• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

בראשית האנושות-עץ משחק (3/3)

ח'אן
אוקיי, התגובה שלך היא בעייתית מבחינתי, מכמה סיבות.
הסיבה המרכזית היא ההסבר שנתת לכישלון שלי. אם הקוביה אומרת שנכשלתי, אז נכשלתי. זה בסדר, אבל זה צריך לבוא לידי ביטוי בתוך המשחק בצורה מתאימה.
התחלת לדבר על זה שחלק מהאנשים שלהם התחילו לחשוד ושלא כולם האמינו לסיפור שלי- סבבה, אתה יכול לאמר שהם לא השתכנעו, או אולי השמאנים שלהם נותנים נאום נגדי וסוחפים איתם את השבט יותר ממני או משהו.
במקום זה בחרת שמה שמפיל אותי יהיה שכמה אידיוטים מנסים לשדוד בהמות. כמו שאני רואה את זה:
*בחרתי במפורש בציידים למשימה הזו, כלומר לא איזה ילדים שפעם ראשונה יוצאים מהמערה.
*ציינתי גם שהם חמקמקים, כך שגם אם הם החליטו להיות מפגרים, פחות הגיוני שהם עשו את זה בקולי קולות.
*אני לא רואה איך מישהו, אפילו נער פזיז, יכול לחשוב שזו הזדמנות טובה לשדוד בהמות, כשהשבט שלי דואג שכל אנשי היער יהיו בחוץ ובקשב מלא, מה גם שאנחנו ליטרלי מקיפים אותם, כלומר הרעיון שלהם היה לקחת בהמות ולצעוד איתם בין האנשים שמאופרים כדי להיות מאיימים? "סליחה אחותי, אני יודע שאת מנסה להידמות לרוח רפאים אבל זוזי רגע, אני לוקח וומבט"?
*בנוסף לזה, זה אמור להיות אירוע ייחודי בתולדות שבט שהמסורת מספר אחת שלו היא לא להיראות על ידי זרים.

כך שנשמע לי ממש תקוע העניין. זה כמו לאמר "ראש הממשלה כינס את כל הכנסת לדבר בחדר אחד עם המאפיה. למרבה הצער אנשי יחידת הקומנדו שנשלחה לאבטח את האירוע מבחוץ החליטו לטפס אל חלון חדר הפגישה ולרסס אותו בגרפיטי".

נקודה אחרת: שאלתי אותך לפני שהחלטתי על קו הפעולה הזה אם יש שינויים כלשהם בנתונים של השבט שלי. בין היתר כמה אנשים יש לי עכשיו והאם יש שינויים בפלוסים והמינוסים שלהם.
התשובה שלך הייתה שאין לך כוח או זמן לחשוב על זה.
ואז מיד לאחר שאני אומר מה אני עושה, מסתבר שיש לי מינוסים במה שבמקרה אני בדיוק צריך להטיל.
יכול מאוד להיות שהיית אומר לי "יש לך +3 עכשיו בלחימה במקום ה+5" והייתי בכל זאת עושה את אותה תוכנית, אבל אתה יכול להבין שעכשיו אתה יוצא רע מהעניין.
מה גם שמסתבר שהסיבה לכך שהאנשים שלי חלשים יותר היא שהרבה מהם דייגים, שזה נשמע משונה מאחר ובעוד שאכן לפי הרקע של השבט שלי הם לפעמים דגים, מתחילת המשחק מעולם לא שיחקתי או נתתי "on screen" הוראה לדוג, ועכשיו זה חלק נכבד ממה שהם עושים.
מאמר צד: אם כבר הגעת למצב בו מסתבר לי שנחלשתי ביכולת מסויימת עקב שגשוג, לפחות הייתי מצפה לשמוע גם במה השבט נהיה יותר טוב במקום, אלא אם ההצלחה שלהם פשוט גורמת להם להיות פחות מוצלחים, שזה פשוט מכאניקה בעייתית.

אני אומר את כל זה גם כי זה מבאס אותי בתור שחקן, אבל גם כי אלה דברים שלדעתי כדאי שתחשוב עליהם בתור שה"ם. אם אני זוכר נכון ביקשת הערות בונות על ההנחיה שלך.

עכשיו למשחק:
אם אני קורא את זה נכון, נערים עם נשקי טווח רחוק עושים נזק לאנשים שלי, אבל הם עומדים על שלהם כשזה מגיע לקפא"פ? וכל זה מדובר רק על הציידים שעמדו מאחורי הבקתות?
אגב, בקריאה שנייה הם, כמו שכתבתי מספר פעמים, ציידים, כך שלא אמור להיות להם מחסר של דייגים, אבל מילא.

זו נקודה משמעותית את מי בדיוק אנשי היער תוקפים, אז אי אחכה לה עם התגובה הבאה שלי. מצידי, כמה שפחות מהאנשים שלי מתערבים בלחימה בינתיים- מלאנגה לא נותן להם שום סימון לתקוף או "לשבור דמות".
 
חאן
מנהיג שבט הצ'רוקי כינס את אספת המשפחות. בתור מנהיג השבט הוא שמר לעצמו את הזכות לצאת למלחמה, עד כה לא הייתה בתקופת כהונתו צורך בכך, אבל כעת, כבודו של השבט מונח על הכף. הוא נשא נאום בפני השבט, בו הוא דיבר על הסכנה ועל הכבוד הפגוע, בתום האספה המנהיג דרש שכל מי שמסוגל להחזיק נשק יילמד להתאמן בו, החל מקשת ועד לחרב. מי שיוכל שיכין כלי נשק ושיאלפו את הביזונים את הטקסידונים את האריות ואת הכלבים למלחמה ושילמדו איך לרכב על הסוסים ועל הגמלים. כל ראשי המשפחות הסכימו. השבט התכונן, האימונים היו קשים אבל המוראל היה גבוה. השבט למד להילחם כיחידה אחת, כולם למדו להילחם ביחד כגוף אחד, והמוראל עלה, האנשים נהנו לעבוד בצוות, להילחם ולשחק יחד. ועכשיו השבט מוכן לקרב. בקרוב הנקמה תושג.
 
הערה חשובה
מתמטיקה זה היסודות עליהם מושתת העולם, כפי שנאמר: "על שלושה דברים עומד העולם: על המתמטיקה על הפיזיקה ועל מתמטיקאים חנונים"
ח'אן
Out
מה הבעיה לכרות עצים עם אבן מושחזת?
היה לי דווקא רעיון אחר (בקשר לעצים הקשורים ש"הופיעו" בדרך פלא) אבל לא משנה, קשר הגורדי נפרם.
האם יש מערות(גדולות מאוד) ללא קרציות באזור?
אין קסם או מפלצות בעולם נכון?
אה ואם זה כזה פנטזיה, אז האם באיזשהו שלב אוכל לאלף ממוטות למלחמה, ואם כן, האם אני יכול למשוך ממוטה הרחק מהרוים שלה ולחטוף אותם?
In
הז'וצ'ה נראה מהורהר ולאחר דקה של מחשבה אומר, אכן רעיון חכם הבאת ועל על כן יש לך את הזכות לבחור את אחת מבנותיי ולעולם תיזכר כאדם שהביא כבוד ומעמד לשבט!
בנוסף אני רוצה שאתה תהיה אחראי על הנושא ושמיד תלכדו כמה שיותר חיות צמחוניות, אני רוצה שכל אדם שכשיר לצייד יצא מיד לחיפוש וכליאת החיות, ושכל הבנות השנים והילדים יקחו כמה שיותר עשב (אם יש מערות גדולות מספיק אזי הז'וצ'ה אומר לו ללכוד אותם שם בהחבא, כדי ששאר השבטים לא יגלו, כמובן לחסות בצמחים את המערה וכשמובילים את החיות שמים להם בד שיחסום את הפה, בנוסף לתדרך את כל הציידים בנושא ושאם שואלים למה הם מובילים אותם חיים אז שיאמרו שהם עייפים או לטקס) וכמובן, הקמת מלכודות מסביב למכלאות שבמערות
 
ח'אן
למרות האובדן הרב, הריינגאנים לא מאבדים מורל וממשיכים להלחם בכל כוחם.
META
ריינגאנים
קפאפ
[dice seed=1580 secure=b20b8d29_0]2d6 + 3[/dice]
קשתים
[dice seed=48646 secure=69b366e2_1]2d6 + 2[/dice]
התחמקות
[dice seed=30328 secure=c0e282b3_2]2d6[/dice]

אנשי היערות
קפאפ
[dice seed=11858 secure=9f87e15b_3]2d6 + 3[/dice]
קשתים
[dice seed=59012 secure=c4723b84_4]2d6 + 3[/dice]
התחמקות
[dice seed=40702 secure=8cb3f1db_5]2d6[/dice]
 
העולם יעמוד על פיזיקה ומתמטיקה גם בלי שאני האומלל אלמד אותן :(

ליזי
OUT
אני אתעלם מאימון הביזונים והטוקסודונים, לטובתך. לא מאמנים חיות משק למלחמה, כי אם הן יהרגו אתה עלול להישאר רעב...
אני משער שכל הגברים מעל גיל 14-16 יודעים להחזיק נשק, לא? גאולות דם, אימונים, תגרות, סתם כי משעמם במרעה... ואני בטוח לחלוטין שכולם יודעים לרכב על סוסים וגמלים...
אתה עדיין שבט חקלאים קטן, אין לך אקדמיות גנרלים וטקטיקנים פרוסים מבריקים... אתה לא יכול לאמן את אנשי השבט להילחם במערכים סדורים עם משמעת ברזל. כל העסק נשמע כמו ''צ'יף אוסף אנשים לפשיטת נקמה על האויב'', לא כמו ''גנרל מאמן את העם להיות לוחמים סופר ממושמעים ויוצא למלחמה''...

IN
לשווא בזבז מנהיג השבט זמן באימונים. כשהוא כפה על אנשי השבט להתאמן במערכי חניתות, הלכו הפושטים האפלאצ'ים וצברו עוז וחוצפה. חבורות פרשים ירדו תכופות מההרים, פושטות על עדרי הרועים ועל שדות התירס. סוסים, גמלים, בהמות, תירס ואף נערים ונערות שיצאו למרעה, נלקחו שלל.
''נקמה!'', שאג השבט לעבר מנהיגו. ''אם לא תצא למלחמה נגד הגנבים המטונפים האלה, פחדן, נילחם בהם בעצמנו!''. אין זמן לאימונים, או לנאומים, או להמתנה. אם השבט לא יצא כאן ועכשיו, הוא יאבד את כבודו, ויותר מכך-יבוא לידי חרפת רעב.
ליזי
הלוחמים נאבקים בכוח, קוטלים אלו באלו. האויב מאבד 8 לוחמים, ואילו אתה מאבד 6. הקשתים הרכובים הוואלדינגים עדיין יורים לעבר אנשיך ונמלטים לסירוגין, הורגים 8 מפרשיך וגורמים להם לדהור, מותשים ומדממים, ברחבי שדה הקרב.

META
קפא''פ שלך:
[dice seed=49906 secure=cba50e29_0]2d6+3[/dice]
קפא''פ אויב:
[dice seed=31448 secure=e737d68f_1]2d6+3[/dice]
קשתים שלך:
[dice seed=45734 secure=2bdd6b37_2]2d6+2[/dice]
הגנה אויב:
[dice seed=60044 secure=661db1fc_3]2d6[/dice]
קשתים אויב:
[dice seed=8794 secure=08a6ff37_4]2d6+3[/dice]
הגנה שלך:
[dice seed=23072 secure=165f6b8d_5]2d6[/dice]
טסוקימארו
OUT
מקבל את הביקורת.
תכתוב דפ''ד חדש, לפי הפורמט.

IN
הח׳אן הטטרי אמר/ה:
[post]697838[/post] אנשי השבט מתעוררים במהרה, מבוהלים ומפוחדים מהרעש המסתורי. ילדים בוכים, אמהות מחבקות את תינוקותיהן ברעד, גברים חרדים לגורל משפחותיהם אוחזים בכוח בכלי נשק. והרעש מתחלף לקול הדידג'ירידו, והשבט מתחיל לפחד עוד יותר, אך חלקם מתחילים לחשוד. ומלאנגה מתחיל לדבר, ורוב השבט מתכווץ ביראה ופחד...
אך לא כולו. ''אלה לא רוחות!'', קוראים לפתע כמה מאנשי השבט. ''אלה שקרנים וזייפנים!''. תחילה אנשי היערות מפוחדים עדיין, אך אט אט הם מפקפקים בהצגה. ''כן! כן!'', הם קוראים, ותופסים בכלי נשק. ''שקרנים! מתחזים! זייפנים!'', קורא גבר גבוה ועטור תכשיטי עצם וציורי גוף לבנים, כנראה המנהיג. ''לכו מכאן, ועכשיו, או שאתם תראו מה אנחנו עושים לשקרנים בשבט שלנו!''.
הו
OUT
היא קלה מדי ושבירה מדי. אתה אולי תוכל לחרוץ בקליפה של הגזע...
אתה בהרי. מערות זה הדבר האחרון שחסר לך :)
בעיקרון כן, אבל אין ממותות בהרים ולהאכיל אותן זה סיפור יקר. מאוד.
והז'וצ'ה זקן, נראה לי שהבנות שלו בנות 30-40... אולי מהנכדות?
אין לך בד. ואתה ממש לא יכול להחזיק ולרעות עדרים בלי שהשכנים יגלו ויעשו את זה גם.

META
יצא 11.
לשבטים האחרים:
[dice seed=37390 secure=1224d853_6]2d6[/dice]
[dice seed=52180 secure=23fd5d41_7]2d6[/dice]
[dice seed=930 secure=21df4d9a_8]2d6[/dice]

IN
הציידים חוזרים לשבט, מציגים בגאווה עדרים של עשרות קיאנג, יאק ואנטילופות. העדרים משוכנים במערות, ומדי יום מוציאים אותם הנערים למרעה. אבל... כמובן שהשכנים ישימו לב.
יום אחד, שליחים מהז'וצ'ים האחרים באים אל הז'וצ'ה. ''אדוני'', הם אומרים. ''כעת, כשלשבטכם יש עדרים ודי והותר אוכל, יותר אין סיבה שניתן לכם מסים ואוכל''. השבטים האחרים הפסיקו לתת לך ממזונם, ואחד מהם ביית קיאנג, יאק ואנטילופות בהצלחה לא פחותה משלך.
 
ח'אן
אני שמח לשמוע.
איפה אני רואה את הפורמט החדש?

אם כבר אמרת שהדברים קורים ככה עם גנבי הבהמות, וכבר התחלתי לחשוב על דרך מילוט בכיוון הזה, בוא נמשיך עם התרחיש המקורי?
 
ח'אן
OUT
התכוונתי עור
לא כזה משנה אם בת או נכדה, מצידי שייקח גם נכד
כשדיברתי על ממוטות דיברתי בעתיד, ממש לא עכשיו
IN
הז'וצ'ה חושב רבות מה לעשות, הרי השבט שלו חייב להישאר המוביל והמנצח לעולם, ומיד הוא חושב, השבט שלו זה לא רק השבט שלו אלא המנהיג הרוחני של רבים מהשבטים, הוא זוכר את ה"פלאים" שנעשו לבני הסיאול והניגמה
וחושב, למה שלא נצטרף ונתחזק? הוא קורא לכינוס שבטים עם ההודעה הבא:
אחיי!
אתם הפסקתם לקבל את הטקסים שלנו, הפסקתם לקיימם והזמן שבו כולנו נצטרך לשלם על העוונות הללו ממשמש ובא, ועם זאת אני מאמין שרבים מן השבטים ימשיכו לזלזל ברוחות הטבע, ולכן חשבתי על רעיון שיהיה מקובל על כולנו, הקמת שבט אחד, חזק יותר גדול יותר, והכי חשוב מאמין יותר ואדוק יותר, בוודאי אתם זוכרים שכאשר בני סיאול והניגמה זילזלו בטקסים הם זכו בחסדי הרוחות ובמקום להראות להם את חוזקה הגדול הראו להם את רחמיהן, הן הביאו להם את שלושת העצים הקדושים, המון זמן חשבתי למה דווקא עצים קשורים, עכשיו אני מבין, הרוחות רוצות שכולנו נהיה מאוחדים ביחד! ככה גם נשמור על אמונתינו וגם לא יהיה צריך לשלם עבור הטקסים, כי אנחנו המקבלים והמשלמים.
לאחר האיחוד נוכל להתחזק עשרות מונים, כולנו, ביחד נעשה את הרוחות, לא עוד פירוד, לא עוד זלזול, ביחד נתחזק ונגדל! אז עכשיו כולם, לבוא לאיזור הז'אול, ונתחיל את האיחוד המבורך!

הערה:
עוד בשליחת השליחים עם ההודעה הצבתי זקיפים כדי לבדוק מתי הם יגיעו ומאיפה, בנוסף אני דואג לשים שומרים שיכוונו אותם לאיזור המפגש ושיודיעו לז'וצ'ות שהזוצ'ה מבקשם, כאשר הם יפרידו אותם הם יביאו את הז'וצ'ות ליד ההז'וצ'ה ויביאו להם את המקום הכי טוב ללשבת ושכולם יראו אותם, ואז לאחר מספר דקות כאשר עיניי כל נשואות אל הז'וצ'ות, ז'וצ'ה הז'אול מסמן להם לדבר
 
נאוטי, אני חושב שהספויילר הראשון מכוון אליך.

ח'אן
היארל מתבונן בשדה הקרב. האם כדאי לסגת? כבר איבדנו רבים מכוחותינו, חבל לשפוך עוד דם ללא סיבה.
לא. הריינגאנים לעולם לא ייכנעו. לעולם לא ניסוג.
"לתפארת רוחות האבות!" הוא שואג, ממלא את הלוחמים באנדרנלין מחודש. גם הם שואגים, מתנגשים ישירות בלוחמי האויב.
META
קפאפ שלי:
[dice seed=41067 secure=4edfc25c_0]2d6 + 3[/dice]
קפאפ אויב:
[dice seed=6209 secure=42563c50_1]2d6 + 3[/dice]
קשתים שלי:
[dice seed=53311 secure=20537d08_2]2d6 + 2[/dice]
הגנה אויב:
[dice seed=34837 secure=aa6f1b3a_3]2d6[/dice]
קשתים אויב:
[dice seed=16579 secure=4b0a0da6_4]2d6 + 3[/dice]
הגנה שלי:
[dice seed=14521 secure=14cebc80_5]2d6[/dice]
 
נאוטי, אתה מועף מהמשחק.
כולם-אם נגיע לשני שחקנים, המשחק ייסגר.

ליזי
ההתקפה הריינגאנית העוצמתית נתקלת במהלומת אויב אכזרית. 13 מלוחמיך נופלים, מול 9 מפרשי האויב. קשתיך מחטיאים, קוטלים אך שני לוחמים בודדים. הקשתים הרכובים של האויב נתקלים ביריבים חמקניים, ו-3 מלוחמיך נופלים.
האויב מתחיל להתייאש, כשלוחמי השורות האחוריות נוסגים ונמלטים. הקשתים הרכובים, הרואים את מצב אחיהם, יורים מטח אחרון ואצים ליער. הלוחמים שנשארו, הצעירים ביותר, נלחמים בכוח מטיל אימה, אך מספרם מכריע אות והם מוכרעים לבסוף. ניצחת בקרב.
הו
''כן! כן!'', שואגים אנשי השבטים. הזוצ'ים הזרים מהנהנים, חלקם בהתלהבות, חלקם בספקנות. אך האנשים שמחים. ''כן! אנו שבט אחד!''. לפתע, שואל אחד הז'וצ'ים את מנהיגך: ''ואיך נחליט מי ישלוט בשבט?''...
טסו
בעץ ההרשמה.
אממ... אני מעדיף שלא.
 
סליחה, כתבתי תגובה ממש מושקעת ואז היא לא נשלחה. אם מאוחר מכדי לחזור אז חבל אבל אם לא
בכל מקרה
מנהיג השבט התפלא לשמוע את הכפר, הוא חשב מעט ואז אמר: "הקשיבו, אם אתם רוצים לתקוף עכשיו נתקוף עכשיו, אבל בואו נעשה את זה בחכמה"
ואז, בלילה, הלוחמים התפצלו ל2 קבוצות, אחת הגנה על הכפר והיתר יצאו להתקפה לוחמי השבט התגנבו בשקט אל עבר כפר האויב, הסתוו מאחורי העצים ובתוך השיחים, וחיכו. בצוהוריים, כשכל לוחמי האויב יצאו למרעה, לציד ולשוד לוחמי השבט התגנבו בשקט, פרצו לבתים, שדדו את כל האוכל הנשים הילדים והנערות על גבי גמלים והובילו אותם לעבר מערה בקרבת מקום, מעט חיות הושארו במקום כדי לבלבל את לוחמי האויב כשהם יחזרו, לאחר שחלק מהלוחמים הלכו עם הנערים הנשים והילדים חזרו נלוחמים הנותרים לעמדות המארב וכל פעם שהגיע לוחם או חקלאי הוא נרצח או נלקח בשבי.
 
ח'אן
הריינגאנים מריעים בקול, מאושרים מהניצחון בקרב. הם אוספים את גופות המתים, ובאותו הערב שורפים אותם ושולחים אותם בריין. לאחר טקס המוות, חגיגה גדולה נערכת, והלוחמים השורדים אוכלים כמו מלכים. היארל מכריז שכעת, אחרי שהכנו מכה כה גדולה לשבטי היער, יהיו לנו שנים רבות של שלום ושלווה. בשבועות הבאים, השבט מתמקד בלהתאשש מהקרב הגדול, בלגדל מזון ויצירה של דור חדש, אך לא מפסיקים להתאמן, במקרה ששבטי היער יחליטו לנקום.
 
ח'אן
Out
איך מטילים קוביה בפורום?
כמה שבטים בדיוק מתאחדים?
In
הז'וצ'ה נראה כמתעלם מהשאלה שבין כה וכה אחת מני רבות ואומר: אחיי! אמנם אנו התאחדנו אך לא גמרנו את העבודה! מעכשיו, על מנת גיבוש השבט החדש נקים מועצת זקנים חדשה שתהיה מורכבת מהז'וצ'ים הקיימים ואלו ייבחרו את הז'וצ'ה החדש של השבט החדש, נוסף על כך, אנו נשנה את כמות הז'ורול והז'אמל לשלושה שיהיו שווים ברמתם, איך ייבחרן אתם שואלים? שלושת הז'ורול יהיו הז'ורול של בני בז'אול, הקיאנג והסיאול, אלו בעלי משק גדול שהוכיחו את יכולתן בניהול כלכלי ואילו הז'אמלים ייבחרו בדרך המסורתית של מי בעלי הציד והשלל הכי טובים, לסיכום בעוד ירח אחד נחליט מי יהיה הז'וצ'ה החדש
 
ח'אן
מלאנגה ושני מספרי הסיפורים מסתובבים במקומם ומשתטחים על האדמה, משתחווים לעבר אישה מרשימה במיוחד בדמות רוח, הניצבת מאחוריהם. מלאנגה מתחיל לצעוק אליה בתחנונים מזוייפים:
"גבירתי הנעלה, דוברת הרוחות, נעצב אני על שאין אנשים אלו תופסים את כוח האדיר שלכן, הרוחות ועל שכשלתי להסביר להם את הסמכות העליונה שבידיכם, השדים. הכיצד אוכל להציל את אנשים טועים אלו מגורל אכזר?"
ולאחר שמחשכת הלילה נשמעות מספר קרנות ודיג'רידו, האישה עונה לו כמו שתורגלה:
"כשאמרנו בעבר, כך נאמר שנית- על בני היערות להתאחד עמכם, משרתינו, או שמוות וסבל יהיו גורלם!"
בשלב הזה האנשים עם המוטות משתמשים בהם כדי לדחוף את פוחלצי החיות אל מעגל האור שנובע מכר אנשי היער. הבד בקצה המקל בוער, וכך הם מבעירים את הגוויות בנסתר, מה שיוצר אפקט של חיות שנכנסות אל האור ואז נשרפות מעצמן.

OUT
בין הציידים שמסתתרים בין בתי השבט נמצא אגינפו- צייד חמקמק במיוחד שהוביל הרבה ממשלחות הריגול. יש לו קרן שבא הוא יודע לתקוע אם אנשי היער לא יקבלו את דברי הגנקנאררה לאחר שהוצגו החיות הבוערות. תקיעת הקרן תוביל למתקפת פתע של כל הציידים שבתוך הכפר (לא אלה שמקיפים אותו), בה הם ימהרו להמם או להרוג גברים בוגרים כמה שיותר מהר, וינסו להימנע מפגיעה בילדים, נשים או קשישים.
 
מצטער על העיכוב - שכחתי שליזי הגיב...
והודעה חשובה - בגלל שדרוג הפורום, אנא תטילו קוביות בבית, או תערכו מייד את ההודעה ותכתבו מתחת לקוביה כמה יצא. אי אפשר לדעת מתי אולדמן יפיל עלינו את זה...
ונאוטי - מצטער, אבל לא.

טסוקימארו
OUT
במחשבה שנייה... תקזז בחצי את מספר אנשי השבט. החקלאות, עם חסרונותיה, מביאה המון אוכל לכלכל המון-המון אוכלוסיה. לגנקנאררה יש מכרסמים, דגים (ולא יותר מדי, הסירות שלהם פרימיטיביות מכדי לצאת לים הפתוח) ובשר ציד.

IN
הגנקנאררה הם שחקנים מצויינים ושקרנים מצויינים, ורוב השבט משתכנע מההצגה. אך לא השאמאנים, ולא המנהיג. ''ג'יריקוואדא!'', הוא קורא אל אנשי השבט. ''אלה הם שקרנים, זייפנים ומתחזים, שהתחפשו לרוחות הקדושות כדי לשעבד אותנו, לקחת את בהמותינו ונשותינו, לבזוז את אדמתנו ולחלל את קברי אבותינו! אנחנו לא ניתן לזה לקרות!''. ''לא ניתן!'', שואגים השאמאנים, ובעקבותיהם מצטרפים יותר ויותר מבני השבט - מי מיראה, מי מכבוד ומי מנאמנות, למנהיג ולשאמאנים. ''אחריי!'', שואג המנהיג.

גבר ונערי השבט יוצאים מבקתות הכפר, אוחזים חניתות מלוטשות, אלות עץ כבדות וגרזני אבן. רובם מסתערים לעבר מלאנגה וה''רוח'', אך מתי מעט קלטו את הלוחמים המתחבאים, והחלו להיאבק בהם. מהמתחבאים נקטלו 5 לוחמים, לעומת 3 מאנשי האויב. הקרב החל.

META
קפא''פ אויב: יצא 14.
קפא''פ שלך: יצא 10.

OUT
תגיד מה מלאנגה וה''רוח'' עשים.
הו
OUT
שלושה.
תשלח דפ''ד לפי הפורמט החדש.

IN
עבר חודש, והגיע הזמן לבחור את הז'וצ'ה החדש. מועצת הזקנים מתכנסת, והשבט המאוחד עורך את ההצבעה. בתורו, כל אחד מהז'וצ'ים עולה על סלע גבוה, ונואם על הצעותיו לשבט והטוב שיביא לו. לבסוף, עורך אחד מהזקנים את השלב הסופי.
''מי מכם, אנשי שלושת הענפים, טוען כי ז'וצ'ה הקיאנג ישלוט בכולנו?''. שאגות, ''אנחנו!'', נשמעות מקרב קבוצה קטנה למדי, של אנשי קיאנג. ''מי תומך בסיאול?'', שואל הזקן. קריאות הידד ושאגות רמות ואדירות נשמעות מבני השבט, קבוצה גדולה מאוד. אין לאיש ספק כי ברור כבר מי יהיה השליט. ''ומי בז'אול?'', הוא שואל. קריאות נשמעות מחלק מהז'אול, אך ניכר כי הקרב כבר הוכרע. ז'וצ'ה הסיאול עולה לסלע, עטור כבוד. ''יש לנו ז'וצ'ה חדש! הריעו לז'וצ'ה הסיאול, שכעת הוא מנהיגם של כולנו!''. ''יחי הז'וצ'ה!'', נשמעות קריאות מהקהל.
יש לנו ז'וצ'ה.

META
ז'אול: יצא 7.
סיאול: יצא 7.
קיאנג: יצא 6.
- - -
מחדש:
סיאול: יצא 8.
ז'אול: יצא 7.
ליזי
השבועות הופכים לחודשים והחודשים לשנים, שעוברות בעצלתיים כרגיל. קצת נקמות דם פה, קצת סכסוכי רועים שם. שבטי היער לא חזרו, ושדות השיפון ושיבולת השועל עומדים, פוריים ומשגשגים, מניבים אוכל בשפע ובירה מרעננת. הבקר, האיילים והחזירים מתרבים, מביאים בשר וחלב בשפע. נראה שהמצב נרגע לבסוף... או שלא.
זה היה יום של סתיו מאוחר. גשמי זעף ירדו בכל רחבי עמק הריין התחתון, ממיטים רעב ושיטפונות מאדמות הריינגאנים ושכניהם דרומה ועד הביצות בצפון. שדות נחרבו, מחלות וקור התפשטו, כמה מבקתות הריינגאנים נמחו מהאדמה. כשההצפה פסקה חזרו הריינגאנים לאדמתם, איכרים לשדותיהם ההרוסים ורועים עם עדריהם. אך הסכנה לא חלפה... כי מעט אחר כך הופיע בפתח אדמות הריינגאנים אספסוף לוחמים מקרב שבט הבטאווים מהדרום, לגזול ולבזוז מזון, עדרים, יבול ועבדים.
זה הזמן להגן על המולדת - ומהר.
 
ח'אן
הא. כבר חשבתי שאתה סוגר את המשחק.

כמו שכתבתי בהודעתי הקודמת, אגינפו אמור לתקוע בקרן שלו אם נראה שהג'יריקוואדא לא מקבלים את ההצגה עם החיות הבוערות. הרעיון הוא שזה יתחיל מתקפת פתע, שתסרס את הכוחות שלהם לפני שיש להם זמן לגבש התקפה.
הרעיון לא היה לשלוח הרבה לוחמים שיתחבאו במרכז הכפר ולא יעשו כלום.
הייתי שמח להתייחסות לזה.
 
דפ"ד סף חקלאי
שם השבט: סילונג*
רמה התפתחותית:שבט עם ביות בקר ,תקופת האבן.
חיות מבוייתות:קיאנג, יאקים, פראים ואנטילופות
יוקרה:
שילטונית:6
צבאית:5
תרבותית:6
כלכלית:5
מראה:בני השבט בגובה 1.70 מטר ושערם חום, הכתפיים שלהם יחסית רחבות והם עם שחורות, בנוסף הם בעלי עיניים מלוכסנות
תוספים ומחסרים:אני לא חקלאי אז אני יקבל +6 לחיצים מפני שקשת זה הנשק המועדף עליהם ו +3 לקפאפ
אוכלוסיה:170 איש
שביעות רצון: סוג העם הינו עם סגפן שנגעל מנהנתנות כך שאפילו הז'וצ'ה לא מקבל איזור מועדף ומקבל אוכל רק במעט יותר טוב
תרבות:העם הינו עם סגפן ומבודד שלא ייכנס לקרבות ללא התגרות אבל כבר הוכיח שאכפת לו רק מעמו שלו והוא לא יפחד לפגוע בדרכים קשות אם יחשוב שזה מה שיועיל לשבטו, לכל אחד יש תפקיד שאותו הוא עושה במסירות, התפקיד נבחר על ידי השבט או המין/גיל ; זקנים אחראים על העברת המסורת, לימוד הילדים את התרבות ועל הסיפורים והאגדות, הנשים מלקטות ומנהלות את משק הבית, נערים יתלוו לציידים והנערות ללקטות כדי ללמוד אך עד גיל 10 אצל הזכרים ו8 אצל הבנות (פחות קשה ומסוכן ללקט) הם יהיו צריכים ללמוד על התרבות מהזקנים
דת:דתם הינה דת שאליה הינם איתני הטבע, בשביל לרצות את איתני הטבע צריך לעשות משהו שדומה לפעולתם, לדוגמה, בשביל למנוע סופה צריך ליצור טקס שיעיף שלג לכל מקום ובכך ידמה את הסופה.
בנוסף לכך, הדת היא המערכת חוקים ומוסר שלהם אם כי התרבות שלהם אחראית על השיוויון
החוקים והמוסר: אסור לאנוס, לרצוח, לגנוב שלל, לרמות חבר שבט, אסור לחתור תחת המנהיג המכהן, וחייב לציית למפקדים ולזקנים
משטר וסדר חברתי:מנהיגות הבית:ז'ורול נבחרת על ידי הנשים, יהיו הצבעה שבה הנשים ירימו ידיים ושלושת הנשים שתיבחר תהיה אחראית על ניהול כלכלת הבית והחוץ, בנוסף יהיו שלושה מפקדי הציידים:ז'אמל, הם ייבחרו לפי איכות וכמות הציד שלו, או ניצחונותיהם בקרב וכל אחד מהם יינשא לז'ורול.
הז'ורול והז'אמל ייבחרו מחדש רק לאחר שאחד מהם ימות, או אז ייבחר אדם חדש לתפקיד הנחוץ.
החלטות ייבחרו בהצבעה ע"י הז'ורולים והז'אמלים(ז'אמל רק בהצבעה של ז'אמל וז'ורול רק בשל ז'ורול) ולכל אחד מהם יהיה יחידה שבה ישלוט
מעל לכולם יהיה הז'וצ'ה: הוא יהיה אחד ממועצת הזקנים (שמורכבת מהז'וצ'ות לשעבר) וייבחר על ידיהם, כאשר ייבחר הוא לא יוחלף עד מותו ויהיה לו המילה האחרונה בכל, כולל החלטות של הז'אמל/ז'ורול.
נוסף לכל אלא, בעקבות האיחוד היה צריך להוסיף מנהיג דת, המריאנג, הוא אחראי על הטקסים והנושאים הדתיים והוא נבחר בלידתו ע"י המריאנג הקודם
לוחמים:כולם יודעים להילחם, לפחות מבין הגברים, אבל אני מניח שהתכוונת לחקלאים
משאבים:לצערי הרב כתבת שאין
מספר הערות
בנוגע לשם:אני מעדיף לעשות שם חדש, לא סיאול או קיאנג או ז'אול, כדי להגדיל את האחווה והחיבור ולכן אעשה את השם החדש סילונג, אלא אם יש עם זה בעיה, מה שאני לא מאמין שיהיה מפני שזה שמישהו הוא המנהיג לא הופך אותו לכל יכול מעבר לכך שהוא צריך להיות שמח על הכוח החדש

מפני יום השואה שמתחיל ב-8 לא אגיב עד מחר
 
חזרה
Top