• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

בראשית האנושות-עץ הרשמה (חופשיטה, ניהול) (3/3) סגור להרשמה

נאוטי
דפ''ד מעולה! רק כמה הערות-
תפוחי האדמה הם מהאנדים. התירס המקסיקני סביר יותר.
אשמח לעוד פירוט על התרבות, האומנות וכו'.
הם קוברים את בני הזוג עירומים בשלג?... הם מנסים להרוג אותם מהיפותרמיה ביום חתונתם או מה?...
בכל אופן, חיות לביות, בחר 2:
-גליפטודון (מעין ארמדיל גדול)
-הומותריום (נמר גדול בעל ניבים גדולים, אך לא שנחרביים)
-סמילודון (טיגריס שנחרבי)
-בונה
-בונה ענק (גובה 2.5 מטר)
-גמל
-סוס
-צבוע
-זאב בלהות
-אריה
-אייל
-תרנגול הודו
-ביזון
-זאב
-זאב ערבות
-תן
-שועל
-טוקסודון (בהמה הדומה להיפופוטם)
 
סתם חשבתי, האם הדברים שנגלה יהיו לפי המיקום שלנו? נניח בגלל שאני בטיבט אז אמציא את האבק שרפה ואשתמש במספרים על בסיס 10 ואילו מישהו שבים תיכון ייפגש עם הפיניקים ואלו ילמדו אותו את הכתב עם אותיות ולא סמלים?
 
הפורמט החדש, למי שעבר לתקופת השבטים הגדולים. מי שלא הגיע לשלב הזה, אל תסתכלו בינתיים. שיהיה לכם הפתעה :)
שם השבט: מה שמו של השבט? רצוי שלא יהיה ג'יבריש מוחלט, אלא משהו באווירה של המקום-שבט מהמזרח התיכון יהיה בעל שם עם צלצול שמי, ושבט מצפון אירופה עם צלצול גרמאני.
איזור מחייה: באיזו יבשת חי השבט? באיזה מקום? מה האקלים בו, המראה בו? את בעלי החיים אני אפרט לכם-ייתכן ויהיה להם מקום כטוטמים בדת השבט שלכם. אל תכתבו ''אירופה'' או ''ארץ ישראל'', אלא ''שפך האמזונס'' או ''עמק יזרעאל''.
רמה התפתחותית: כרגע, רמת ההתפתחות שלכם היא שבט גדול. בהמשך, תתפתחו לאיחוד שבטים, עיר מדינה ואימפריה. כמו כן, כאן תציינו את רמת הטכנולוגיה-כרגע, תקופת האבן הניאוליתית.
חיות בית: בהתאם למה שכבר יש לכם.
יוקרה: היוקרה מתחלקת לארבעה תחומים: יוקרה צבאית מושפעת מעוצמתה הצבאית של התרבות שלכם ומפרסומם של לוחמיה. יוקרה תרבותית מושפעת מאיכות האומנות של התרבות, המחזות שלה, הפילוסופיה שלה. יוקרה כלכלית מושפעת משגשוגה של התרבות, מעושרה ומהיקף המסחר שלה, וכן מהסחורות האקזוטיות שהיא מחזיקה. יוקרה שלטונית מושפעת ממידת הפופולריות של השלטון בתרבות, וממידת הנחשבות והיוקרה שלו בעיני שליטים אחרים-יגואר מחמד, לדוגמה, בהחלט יכול להועיל פה למלך.
בתור שבט חקלאי, המדדים הללו שונים מעט. יוקרה שלטונית היא יוקרת מנהיג הכפר; יוקרה כלכלית היא מידת התחכום, העושר והשגשוג של השבט-גודל עדריו ושדותיו, כמות האוכל שלו וכו'; ויוקרה תרבותית היא האומנות והשירה של השבט. אתם מתחילים עם יוקרה 6 בכל אחת מהיוקרות, עם נקודת בונוס שצריכה להיות מעוגנת בתרבות.
מראה: מה מראם של בני השבט? נמוכים וכהי עור, או גבוהים ובלונדינים?
תוספים ומחסרים: בהתאם לתזונה שלכם. שבט שמתבסס על דיג ומרעה באופן כמעט בלעדי (כמו הרועים-הנוודים מהערבה והבדואים, או כפרים מיושבים של רועים) יקבל 3+ לירי ולקפא''פ, אך רמת הפיתוח שלו תהיה יחסית נמוכה כיוון שאי אפשר לאגור הרבה מזון. שבט שמתבסס רבות על גידולים חקלאיים יזכה להיות מתקדם יותר ובעל פוטנציאל גדול יותר להפוך לעיר מדינה, אך יחטוף על התזונה הלא טובה ועל תנאי המחייה הצולעים 1- לירי ולקפא''פ.
אוכלוסיה: בין 300 ל-500 איש.
שביעות רצון: השבט גדל, ואנשיו חיים בבקתות, עובדים קשה בשדה או בקלילות במרעה, מרוצים מחייהם אך פגיעים למחלות ורעב. שביעות הרצון עומדת על 70%.
תרבות: מה המנטליות של השבט-הוא לוחמני או רודף שלום? פטריארכלי או מטריארכלי (סתם אנקדוטה-הרוב המכריע של התרבויות היו פטריארכליות)? מה התרבות שלו-אומנות, סיפורי עם, מסורות... כל דבר שיוצר תרבות ומייחד אותה מהשאר. התרבות תשתנה כשהשבט יתפתח. התרבות היא הגחלת שלכם-אם תאבדו אותה, תושמדו... התרבות משותפת לכם ולשכניכם הקרובים (השבטים האחרים באותו העמק, למשל).
דת: במה אנשי השבט מאמינים? הדת התפתחה עם הזמן לתאיסטית (אמונה באלים), ואנשי העולם סוגדים לאלי הטבע השונים והמשונים. מי הם אלי השבט? מה הם ומה פולחנם? מי האל הפטרון? מי הם הכוהנים, ומה הטקסים הדתיים? הדת ממש לא חייבת לנטוש את רוחות הטבע ופולחן האבות, והם יכולים להשתמר כמעיינות מקודשים, דריאדות ולארס.
רקע: מה הסיפור של השבט? מה האגדות שלו על מוצאו, על מנהיגיו בעבר? אתם יותר ממוזמנים להשתמש ברקע בסיפורו של השבט הקודם ששיחקתם, ולהוסיף לו מסתוריות אגדתית ונופך מיתי ואגדתי.
משטר וסדר חברתי: ברגע שבו היו אנשים עם יותר יבול ואנשים עם פחות, התחילו הניצול והמעמדות. השבט עדיין שוויוני למדי, וכנראה אין בו הבדל רב בין המנהיג לעם - כנראה חוץ מגודל הבקתה, העדר וייתכן שגם גודל המשפחה. מיהו מנהיג השבט? כיצד הוא נחבחר? מהן השכבות בשבט, אם יש כאלו?
לוחמים: כמה לוחמים יש לשבט, וכמה עוד יש בפוטנציה? מה החימוש והמיגון שלהם? לוחמי קבע אפשר עד 5% מהשבט, וכל הגברים הם לוחמים בפוטנציה (עוד 30%). אפשרי שהנשים ילחמו, אך אם יהיה אסון גדול והרבה נשים ימותו-גורל השבט עלול להיחרץ...
 
חזרה
Top