• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מלחמת האינסוף, ביקורת קצרה + דיון

Aviad Sar-shalom

פונדקאי פעיל
נתחיל בביקורת קצרה בלי ספוילרים:

מלחמת האינסוף פשוט מספק את הסחורה. לכו לראות אותו.
הוא סובל מכל הבעיות שהיה אפשר לצפות להם ב"פרוייקט הקרוסאובר הגדול בכל הזמנים". יש הרבה יותר מדי דמויות והרבה יותר מדי מידע, ולכן רוב התהליכים של פיתוח דמות מצטמצמים למשפט או שניים של אקספוזיציה. אבל זה היה די צפוי מראש, ובסך הכל הם ניהלו את זה על הצד הטוב ביותר. מהצד השני של המטבע, אנחנו מקבלים בסרט הזה את כל קרבות הפנטזיה שרק היינו יכולים לדמיין. מכירים את הויכוחים האלה של "מי יותר חזק, סופרמן או גוקו"? אזה ככה זה הרגיש, בקטע טוב. כל הדמויות שלמדנו לאהוב נפגשות על המסך סוף סוף בסרט אחד, וזה בדיוק כמו שרצינו שזה יהיה.
היו כמה קטעים שהתפספסו לגמרי לדעתי (ארשום בספוילר למטה), אבל בסך הכל סרט מעולה. אני לא רוצה להגיד יותר מדי כדי לא לקלקל, פשוט לכו לראות.

ועכשיו לספוילרים ממש משמעותיים:

וואו. מה זה הסוף הזה. בחיים לא ראיתי זה מגיע לפני "מלחמת האינסוף 2". זאת אומרת, כן, ברור שתאנוס צריך להשיג את כל האבנים, אבל לא ציפיתי שזה יקרה לפני הסוף של הסוף. גם לא הייתי בטוח שהוא אשכרה יספיק להרוג חצי מהיקום. עד כמה שידוע לי בגרסה של הקומיקס סקרלט וייץ' משחקת תפקיד מאוד משמעותי בסוף המלחמה, ועכשיו כשהיא מתה אין לי מושג מה אמור לקרות. אני מניח שבסרט הבא ישיגו את הכפפה בחזרה ויחזירו לפחות חלק מההרס לקדמותו, עם הקרבה של איירון מן או של קאפ? כמו כן, אי אפשר להתעלם מזה שעם כל ההרס והמוות, ארבעת הנוקמים המקוריים עדיין בחיים. כאילו מארוול אומרים לנו - הסיפור עדיין רחוק מלהסתיים, הדמויות הבאמת חשובות עדיין כאן.
ועוד וואו, איך שהם ניהלו את המוות הזה. זוכרים שהמצלמה חוזרת לכוכב טיטאן, ואנחנו קולטים את מאנטיס ואת דראקס מתפוררים לאפר, ואנחנו אומרים, נה, לא חכמה, סתם שתי דמויות משניות. ואז "קוויל, תישאר", וסטאר לורד מתפורר. ואז פאקינג פיטר פארקר! הבני זונות שברו לי ת'לב. וגם דוקטור סטריינג'. אחד אחרי השני, כל פעם שהייתי בטוח שהאומץ של מארוול נגמר, הם חיסלו עוד דמות עוד יותר ראשית.
הסוף בלי ספק היה החלק הכי טוב בסרט.

היו שלושה חלקים עיקריים שלא עבדו לי בכלל בסרט.
הראשון היה כששומרי הגלקסיה מוצאים את תאנוס בראשומקום. תאנוס עושה כמה טריקים עם אבן המציאות כמו לחתוך את דראקס לקוביות ולגרום לאקדח של קוויל לירות בועות סבון. האפקט היה ממש מטופש, ובכלל לא מצחיק לדעתי. הוציא אותי לגמרי מהאווירה של הסרט, ולקח לי אחר כך כמה זמן לחזור לראש ולהתמקד בעלילה. בכלל, אני לא חושב שתאנוס הוא טיפוס של בועות סבון.
השני היה כשתאנוס וגאמורה מוצאים את אבן הנשמה. הייתי צריך להעזר בבחור הזר שישב לידי שיזכיר לי שרד סקאל נפלט פעם לחלל - וגם אז לא הבנתי איך בדיוק הוא הפך למלאך-שטן מעופף ששומר על האבן. כשגאמורה נואמת בפני תאנוס נאום ארוך על זה שהוא לא אוהב אף אחד - נאום כזה מיותר, כולנו ראינו מקילומטרים שהוא אוהב אותה והולך להקריב אותה. הרגשתי שניסו ליצור פה איזה אפקט רגשי בעזרת נאומים ו"האכלה בכפית", זה לא הרשים אותי בכלל.
השלישי היה החלק שתור מחשל את הגרזן. פשוט לא היה רלוונטי מבחינתי בשום צורה. את מי זה מעניין לראות חישול של גרזן? מה שכן, teenage groot הוא פשוט הדבר הכי גאוני בעולם.

שאר הסרט היה בסך הכל טוב בעיני. אחד הסרטים המצחיקים של מארוול לדעתי ("מי הבחור הזה?", "זה לא בחור. אתה בחור. זה גבר. גבר שרירי, יפהפה..." הייתי על הרצפה מרוב צחוק :lol: ), וכנראה הסרט עם הכי הרבה אקשן וסיפוק. כסרט שעומד בפני עצמו הוא לא בדיוק הטוב ביותר של מארוול (התואר הזה שמור לדעתי ל"חייל החורף" או ל"שומרי הגלקסיה"), אבל מתוך הנחה שראינו את כל הסרטים שלפניו ושאנחנו מעורבים בפרוייקט הזה שנקרא "היקום הקולנועי של מארוול", זה אחד הסרטים הטובים.

ולסיום שאלה: בשנים האחרונות נראה שכל האולפנים מנסים להתמקד כמה שאפשר בסדרות של סרטים. כולם מנסים ליצור מותג חזק שיכלול יותר מסרט אחד, או אפילו ליצור "יקום קולנועי". עכשיו כשכבר רואים את הסוף של היקום הקולנועי הגדול מכולם - האם אתם חושבים שזה באמת עתיד הקולנוע? שבעתיד אנחנו עומדים לראות עוד ועוד יקומים קולנועיים, ושזה באמת הדבר הגדול הבא?
 
מקווה שלא נראה יותר מידי "יקום קולנועי" - בשלב מסויים איבדתי סבלנות לצפיה בסרטים של מארוול - אני לא חושב שהצלחתי לראות אף אחד מהם יותר מחצי שעה ברצף וחוץ מ"דוקטור סטריינג'" ו"דדפול" שפשוט ראיתי בקולנוע, את אלה ששודרו בטלויזיה הפסקתי לראות באמצע, אין לי מושג איך הם נגמרו וגם לא איכפת לי - יותר מידי עמוסים ויזואלית ואינפורמטיבית, מתישים ודי מעצבנים.
 
או גאד זה היה כל כך טובבבבבב
ביקורת עמוסת ספוילרים תגיע מחר, כולל כמה ספוילרים לסרט הבא

עריכה: יצאתי מהסרט הזה לפני שלוש שעות, ואני לא מצליח להפסיק לחשוב עליו, או להרדם, אז אכתוב את זה כבר עכשיו- מתנצל מראש אם זה טיפה מבולגן או אם יש דברים לא ברורים, ארבע בבוקר אחרי הכל. תגידו אם משהו לא ברור.

בכל מקרה, בלי ספוילרים- הסרט הזה הוא פשוט מאסטרפיס, שמצליח להסתדר עם ג'אגלינג של… כמה? 26 דמויות? משהו כזה, והוא עושה את זה נהדר. כן, לחלק מהדמויות אין הרבה שורות והן נדחפות לאחור והופכות למשניות, אבל אלה הsupport cast. הסרט בעצם מחלק את הדמויות לצוותים, ומתמקד בעיקר במנהיגים שלהן כדמויות, אבל בעיקר באינטרקציה ביניהן. יש לנו את הנוקמים של סטארק, הנוקמים הסודיים של קפ, וואקאנדה, אשפי האמנויות המיסטיות, שומרי הגלקסיה, והאסגארדים.
אבל למען האמת, הם הנבלים של הסרט.
כן.
הגיבורים שלנו, שהכרנו במהלך 18 סרטים, הם בעצם האנטגוניסטים של הסרט- שהגיבור שלו, הפרוטגוניסט, האדם שמניע את העלילה ועובר במהלך הסיפור תהליך- הוא ת'אנוס.

ואגב, הסאונדטרק פשוט עוצמתי.

ועכשיו לספוילרים
הסרט הזה התחיל חזק, וההתחלה שלו ביססה את הטון של הסרט למרות שאני באופן אישי חושב שהיה עדיף פחות הומור. ת'אנוס פשוט ריסק את זאנדאר, שהיו כזה כתם על המפה שאפילו לא טרחו להראות לנו, והלך לחסל את הפליטים האסגארדים. עכשיו, אני לא בטוח שחצי מהם באמת שרדו, ת'אנוס די פוצץ להם את הספינה. מעניין אותי מה קרה לואלקירי. מצד שני אני לא אוהב אותה אז זה בסדר, ושמחתי שלוקי מת. אני לא אוהב את הטיפוס החלקלק הזה. המוות של היימדיל גרם לי להגיד "וואו".הוא השתמש בקסם אפל כדי להציל את באנר ושילם את המחיר, אם כי אני מופתע שהוא לא הציל את ת'ור במקום. עדיין, מבחינתי זו הייתה סצנת מוות אפית, והפכה את היימדל לאסגארדי האהוב עלי.
אה, ולמישהו יש מושג מה הולך עם סיף? היא טיפה נעלמה. מעניין מה קורה איתה.

החלק השני בסיפור של באנר היה נהדר. האלק הפסיד, לראשונה בחייו, בתחרות כוח. והוא… מפחד. זה נהדר. אני ממש מצפה לחלק הבא- שאני מניח יהיה בנוקמים 4 (למי שלא יודע- במקום לקבל סרט משלו, הסיפור של האלק מתחלק על שלושה סרטחם. ראגנארוק, iw, ועוד סרט).

טוני… טיפה עצבן אותי. לא ממש אהבתי את השריון החדש שלו, שהרגיש ורסטילי מדי. אבל בעיקר לא אהבתי את האינטרקציות שלו עם שאר הדמויות. מעניין למה.

אותו דבר עם קוויל. אני לא ממש אוהב את שומרי הגלקסיה. הסרט נהדר, אבל השני הוא פשוט חרא טהור (ולפי כמות בדיחות השירותים שם, גם לא יורד באסלה) שהרס כל כך הרבה דמויות. גרוט ודראקס נהרסו לחלוטין, את נבולה אני מתעב ולא מבין למה היא עוד חיה, מנטיס סתם מוזרה, רק את רוקט אני אוהב מהם, וגאמורה סבבה אני מניח. אני חושב שהסצנה עם גאנורה ואב-השנה ת'אנוס הייתה מצוינת. צפויה להפליא, אבל מצוינת. לראות את הטיטאן המטורף מזיל דמעה היה עוצמתי, וההבנה שהוא מוכן להקריב אפילו את הבת שלו בשביל
הצלת היקום בקנה מידה ארוך חיזק מאוד את האמינות שלו כדמות. ג'וש ברולין עשה כאן תפקיד נהדר, וממש הרגשתי כצה הוא מאמין במטרה שלו ובצדקת הדרך שלו. מאוד מעניין שהיא נמצאת בsoul world (בתוך אבן הנשמה), או לפחות חלק ממנה. אני מצפה לחזרה שלה.

ואם מדברים על אבני האינסוף, דבר אחד שהפריע לי זה חוסר העקביות בשימוש בהן. פעם אחת הוא השתמש בכוח כדי להעיף אנשים טלקינטית, פעם אחרת זו הייתה חלל. חוסר השימוש שלו בנשמה ונפש הפריע לי מאוד.

ואם דיברנו על חלל- רד סקאל! רד סקאל! מאז שנחשף שהטסרקט היא אבן החלל, ידענו שרד סקאל וכל חיילי היידרה ובעלות הברית שנפגעו מנשק שתופעל על ידיה לא מתו, אלא שוגרו. מאז, אני וחבר שלי מעלים תיאוריות על מה קרה לו- האהובה עלי הייתה שהוא יצר מושבה של היידרה בחלל. אבל המציאות עולה על כל דמיון. אף פעם לא חשבתי שהוא יהיה השומר של אבן הנשמה, ואני מת על זה! הקטע הכי אדיר בסרט בשבילי, תשובה לשאלה בת שש שנים.

מהצד של קפ, אין לי הרבה יותר מדי מה לומר. Nomad אדיר, בדאס מוחלט. והנוקמים הסודיים שלו הם אדירים לחלוטין גם כן. טיפה לא הבנתי למה הם באו לוונדה, אבל אני מניח שזה בגלל שהם רצו את העזרה שלה עם הפלישה מהחלל. אני מחכה להמשך הסיפור שלהם.

מה עוד… אני לא באמת מבין איך וונדה הצליחה לשבור את אבן הנפש. זה לא אמור לקרות. אני מבין שהתירוץ הוא שוונדה קיבלה את הכוחות שלה מאבן הנפש בעצם, אבל זה לא מדויק במאה אחוז, והכוחות שלה יותר מזכירים את אבן המציאות. נו שווין.

ועכשיו, הסוף. הסוף היה מדהים. אחת התיאוריות הרווחות באינטרנט הייתה שת'אנוס ינקוש באצבעות, והמסך יהפוך לשחור, וזהו. הסרט יסתיים. וטוב, נראה שקיבלנו משהו ממש דומה- והרבה יותר פרקטי. אני שמח. חייב להגיד שלא ציפיתי שסטריינג' או ספיידי ימותו, אבל הבעיה היחידה שלי היא שלקח לספיידי כ"כ הרבה זמן להתפורר. זה היה מוגזם קצת ואובר-מלודרמטי, אבל לא ברמה של טובי מגוויר אז זה עוד נסלח.

מה שכן, לא הבנתי למה היד של ת'אנוס, עם בכפפה, נראו כ"כ… שרופות בסוף. נקישת האצבעות שלו לקחה את כל הכוח שהיה באבנים? לא נראה לי.

ועכשיו- ספקולציות לסרטים הבאים, מגובים בעובדה או שתיים, אז הכניסה על אחריותכם!
אנחנו יודעים מתמונות שדלפו מהסט של הנוקמים 4 ומכמה ראיונות שהסרט הולך לחקור את המולטיוורס. משהו שנגעו בו בדוקטטר סטריינג', אבל עכשיו עומדים להכנס בו בכל הכוח. יש תמונות של אנטמן וסטארק מחזיקים במכשיר לקפיצה מימדית, ותמונות של קפ בחליפה הישנה שלו. התיאוריה אומרת שהם עומדים לנסות לגייס גיבורים ממימדים אחרים. מי יודע, אולי הם יגיעו ליקום של DC, יראו כמה הוא אפל, ויניחו שהרעים כבר ניצחו שם.
מה שכן, זה אומר שיש סיכוי שהסרט המצויר into the sliderverse ייתקשר לMCU. יהיה מעניין.

עכשיו, חוץ מזה ומזה שקפטן מארוול, הוקאיי ואנטמן ישחקו תפקידים מרכזיים בסרט הבא, אנחנו לא יודעים הרבה. ועדיין.
השאלה העיקרית, או ליתר דיוק הנעלם העיקרי במשוואה, הוא *מה הולך עם אנטמן והצרעה? *. מתי הסרט בעצם מתרחש- לפני או אחרי אינפיניטי וור? נראה שלפני, ועדיין. בלי לראות אותו, קשה ליצור תיאוריות.

מה שכן, אני די בטוח שכולם יחזרו לחיים בסוף. או לפחות הרוב. אבל נחיה ונראה. אני בטוח שלפחות גאמורה תחזור ויתגחה שהיא בעצם הייתה כלואה בתוך אבן הנשמה.
 
אני פשוט אבחר להיות הבחור המבאס. יצאתי הרגע מהסרט אגב.

זה היה סרט כיפי, שסיפק בהחלט את הסחורה. אקשן טוב, דמויות טובות,לא כול הדיאלוגים היו מדהימים- אבל רובם היו נהדרים. עלילה סבבה, נהניתי לשבת ולצפות בו.

הסיום הרס לי.
כאדם שעוקב, אבל לא נשבע אמונים ליקום הקולנועי של מארוול (לדוגמה, את הפנתר השחור וספיידרמן לא טרחתי לראות, והעובדה הזו לא מטרידה אותי במיוחד)- אני באתי לסרט מתוך ההנחה, שכמו כול שאר סרטי מארוול, הוא עומד בפני עצמו.

במקום זה גיליתי שמארוול החליטו ללכת על האפקט "הרעים ניצחו" בקנה מידה ענק בשביל לגרום לנו להלם. שזה כמובן מעשה שידברו עליו במשך שנים על האומץ שלהם לעשות כזו פעולה, ו"וואו כול כך לא ציפיתי מי היה מאמין שדבר כזה יקרה". אבל בעיניי לפחות, זה עדיין גימיק. כמו איזה פרק 9 של עונה של משחקי הכס, כך גם כאן כול הציפיות והאופטימיות של הצופה מרוסקים, וזה *עדיין* לא הופך את זה ליותר מגימיק. ואני מרגיש באסה מסוימת, שבסופו של דבר כול הסרט בנה בשביל הגימיק הזה, שאני לא מוצא בתור משהו כזה מרשים.

יותר גרוע, כשגיליתי שזה "חלק 1 מתוך 2", אני עכשיו בכלל מיואש. כי מה לעשות, לא ציפיתי ללכת לסרט ולצאת ממנו עם חצי עלילה והדרישה ממש שאני אלך לצפות בחצי השני.

אבל חוץ מזה? היה אחלה סרט. תורידו את הסיום וזה סרט כיפי וטוב, ואני ממש תכל'ס מחכה לראות איך יסתיים הסיפור של ההאלק, הדמות הכי מעניינת לדעתי כרגע ב-MCU. הוא היחיד שאני אשכרה מתעניין במה שיקרה לו.
 
Nextorl אמר/ה:
הגיבורים שלנו, שהכרנו במהלך 18 סרטים, הם בעצם האנטגוניסטים של הסרט- שהגיבור שלו, הפרוטגוניסט, האדם שמניע את העלילה ועובר במהלך הסיפור תהליך- הוא ת'אנוס.
אבחנה מעניינת. לא חשבתי על זה ככה קודם וזאת זוית ממש מגניבה לראות ממנה את הסיפור. אמנם לא הייתי אומר שתאנוס הוא ממש main protagonist מבחינת זמן מסך, ואני די בטוח שהכיוון המקורי שלהם היה שהפרוטגוניסט הראשי הוא סטארק (באופן כללי, לאורך כל ה-MCU), אבל אין ספק שבסרט הזה תאנוס הוא הבחור שמתקדם ומתפתח. מעניין.

העוג הברברי אמר/ה:
יותר גרוע, כשגיליתי שזה "חלק 1 מתוך 2", אני עכשיו בכלל מיואש
נראה לי באמת שאם הולכים לסרט הזה בלי לדעת מראש שזה רק החלק הראשון זאת חוויה מבאסת תחת (קרה לי אותו דבר עם ההוביט, רציתי למות). שתי בנות שישבו לידי בקולנוע בכו בסוף הסרט ואמרו שזה הסרט הכי גרוע בעולם.
 
Nextorl אמר/ה:
מה שכן, לא הבנתי למה היד של ת'אנוס, עם בכפפה, נראו כ"כ… שרופות בסוף. נקישת האצבעות שלו לקחה את כל הכוח שהיה באבנים? לא נראה לי.
הימור שלי, לאבנים לא קרה כלום, העניין הוא בכפפה, אפילו ת׳אנוס לא מסוגל לקלוט את כל עוצמת האבנים, וזה למה יש לו את הכפפה, היא תיווך בינו לבין האבנים, תחשוב על זה כעל חוט חשמל, יותר מדי אנרגיה והוא נשרף וכשאתה מעביר אנרגיה שיכולה למחוק חצי מהחיים ביקום, טוב רוב הדברים ישרפו

Aviad Sar-shalom אמר/ה:
אבחנה מעניינת. לא חשבתי על זה ככה קודם וזאת זוית ממש מגניבה לראות ממנה את הסיפור. אמנם לא הייתי אומר שתאנוס הוא ממש main protagonist מבחינת זמן מסך, ואני די בטוח שהכיוון המקורי שלהם היה שהפרוטגוניסט הראשי הוא סטארק (באופן כללי, לאורך כל ה-MCU), אבל אין ספק שבסרט הזה תאנוס הוא הבחור שמתקדם ומתפתח. מעניין.
מה שיש בדמות בפרוטגוניסט (ברוב המקרים) זה דרך, 1.
הדמות רוצה משהו
2.היא נתקלת בקשיים בשבילו
3.היא משלמת מחיר כבד (גאמורה)
4.היא מקבלת את מה שהיא רוצה אבל היא מבינה שזה לא בדיוק (כשיש לו חיזיון של גאמורה בתור ילדה והיא שואלת אותו מה המחיר).

בכללי יש הרבה התפתחות, התפתחות תדמיתית, רגש ואובדן, של ביתו ושל בתו
 
ראיתי את הסרט שלשום, באיחור אלגנטי - אבל היי, ראיתי אותו בקולנוע אטמוס של גלובוס מקס.
אז לפני הסרט, אחלה קולנוע. באמת. בארץ יש הרבה אולמות מבאסים, עם איכות תמונה ירודה, שחורים שהם בעצם אפורים ובאס שבעיקר רועש אבל לא באמת עושה משהו מעבר.
באטמוס, לא תמיד האפקט סוראנד מורגש (וזה קשה בכל אולם קולנוע) אבל גם האיכות של התמונה וגם של הסאונד, פשוט רמה אחת מעל.

לסרט עצמו - זה סרט אדיר. פשוט נפלא, נכון שהוא מעמיס את הצופה, ומי שלא ראה סרטים קודמים זה סרט גרוע, אבל מי שמכיר - נהדר. אפילו שפה ושם יש כמה דברים מוזרים מבחינת העלילה, וכמה דברים חורקים - באמת שאני לא אוהב את ספיידרמן החדש למשל, וגם הקטע של ד"ר סטריינג שלא משתמש באבן מוזר. למרות שלפי מה שהוא אמר, מה שקרה, קורה בהתאם לתכנון שלו.
אבל כוכב הסרט, ללא ספק, הוא ת'אנוס. פשוט נתנו לנבל את הבמה וזה עושה את הסרט. דרך-אגב, הוא גם שונה מהקומיקס, שם הוא שליח של המוות, אבל לא נורא.
מאוד מחכה לחלק הבא, וגם לקפטן מארוול.
ואפילו מוכן ללכת לראות את הסרט פעם שנייה בקולנוע, אם ישעמם לי באיזה ערב :)
 
שמעתי שבגלובוס מקס עושים הפסקות באמצע כאילו אנחנו ברברים חסרי תרבות :gah:

מעניין שאתה לא אוהב את ספיידרמן החדש. אני חושב שהוא הספיידרמן הכי טוב מאז טובי מגווייר בספיידרמן הראשון-ראשון. ובטוח שיותר טוב מאנדרו גארפילד בלעחס.
 
פלאפי אמר/ה:
מעניין שאתה לא אוהב את ספיידרמן החדש. אני חושב שהוא הספיידרמן הכי טוב מאז טובי מגווייר בספיידרמן הראשון-ראשון. ובטוח שיותר טוב מאנדרו גארפילד בלעחס.
ההסבר פשוט - לא ראיתי אף אחד מסרטי ספיידר-מן המופלא, ודווקא הטרילוגיה היא סבבה בעיניי. במארוול ספיידרמן הוא יותר מדי טינאייג'ר מעצבן.
 
חזרה
Top