• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 2 חדשות הכרוז הוכרזה מהדורה שנייה של פאת'פיינדר OMG!

אביעד אמר/ה:
[post]697170[/post] ונראה לי שהלכת לורד מנסה ללמד את דרקוניצן.

מה אני קשור עכשיו?

נראה מגניב ממש, וכרגע פאת'פיינדר היא השיטה המועדפת עלי, אז בכלל מה טוב. כמה זה צפוי להיות שונה ממה שכרגע יש?
 
לפרוטוקול: החברים שאני רוצה ללמד הם לא דרגוניצן, אלא מי שפעם היו רשומים בפורום כdodo (הוא זה שהכיר לי את הפורום, והוא עדיין פעיל מידי פעם), ועוד שחקן שלדעתי נרשם לפורום כjabarwock, ואני לא חושב שהוא הסתכל על הפורום בשנתיים האחרונות...

אז למה זו שיטה פשוטה ללמד את החברים?
א. אני לא מכיר מספיק טוב את 5 (באופן עקרוני אני מסרב ללמוד את ספרי הבסיס של שיטה בpdf, כי זה לא נוח בכלל, מה שמאלץ אותי לקנות אותם פיזית)
ב. אני לא ממש אוהב את חמש ממה שכן ראיתי, כי היא פשוט נראית כמו שיטה לחד"פ שתריץ כדי להכיר למישהו את 3.5.
ג. פאת'פיינדר די פשוטה (לדעתי לפחות), ולכן פאת'פיינדר מופשטת לדעתי תוכל לעבוד מצויין כדי להכניס אותם פנימה, ואז לא תהיה להם ברירה אלא ללמוד מהדורות אחרות של מבוכים ודרקונים.
 
ציטוט מעניין של אריק מונה Erik Mona לגבי מבוכים ודרקונים 5, זה נושא די לוהט:
The fact of the matter is that [Pathfinder 2 and D&D 5E] are branches of the same tree to some degree; the design goals that they had with D&D 5th Edition were "4th didn't really work, how do we take the basic 3.5 rules, or really going back to 1st Edition, and evolve those into today, and they had a set - I assume - of design goals. We're doing the same thing in the sense of we had Pathfinder, which is an off-branch of 3.5, and now we want to make Pathfinder the best version of Pathfinder, and so there's going to be some things that are similar but in no way is there an intent to make this 5.1. Quite frankly, we're so busy playing Pathfinder, which we enjoy, that we're not experts at 5th edition. We wouldn't dream of making "an even better versions of 5E!"; that's not the goal. The goal is to make a better version of Pathfinder, and it may be that some of the solutions we come up with are similar to some of the solutions that they came up with, and frankly some of the solutions that they came up with are very similar to Pathfinder in the first place!

עוד פרטים מעניינים זה שהם מזכירים במפורש את האיזון מחדש של הדרגות הגבוהות וגם את העובדה שאין יותר גזעים ממש כמו שאנחנו מכירים אותם אלא יותר מורשת. דהיינו הבדל ממש בין גמד הרים לגמד גבעות לצורך העניין. מזכיר אולי את Dragon Age במובן הזה.

ועוד הרבה מידע מעניין בקישור כאן: http://www.enworld.org/forum/conten...finder-2-Info-from-the-Know-Direction-Podcast
 
ראיון עם Erik Mona ו Logan Bonner לגבי המהדורה החדשה:

ופודקאסט של משחק בהמרה למה' 2 של ההרפתקה
http://paizo.com/community/blog/v5748dyo5lkln?Pathfinder-Playtest-Return-to-the-Crypt

ההתייחסות שלהם לשימוש בהרפתקאות קיימות מעניינת - לטענתם כל מה שנדרש הוא להמיר סטאטבלוקים וזהו. כל יתר הדברים יעבדו וגם המרת מפלצות זה פשוט לקחת את הגרסה החדשה של המפלצת, כלומר מבחינת איזון היתקלויות החשבון נשאר זהה.
אני מתייחס לזה בחשדנות, אבל גם כי אישית אני לא אוהב להמיר הרפתקאות, אלא משתמש בשיטה, כמו שעכשיו עם מורדי הגיהנום שאני מריץ בפאת'פיינדר בגלל שזו השיטה של ההרפתקה.
עוד דברים מעניינים זה ששימוש במגן הוא ריאקטיבי, כלומר הוא מאפשר לספוג נזק ולא מעלה דרג"ש, להבנתי.
בנוסף, אין גלגול לוידוא פגיעה חמורה, אלא פגיעה חמורה זה אם עברת את מספר המטרה ב-X (כנראה 10) אתה גורם לנזק נוסף. זה אלגנטי יותר וחוסך את ההתעסקות עם עוד גלגול לוידוא פגיעה חמורה.

והנה גם דיווח מאחד הפלייטסטים בכנס גאריקון: http://paizo.com/threads/rzs2uyzu?I-Played-Pathfinder-20-Demo-at-GaryCon
 
אבל זה גם אומר ש20 טבעי הוא לא תמיד פגיעה חמורה...
המהדורה השנייה נראית די מגניב, אם אי פעם היה אפשר להשיג ספרים שלה מחוץ לכנסים.. אפשר לאמר שהיו 1- עותקים בחנות.
 
אבל זה אומר שהיו מקרים שבהם לא תוכל לבצע פגיעה חמורה, נניח יש לי 5+ להתקפה, אני מגלגל עשרים טבעי, לאויב שלי יש דרג''ש 17, זה פשוט, לא היה לי סיכוי לבצע פגיעה חמורה.
לעומת זאת, בפאת'פיינדר\3.5 היה לי סיכוי לא רע להצליח (תוצאה של 12 ומעלה).
 
מה שהתכוונתי בpf זה כנראה שאם תפגע בדרג''ש +10 בגלגול ההתקפה זו פגיעה חמורה, בניגוד ל3.5 בה צריך לגלגל איום ואז לגלגל ההתקפה נוספת ולפעמים בדרג''ש. אני מניח ש20 טבעי יהיה פגיעה חמורה וודאית, אבל גם אם לא זה סוף סוף יכניס היגיון במערכת הפגיעות החמורות.
 
אם כבר מזכירים חוקי בית, פעם, כשאף אחד בקבוצה לא ידע אם פגיעה מדויקת בדרג''ש נחשבת כפגיעה או כהחטאה, השה''ם היא על חוק בית שפגיעה כזאת גורמת חצי נזק, וגם היה לנו חוק בית שפגיעה חמורה היא 20 טבעי, ואז מגלגלים שוב ושוב וכל 20 שיוצא ברצף מוסיף 1 למכפיל הפגיעה החמורה (פעמיים 20 - נזק משולש, 5 פעמים 20 - נזק משושה וכן הלאה. כמובן ללא היינו אפילו לנזק מרובע...)
 
יצא לי לקרוא יותר לעומק את הפלייטסט אז כמה הגיגים:
* הוא ממש מרוצה ממערכת הפעולות החדשה, שזה נשמע טוב - כי על הנייר היא אחלה
* יש מערכת יוזמה חדשה, אין פרטים לידיעתי
* תפיסה זה כבר לא מיומנות, בגלל שכיום זה מיומנות חובה. סבבה. גם צמצמו את עץ המיומנויות, שזה פלוס בעיניי. אני תמיד מתבלבל מה צריך לגלגל מתי.
* ביטלו דרג"ש נטוע. זה טוב - מוריד את העומס החזותי והמכאני. במקום זאת יש מצב נטוע שנותן מינוס לדרג"ש. זה אפילו מצוין. היום תמיד יש בעיה עם השיטה כיום שלדמות ללא מתאם זריזות, בעצם מצב נטוע לא מפריע.
* שימוש פעיל במגנים שנראה שיותר מפחיתים נק"פ מאשר מוסיפים דרג"ש. צריך כנראה להפעיל תגובה בשביל היתרון המלא.

כמה שקפים חדשים מ GAMA על פאת'פיינדר 2
DYMu2h5UMAAgjzg[1].jpg
DYMqvtMV4AA0Ykv[1].jpg
DYMsmZiUQAAs1Fy[1].jpg
DYMrrYPUQAAL_AL[1].jpg

ולבסוף בלוג חדש של פאיזו: http://paizo.com/community/blog/v5748dyo5lklr?Leveling-Up
השינוי המהותי ביותר - עלייה בנק"ן היא קבועה, תמיד צריך 1000 נק"ן לדרגה הבאה. שריד היסטורי, שאמור לכאורה לפשט. אבל לא בטוח. כי זה אומר שעכשיו צריך Sliding Scale על ההיתקלויות. דהיינו היתקלות ד"א 1 בדרגה 1 תתן 200 נק"ן, אבל כשהדמויות בדרגה 4, היא תתן 50 נק"ן. או משהו בסגנון.
גם נתנו דוגמה למה כוהן מקבל בדרגה 2 ו-3:
2 Cleric feat, skill feat
3 2nd-level spells, general feat, skill increase
זה מתחבר לכך שמיומנויות זה כבר לא מיקרו-ניהול של דרגות, אלא יש כשרון מיומנות ותגבור מיומנות. לפשט מיומנויות זה כמעט תמיד טוב בעיניי (כשDragon Age / מו"ד 5 זה הכי פשוט אולי אפילו יותר מדי).

לא ברור לי אם כשרון כוהן, זה פשוט דרך גנרית יותר לתת יכולות מקצוע, פשוט במקום להגביל, עכשיו זה נקרא "כשרונות" כך שאפשר בקלות להוסיף עוד. מעניין גם איך זה ישחק עם ארכיטיפים, כי זה יכול לייתר אותם- אם כל מה שמקצוע מקבל הוא כשרונות מקצוע, אז לא צריך ארכיטיפ/מקצוע יוקרה בדיוק, אלא פשוט כשרונות. מעין מערכת Plug and Play. לא בטוח שאני אוהב את זה - או שאני מבין את זה נכון.
 
לא הבנתי?
אני פשוט מאמין שזה כמו יכולות של מלחמת הכוכבים סאגא, דהיינו שאתה בוחר יכולות למקצוע שלך. ויש יכולות ספציפיות למקצוע
אולי זה טיפה מבלבל שהם קוראים לזה כשרונות ולא talents למשל. ואולי אני לא מבין ;)
 
עוד כמה דברים קטנים וחמודים:
- אין יותר נזק לתכונות, יאי! מבין למה הכניסו את זה, בפועל זה היה מסורבל ומעיק (לעדכן מחדש את הנתונים תוך כדי קרב...).
- חוקי מוות חדשים: קודם כל אין יותר נזק שלילי. יש מצב גוסס 1,2,3 וב-4 מתים. כל סיבוב עושים הצלה כנגד מוות, בכשלון המצב גוסס מחמיר ב-1, בהצלחה אתה מקבל נק"פ, בהצלחה השנייה אתה מפסיק לגסוס. קצת מזכיר את 5, רק שהד"ק משתנה בהתאם ליריב ולא קבוע.
 
The oldman אמר/ה:
עוד כמה דברים קטנים וחמודים:
- אין יותר נזק לתכונות, יאי! מבין למה הכניסו את זה, בפועל זה היה מסורבל ומעיק (לעדכן מחדש את הנתונים תוך כדי קרב...).
- חוקי מוות חדשים: קודם כל אין יותר נזק שלילי. יש מצב גוסס 1,2,3 וב-4 מתים. כל סיבוב עושים הצלה כנגד מוות, בכשלון המצב גוסס מחמיר ב-1, בהצלחה אתה מקבל נק"פ, בהצלחה השנייה אתה מפסיק לגסוס. קצת מזכיר את 5, רק שהד"ק משתנה בהתאם ליריב ולא קבוע.
ממש נחמד. אהבתי. ויאי, באמת הגיע הזמן להפטר מנזק תכונות. כל כך מסורבל...
 
אני מבין שהם שמו דגש על נוחות, אבל איך הם הולכים לעשות את השיטה החדשה ריאליסטית? אחרי הכל הרבה אנשים נשארו ב3.5 בגלל הריאליסטיות שלה למרות שיש שיטות נוחות יותר, ואז פאת'פיינדר נכנסה לשוק כ3.5 נוחה יותר. אבל אם הם מתכננים לוותר על ריאליזם לטובת נוחות אז יש מצב שאנשים ישמרו אמונים לפאת'פיינדר 1...
 
בכל מהדורה חדשה יש אנשים שנשבעו אמונים למהדורה הקודמת ולא אהבו את השינויים. אז זה לא יהיה חדש.
פאיזו הודיעו שהם ימשיכו למכור את הספרים הדיגיטליים של המהדורה הראשונה ואף ספרים פיזיים בכריכה רכה של ספרי הבסיס - אז הם מכירים בתרחיש הזה.

בקשר לריאליזם בשיטות, זה נושא מעניין ששווה דיון בפני עצמו ;)
 
חזרה
Top