הושלם שדרוג תחזוקה לפורום
שדרגנו את הפורום לגרסה עדכנית של PHPBB. אם אתם נתקלים בבעיות, זה המקום לדווח: שדרוג תחזוקה לפורום - ספטמבר 2019
בנוסף אנו שוקלים בטווח הארוך יותר לשדרג את מערכת הפורומים למערכת מודרנית יותר ונשמח לשמוע את דעתכם. זה הנושא בו אנחנו מציגים אפשרויות שונות: אז EnWorld עדכנו את האתר שלהם

עולם מערכה - "ניצוץ תקווה ואש" *חגים, מועדים ולוח השנה - 7.6.18

דיונים שנוגעים לכל משחקי התפקידים וכל השיטות, תוכלו למצוא כאן המלצות על ספרים ושיטות, עולמות ותוכן מקוריים, תיאוריה של משחקי תפקידים, עצות לכתיבת תוכן משלכם, טיפים למנחה ועוד.
סמל אישי של משתמש
אורי ט
הודעות: 222
הצטרף: 13 ינואר 2014, 22:21

Re: עולם מערכה - "ניצוץ תקווה ואש" *שבוע אגדות מהפרא! - סר הארי והפעמון הקדוש [אגדה אחרונה] 19.11.16

שליחה על ידי אורי ט » 27 דצמבר 2016, 00:39

כעת התפרסמה הודעה טכנית במקצת המסבירה את סוגיית הקסם בעולם המערכה והיחס שמעניקה לו החברה. בתקופה הקרובה אפרסם שתי הודעות נוספות ברוח דומה. קריאה מהנה!
סמל אישי של משתמש
The oldman
The Rainbow Archmage
הודעות: 18543
הצטרף: 09 נובמבר 2002, 19:21
תשובות: 12
מיקום: Somewhere over the rainbow
יצירת קשר:

Re: עולם מערכה - "ניצוץ תקווה ואש" *קסם! עדכון חדש - 27.12.16

שליחה על ידי The oldman » 27 דצמבר 2016, 20:57

אורי ט כתב: אינם מצריכים תפילה אלא דקלום ביטויים סבוכים בשפות עתיקות שמהשלמתם ינבע כוח קסם.
זה קצת ... הסבר מבלבל. כי אני מניח שהכוח לא נובע מהביטויים אלא ממקור אחר - אותם אלילים? אולי לתעל במקום ינבע?

כיצד ניתן להבדיל בין מכשף מסור למכשף מתריס?
ובאופן כללי, קצת חסר מה מיוחד בקסם בעולם - או שהוא פנטזיה קלאסי? ומה רמת הקסם בחיי היומ-יום?
בעלים, הפונדק הוצאה לאור
מנחה: פאת'פיינדר (מורדי הגיהנום - מערכה של פאת'פיינדר)
משחק: מבוכים ודרקונים 5 (גלגול גורלי), משחקי לוח בכל הזדמנות :)
הלדין
הודעות: 3339
הצטרף: 23 מאי 2003, 23:53

Re: עולם מערכה - "ניצוץ תקווה ואש" *קסם! עדכון חדש - 27.12.16

שליחה על ידי הלדין » 28 דצמבר 2016, 00:10

אני התרשמתי עד כה שמדובר בעולם שבו כישוף זה משהו שקורה למישהו אחר - אך מי שמספר את הסיפור לא נתקל מעולם מעודו בכישוף - או לפחות מחוץ לגבולות אימפריית הדרקון. כאולדמן, כיצד המכשפים משתלבים בחיי היום יום של אימפריית הדרקון?
סמל אישי של משתמש
אורי ט
הודעות: 222
הצטרף: 13 ינואר 2014, 22:21

Re: עולם מערכה - "ניצוץ תקווה ואש" *קסם! עדכון חדש - 27.12.16

שליחה על ידי אורי ט » 28 דצמבר 2016, 01:35

---נערך, שימו לב לנקודה הרביעית---

1. ההודעה מחולקת לשני חלקים. בחלק הראשון ניסיתי לתאר שאין משהו מהותי שמבחין בין קסם בעולם הזה לקסם בעולמות פנטזיה סטנדרטיים. החלוקה מאוד פשוטה, קסם שנובע מאליל או קסם שנובע "מעצמו" -
לפיכך נבדלים מקצועות הכהונה ממקצועות הכישוף, שכן הכהן נדרש לבקש כוחות מהאלילים, בעוד שהמכשף יוצר את כוחותיו בעצמו.
היות שהמנגנון הטכני מאוד פשוט, המשמעות המרכזית של קסם היא פוליטית. בכך עוסק החלק השני והעיקרי בהודעה - כיצד מיישבים בין חברה דתית מאוד לכוחות על טבעיים שאינם תלויים באלילים. בהקשר זה מוצגת הפרשנות של הפילוסופים לפיה קסם של מכשפים גם נובע מקדושה, אבל חשבתי שברור שזו פרשנות מאולצת שנובעת מאינטרס אישי:
הודות להשפעתם הנרחבת של הפילוסופים על עיצוב הפרשנות הדתית; אלו נוטים בתדירות גבוהה למקצועות הכישוף, ולפיכך ראו לנכון להסדיר את הנושא עוד בימי קדם
מהתגובות שלכם עולה שמשהו בהודעה לא היה ברור, ואשמח להבין איזה חלק ממה שהצגתי עכשיו טעון הבהרה.


2. לגבי קסם בחיי היומיום, חשבתי שהשתמע שקסם בדרגות נמוכות מצוי בחיי השגרה, לפחות ברמת הכהן המקומי:
החל מכהן פשוט במקדש המקומי היוצר אש יש מעין
שוב, אין כאן חריגה מהנורמה של עולמות פנטזיה ולכן לא נכנסתי לפירוט. שיקול נוסף היה שלא רציתי להוסיף פרטים עלילתיים שיגבילו מכניקה שלא לצורך (למשל, אילו קסמים קיימים ואילו לא). מה דעתכם על כך, ומה לא היה ברור?


3. בעניין אבחנה בין מכשף מסור למתריס, לא ציינתי כלל ברור משום שאין כזה. המבחן הוא בגדול הזדהות פוליטית, כלומר שעל מכשפים חלה דרישה מוגברת של "איתנו או נגדנו". אבל המעבר בין הסטטוסים לפעמים שרירותי ולא צודק, ומבטא סוג של רדיפה סמויה. מכשף מתריס מובהק יהיה אחד שיתבודד, יצהיר במופגן שהוא יוצר את כוחותיו בעצמו או יגלה הבנה למהפכה. בתחום האפור אפשר לייצר קרסים עלילתיים מעניינים, כמו למשל מכשף שמצהיר על נאמנות לאלילים אבל לא מופיע לתפילות, או מכשף שהסתכסך עם איש דת חשוב, ולכן חושדים בו שהוא מתריס.


4. מה ההתרשמות הכללית שלכם מהעדכון? אני תוהה אם לערוך את ההודעה ולהכניס בה שינויים לאור הערותיכם. אם כן, איזה שינוי דרוש לדעתכם? שינוי משמעותי להודעה שיוסיף הסבר מפורט וכמה פסקאות חדשות על המנגנון הטכני (אילו קסמים נפוצים והיכן, פירוט על מוקדי קסם שאינם אלים וכו'), או, הוספת משפטים נקודתיים להבהרה בנקודות פחות ברורות?
סמל אישי של משתמש
The oldman
The Rainbow Archmage
הודעות: 18543
הצטרף: 09 נובמבר 2002, 19:21
תשובות: 12
מיקום: Somewhere over the rainbow
יצירת קשר:

Re: עולם מערכה - "ניצוץ תקווה ואש" *קסם! עדכון חדש - 27.12.16

שליחה על ידי The oldman » 29 דצמבר 2016, 18:59

לטעמי השינוי העיקר הוא לערוך את הטקסט מחדש כדי שיהיה ברור יותר - למשל שיש מקור קסם בודד או שמכשף מסור / מתריס זה רק פוליטי. הטקסט הנוכחי קצת בילבל אותי.
בעלים, הפונדק הוצאה לאור
מנחה: פאת'פיינדר (מורדי הגיהנום - מערכה של פאת'פיינדר)
משחק: מבוכים ודרקונים 5 (גלגול גורלי), משחקי לוח בכל הזדמנות :)
פלדריק
הודעות: 6680
הצטרף: 14 ינואר 2008, 17:13

Re: עולם מערכה - "ניצוץ תקווה ואש" *קסם! עדכון חדש - 27.12.16

שליחה על ידי פלדריק » 31 דצמבר 2016, 18:36

אהבתי את הרעיון דווקא, משום מה די הבנתי את הכוונה אני חושב. מגניב מאוד לטעמי שיש משמעות פוליטית לקסם ושהחברה והכנסייה יצרו מערכת מיוחדת לשם כך.
פלדריק היה השם של הדב''ש הראשי בהרפתקה הריאשונה שלי

שנים לאחר שיצרתי את המשתמש התגלו ממצאים שהוכיחו שהשם היה בכלל פלריק...
סמל אישי של משתמש
אורי ט
הודעות: 222
הצטרף: 13 ינואר 2014, 22:21

Re: עולם מערכה - "ניצוץ תקווה ואש" *קסם! עדכון חדש - 27.12.16

שליחה על ידי אורי ט » 02 ינואר 2017, 07:28

פלדריק תודה על ההערה, באמת תהיתי עד כמה הפוסט לא ברור ואני רואה שהבנת גם את העוקץ.
לדעתי אחכה עם ההודעה הבאה ואתמקד בעריכת ההודעה על הקסם - אסדר מחדש את הפסקאות, אוסיף עוד פירוט בהיבט הטכני ודוגמאות בהקשר הפוליטי כדי לחדד. אם למישהו יש הערות ורעיונות לגבי תוספות, עכשיו הזמן להגיד.
סמל אישי של משתמש
Adran
הודעות: 1679
הצטרף: 06 דצמבר 2015, 14:53

Re: עולם מערכה - "ניצוץ תקווה ואש" *קסם! עדכון חדש - 27.12.16

שליחה על ידי Adran » 02 ינואר 2017, 09:05

הקטע ברור לדעתי, לא היה משהו שלא הבנתי. כן חסר עוד הסבר על המובן המכאני של תיעול קסם ללא האלילים, רק להגיד משפט מסובך מרגיש דל מידי.
חוץ מזה, אשמח לראות איך אדם הופך למכשף. צריך להיוולד כזה?
וגם מה ההיררכיה במוסד הכישוף, אם יש בכלל?
"גם אם אני לא אוהב את התוספות ששמת על הפיצה שהזמנתי, אוותר לך כי אנחנו צריכים לחסל את הטבעת האחת ביחד."
סמל אישי של משתמש
אורי ט
הודעות: 222
הצטרף: 13 ינואר 2014, 22:21

עולם מערכה - "ניצוץ תקווה ואש" *מגדר?? עדכון חדש! 16.5.18

שליחה על ידי אורי ט » 16 מאי 2018, 20:47

10. מנהגי המגדר והמין ביבשת:



"אוף, בעלי מרגיז אותי. כשהוא חוזר מהשדה הוא מתנהג כמו אדון בבית! כאילו שאני לא מתפללת לאינטרה כל היום תוך כדי טיפול בילדים..."
"חצוף! הוא בכלל חייב לך תודה שאת כל כך מתאמצת בתפילות שלך. בזכותך קבלתם כזה יבול מרשים שנה שעברה."
"עזבי, פשוט הזכרתי לו שרוב הכוהנות והמכשפות הגדולות הן בכלל נשים, אה, ושעוד מעט תהיה לנו קיסרית. בחיי שהיית צריכה לראות את הפרצוף שלו כשהוא נזכר בזה!"




יחסי מגדר ביבשת סדן הזהב
יחסי מגדר ברחבי היבשת נחשבים בעיני הבריות לנושא מורכב. מצד אחד האמונה הרווחת בקרב רוב יושביה היא שלנשים כוח פיזי ירוד מזה של גברים, ולפיכך הן מקבלות יחס נחות ואף מזלזל ככל שמדובר בעבודות כפיים; כך למשל נדיר לראות נשים המשרתות בכוחות הצבא, עוסקות במלאכות עירוניות קשות יום או משתתפות במסעות מסחר ארוכים. מצד שני, נשים נחשבות למוכשרות יותר בכל הנוגע לפולחן ותקשורת מול האלילים. על כן תרומתן הכרחית לקהילה המבקשת חסדי מרום, במיוחד על רקע העובדה שריצויים של האלילים עשוי להניב תועלת ממשית לבני התמותה. כתוצאה מאיזון זה נקבעו יחסי מגדר המאפיינים את רוב קהילות היבשת - לפיהם מקומו של הגבר הוא בביצוע המטלות הפיזיות בחוץ, בעוד האישה נותרת בבית, מטפלת במשפחה ואחראית לפולחן.

בהתאם לכך מקומה של האישה משתנה לפי מעמדה החברתי ומשלח היד הנפוץ בקהילה שבה היא חיה. במעמדות הנמוכים תחומי העיסוק העיקריים מורכבים מעבודה פיזית קשה, למשל עבודות בשדה, ותרומת הנשים למשפחה ולפולחן אינה נחשבת משמעותית באותה מידה. לכן בקהילות אלו נשים זוכות ליחס מגונן ומתנשא, כך שהרפתקנית מזדמנת צפויה להיתקל בתגובות חשדניות ובבלבול.
לעומת זאת, במעמדות הגבוהים המצב הפוך. לא די בכך שבקהילות אלו משלחי היד הם פחות פיזיים, אלא שגם תפקיד הממסד הדתי בחברה נעשה משמעותי בהרבה. מכאן שעיסוקן של הנשים בתפילה נתפס כחשוב מאוד, מסדרי הכהונה מקדמים אותן לתפקידים בכירים ולעתים קרובות מצויות נשים במעמד רם ובעל סמכויות רבות.

חלוקה זו מהווה מקור למתיחות בכל רחבי היבשת. חקלאי מהאימפריה, נפח בארצות הארורים ולוחם מתיאטיס - חולקים כולם תחושת מרירות על כך שבעוד האישה בכפר נשמרת במקומה הראוי, מסדרי הדת מאיישים את רוב תפקידי ההנהגה בנשים. אין זה משנה אם מדובר במסדר בני הדרקון הקדוש, כתות הנקרומנסרים בארצות הארורים או מסדר האש של תיאטיס; כולם מעמידים נשים חלושות בעמדות מפתח הנושאות בהשפעה פוליטית נרחבת, ובעיני האזרח הקטן מגלים בכך חוסר אחריות משווע. מנגד, המעמדות הגבוהים מנסים לתקן הלך רוח קלוקל זה. עבודות הכפיים של פשוטי העם נתפסת שם כעניין שבשגרה, ההולם את ההמונים הבורים; לעומתן ישנם מקצועות הפולחן, שהם נעלים על פעולות ארציות ולטווח ארוך גם מועילים יותר לחברה כולה. על כן קהילות מיוחסות מגיבות לדעות המזלזלות בתרומת האישה בבוז - ולא אחת שולחות נציגים כדי לחנך את פשוטי העם בנושא חשוב זה.

לפיכך ניתן לקשור סכסוכים רבים ביבשת למתיחות המגדרית. המלך ת'ורברין למשל זכה לאהדה עממית רבה על כך שגירש את כתות הנקרומנסרים, מהלך הכולל השלכת לוואי והיא השבת המנהיגות הגברית לארצו. כך גם הקיסר הזמני באימפריה ריכז מחדש את הכוח במוסד הקיסרות על חשבון מסדרי הדת, באופן שהחליש את מעמד האישה בהתאם. אך כידוע, שלטון הוד מעלתו זמני בלבד. הוא צפוי להתחלף באחייניתו המתבגרת - והיא, לטוב או לרע, אישה.


מין ביבשת סדן הזהב
כזכור האמונה הדתית הנוהגת ברחבי היבשת היא פולחן לחמשת האלילים הגדולים, וביניהם נכללת לושיה - אלת המזל והאהבה. הכל מסכימים שאלילה זו מעניקה את ברכתה לאוהבים, אך אופי הברכה מתפרש אחרת בארצות הצפון לעומת ארצות הדרום הרחוקות.

בארצות הצפון, הכוללות את האימפריה וארצות הארורים, נתפסת האלילה כשומרת האהבה הטהורה. לכן תעניק את ברכתה רק בתנאי שהתקיימה חתונה העומדת בכללי טקס דקדקניים, החלים בשווה על זוגות חד מיניים, שמטרתם להעיד על אהבה הראויה למימוש. לעומת זאת יחסים שלא עברו פיקוח במסגרת טקס שכזה נחשבים לפסולים בעיני האלילה, ובהתאם גם החברה רואה בהם התנהגות בזויה ושטחית. מצד השלטונות קשר לא ממוסד עדיין לא מגיע לכדי עבירת כפירה, אך הוא מחיל איסור מוחלט על יחסים בין גזעיים. איסור זה נובע מכללי הפרשנות של הפילוסופים, לפיהם "רצון האלילים הוא בהפרדת הברואים על פי גזע; האדם, הגמד והעלף נבראו שונים, ואהבה מעורבת היא חילול של קודש הבריאה". כך משמשים דיני האישות כלי לאכיפת הסדר החברתי והחלוקה המעמדית הישנה, על חשבונם של הזוגות המעורבים שנדרשים לממש את אהבתם בסתר.

אולם, בארצות הדרום הרחוקות שונה המצב בתכלית. רוב מבין ממלכות אלו מפרש את ברכת האלילה כחסות על אורח חיים נהנתני ויצרי, הכולל מנהגי מין מתירניים. לכן יחסים מזדמנים וחסרי כללים נפוצים בחברות הללו, בעוד שטקסי החתונה ריקים ממשמעות מעשית. אף שבעיני האזרח המהוגן מצפון מדובר בפריצות לשמה, תושבי הדרום גאים במנהגיהם; כאילו לא די בכך שבני התמותה יזכו למצות את הנאות החיים בטרם יגיעו לשאול, מעשיהם אפילו מעלים חיוך בקרב אלת האהבה המשגיחה ממרומים.


מגדר ומין בצל המהפכה
כצפוי, ההסדרה הנוקשה של כללי מין ומגדר באימפריה עברו שינוי בסדר החדש שהחילו המהפכנים. אלו הכריזו כי הגבלת האהבה היא פשע אמפריאלי שנועד לדכא את העם, וכי חלוקת התפקידים המגדרית היא תולדה של אמונה מקובעת ושגויה. "תניף אישה את החרב והקילשון, ויתפללו כולם לפיילור" - קבעה ועדת האמונה, ובכך עיצבה את יחסו של הסדר החדש למעמד האישה. במישור העקרוני, התחלפו אפוא כל המוסכמות - כעת יכול הגבר להתפלל בהצלחה ואישה מסוגלת להצטיין בעבודת הכפיים. אך במעשה, הזעם העממי על נשות הממסד הדתי הישן והשנוא נתן את אותותיו. אף שנשים נשלחו בהמוניהן לחזית הקרבתן זכתה להוקרה מוגבלת ביותר, תוך שתפקידי ההנהגה בצבא ובכהונה אוישו במהרה בידי גברים.

לעומת זאת, הרפורמה במנהגי האישות הוכתרה כהצלחה ניכרת בהרבה. ביטול האיסור על יחסים בין בני גזעים שונים התקבל בהתלהבות, תוך שחרורם של הזוגות המעורבים מרדיפות העבר. טקסי הנישואין הנוקשים הוחלפו בחגיגות עממיות קלילות לציון מתן ברכתו של פיילור לאוהבים, אשר רוממו את רוח ההמון גם בימיה הקשים של המלחמה הנוראה. רק כיום, משנסתיימה המלחמה הגדולה, מוצאים עצמם השורדים בבעיה אל מול שובו הצפוי של הסדר הישן. זוגות מעורבים ונשואים שלא על פי טקס נדרשים כעת לשאלה - אילו עונשים צופן להם העתיד בגין מימוש אהבתם?


נשים בחזית
ההתפתחות האחרונה במאזן שבין גברים לנשים התגבשה בעקבות המלחמה הגדולה. מצד האימפריה, כוהנות ומכשפות רבות נשלחו לשדה הקרב ונפלו שם. כך נוצר חלל בממסד הדתי, שבלית ברירה מתמלא בין היתר בגברים שלא נשלחו לחזית.
מצד המורדים, יעילותן של נשים כלוחמות מן המניין עודנה שנויה במחלוקת, אך הכל מסכימים שמדובר בתגבורת מספרית משמעותית לצבא אשר אפשרה לקונפדרציה להלחם במשך זמן רב. במקביל גם באימפריה נשמעים קולות מהוססים הטוענים שיש ללמוד מניסיונם של המהפכנים; מצב החירום והאבדן הגדול בנפש אכן מחייב חריגה מחלוקת התפקידים המסורתית, ושילובן של נשים בתפקידים פיזיים נעשית לכורח.
כך, נראה שבעתיד הקרוב סוגיית המגדר רק תיהפך למתוחה יותר. הסכמות בתחום זה נדירות על רקע שינויי העומק שהביאה המלחמה, אולם עדיין ניתן לומר בביטחון - כי זוהי עת מעניינת להיעשות הרפתקנית!



תמונה
קרדיט לתמונה - http://medieval-bride.blogspot.co.il/20 ... tions.html
נערך לאחרונה על ידי אורי ט ב 23 מאי 2018, 06:04, נערך 2 פעמים בסך הכל.
סמל אישי של משתמש
אורי ט
הודעות: 222
הצטרף: 13 ינואר 2014, 22:21

עולם מערכה - "ניצוץ תקווה ואש" *מגדר?? עדכון חדש - 16.5.18

שליחה על ידי אורי ט » 16 מאי 2018, 20:57

סוף סוף עלה עדכון נוסף, והנה הטוויסט האירוני: הוא נכתב בשלמותו לפני יותר משנה ויושב אצלי מאז בטיוטות. תכננתי לפרסם אותו אחרי שאוציא גרסה מעודכנת וברורה יותר על קסם, דבר שמעולם לא קרה כי עברתי לעבוד על תרגום העולם לאנגלית. אגב, יש עוד עדכון מוגמר אצלי בטיוטות ואני מקווה לפרסמו בקרוב.

לגבי תוכן העדכון החדש - אין לי הרבה מה לומר, קיוויתי שהוא לא יעורר מחלוקת למרות שהנושא אקטואלי בימינו. בגדול, המצב הוא שדיונים על פמיניזם ומעמד האישה עברו קצת הקצנה ונקלטו בעולם ולדעתי זה נושא מרתק. ערך מוסף הוא לטובת השחקניות ודמויות השחקן הנשיות (יצא לי לשחק את העולם עם שתיהן), שמקבלות עוד פרספקטיבה להשתלבות בעולם. כמובן, אפשר גם לשחק את העולם בדיוק כמו קודם בלי להתייחס לנושא כלל.

בכנות, זה אחד העדכונים האהובים עלי, אני קצת מתבאס שפרסמתי אותו רק עכשיו...
קריאה מהנה!
סמל אישי של משתמש
הח׳אן הטטרי
הודעות: 5076
הצטרף: 07 אפריל 2017, 15:53
מיקום: יוּרטה במונגוליה

עולם מערכה - "ניצוץ תקווה ואש" *מגדר?? עדכון חדש! 16.5.18

שליחה על ידי הח׳אן הטטרי » 17 מאי 2018, 04:00

לא עקבתי אחרי העולם, אבל את זה קראתי והיה מעניין. אהבתי לראות טוויסט על המערכת הפטריארכלית, שגם מראה איך החברה הייתה יכולה להשתנות אם בחברה היו עוד גזעים חוץ מבני אדם (כי לבני אדם יש נטייה לפטריארכיה, שלא התבטלה לחלוטין עדיין).
There, where I have passed, the grass will never grow again.

ארבעת ההנאות הגדולות ביותר - מנוחה אחרי אימון קשה, מים לגרון צמא, התבוננות באדם אהוב, וההרגשה שאחרי תפילה.
סמל אישי של משתמש
אורי ט
הודעות: 222
הצטרף: 13 ינואר 2014, 22:21

עולם מערכה - "ניצוץ תקווה ואש" *מגדר?? עדכון חדש! 16.5.18

שליחה על ידי אורי ט » 17 מאי 2018, 05:38

לא בטוח שהבנתי - יש בחברה עוד גזעים מלבד בני אדם, הם פשוט די מדוכאים במערכת מעמדית נוקשה וגזענית.
לגבי נטיית בני אדם לפטריארכיה, אני לא חושב שזה כ"כ מובן מאליו בטקסט: שים לב שאותן קבוצות שמשמרות את הדיכוי המעמדי דווקא מקדמות נשים בתפקידים בכירים.
פלדריק
הודעות: 6680
הצטרף: 14 ינואר 2008, 17:13

עולם מערכה - "ניצוץ תקווה ואש" *מגדר?? עדכון חדש! 16.5.18

שליחה על ידי פלדריק » 21 מאי 2018, 14:37

מעניין מאוד!
היבט מרתק להתעסק בו בעולם, ובמיוחד בהשתנות והמתח הנוכחי שלו. אני חושב גם שהמתח שהבאת מעניין מאוש.
האמת שמעניין לדבר על זוגות מעורבים גזעית(שנשמע שמעמדם דומה ללהטבים של עולמנו). אבל גם מעניין לשמוע על הומוסקסואליות רגילה-מה מעמדם בעולם?
פלדריק היה השם של הדב''ש הראשי בהרפתקה הריאשונה שלי

שנים לאחר שיצרתי את המשתמש התגלו ממצאים שהוכיחו שהשם היה בכלל פלריק...
סמל אישי של משתמש
golan2072
הודעות: 1228
הצטרף: 15 פברואר 2011, 13:24
מיקום: יבנה, ישראל
יצירת קשר:

עולם מערכה - "ניצוץ תקווה ואש" *מגדר?? עדכון חדש! 16.5.18

שליחה על ידי golan2072 » 22 מאי 2018, 09:48

אהבתי! עשיתי דבר דומה עם הלטאישים אצלי ב"ברברי כובש מלך" - אמנם הזכר גדול יותר מהנקבה, כדרך הלטאות, ומרבית הלוחמים הם זכרים, אבל יש אלה מונותאיסטית, שיש לה כוהנות, שפועלות לפי דרכה של הנביאה טלינה עליה השלום. במקרים רבים יש איזון בין מלך (זכר) לכוהנת גדולה (נקבה), כמו למשל בעיר-המדינה הראט. בני-אנוש נוטים יותר לשוביניזם גברי. אצל אנשי-שממית אין ממש הבדלים בין המינים, הזכר גדול במקצת, אבל שני המינים צדים, ויש גם דוברי-רוחות ודוברות-רוחות.
We are but a tiny candle flickering against the darkness of our times.

Stellagama Publishing - Visit our Blog, Den of the Lizard King
סמל אישי של משתמש
אורי ט
הודעות: 222
הצטרף: 13 ינואר 2014, 22:21

עולם מערכה - "ניצוץ תקווה ואש" *מגדר?? עדכון חדש! 16.5.18

שליחה על ידי אורי ט » 22 מאי 2018, 13:16

פלדריק כתב:
21 מאי 2018, 14:37
מעניין מאוד!
היבט מרתק להתעסק בו בעולם, ובמיוחד בהשתנות והמתח הנוכחי שלו. אני חושב גם שהמתח שהבאת מעניין מאוש.
האמת שמעניין לדבר על זוגות מעורבים גזעית(שנשמע שמעמדם דומה ללהטבים של עולמנו). אבל גם מעניין לשמוע על הומוסקסואליות רגילה-מה מעמדם בעולם?
התייחסתי להומוסקסואליות בקצרה בפסקה על מין, בגדול זה יחסית "נון אישיו" בעולם. הסיבה לכך היא שמגבלות על מין בשם המוסר מקבלות ביטוי דרמטי יותר במישור הגזעי, שנראה לי הולם יותר בהקשר של משחקי תפקידים פנטסטיים. הנוכחות של עלפים וגמדים הרבה יותר מורגשת במשחק פנטזיה ממוצע מזו של הומוסקסואליות, ולכן זו נראית לי פלטפורמה יעילה יותר בשביל לעסוק בסוגיה.
אגב, סוגיית הזוגות המעורבים יכולה לשמש גם כקרס עלילתי - למשל, הרפתקה שמתחילה סביב זוג מעורב שמנסה לברוח מאימת השלטון.
golan2072 כתב:
22 מאי 2018, 09:48
אהבתי! עשיתי דבר דומה עם הלטאישים אצלי ב"ברברי כובש מלך" - אמנם הזכר גדול יותר מהנקבה, כדרך הלטאות, ומרבית הלוחמים הם זכרים, אבל יש אלה מונותאיסטית, שיש לה כוהנות, שפועלות לפי דרכה של הנביאה טלינה עליה השלום. במקרים רבים יש איזון בין מלך (זכר) לכוהנת גדולה (נקבה), כמו למשל בעיר-המדינה הראט. בני-אנוש נוטים יותר לשוביניזם גברי. אצל אנשי-שממית אין ממש הבדלים בין המינים, הזכר גדול במקצת, אבל שני המינים צדים, ויש גם דוברי-רוחות ודוברות-רוחות.
נשמע מעניין 8-)
שים לב שאצלי מטרת החלוקה היא לחקור את סוגיית התפקידים השונים של המגדרים; בעולם האמיתי יש ויכוח בין פמיניזם לתנועות שמרניות יותר (ואף ויכוח פנימי בתוך הפמיניזם) בשאלה האם נשים מתאימות לתפקידים שונים מגברים. זה מתבטא למשל בייחוס תכונות כמו אמפתיה ואנטיליגנציה רגשית מפותחת לנשים, מהן כביכול נוצרו תפקידי האישה המסורתיים. ניטש ויכוח האם מדובר בתפקידים שווים לאלו של גברים או שמדובר בדיכוי. בעולם המערכה ניסיתי לחדד את הדילמה באמצעות ייחוס תכונות נפרדות לנשים שיהיו פחות שנויות במחלוקת. מכאן הגענו למצב שגברים ונשים מחזיקים בתפקידים שונים אבל שווים (בערך) - אבל האם זה מספיק? אולי זה בכלל מפלה גברים, או מזין את הדיכוי המעמדי הרחב יותר בעולם?
הכוונה היא שלא יהיו אמיתות פשוטות גם בהיבט המגדרי, והקבוצה מוזמנת לחקור את השאלות האלו אם היא מעוניינת בכך.
האם זה היה הכיוון גם ב"ברברי, כובש, מלך" כשחשבת על חלוקת התפקידים, או שזה היה בעיקר במטרה לגוון את העולם?

תגובה מהירה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
   
שלח תגובה
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה