אביעד אמר/ה:[post]697170[/post] ונראה לי שהלכת לורד מנסה ללמד את דרקוניצן.
מה אני קשור עכשיו?
נראה מגניב ממש, וכרגע פאת'פיינדר היא השיטה המועדפת עלי, אז בכלל מה טוב. כמה זה צפוי להיות שונה ממה שכרגע יש?
אביעד אמר/ה:[post]697170[/post] ונראה לי שהלכת לורד מנסה ללמד את דרקוניצן.
The fact of the matter is that [Pathfinder 2 and D&D 5E] are branches of the same tree to some degree; the design goals that they had with D&D 5th Edition were "4th didn't really work, how do we take the basic 3.5 rules, or really going back to 1st Edition, and evolve those into today, and they had a set - I assume - of design goals. We're doing the same thing in the sense of we had Pathfinder, which is an off-branch of 3.5, and now we want to make Pathfinder the best version of Pathfinder, and so there's going to be some things that are similar but in no way is there an intent to make this 5.1. Quite frankly, we're so busy playing Pathfinder, which we enjoy, that we're not experts at 5th edition. We wouldn't dream of making "an even better versions of 5E!"; that's not the goal. The goal is to make a better version of Pathfinder, and it may be that some of the solutions we come up with are similar to some of the solutions that they came up with, and frankly some of the solutions that they came up with are very similar to Pathfinder in the first place!
ממש נחמד. אהבתי. ויאי, באמת הגיע הזמן להפטר מנזק תכונות. כל כך מסורבל...The oldman אמר/ה:עוד כמה דברים קטנים וחמודים:
- אין יותר נזק לתכונות, יאי! מבין למה הכניסו את זה, בפועל זה היה מסורבל ומעיק (לעדכן מחדש את הנתונים תוך כדי קרב...).
- חוקי מוות חדשים: קודם כל אין יותר נזק שלילי. יש מצב גוסס 1,2,3 וב-4 מתים. כל סיבוב עושים הצלה כנגד מוות, בכשלון המצב גוסס מחמיר ב-1, בהצלחה אתה מקבל נק"פ, בהצלחה השנייה אתה מפסיק לגסוס. קצת מזכיר את 5, רק שהד"ק משתנה בהתאם ליריב ולא קבוע.