלם, משאיר את הרעל בפיו של הקורבן, בעוד עץ תפוח אקראי בעולם מצמיח תפוח יפהפה ומפתה...

תפוחה של שלגיה
הילה תואבה חזקה ד''מ 20
מיקום אין משקל 200 גרם
תיאור
התפוח נוצר בראשית הזמנים, על ידי חבורת מכשפים עוצמתית אשר רצתה להתנקש בדוכס אשר עשה להם עוול, הם לקחו תפוח עץ יפה ומפתה, חיזקו את התכונות הללו בקסם, והרעילו אותו ברעל קסום, כך שכל אדם האוכל את התפוח, ימות תוך זמן קצר.
הדוכס מת בייסורים.
אבל אף אחד לא חזה שהתפוח יפתח רצון משל עצמו, שהוא יתחיל לחדש חלקים נגוסים ובסוף, אחרי שקורבנו אכל את הרעל, יעלם לעץ תפוחים (בעדיפות לכאלה בגינות של אנשים חיים) אקראי בעולם, וימשיך להפיץ שם את טומאתו.
כל מי שרואה את התפוח, חיב להצליח בהצלת רצון (ד''ק 30) או לעשות כל שביכולתו להשיג את התפוח ולאכול ממנו, גם אם זה אומר להרוג את חברו הטוב ביותר, ברגע שמישהו נוגס בתפוח, הוא חוטף מיד את השפעת רעל "התפוח המורעל".
ברגע שקורבן נכשל בהצלה להשפעה הראשונית, התפוח משתגר אל עץ תפוח הנבחרבאראיות בעולם.
התפוח המורעל
סוג רעל, בליעה הצלה קשיחות, ד''ק 30
השהיה -
השפעה ראשונית אובדן הכרה למשך 1ק3 ימים, במשך זמן זה, הקורבן לא צריך להציל נגד השפעת הרעל השפעה משנית מוות.
החלמה 2 הצלות ברצף.
(נראה שלמלכה הרעה היה די קשה לתת אותו מרצונה לשלגיה, זה רק מוכיח את כוח הרצון שלה)

אשמח לתגובות, אבל השניים שכאן הם לא הסוף, יש עוד המון, נראה לי שאפרסם עוד בעץ הזה, אתם גם מוזמנים, מכל מהדורה.
 
סיר הדייסה
למי ששואל, מדובר במעשיית "הדייסה המתוקה", על הסיר שלא מפסיק לבשל, לא כולם מכירים את המעשייה הזו, אבל נזכרתי בה, וזה מגניב, כאן אין לי רעיון לסיפור "לא נכון", אז אני פשוט אכתוב נתונים לסיר.
קדרת הדייסה האין סופית
עתק פחות
הילה יצירה חזקה ד''מ 17
מיקום אין משקל 9 קילוגרם
לא ידוע מקורם של הסירים הללו, אך הם גרמו אסונות רבים בידיהם של משתמשים שכחנים רבים.
בעזרת מילת פקודה, הסיר מתחיל לבשל, דייסה מזינה ומתוקה, הסיר לא דורש חומרים משום סוג בכדי לבשל את הדייסה, והוא מבשל בקצב קדחני, בכ-5 דקות הוא יוכל לבשל ארוחה משביעה לשלושה יצורים בגודל בינוני, יצורים בגודל קטן יותר דורשים רק חצי מהזמן על כל סיווג גודל, ויצורים גדולים יותר דורשים כפליים.
בכדי לעצור את הסיר מבישולו, יש להגיד מילת פקודה.
יש אנשים רעים יותר, שיוצרים את הסירים בכוונה זדונית, במקרה כזה, מילת הפקודה לעצירה מתחלפת כל שעה, היוצר מגדיר סוג כללי, בעל מילה עד שתיים, כמו "גזעים" "כלי נשק" "כלי בישול" או "ירקות" והסיר ממציא כל שעה מילה חדשה בהקשר.
 
יפה מאוד! אהבתי!
מה המקורות לכל אחד מהכוחות של הנעליים?
אני מניח שהתפוח הוא עתק.
אפשר לומר גם שבכישלון בהצלחה אתה יכול לבחור בין לאכול את התפוח בעצמך או לתת אותו למישהו אחר. ושברגע שמורה אחת נכשלת ההצלה מטרות אחרות לא צריכות להציל.
למה הסיר הוא עתק ולא חפצ''ק רגיל? ונדמה לי שלעתקים תמיד ד''מ 20.
בנוסף, מהן דרכי ההשמדה של העתקים? או דרכי יצירה לחפצ''קים?
 
אהבתי בעיקר את הנעליים של סינדרלה, התפוח והסיר חמודים. למה הם עתקים אבל? השפעות סבבה, אבל שום דבר ש"שובר משחק" או יותר חזק מאיזה חרב 3+ עורפת.
 
אני מניח שלעשות אותם עתקים היה פשוט תירוץ בשבילי, חפצי קסם זה סתם מסובך, מחיר, יצירה.. פיכס.
אבל אני מניח שהסיר מספיק חלש בשביל להפוך לחפצ''ק, כשיהיה לי זמן וכוח אולי יצא לעשות את זה..
לא חשבתי כל כך על דרכי השמדה.. רעיונות?
 
👏🏻
ממש אהבתי, ענק!
אגב, אגדות האחים גרים המקוריות הן לא נחמדות במיוחד - בגרסה הגרמנית של ״סינדרלה״ היו ללכלוכית שתי יונים קסומות שהגשימו משאלות ושניקרו לאחיות הרעות את העיניים, ושהאחיות קצצו לכצמן את הבהונות כדי להיכנס לנעל... וכיפה אדומה... אוי, ניצן סיפר לי על זה פעם, ואני אעדיף לא לספר. ועמי ותמי (הנזל וגרטל!) זה סיפור על ילדים מורעבים, אמא מתעללת וקניבליזם.
 
מגפיו וחרבו של החתול
זה באמת סיפור מעניין, על חתול מדבר.
אנשים ממציאים תירוצים, שהמכשף המרושע היה טוחן, ולא היה שום דם, פיו, כמה שהם טועים.. רגע, בואו נתחיל מההתחלה.
בארץ רחוקה, בטירה גדולה, ישב מכשף זקן, הוא ידע שעוד מעט יגיע יומו, ולכן, חילק לכל אחד משלושת בניו חלק מרכושו.
לבכור, נתן את הטירה, ואת כל אשר בה, לאמצעי, את כספו ואת ספר הלחשים שלו, ולקטן, את יציר הסוד העלוב שלו, חתול, מדבר.
מכאן הסיפור ממשיך, הבן הצעיר לא מרוצה מהמתנה שלו, והחתול מבטיח לו גם את אוצרותיהם של אחיו.
כששואל הבן הצעיר כיצד, החתול שלו מבקש ממנו מגפיים וחרב.
אבל הקטן נותן לחתול שלו יותר מכך, הוא משלם את כל הונו, בכדי ליצור מגפיים שיעזרו לחתול בכל דבר שינסה לעשות, וחרב, שככל שטעמה יותר דם, כך תרעב יותר לאויבים, שתסייע לחתול בכל קרב.
הוא לא ידע איזו טעות נוראה עשה.
אך החתול בהחלט קיים את הבטחתו, בשנתו של הבן הבכור, התגנב החתול, התגנבותו מחוזקת על ידי המגפיים, ובעזרת חרבו, רצח את כל בני הבית, והאחוזה עברה לבלותו של האח השני.
כן, כך ממשיך הסיפור, החתול משיא את הבן הצעיר לנסיכה, וטורף את האח השני כשהוא בצורת עכבר.
האח הצעיר נהנה מחיי המותרות, קסם, כסף ורכוש, כל דבר שצריך בכדי לחיות בעושר.
אוהו, בדרך כלל כאן מפסיקים לספר, ההמשך נורא.
בעזרת חרבו ונעליו, צובר החתול מוניטין של פושע, שודד, החתול פשט לבדו על שיירות סוחרים, וניצח.
לאט לאט, הגיעו שודדים רבים, והם חברו לחתול, 40 שודדים מהימנים וחזקים, ליצירת כנופיה אימתנית.
האח הצעיר כבר החל לפחד מהחתול, אבל זה היה כבר מאוחר מדי.
בלילה ההוא, פשטו השודדים שבהנהגת החתול על הטירה, קטלו את האח הצעיר ואת כל משפחתו, והשתלטו על כל כספו ורכושו הרב, מאז ידועה הטירה כטירת השודדים, ואף אחד לא מעז להיכנס אליה.

מגפיו של החתול
עתק דגול
הילה תהפוכה חזקה ד''מ 20
מיקום נעליים משקל קילוגרם 1.
תיאור
את המגפיים יצר הבן הצעיר, בניסיון לעזור לחתול בכל דבר אותו הוא ינסה לעשות.
המגפיים מתאימות את עצמן למידתו של הלובש אותן.
המגפיים נותנות לנועל אותן תוסף 2+ לכל התכונות, ומעניקות תוסף 8+ לכל בדיקות במיומנות, מכל סוג.
בנוסף, נועל המגפיים זוכה בתוסף של 3 מ' למהירות התנועה שלו, ויכול להטיל את הלחש זינוק כיכולת דמוית לחש פעם ביום.
כעת המגפיים ננעלות על ידי החתול, ראש כנופיית שודדים אימתנית.

חרבו של החתול
עתק דגול
הילה תואבה חזקה ד''מ 20
מיקום נשק, חד ידני משקל 2 ק''ג
תיאור
החרב ניתנה לחתול כמתנה מהבן הצעיר, בניסיון לעזור לחתול בכל קרה שבו הוא יתקל באויבים, כשהחרב טועמת דם, היא לא יכולה להפסיק, והיא מכוונת בעצמה אל החלקים החיוניים בגופו של האויב.
זוהי חרב 4+ עורפת, אך בפעם הראשונה בקרב בו החרב גורמת נזק, היא מתחילה להיכנס לזעם קרב, למשך 1ק6 סיבובים, בנוסף לתוסף ההקסמה, החרב נותנת עוד 5+ לגלגולי התקפה ונזק, וכל איום לחמורה מאושר אוטומאטית (מה שהורג את האויב אם הוא בעל ראש, מאחר שהחרב עורפת).

file:///C:/Users/Langlib/Desktop/%D7%A2%D7%95%D7%A4%D7%A8/%D7%93%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%9D%20%D7%9E%D7%A6%D7%97%D7%99%D7%A7%D7%99%D7%9D/%D7%97%D7%AA%D7%95%D7%9C%20%D7%91%D7%9E%D7%92%D7%A4%D7%99%D7%99%D7%9D.jpg
 
גרגויל אמר/ה:
בנוגע לחרב- אם אני זוכר נכון לחתול במגפיים היה סייף, לא חרב עורפת ראשים.
בעיקרון, בסיפורים שהורים מספרים לילדיהם, לחתול לא היה נשק כלל.
בסרטים שדיסני שוטפים איתם את המוח של הילדים, יש לו סייף.
בסיפור הזה, יש לו חרב..
אבל, האם דיסני קיימים בעולם פנטזיה?
 
בעיקרון החתול מגפיים הוא סיפור מהמאה ה-18 בערך, אז כן - יש לו סיף וכובע רחב שוליים.
מאוד מעניין. הגוון האפל שהוספת טוב, אבל גם קצת מטריד באיזשהו מובן...
 
החפץ מרגיש לי קצת מותר, אבל אי אפשר ליצור חפצים בהשראת האחים גרים בלי לכלול את האגדה הזו..
מבוסס קצת יותר מדי על שני משפטים בספר היפה של טרי פראצ'ט,בני החורין הקטנים.
וילדה שלא יודעת להבדיל בין זאב לסבתה, היא או מטומטמת כמו נעל, או באה ממשפחה מכוערת להחריד.
מבט ראשון, מחשבות שניות
הכיפה האדומה
באמת, איך אדם, אפילו הטיפש שבטיפשים, לא יכול לזהות זאב במשקפיים? להלן התשובה:
הכיפה האדומה
חפץ מקולל
הילה אשליה חזקה ד''מ 5
מיקום ראש משקל 200 גרם
תיאור
זהו ברדס אדום ויפהפה, מרהיב עין, כל כך יפה, עד שאפילו לחשי גילוי קסם יכולים להיכשל כשהם מכוונים על הכיפה, שמעוותת באופן קסום את הלחשים, לכל לחש גילוי שמכוון אל הכיפה, אפילו גם לא רק לכיפה, יש סיכוי של כ50% שיחשוב את הכיפה רק לכובע יפה.
אבל הכיפה היא ממש לא רק כובע יפה, היא משפיעה על תפיסת עולמם של אנשים, הם יראו רק את מה שהם מצפים שהם רואים, לא את מה שבאמת נמצא במקום.
חובש הכיפה סופג מחסר של 4- בכל בדיקה שנועדה לזהות אדם, או לזהות שקרים, וכל זריקת הצלה נגד אשליות נכשלת אוטומאטית.
הרכבה
חפצי-קסם כל כיפה\ברדס.
 
תודה רבה על התגובות, יש לי עוד שניים בראש, אפרסם אותם מחר, ואחר כך אולי אחפש באינטרנט להזכיר לי מעשיות שלא כתובות בספר הילדים בבית...
 
אתמול לא יצא לי, אז היום תיכננתי להביא 2, אבל אין לי זמן, אז קבלו את.. (וגם הוא חמוד לכל היותר).
כינור הפלא-היהודי בקוצים
אני מודה, גיליתי את המעשייה הזו בהתחלה מתוך סיפור על הרשלה, אחר כך חיפשתי במר אינטרנט וגיליתי שזו מעשיה של האחים גרים.
אז למה לא?
ולא, לא מספרים אותה לילדים, גם לא גרסה מרוככת שלה..
על משרת חביב שמפליל אנשים, ויהודי (ניתן להחליף בכל אחד מהגזעים התבוניים בעולם) מעצבן. (שבסוף נתלה, הרי זה האחים גרים, אז הוא חייב להיתלות בסוף, לא?)
אבל איך המשרת מפליל אנשים ולא זוכה לעונש? בגלל הכינור, כמובן, שגורם לכל מי ששומע אותו לרקוד..

כינור הפלא
הילה הקסמה בינונית ד''מ 9
מיקום אין מחיר 7,000 מ''ז משקל 2 ק''ג
תיאור
זהו כינור מלאכת מחשבת, עשוי עץ מגולף היטב, ומעוטר בחוטי כסף.
אחת ליום, יכול האוחז בכינור להפעיל כיכולת דמוית לחש ריקוד פרוע על כל השומעים את הנגינה, חברים ואויבים כאחד.
הרכבה
דרישות יצירת חפצי פלא, ריקוד פרוע היוצר חייב להיות פייטן בדרגה 3 לפחות עלות 3,500 מ"ז
 
נחמד. הייתי מחליף יהודי בגמד ;)

בתמונה הראשונה מבקש 'משרת טוב' מאדונו שכר על שלוש השנים בהן עבד אצלו, ואדונו הקמצן מעניק לו 3 פרוטות בלבד, תוך שהוא מנצל את בורותו וחוסר הבנתו של המשרת בערכו של הכסף.

בתמונה השנייה, המשרת טוב הלב שמח בחלקו ויוצא לחפש את אושרו. בדרך פוגש ביצור פלאי המעניק לו בתמורה למטבעות חץ וקשת וכינור מופלא המכריח כל אדם לרקוד בעת הנגינה בלי יכולת להפסיק.

בתמונה השלישית, בהמשך הדרך, פוגש המשרת הטוב יהודי המאזין לשירתו של זמיר תוך שהוא שוקל לעצמו כיצד להרוויח כסף מן הזמיר או ללוכדו. המשרת הטוב יורה בזמיר, אשר נופל לשדה קוצים. היהודי ניגש מיד להביאו משדה הקוצים, אולם אז המשרת הטוב מתחיל לנגן בכינור המכושף. תחת כישוף הנגינה היהודי חייב לרקוד וכך נשרט בשדה הקוצים בלא יכולת להציל את עצמו. רוקד וצועק 'אוי ואי', ומבקש את רחמי המשרת הטוב. זה מוכן לשחררו רק לאחר שהיהודי מבטיח לו שק של זהב הנמצא ברשותו. התמונה מסתיימת כאשר המשרת הטוב ממשיך בדרכו עם שק הזהב, בעוד היהודי מגדף אותו ומבטיח להשיב לו כגמולו.

בתמונה הרביעית ניגש היהודי אל שופט המחוז ומתלונן על שוד. לראייה הוא מראה את בשרו השרוט ומתאר את שק הזהב, המשרת, הכינור ונשקו. אולם לא מספר את שאירע באמת, לרבות תכונותיו המופלאות של הכינור.

בתמונה החמישית, לאחר שנתפס המשרת הטוב הוא מובל בפני השופט אשר אינו מאמין לגרסתו (ובגרסה מאוחרת של הסיפור אף אומר שיהודי לא יפרד מממונו כך סתם) ושולח אותו אל הגרדום. המשרת אמנם עולה לגרדום אך מבקש בקשה אחרונה - לנגן ולו פעם אחרונה בכינור. משניתנה ההסכמה, כמובן כולם מתחילים לרקוד בניגוד לרצונם - בתחילה אף נהנים מזאת ולאחר מכן סובלים. המשרת הטוב מוכן להפסיק את נגינתו רק לאחר הבטחת השופט לשחררו ולהשיב את כספו, שק מלא זהב. בדרכו החוצה ניגש 'המשרת הטוב' אל היהודי ומאיים עליו שיספר מהיכן שק הזהב (אחרת יחזור לנגן) והיהודי מודה שגנב אותו מנוצרי. הסיפור מסתיים בתלייתו של היהודי.
 
חזרה
Top