• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

תגובות [תגובות] שבטי זבריוס, סקירה למשחק מלחמה טקטי ישראלי

חובב מוד

פונדקאי ותיק
שבטי זבריוס הוא משחק לוח שמתרחש בארץ זבריוס הקסומה, בה נלחמים על שליטה ארבעה שבטים: החיים מתים, שומרי היערות, האורקים ובני האדם.

המשחק דומה בטיבו לריסק, משחק אסטרטגיה של ניהול צבא והשתלטות, והוא מצוין לערבים משפחתיים כמו משחקים משפחתיים אחרים, כמו המתיישבים של קטאן או קרקסון.

לא רבים שמעו על "שבטי זבריוס", וגם אם כן, לא בהכרח לטובה: הסרטונים שלו נראים כמו בדיחה אחת גדולה, עמוד הפייסבוק שלו רצוף שגיאות כתיב, הוא הומצא על ידי יוצרים ישראלים שנראים חסרי נסיון בתחום ועוד. אך לטובת הסקירה, שמתי את כל זאת בצד והתמקדתי במשחק עצמו, שקיבל ביקורות לא בדיוק משבחות.
שבטי זבריוס הוא משחק לוח ישראלי שזכה להרבה ביקורות - וכעת גם סקירה בפונדק, מנקודת המבט של קהל היעד העיקרי לטעמי: מי שמחפש משחקים בעברית ועם ניסיון שבעיקר מבוסס על משחקים שתורגמו לעברית. אז האם שבטי זבריוס יצליח לעמוד במשימה פשוטה יחסית זו? התשובה בסקירה:
https://www.pundak.co.il/reviews/boardgames/822-zaberias-tribes
 
סקירה טובה וכתובה היטב, ברכות על הראשונה שלך. המשחק נשמע מעניין, אולי אקנה פעם לשחק עם הבני דודים. רק... מה השתבש עם הקישור?
 
מזכיר לי את טאליסמן בגרסה של קודקוד. משחק בינוני עם ערכי הפקה ירודים אבל משחקיות פשוטה שיכולה להפוך אותו למשחק נוסטלגי לשחקנים צעירים שמתחילים בתחביב.
 
סקירה טובה, לפני כמה שבועות (חודשים?) שיחקתי את המשחק עם עובד של קוביה כדי לנסות לקבל רושם של המשחק, ואני יצאתי די מאוכזב, המשחק עצמו אכן פשוט ולכן אני חושב שהוא מתאים לאנשים צעירים או כאלה שלא כל כך מכירים את תחום משחקי הלוח, אבל הפשטות הזאת תפריע מאוד לשחקנים קצת יותר מנוסים.
אני זוכר שניסינו מספר סגנונות שונים (מספר לוחות שונה, מיקום שונה שלהם אחד ביחס לשני, מספר צבאות/שחקנים שונה וכו) ובכל המקרים מי שהתחיל ראשון ניצח, ודי מהר.
מכאניקת הטירות והכסף גורמת לכך שברגע שיש לך טירה אחת יותר מהיריב שלך נוצר מצב של ייתרון חד צדדי שכמעט בלתי ניתן לאזן-ייתרון שילך ויגבר ככל שהתורות עוברים, אין במשחק הזה מקום לאסטרטגיה הגנתית, אם בזבזת אפילו שני תורות ביצירת קו הגנה על הטירות שיש לך ליריב שלך יש כבר ייתרון כספי כך שכח ההתקפה שלו יביס בקלות כל הגנה שיכולה להיות לך.
מכאניקת הקרב, כמו שנאמר בסקירה, מצליחה להיות פשוטה ומסורבלת בו זמנית, כשכל קרב אתה צריך לחשב בדיוק כמה תוסף מספרי בתוסף לכמה קוביות אתה צריך לגלגל בהתאם למיקום של כל אחת מהיחידות התוקפות/מגנות (יחידות שונות יכולות לעזור אחת לשניה בהתקפה והגנה), מה שהופך לכאב ראש גדול כשיש יותר מ4 יחידות בקרב ותוספים משני הצדדים.
בקיצור, המשחק מרגיש כאילו הוא עדיין נמצא בשלבי הבטא שלו, מבחינת החוקים והעיצוב כאחד.

נ"ב, שני דברים קטנים שעצבנו אותי-
1.מגן דוד וחנוכיה על המטבעות, למה?
2.צבא בני האדם, מה הקשר בין נינג'ה ובת ים?
 
מרתוס אמר/ה:
[post]697555[/post] 1.מגן דוד וחנוכיה על המטבעות, למה?
שכחת את החמסה.. :)
אני מניח שזה מין אלמנט של "אני משחק יהודי! ואני מתגאה בזה!"
מרתוס אמר/ה:
[post]697555[/post] 2.צבא בני האדם, מה הקשר בין נינג'ה ובת ים?
אין לי מושג.
אבל אל תטעו מהביקורת, אני בהחלט ממליץ לנסות לשחק את המשחק, הוא בהחלט יכול להיות כיפי, צריך רק לעשות קצת נרפים לדברים..
(אנחנו משחקים שתומכים לא מוסיפים את הקוביות, רק את עוצמת הבסיס, מכשף אופל לא מחזיר לחיים בכל תור, אלא רק בתור הראשון שבו מזמנים אותו, המכאניקות האלו יכולות לשפר את המשחק במידת מה. ואל תשאלו למה לא כתבתי את זה בסקירה, כי אני בעצמי לא בדיוק יודע...).
 
כמו שאמרתי, המשחק מרגיש כאילו הוא בשלבי הבטא-כלומר עם פוטנציאל, אבל יש עוד חלק משמעותי שהוא צריך לעבור עד שהוא ייחשב מבחינתי משחק מוכן ושלם, חלק שכולל את נתינת המשחק לכמה קבוצות אנשים שמכירים משחקי לוח שינסו אותו ויציעו דרכים לאזן ולשפר אותו, ואני מרגיש כאילו המפתחים פשוט דילגו על החלק הזה.
יותר מכל דבר אחר, כל מה שקשור במשחק הזה מרגיש לי חובבני ולא ברור לי למה אנחנו רואים אותו מיוצר על ידי קוביה.
 
אחלה סקירה. נראה משחק נחמד, אבל לא כזה שהייתי משחק (דרקון שני ראשים לאורקים?), לא מאוזן במיוחד וחמוד. הציורים אכן לא משהו, אבל נחמד לראות משחק ישראלי כזה.

ח"ח על הסקירה, ונקווה שהיוצרים יוציאו גרסה ב' למשחק, שתהיה יותר... טובה.
 
סקירה מוצלחת, רציתי לציין שבשונה מריסק/קטאן המשחק אפי מאוד, למשל כבר בתור השני יש שחקן שיכול ללכת אינסוף צעדים. זה כאילו קח את התכונה של השבט שלך, תחשוב על המקום הכי רחוק שאתה יכול להגיע אליו איתה ותמצא איך זה אפשרי.
 
חזרה
Top