• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הסייר של פעם והיום - מלהיט לסתם?

במוד"מ1, לסייר לא היו חיות מלוות בכלל.
במוד"מ2, הסייר יכל להרגיע חיות ולהפוך אותן לידידותיות יותר, אבל לא הייתה לו שליטה מיוחדת בהן. בדרגה 10 הוא היה מושך חסידים (בדומה לשאר סוגי הדמויות) והחסידים האלה יכלו להיות לא רק דב"שים אלא גם חיות בר (דובים למשל) או אפילו יצורים כמו עצנע. די הבהירו גם שהסייר צריך למצוא דרך לתקשר עם חסידים שהם חיות, כי אחרת הם סתם יתלוו אליו אבל לא יעשו דברים שלא בא להם.
 
liorgonen3 אמר/ה:
ח'אן- כמו שאמרו פה, הדמיון שלך לסייר לא משקף את הסייר של מו"ד, זה לא בחור שאילף כלב, זה מישהו שיש לו קשר חזק עם הזאב שלו, ושניהם בעלי קשר על-טבעי
זה ממש לא מה שאמרתי, אבל לא משנה. ובכנות שלא הבנתי מה ההבדל בין בחור עם זאב לבחור עם כלב, חוץ מהשוני הויזואלי.
 
למעשה, עדיף להסתובב בטבע לבד. אם אתה שורד אמיתי, שיודע ללקט או לצוד את המזון, חיה נוספת זה עוד פה להאכיל, עוד זוג עקבות או טביעת ריח שניתן לזהות, עוד כמה רגליים שיעשו רעש בזמם שמסתובבים. חיה תעזור בעיקר לשומר יערות/מישהו כמו רובינזון קרוזו, שגר במקום קבוע בטבע ורק משוטט באיזור. היתרון של חיה (עזרה בציד [נתון בספק], חלב, צמר, מה שזה לא יהיה] פשוט לא מסתכמים ביחס לחסרונות של טיפול, השקעה, ובלגן שזה יוצר. יוצאי הדופן הכמעט יחידים הם רמכים, ובשביל זה יש לפאת'פיינדר את מקצוע הפרש
 
מצד שני, היא מארחת לך חברה, מגינה עליך, עוזרת בציד ושוב - מארחת חברה. אף בן אדם לא יכול לשרוד נפשית שנים בשממה, לבד.
 
חברה זה כנראה היתרון הכי גדול. אילוף של חיות לציד דורש שנים של אימונים על ידי מומחה, אם אתה חי בטבע לבד אין לך כנראה את הזמן והמקום לזה. הגנה...יכול להיות. אבל בדרך כלל חיה מספיק גדולה כדי להגן עליך בצורה אפקטיבית מבלי למות בעצמה במכה הראשונה כנראה תעדיף להיות לבד/לא לציית לך, אלא אם יש לך גישה קסומה לחיות (שזה מה שאמפתיה לחיות מייצג, מעבר לבונוס היבש)
 
yds אמר/ה:
מעשה, עדיף להסתובב בטבע לבד. אם אתה שורד אמיתי, שיודע ללקט או לצוד את המזון, חיה נוספת זה עוד פה להאכיל,

רק ש... הכלב הוא החיה הראשונה בערך שהאדם ביית. לא היה קשה להאכיל אותו (קיבל שאריות שאתה לא רוצה גם ככה), עזר לצוד, שמר כשכולם ישנו והיה די קל לביית אותו כי להקה וזה.
 
אני חושב שהביצוע של מהדורה 4 לסייר הוא מעולה. אפילו סייר חיות יכול להיות אדיר, אם הוא מבוצע נכון, גם אם מכאנית שם הוא נחשב חלש. שיחקתי במשחק הפורום ממלכות שבורות בעצמי סייר דו להבי (למרות שאני פחות אתייחס אליו כי הוא נטה יותר לכיוון של אביר-אציל-גנרל מאשר סייר קלאסי), ובמוות עגום לצד סייר חיה מלווה. וזה היה מעולה, אני בטוח במאה אחוז שאם הם לא היו סיירים המשחק לא היה כמו שהוא היה.

חוץ מרגעים של גרימת מאות נקודות נזק לאויבים ברגעים בודדים, הרגעים בהם מינרון הסייר המינוטאור אילף חיות פראיות לצידו או אותו הרגע שהיינו תקועים במרכז הארץ המתה של הליץ' אנאראק והוא גלגל 40 בטבע והוציא אותנו משם בלי אפילו לראות אלמת אחד היו אדירים בדיוק באותה מידה, אם לא יותר. Rangers are awesome!
 
נהדרת למשחקי פורום, אני מודה. אבל בבקשה אל תקראו לה מו''ד.
ליאור - אורקוס מהמגד''מ כן חלש. הוא קפא''פניק מובהק עם התקפה בודדת בסיבוב והילת נזק בנוסף. אבל אם אתה מתחיל לירות עליו מרחוק הוא גמור.
ח'אן - אני חוזר על זה שוב, בן אדם שמסתובב עם כלב בטבע זה הוא לא בהכרח סייר. אולי הוא לוחם עם כלב. אבל אדם עם כלב שקשור אליו בקסם - זה בהכרח סייר (או דרואיד)


סיירים שולטים!
 
אביעד אתה מפספס את הנקודה שלי... אני לא עושה איתך עכשיו דין אם הוא חזק או לא, הוא פשוט היה האיום הכי גדול במו"ד 4 עד שיצאו ספרי ההרחבה ומגדרי המפלצות הנוספים, ועד לפני האררטה, סייר אלפי עם 2 חרבות כנראה היה יכול לעשות לו oneshot לבד. סוף דיון.

ח'אן- זה לאו דווקא זאב, זה יכול להיות חזיר, גמל, סוס,תרנגולת,תן,רעם או אפילו חתול. הרעיון הבסיסי שסייר במו"ד הוא מישהו שיצר קשר עמוק עם החייה שלו, היא הרבה יותר חכמה מחיות אחרות בגלל הקשר הזה, ומסוכנת הרבה יותר.
 
אביעד אמר/ה:
נהדרת למשחקי פורום, אני מודה. אבל בבקשה אל תקראו לה מו''ד.
כאילו, אתה מנסה להתחיל מלחמת מהדורות בכוח? נו באמת. רשום על הכריכה במפורש "מבוכים ודרקונים". זה של מכשפי החוף, זה משחק תפקידים פנטסטי בסגנון ימי הביניים. אני לא יודע, זה נשמע לי בדיוק כמו ההגדרה של מו"ד.

באופן אישי, אני מאוד אוהב את רעיון הסייר. אני מסכים אבל שבמו"ד 5 הוא לא נעשה מי יודע מה, אבל הבנתי שפרסמו מעין עדכון שלו. הבעיה שלי עם הסייר ב3.5 וב5 תמיד הייתה שהוא כל כך situational, מבוסס על תוואי שטח מסוים או על אויבים מסוימים. זה די מעפן.
ב4 הוא היה נהדר, למרות שיש לו חסרון גדול- אין באמת שום סיבה להיות סייר קשת ולא סייר דו להבי, כי הדו-להבי יכול לעשות כל מה שהקשת עושה, וגם להלחם עם שתי חרבות כשבא לו.
מה שמאוד מעניין לדעתי דווקא, זה לא הסייר ה"רגיל" של 4, אלא הוריאציות השונות שלו.
בספר החוקים לשחקן השלישי, מוצג הseeker. מעין קשת מאגי, אבל אחד שקשור יותר לרוחות הטבע ולכוח הprimal מאשר לקסם מאגי. הוא סייר, והאמת שאני מאוד מחבב אותו- למרות שהוא מאוד חלש ביחס לשאר המקצועות כי הוא לא מקבל הרחבות.

ואסנשלז, שנקראת לעתים "4.5", מציגה גם היא שני סיירים.
הצייד הוא סייר קשת מגניב, שיכול גם להשתמש ברובה קשת בצורה נורמלית, והוא מאוד בעצם רכז, מה שאומר שהוא שולט בשדה הקרב. הוא יורה ומזיז יצורים, מאט אוטם, מפיל אותם, הוא ממש מגניב. חוץ מזה, הוא מקבל יכולת לעטות אספקטים של חיות. בעצם, עמידות שנותנות לו בונוסים מאוד ורסטילים ומגניבים.העכביש לדוגמה הופך אותו לקצת יותר נוכל, עם בונוסים להתגנבות ולטיפוס, ובונוס נזק אם יש לו יתרון קרבי על המטרה. זאב הלהקה נהדר אם הוא צריך להכנס לקפאפ פתאום, והנחש או הlynx מושלמים כדי להתרחק מקפאפ.
חוץ מזה, יש לו גם יכולות תכלית נהדרות בשם knacks,בעצם אמפתיה לחיות, או חיפוש עקבות טוב, ושאר דברים. זה ממש נותן לו flavor.

הגשש לעומתו, הוא סער. כלומר הוא מתמקד בלעשות נזק עם שני נשקים, למרות שבניגוד לסייר הדו-להבי המקורי, הנשק המשני שלו צריך להיות... ובכן, משני. מה שאומר חרב קצרה וארוכה, ולא 2 ארוכות. גם הוא מקבל את הknacks ואת האספקטים, גם אם אצלו הם קצת שונים (במקום הlynx יש לו ראם שנותן בונוסים להסתערויות לדוגמה).

בקיצור, מה שמו"ד 4 עשתה טוב עם הסייר לדעתי, בניגוד ל3.5 או ל5, זה הורסטיליות שלו. הוא כבר לא מבוסס מצב. הוא יכול להתאים את עצמו למצב. וכמו שמישהו אמר פעם:
It Is Not the Strongest of the Species that Survives But the Most Adaptable
 
אני מסכים עם נקסטורל שהביצוע של הסייר ב4\אסנשלז משמעותית טוב יותר מ3.5. הבעיה שלו בעיניי היא פחות חוזק (כי הסייר יכול להיות מועיל מאוד לחבורה, עם הרבה נקודות מיומנות, לחשים וחיה מלווה) ויותר יצירת דינמיקה בעייתית בין המנחה לשחקנים - מעט מידי אויבים מועדפים, והמנחה "עושה דווקא". יותר מידי, והמנחה "עוזר לשחקן מסוים". כמובן שהפתרון לזה הוא נתינת אמון במנחה (ושמירה על האמון הזה) - אבל מקצוע שבבסיסו יכול לגרום לכעס ופגיעה בדינמיקה הקבוצתית כנראה היה יכול להבנות טוב יותר. לדעתי הגשש של 3.5 הוא גרסה טובה יותר, למרות שהוא אולי דומה מידי לנוכל בשביל להיקרא גרסה של סייר.

לעומתו, הסייר של 4 בגדול היה כיף. הוא כן היה קצת יותר מידי ממוקד קרב לטעמי (הכשרה בטבע מכסה הרבה מהדרישות של הסייר, אבל לא הייתי אומר שאת כולן), אבל הצייד היה גם סבבה מהבחינה הזאת. אף פעם לא שיחקתי את הסייר של 5 אז אין לי הערות עליו
 
כשאני חושב על זה, יכולת ה"אויב המועדף" של הסייר במוד"מ1 הייתה העוצמתית ביותר והמגוונת ביותר מהמקבילות שלה במהדורות המאוחרות. הוא לא היה צריך לבחור אויב מועדף אחד, אלא קיבל את כל הגובלינואידים, תואמיהם ומיני הענקים, וההשפעה הייתה תוסף נזק שזהה לדרגה.
 
אני מניח שאיפשהו, בעבר היה מאוד פשוט להתמודד עם אויב מועדף, כל האויבים היו אורקים,גובלנים,עוגים,ואולי אל מתים פה ושם, בגג חיות או משהו. וסייר פשוט היה יודע מה הוא צריך לבחור בהתאם לסיפור הרקע של המשחק או משהו. אבל אז יצאו כל ספרי ההרחבה שכללו מאות יצורים חדשים, וזה הפך למבולגן.

האמת שבמבט נוסף, אויב מועדף נראה כמו גלגלי עזר לדרגות נמוכות, כי כשתתחיל להילחם בחוצנים ודרקונים, אתה כנראה תהיה ברמה מספיק גבוה כדי להסתדר בלי הבונוס הזה.

בכל מקרה, ההרעיון של "ללמוד" אויב חדש נשמע הגיוני הרבה יותר. די תומך בו
 
הכי הגיוני זה שהסייר מקבל את היתרונות של האויב המועדף מתוך נסיון. למשל - הוא נלחם הרבה בעוגים ואז הוא יודע לנצל את זה שיש להם הפרעות ריכוז ותנועות חדות מבלבלות אותם, ושהם מסתובבים במקום לאט יותר בגלל שהם כבדי-גוף ומסורבלים.

מצד שני, זה יכול להיות גם חלק מההכשרה שלו כסייר. סוג של "תודעת אויב" (תוד"א) - הסייר אולי לא ראה דרקון בחיים שלו עדיין, אבל הוא למד בעל פה מהסייר שאימן אותו את כל נקודות התורפה של הדרקונים - קשקשי השריון של הדרקון דקים יותר בחיבור של הכנף לגוף, הם רגישים מאוד לפגיעות בנחיריים שלהם וכו' - יום אחד הסייר הזה יפגוש דרקון, ואז הידע הזה יבוא לידי ביטוי.
 
ליאור - מה שבאתי להגיד זה שלא רק סייר יכול לחסל את אורקוס לבד. כל דמות טווח יכולה. כמובן הסייר יכול לחסל אותו גם בקפא"פ ובזה אתה צודק.
מהדורה 4 בגדול ממוקדת קרב, ולכן הKNACKS של הצייד ושל הגשש היו שינוי מרענן וממש מגניב.
ד"א, יש בסל"ש נתיב מופת בשם צייד פרא, שנותן לסייר בונוס כנגד אויב מועדף, רק שהאויב מוגבל לחיה או לחיה קסומה. לא ממש אהבתי את הביטוי הזה של אויב מועדף ב4, אבל שיהיה.
 
חזרה
Top