• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שליטים ושדים [שו"ש 54] נצח שקרי (+פושטי צורה)

ת'ור

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
הייתה לי השראה ומצאתי זמן.

בפרקים הקודמים:
[שו"ש 4] אכזריות של עורב https://www.pundak.co.il/forums/threads/37111
https://www.pundak.co.il/forums/threads/37533 https://www.pundak.co.il/forums/threads/37555
https://www.pundak.co.il/forums/threads/37640 https://www.pundak.co.il/forums/threads/37701
https://www.pundak.co.il/forums/threads/37754 https://www.pundak.co.il/forums/threads/37794
https://www.pundak.co.il/forums/threads/37851 https://www.pundak.co.il/forums/threads/37893
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38001 https://www.pundak.co.il/forums/threads/38028
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38082 https://www.pundak.co.il/forums/threads/38171
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38258 https://www.pundak.co.il/forums/threads/38309
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38342 https://www.pundak.co.il/forums/threads/38385
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38449 https://www.pundak.co.il/forums/threads/38490
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38563 https://www.pundak.co.il/forums/threads/38583
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38613 https://www.pundak.co.il/forums/threads/38730
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38801 https://www.pundak.co.il/forums/threads/38824
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38881 https://www.pundak.co.il/forums/threads/38960
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38981 https://www.pundak.co.il/forums/threads/39009
https://www.pundak.co.il/forums/threads/39078 https://www.pundak.co.il/forums/threads/39390
https://www.pundak.co.il/forums/threads/39739
https://www.pundak.co.il/forums/threads/39832
היו היה פעם בחותם איש שלא רצה למות. טוב, למען האמת היו די הרבה כאלה לאורך ההיסטוריה, מיעוטם הצליח ורובם נכשל. האיש עליו אנחנו מדברים הפעם נפל איפשהו בין שתי הקבוצות האלה. הוא עדיין חי, אבל הוא לא בדיוק... עצמו.
קוראים לו "נצח שקרי", הוא שוכן בבניין גדול ומט ליפול בקצה הצפוני של עיר הצבעים (ליד הפינה המזרחית של הארץ הגבוהה, ומעט דרומית לספוג השחור), והוא עץ. עץ גבוה ומסוקס, צבוע באפור חיוור וחולני למראה, אך איתן ובלתי שביר כמו אבן. לא גדלים עליו עלים אבל כל שנה צומחים עליו שניים-שלושה פירות קטנים, והם הסיבה שבנו סביבו את הבניין. הבניין היום מלא חורים וחלק מהגג קרס, אבל פעם הוא היה סגור ואיתן כמו מיטב בתי הכלא. לא כדי לשמור את נצח שקרי בפנים, אלא כדי לשמור את כל האחרים בחוץ.

כי כל אישה שתאכל פרי מנצח שקרי תיכנס להריון. ההריון יימשך זמן רב מהרגיל, והתינוק שיוולד אמנם יראה רגיל, אבל רק בהתחלה. כשהוא או היא יגדלו הם יהיו קרים ואכזריים, ויתחשבו רק באמא שלהם - בה הם יטפלו בנאמנות ואהבה. אבל הדבר הכי בולט הוא שכל ילד שנולד מפרי נצח שקרי יהיה פושט צורה, ובצורה מאוד מסוימת.


פשיטת צורה היא אחד ה"קסמים" של חותם, אותן מיומנויות מופלאות שמפעימות אנשים רגילים (כמו כישוף בוץ, חישול פסוקים וריקוד רעפים, אך גם נפחות, רפואה ומתמטיקה). מתוך הקסמים היא מהידועים יותר לשמצה, שכן היא נוטה להיות מסוכנת, אבל יותר מזה היא מפחידה וזרה. פושטי צורה יכולים לפשוט את צורת בני האדם שלהם ולחשוף צורה אחרת מתחת.
לכל פושט צורה יכולה להיות רק צורה שנייה אחת, והן מגוונות מאוד אבל חולקות כמה מאפיינים משותפים. לכולם יש ראש, למשל, למרות שלפעמים הוא לא מופרד מהגוף (עדיין, פגיעה בו תהיה קטלנית מבמקומות אחרים). לכולם יש גוף, לרובם יש לפחות שתי זרועות ולכולם יש בין חותם אחד לארבעה.
חלק מהצורות די רגילות, כמו דמויות אנושיות עם תווים מעוותים או יצורים חייתיים עירומים משיער; חלקן מטרידות יותר, כמו חשופית ענקית עם כנפי פרפר או איברי חימר מנותקים ששוחים באוויר כאילו היה מים; וחלקן כמעט בלתי נתפסות, כמו חור בעולם בצורת אישה עם שיער חי או בניין מהלך שמתקפל לתוך עצמו. למרות שהצורות המוזרות יותר גם נדירות בהרבה. בכל מקרה, לכל צורה יש לפחות חותם אחד.
החותמים הם לוחיות עגולות מחומר שמרגיש כמו אבן או שנהב, עם דוגמה כמו ספירלה או קרניים. החותמים יכולים להיות ממוקמים רק בקצה הזרוע החזקה, על החזה, על המצח ועל העורף, ולא לכל פושט צורה יש את כולם אבל לכולם יש את החותם על העורף. ככלל אצבע, ככל שיש פחות חותמים הצורה של פושט הצורה מוזרה יותר. לפעמים פושטי צורה מאבדים חותמים, אבל לא ידוע על פושטי צורה ללא חותמים. יש שאומרים שהם הופכים לינשופים או למפלצות חסרות בינה.

איך הופכים לפושט צורה? מה עומד מאחורי היכולת הזו? התיאוריה הרווחת היא שפושטי צורה הרסו את אנושיותם; הם כבר לא בני אדם, הם מפלצות, ופשיטת צורת האדם רק חושפת את הצורה האמיתית שלהם. בחסות התיאוריה הזאת פשיטת צורה הפכה ללא חוקית, והחוק האוסר על רצח לא תקף לגביהם. אך יש תיאוריות אחרות - יש שאומרים שפשיטת צורה מגיעה משליטה מוחלטת בגוף, למרות שהם מתקשים להסביר למה אין פושטי צורה עם יותר משתי צורות. יש שאומרים שפושטי צורה משמשים פונדקאים אומללים של שדים, ושצריך לרחם עליהם ולנסות לרפא אותם. ויש שאומרים (ורובם פושטי צורה בעצמם) שבכולם מסתתרת מפלצת שכזו; פושטי הצורה הם פשוט אלה שמצאו אותה.
קשה לגלות איך להפוך לפושט צורה (זה לא חוקי, אחרי הכל), אבל התהליך לרוב כולל התמודדות עם מתחים נפשיים קיצוניים, ובדרך כלל גם אימון גופני מוגזם או מגע עם קסמים ששוברים את הגוף. ולמרות שזה לא נכון תמיד, לרוב בעלי הצורות המוזרות יותר יהיו מעורערים יותר בנפשם.


וילדי נצח שקרי? הם כולם פושטי צורה, ולכולם יש צורה דומה: בהמה מגודלת עם לפחות שש רגליים ועור כמו קליפת עץ, שאין לה פה בראשה אלא בתוך כל כפה, ושבמקום כל חותם שאין לה צומח ענף מפלדה. והם אוהבים את הצורות האלה, נראה ששני הדברים היחידים בעולם שמביאים להם אושר הם להיות בצורה הזאת ולעזור לאמא שלהם. ילדי נצח שקרי נוטים ליהנות מלעשות דברים רעים עם צורתם השנייה אפילו יותר מפושטי צורה רגילים, כך שהגיוני שלפני 600 שנה הקיסר החליט לבנות את הבניין כדי לעצור אנשים מלהגיע לנצח שקרי; למרות שכיום הבניין כבר לא עושה את העבודה שלו.
ולמה שמישהי תרצה לאכול מפרי נצח שקרי? איזו אישה שפויה תרצה ילד כזה? אולי אף אחת. אבל רבים מהסיפורים על נצח שקרי וילדיו הם חיוביים, ובן נאמן וחזק עשוי להיות שווה את המחיר.

גבר שיאכל מפרי נצח שקרי, דרך אגב, יהפוך לאישה לאורך מספר חודשים. ואם הוא יאכל פרי נוסף הוא יהרה לנצח שקרי כמו אישה רגילה. אבל הוא יוכל להרות רק לנצח שקרי - אף אדם או קסם אחר כבר לא יוכל להפרות אותו.

-------------
הארות, הערות, כבשים מכל הגדלים וגם סתם תגובות "יו, מגניב!" יתקבלו בברכה.
 
מגניב ומטריד בו זמנית... אהבתי. אין קרסי עלילה, אבל אני מתאר לעצמי כמה.
PikiWiki_Israel_30790_Wildlife_and_Plants_of_Israel.jpg
 
מגניב ביותר, התגעגעתי. מתוך סקרנות, יצא לך להריץ משחק בחותם? כמות הדברים המוזרים, מופלאים ומטרידים יכולה להוביל לכמה הרפתקאות מעניינות ביותר :)
 
תודה על התגובות.

החאן: אוי, באמת שכחתי הצעות לשילוב. אולי אני אוסיף בהמשך, אני לא בטוח.

הלדין: אתה רציני? סיפורי ילדים הם מהסיפורים הכי מעוותים שבני אדם המציאו אי פעם. אני לוקח את זה כמחמאה.

אולדמן: אני בטוח שהרפתקה בחותם תהיה ממש מגניבה, אבל אף פעם לא הרצתי בה משהו. האמת, אני לא חושב שבכלל שיחקתי מ"ת מאז שהתחלתי לכתוב עליה.
 
חזרה
Top