• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

יצא לכם לעזוב משחק בגלל שיטה?

בחבורה שלי אחד השחקנים עזב לאחרונה, בגלל שלדבריו פאת'פיינדר הרבה פחות כיפית מאשר מבוכים ודרקונים 5.
עכשיו, בהינתן שזה לא תירוץ (ולא נראה לי) כי הוא לא נהנה מהאנשים, זה הטיעון היותר מוזר שיצא לי להיתקל בו במהלך שנותיי כשחקן. הכרתי אנשים שלא הסתדרנו ביחד, כאלה שלא היה להם זמן, נעלם להם החשק למשחקי-תפקידים, אבל לא מצב כזה - שבו הוא הצטרף לקבוצה אחרת שמשחקת מו"ד 5 ולכן הוא מפסיק עם הפאת'פיינדר (בכלל, לדעתי, השיטות לא כאלו שונות)...
מישהו יכול לחלוק מניסיונו איך שיטה כל-כך נמאסת שבגללה עוזבים?
 
האמת שכן, היה לי תקופה שלא סבלתי נשגבים (אחרי 5-6 שנים ב3.5/גג 4) פשוט לא אהבתי את השיטה של ההצלחות במקום תוספים, השיטה הרגישה לי מעיקה ולא אהבתי אותה, אבל הקבוצה הביתית החליטה כולם שרוצים את השיטה, אז זרמתי בהתחלה, אבל מהר מאוד מעשתי וכן היה תקופה שעזבתי את הקבוצה. כן חזרתי אחרי חודש ונתתי לנשגבים צ'אנס חדש והשאר היסטוריה. אבל זה כן הייתה תקופה שעזבתי רק בגלל שיטה.
 
קרה לי פעם אחת כשעברנו מ4 ל3.5, אבל אחרי שבועיים-שלושה הבנתי שלא משנה מה השיטה, אחרי הכל אני בא כדי לשחק עם החברים. מאז עברנו כבר שני קמפיינים של 3.5, ולמרות שאני עדיין לא אוהב את השיטה, הקמפיין עצמו היה כיף, וזה מה שחשוב.
 
לא קרה לי אבל אני יכול להבין. ברור שבאים בשביל החברים אבל גם רוצים להנות מהמערכת. אני יכול לומר שמראש אשקול לפסול משחקים בשיטות מסויימות אם אדע שאני לא אוהב אותן.
 
פעם שיחקתי בסשן עם שיטת כמו-מו"ד תוצרת בית פרי עטו של המנחה, שהיו לה כל המאפיינים שאנשים בדרך כלל לא אוהבים במו"ד (שיטת קרב לא מציאותית, פיתוח דמויות צר), אבל רק עם מכניקות מעצבנות ומיותרות להחריד של הרבה גילגולים+קלפים כדי להשיג את אותה התוצאה.

פשוט נרדמתי. פיזית.
 
בקבוצות שמשחקים יחד מלא שנים ומכירים אחד את השני טוב ובאים גם בשביל החברה, אפשר לסבול גם לשחק בשיטה שהיא פחות כוס התה שלך. אבל אם זו קבוצה שאנשים שאתה לא מכיר כל כך ומה שמאחד אתכם זה בעיקר המשחק, אז שיטה שכולם נהנים ממנה זה דבר מאוד חשוב.
חוץ מזה, לסוגים שונים של שחקנים יש העדפות שונות בנוגע לשיטה, והרבה פעמים בחירת השיטה קשורה גם לסגנון המשחק, ולכן מתקשרת גם לדינמיקה בתוך הקבוצה. הייתי פעם בקבוצה של ואנור (על גבי רול20), והשילוב של השיטה שמאוד שיעממה אותי והדינמיקה בקבוצה שלא כל כך התאימה לי, גרם לי לעזוב. כנראה שגם אם הדינמיקה הייתה יותר טובה, השיטה עצמה הייתה מספיק משעממת כדי שאני אפרוש עד שיחליטו להחליף אותה.
מצד שני, גם יש מקרים שהשיטה ממש מוצלחת אבל הדינמיקה הקבוצתית פחות. זה קרה לי בקבוצה של נומנרה, שהשיטה הייתה לי מגניבה, אבל עם השחקנים האחרים פחות הסתדרתי.
 
חזרה
Top