• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

גלגולי התגנבות - השחקן או המנחה מגלגל?

פעם האמנתי שזה יותר נכון שהמנחה מגלגל - אך לאחרונה כבר נתתי לשחקנים לגלגל וזה היה יותר נוח - ולרוב זה גם עובד סבבה.
במפגש האחרון זה עלה לדיון מפה ומשם - ולהפתעתי גם חלק מהשחקנים העדיפו שהמנחה מגלגל...
אז מה אתם מעדיפים?
 
תלוי עם זה גלגול שהשחקנים אמורים להפיק מידע חסוי מהתוצאות שלו, אבל בעיקרון שהשחקנים יגלגלו.
בנוסף, יש יכולות שמחייבות את ידיעת השחקן מה תוצאות הגלגול, כהן יכולות שמאפשרת לגלגל מחדש פעם ביום.
 
אני מעדיף שהשחקנים יגלגלו כמעט כל גלגול שנוגע לגוף שלהם, מלבד אולי לגלגולים לזיהוי סודות מסוימים. אני גם מעדיף שהשה"מ יגלגל את רוב הגלגולים שלו מול השחקנים ולא מאחרי המסך שלו; זה עוזר להימנע מהנטייה לעשות Fudging לגלגולים (בין השאר).
 
זה תלוי האם אתה סומך על השחקנים שלך לא לעשות חשיבה על משחקית (במודע או לא במודע).
אני סומך על השה"ם/שחקן שלי והוא סומך עלי בדברים האלה, אני זוכר פעם אחת שיצא לי 1 בבדיקה האם המסדרון ממולכד. הוא אמר לי שהדמות בטוחה ב100% שזה בטוח לגמרי למרות שאני ידעתי בדיוק את ההפך. מיותר לציין שהדמות צעדה למסדרון בביטחון מלאה שהכול בסדר בעודה אומרת לחברים שלה שאין להם מה לדעוג (למעשה זה יצאה די משעשע בסוף).
השאלה היא כמו שאמרתי את כמה השחקנים יכולים להפריד בין ידע על משחקי לידע משחקי.
 
לא רק זה. גם כשברור שהשחקנים לא יחשבו באופן על משחקי, זה עדיין גורי מההנאה שבהפתעה. יותר כיף להיכנס לחדר ריק ולגלות בהפתעה שיש בו מלכודת, מאשר לדעת שיש מלכודת ולהיכנס מתוך ידיעה מראש שאתה תחטוף נזק ''בלי שהדמות שלך יודעת''
 
פעם אחת שיצא לי 1 בבדיקה האם המסדרון ממולכד. הוא אמר לי שהדמות בטוחה ב100% שזה בטוח לגמרי למרות שאני ידעתי בדיוק את ההפך.
יותר כיף להיכנס לחדר ריק ולגלות בהפתעה שיש בו מלכודת, מאשר לדעת שיש מלכודת ולהיכנס מתוך ידיעה מראש שאתה תחטוף נזק ''בלי שהדמות שלך יודעת''
משהו לא ברור לי: אם שחקן מגלגל נמוך בחיפוש מלכודות בחדר שבו אין מלכודות, עדיין לא אמורות להיות בחדר מלכודות, למרות שהוא גלגל נמוך.
כישלון בחיפוש מלכודות אומר שאתה לא מוצא מלכודת, לא שבוודאות יש מלכודת ואתה פשוט לא רואה אותה.
אם בתור שחקן אתה יודע שיש מלכודת בחדר, מן הסתם גם הדמות יודעת ואתה יכול להימנע מהמלכודת או להיערך בהתאם. אם אתה לא באמת יודע, אלא מנחש שבטח יש פה מלכודות, זה רק אומר שלך ולדמות יש את אותו ידע, וגלגול נמוך אומר שלא גילית משהו. אתה עדיין יכול להיות חשדן ולשלוח לפניך מישהו אחר וכדומה, כי זאת התחושת בטן של הדמות שלך.
 
1 זה כישלון חרוץ, במקרה של טיפוס אתה תיפול על הראש ותתלוש כמה מאחזי יד (מה שמעלה את הדק העתידי לטיפוס ) השה"ם יכול אפילו לומר שזה גורם למפולת סלעים/שלג/מה שזה לא יהיה שטיפסת עליו.
במקרה של בדיקה האם אין מלכודות כישלון חרוץ אומר או שהפעלת בטעות את המלכודות או שאתה בטוח לחלוטין שאין שום מלכודת (מה שיכול לגרור מחסר בהצלה מפניה).
במקרה ואתה מגלגל 1 טבעי בחדר שאין בו מלכודות בדרך כלל זה אומר שהדמות בטוחה שכן יש שם מלכודות ואז היא יכולה לבזבז שעות בנסיון למצוא מנגנון מלכודת שלא קיים.
כישלון רגיל בחדר שאין בו מלכודות תלוי בשיפוט השה"ם, בדרך כלל הוא אומר שלא מצאת כלום.

טסוקימארו אמר/ה:
.
כישלון בחיפוש מלכודות אומר שאתה לא מוצא מלכודת, לא שבוודאות יש מלכודת ואתה פשוט לא רואה אותה.
אם בתור שחקן אתה יודע שיש מלכודת בחדר, מן הסתם גם הדמות יודעת ואתה יכול להימנע מהמלכודת או להיערך בהתאם. אם אתה לא באמת יודע, אלא מנחש שבטח יש פה מלכודות, זה רק אומר שלך ולדמות יש את אותו ידע, וגלגול נמוך אומר שלא גילית משהו. אתה עדיין יכול להיות חשדן ולשלוח לפניך מישהו אחר וכדומה, כי זאת התחושת בטן של הדמות שלך.
מה שאתה מתאר נשמע מאוד כמו חשיבה על משחקית. הדמות לא בהכרח יודעת מה שהשחקן יודע.

אם יצא לך גילגול נמוך בחיפוש בחדר ממולכד הדמות לא מצאה כלום, אבל זה לא אומר שבגלל שאתה אם הידע העל משחקי של "יצאה לי גילגול נמוך ולא מצאתי כלום" יכול לתרגם את זה לידע פנים משחקי של "תחושת בטן". מה שכן אם הדמות יודעת שהיא לא הכי טוב במיומנות הזו יתכן שהיא תכיר בכך ולא לסמוך על הכישורים שלה (בהתאם לאופי הדמות). לעומת זאת נוכל עם הרבה נקודות במיומנות הזו יהיה בטוח שאם הוא לא מצאה שום דבר כנראה שאין שם שום דבר.

אבל באמת יש רגעים שהידע האם נכשלת או לא פוגע בכיף של המשחק. בגלל שאני יודע ששחקנים אוהבים לגלגל את הקוביות בעצמם אני לרוב מבקש מהם לגלגל ולא להסתכל על התוצאה, כך אתה משלב את היתרונות של שתי השיטות בלי החיסרון של אף אחת מהן.
 
אני לא חושב שהבנת אותי.
קודם כל, אני לא רואה איך במקרה של חיפוש מלכודות להגיד "בזבזת שעתיים בחיפושים" כי מישהו הטיל 1 טבעי זה מעניין ומשפר את חוויית המשחק (בניגוד למצבים אחרים), אבל זה לא משנה, כי זאת לא הייתה הפואנטה שלי.
השאלה שלי הייתה בגדול כמה כבר קורה ששחקן יודע שיש מלכודת אבל לא הדמות שלו?
כי אם השחקן יודע שיש מלכודת, זה אומר שאו שהדמות שלו קיבלה את המידע הזה*, ואז בוודאי שיפעל לפי זה, או שהוא הציץ בפתקים של השה"ם, ואז כל הדיון על חשיבה משחקית לא ממש רלוונטי, או שהוא התפצל מהפארטי, שאר החברה נתקלו במלכודת והיא נשארה מסוכנת ואז הדמות של השחקן, שכל הזמן הזה ישב בשולחן ושמע מה קרה לחברים שלו, מגיעה לאותו חדר בלי לקבל שום מידע משאר הפארטי. זאת הדרך הלגיטימית היחידה שאני יכול לחשוב עליה ששחקן יודע שיש מלכודת והדמות לא. כל המקרים שאתם מדברים עליהם הם מצבים כאלה?

*-זה לדעתי המקרה הכי נפוץ, ובגלל זה הנחתי שאם אתה יודע, כנראה שהדמות כבר יודעת. לא שהיא יודעת בגלל שאתה יודע.

אפשרות שלא שמתי לב אליה - לקחת 20.
אם יצא לך גלגול נמוך אתה תמיד יכול לחפש טוב יותר.
לא במהדורה 5 ;)
 
אביעד אמר/ה:
אפשרות שלא שמתי לב אליה - לקחת 20.
אם יצא לך גלגול נמוך אתה תמיד יכול לחפש טוב יותר.

לא חושב שאפשר לקחת 20 טבעי בדברים כאלה, בגלל שזה יפעיל את המלכודות. ובטח ובטח לא בהתגנבות- דמיין מישהו מנסה להתגנב, נכשל, מנסה שוב, ככה עד שהוא מצליח להתגנב הכי טוב שיש. רק שבמהלך הזמן הזה, כל מי שבסביבה כבר שם לב אליו ממזמן וכנראה גם הספיק להכין פופקורן.
 
ברור. בכל מיומנות שיש השלכה לכישלון בבדיקה אי אפשר לקחת 20.
דיברתי על מיומנות כמו חיפוש, שאתה יכול לחפש שוב ושוב בלי השלכות. לעומת זאת לא ניתן לחזור על בדיקות מעקב כי הטוב בינתיים מתרחק. אלא אם אתה מהיר ממנו פי 20 :D
 
אני לא מסכים שבדיקות חיפוש הן משהו שאפשר לקחת בו עשרים ברוב הזמן. כמובן אם אין לך שום הגבלת זמן, שום סכנה, ושום לחץ, אתה יכול. אבל בדרך כלל בדיקות חיפוש הן יותר "לחפש בחדר של המרקיז לפני שהוא יחזור מהפגישה". בכל מקרה, אני לא רואה איך לקחת 20 מתקשר לדיון כאן, שמדבר ספציפית על גלגולים בעלי השפעה.

בכל מקרה, אני מאוד מסכים עם טסוקימארו בנוגע לחשיבה מטא-משחקית.

golan2072 אמר/ה:
זה עוזר להימנע מהנטייה לעשות Fudging לגלגולים (בין השאר).
מה הבעיה בעצם בfudging? אני לא רואה בזה רע, כל עוד זה תורם לסיפור ולמשחק.
 
חזרה
Top