• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

יום האישה שמח - טייק 2

מכיוון שהנושא הקודם הדרדר להעלבות, אז פתחתי נושא חדש.
יום אישה שמח לכל הנשים - בייחוד לשחקניות. אני אכן מקווה שנראה עוד שחקניות ושחקנים בתחביב ושנדע לתת יותר כבוד והערכה לאחרים. אישית אני משחק עם הילדים שלי, ואפילו קניתי את המשחק של My little pony, שאני רק מחכה לקצת רוגע בחיים/עבודה כדי שאני אתחיל להריץ לבת ולחברות/ים מהבית-ספר :)

אישית גם שמחתי לראות את הבשורה שפיילוט הטנקיסטיות הצליח: http://reshet.tv/item/news/politics/security/newsitem-697923/ הייתי מאוד שמח לראות את הבנות שלי משרתות בקרבי :) כמובן שהכי טוב בלי צבא בכלל, אבל כנראה לא יקרה בעשרות השנים הקרובות :eek:rcteeth:
937785_knik61.jpg
 
The oldman אמר/ה:
[post]697178[/post] אישית גם שמחתי לראות את הבשורה שפיילוט הטנקיסטיות הצליח:

נשים תפעלו טנקים מאז סוף שנות השמונים בערך - אבל בתור מדריכות. המצטיינות שבהן נשלחו גם להשתתף בתור נהגות טנקים בתרגיל הרב-חילי שמסכם את קורס קציני היבשה - כדי לאפשר לכמה שיותר צוערים להיות בצריח במקום בתובה ולהשלים ציוותים.

היו בעבר לפחות שני נסיונות של לשלוח מדריכות לאימון מתקדם של שריון ואח"כ לקורס מפקדי טנקים - בעיקר כדי שהן יוכלו לפקד על קורסי המדריכות הבאים, אבל זה היה די חד פעמי והוכשל בגלל כל מיני "אנשים טובים" שהתנגדו למהלך.

הפיילוט הנוכחי נעשה במתכונת שונה והצליח יותר, אבל יש בו משהו יותר סמלי - השילוב של נשים בחיל התותחנים (בעיקר באיכון, רקטות ובכמה מערכים שאסור לדבר עליהם), בחי"ר קל, בנ"מ, בצוותי תצפית ניידים (תצפיתניות במוצבים וחמ"לים היו כבר ממש מזמן) וכד' הוא הרבה יותר ותיק וגם הרבה יותר מוצלח - שם הן באמת משתלבות באופן שמהווה מכפיל כוח - כל לוחמת בקרקל למשל מאפשרת לא לזמן בין 13 ל-18 מילואימניקים בשנה והכשירות שלהן הרבה יותר גבוהה משל המילואימניקים מהסוג שבעבר איבטח את הגבולות עם ירדן ומצרים (שהיו בדרך כלל כל מיני אנשי חיל ים, חימוש וכו' שעשו השלמה מחופפת מרובאי 02 ל-03).

במקרה הזה, יצרו פונקציה של "טנק בט"ש" שהוא בעיקר עמדת תצפית ניידת שזוללת סולר, בגבולות שבהם לא ברור אם נדרש כוח האש שלו ושהסתדרו לא רע גם בלעדיו. אם זה בעצם פיילוט לפיילוט של שילוב טנקיסטיות בעוד גזרות ויצירה של מאתר שממנו אפשר לפתח מפקדות עם נסיון שטח אז זה מצויין, אבל בהשוואה לשילוב נשים בתפקידי לחימה אחרים, כרגע זה עדיין לא באותה רמה של מבצעיות.
 
עבדתי הרבה במטה חיל השריון בסדיר ובמילואים, ונושא שילוב הנשים תמיד עניין אותי. בעבר הייתי בעד, היום פחות, ולדעתי כשלון הניסויים בעבר לעומת ההצלחה של הפיילוט כיום מראה בעיקר על הטיה של המערכת וניסיון להתאים ל"רוח המפקד". כבר כשהתחיל הפיילוט הנוכחי שאלתי איך הולך וקצינים ענו לי חצי בצחוק שהתוצאה ידועה מראש לכולם - די ברור מה הרמטכ"ל הנוכחי רוצה. מצד שני יכול להיות שהניסויים נכשלו בעבר מאותה סיבה, אז אני כבר לא בטוח איפה האמת...

המפקד האלמוני אמר/ה:
הוכשל בגלל כל מיני "אנשים טובים" שהתנגדו למהלך.
על מה האמירה הזו מבוססת? מהיכרות אישית עם גורמים שהיו אחראים על הניסוי לפני עשר שנים זה לא הרושם שקבלתי בכלל. הבנתי בזמנו שהניסוי נכשל בעיקר בגלל בעיות מוראל ופציעות. לגבי הניסוי משנות השמונים - כאן זה כבר לא מהיכרות אישית, אבל שמעתי שהתגלו פגיעות ברחם שנגרמו מטעינה ונהיגה בטנק.

המפקד האלמוני אמר/ה:
נשים תפעלו טנקים מאז סוף שנות השמונים בערך - אבל בתור מדריכות.
למדריכות שריון יש ניסיון מעשי מאוד מוגבל, מקביל לחייל שריון שסיים טירונות (לפני האימון המתקדם). לדעתי זה לא מספיק כדי להיחשב כמתפעלות טנק, לפחות לא בהקשר של דיון על לוחמות שריון כן או לא.

המפקד האלמוני אמר/ה:
במקרה הזה, יצרו פונקציה של "טנק בט"ש" שהוא בעיקר עמדת תצפית ניידת שזוללת סולר, בגבולות שבהם לא ברור אם נדרש כוח האש שלו ושהסתדרו לא רע גם בלעדיו. אם זה בעצם פיילוט לפיילוט של שילוב טנקיסטיות בעוד גזרות ויצירה של מאתר שממנו אפשר לפתח מפקדות עם נסיון שטח אז זה מצויין, אבל בהשוואה לשילוב נשים בתפקידי לחימה אחרים, כרגע זה עדיין לא באותה רמה של מבצעיות.
מסכים לחלוטין עם הביקורת על טנקי הבט"ש הללו. ככל הידוע לי אין תכנון להרחיב לגזרות חדשות, לפחות לא כרגע.
 
אני זוכר ניסוי די מצומצם בסוף שנות התשעים - אחת המשתתפות הייתה אקסית של חבר טוב, וחבר אחר היה החופ"ל של הפלוגה שהן סופחו אליה. הן חתמו ויתור בגלל בעיות מוראל, שנבעו בעיקר מזה שדי זילזלו בהן ורצו שהן יכשלו.

בנוגע לפגיעות ברחם וכיו"ב - עד כמה שאני יודע זו בעיקר אגדה אורבנית. רוב הפציעות של נשים בתפקידי לחימה ודומיהם הן שברי מאמץ בכפות הרגליים, שקורים בתדירות גבוהה יותר משל גברים אבל שניתן לצמצם אותם במידה מסויימת עם תזונה נכונה, סרגל מאמצים מתאים ושעות שינה. לפני שמתחילים לצווח על "הקלות לנשים!" כדאי לזכור שהמוני גברים הוסמכו, מוסמכים ויוסמכו כלוחמים במערך האג"ם (לא חי"ר - תותחנים, שריון, נ"מ, אב"כ שהיה פעם) בעודם נהנים מפטורים שונים ומשונים על שברי מאמץ, דלקות וכיו"ב. כשיש לך סד"כ לאייש, אז מדדי הכשירות מתגלים כגמישים להפליא.

למדריכות שריון שסיימו קורס יש בערך את אותו ניסיון, פלוס מינוס, של חיילים אחרי שלב המקצועות, לפני מה שפעם נקרא צמ"פ והיום נקרא אימון מתקדם. היו תקופות שעם הזמן הן צברו נסיון כמעט כמו ואפילו יותר - כי בזמן שהלוחמים עשו קווי חי"ר באיו"ש ולא ראו טנקים במשך שליש עד חצי מהשירות שלהם, הן השלימו ציוותים בתרגילים, התאמנו בסימולטור ירי וכיו"ב.

כרגע המצב הוא סוג של "בוקע קרח" - אמרו שלא יכולות להיות טנקיסטיות, אז החליטו ליצור כאלה - גם אם לטנקים האלה אין אופרטיבי כלשהו. אולי בעתיד זה יורחב, או שישאר בתור קונספט של עמדת תצפית שיכולה גם לירות כשצריך אבל בגבולות בהם אין הרבה על מי לירות. יש כאן גם הרבה עניין של יח"צ ותדמיתנות - שימו לב שגם התומכים וגם המתנגדים מדברים בעיקר על הפיילוט הזה של השריון, או על לוחמות החי"ר הקל. אף אחד לא מדבר על לוחמות התותחנים שקיימות כבר עשרים שנה וגם הספיקו להשתתף במספיק פעילות מבצעית בשגרה ובחירום.
 
אורי ט אמר/ה:
[post]697201[/post] הצלחה של הפיילוט כיום מראה בעיקר על הטיה של המערכת וניסיון להתאים ל"רוח המפקד". כבר כשהתחיל הפיילוט הנוכחי שאלתי איך הולך וקצינים ענו לי חצי בצחוק שהתוצאה ידועה מראש לכולם - די ברור מה הרמטכ"ל הנוכחי רוצה. מצד שני יכול להיות שהניסויים נכשלו בעבר מאותה סיבה, אז אני כבר לא בטוח איפה האמת...
כמו שאמרתי למישהו בעבודה היום, גם כשאני הייתי בצבא הייתה הטייה של המערכת - כל פראייר שהתגייס לקרבי עבר בקלות את ההכשרה, בתנאי שהוא לא ערק או הצהיר על בעיות נפשיות. זה עצוב שפתאום מזועזעים מהמצב הקיים כשמדובר בנשים - כאילו מדובר על הנחות לנשים שבפועל כל גבר שבקושי מסוגל ללכת, נכשל בברו"ר כל שני וחמישי ועם כרס נאה יכול להפוך להיות חי"רניק בקלות בתנאי שהוא לא יהיה עריק או ירה בחבר שלו.
באותה שיחה, היה גם מישהו שהיה שריונר בצבא, גם שם המצב זהה.
אני לא מכיר חייל אחד בצבא שעף מקרבי בגלל שהוא לא סיים מסע כומתה (ויש כמה כאלה), נכשל במבחני כושר (ויש הרבה כאלה) לא רץ מספיק מהר או שהוא קלע מזעזע (וגם הרבה כאלה יש). עפים בדרך כלל על מוראל (עריקים) או חיילים בעייתים שלא ממלאים פקודות. כמובן, שאולי לא תתקבל לסיירת אם אין לך כושר, אבל זה פשוט אומר שתעבור לגדודים.
אני משער שהיום, כאשר התעדוף בצבא הוא לקחת את המוכשרים למחשוב/מודיעין וכך הלאה ולא לקרבי, המצב עוד יותר גרוע.
 
האמת שזה לא ככה, נכון לכרגע, מדיניות הגיוס לצה"ל אומרת שכל מועמד לשירות ביטחון בעל כשירות לשירות במערך הלוחם (קרי פורפיל 72 ומעלה, למעט כמה חברה עם פרופיל 64 בסעיפי ליקוי מאוד ספציפים) ישרת רק במערך הלוחם, ואין הוא רלבנטי לשירות מחוץ למערך הזה.

נכון שיש כל מיני הקצעות לפרופיל קרבי בחיל התקשוב/מודיעין, אבל זה החריג. יצא לי להעתסק בשירות שלי עם הרבה חברה בעלי רפרטואר מרשים, הישגים לא רעים ומכתבי המלצה מכל העולם ואחותו, אבל בגלל שהם היו "בריאים" מידי, הם לא יכולו להגיע בכלל למיונים לחיל התקשוב וכאלה. [רק למען ההבהרה, מדובר על בנים בלבד. בנות לא חלק מהמדיניות הזו]

מהצד השני, אני גם יכול להעיד שהיה לא מעט ביקוש של נשים להגיע למערך הלוחם, ודווקא הצבא מנסה לבוא לקראתן ככל הניתן במסגרת כזו, אני לא חושב שאי פעם נתקלתי במקרה של מישהי שרצתה להגיע ללוחמה, ועדיין לא ניתנה לה ההזדמנות להתמיין למערך הזה, וצה"ל אמר לה לא. זה הגיע אפילו למקרים שביום הגיוס שלהן, הן היו יוצאות לדח"ש עד למיון לוחמות שבדרך כלל היה 3 חודשים אחרי, רק למען לסדר את האוזן. אין שום מסגרת אחרת בה מאשרים למישהו דחיית גיוס (קל וחומר שירות) למען מיון קדם צבאי. אלא אם כן יש נסיבות מיוחדות בהחלט.

אגב, כמובן שהביקוש הכי גדול בלוחמה אצל נשים הוא מג"ב (שזה גם הביקוש הכי גדול אצל גברים נכון לשנים 2014-2017, ספק שזה השתנה מאז), ממה שהמפקד מספר פה, אני מתחיל לחשוב שזה בגלל ששם כנראה יש להם הכי הרבה סיכוי להיות "פעילות". אציין לצערי שיותר מידי מהמיועדים למערך הלוחם (בנים ובנות) רואים ביעדי אג"מ כלא קרביים בכלל. (היה בזמנו את הסיפור על ה"מרד" של המלשב"ים שסירבו להתפנות לשריון ורצו רק חי"ר)
 
liorgonen3 אמר/ה:
[post]697230[/post] נכון שיש כל מיני הקצעות לפרופיל קרבי בחיל התקשוב/מודיעין, אבל זה החריג.

בעיקרון מיונים למסלולי הטר"צ (כמו קד"צ אבל עם שם אחר) באמ"ן מתועדפים לפני כל דבר אחר חוץ מטיס.

liorgonen3 אמר/ה:
[post]697230[/post] יצא לי להעתסק בשירות שלי עם הרבה חברה בעלי רפרטואר מרשים, הישגים לא רעים ומכתבי המלצה מכל העולם ואחותו

אם היה לי שקל על כל תיכוניסט שהוא וההורים שלו בטוחים שהוא נורא מבריק, חכם מידי בשביל ללכת לקרבי וצה"ל פשוט יקרוס אם הוא לא ישרת במקצוע הקסם "משהו שקשור למחשבים", אז הייתי יכול לקנות צוללת.

liorgonen3 אמר/ה:
[post]697230[/post] אגב, כמובן שהביקוש הכי גדול בלוחמה אצל נשים הוא מג"ב (שזה גם הביקוש הכי גדול אצל גברים נכון לשנים 2014-2017, ספק שזה השתנה מאז), ממה שהמפקד מספר פה, אני מתחיל לחשוב שזה בגלל ששם כנראה יש להם הכי הרבה סיכוי להיות "פעילות".

למג"ב יש תנאי שירות טובים יחסית בהשוואה ליחידות חי"ר ותדמית חיובית - כשממילא חלק גדול מהפעילות של החיילים היא שיטור לסוגיו (מעצרים, מחסומים וכיו"ב) אז מג"ב נתפסים כיותר אפקטיביים בתחום - אתה גם נתקל בהם יותר ביום-יום ובחדשות. חוץ מזה שצה"ל לא מעביר כל כך הרבה הקצאות של מתגייסים למג"ב, אז על כל מקום מתחרים הרבה אנשים.

liorgonen3 אמר/ה:
[post]697230[/post] אציין לצערי שיותר מידי מהמיועדים למערך הלוחם (בנים ובנות) רואים ביעדי אג"מ כלא קרביים בכלל.

הרבה החלטות של תיכוניסטים בנושא מבוססות על יח"צ, פנטזיות ושטויות. מתקני המעצר הצבאיים מלאים בדפ"רים שדיקלמו שהם רוצים רק "מסייעת 51 בגולני" כי הם שמעו או קראו באינטרנט שיש שם הווי ובלגן, ואז דפקו נפקדות אחרי הפעם השנייה שהם גילו שבצבא יש גם מטבחים ושמירות.

טרנדים הם גם דבר מאוד משתנה. לפני עשרים שנה מה שנחשב היום לפעילות קרבית ומבצעית באיו"ש נתפס כ"קו נופש" - יחידות שלא תפסו קו בלבנון נחשבו לפחות קרביות - לא משנה מה הייתה רמת ההכשרה שלהן (גדודי ה-90 שלימים הפכו לחטיבת כפיר) או כמה מגניב האופרטיבי שלהם (משגרי הרקטות של הMLRS שהיו הרסניים מידי להפעלה בשיגרה ולכן הצוותים שלהם פשוט עשו מלא שמירות של קווי חי"ר בשטחים כשהם לא התאמנו). גם ביחידות שתפסו קו בלבנון היו פערי תדמית, כשלמ"ע נחשבה לגזרה פחות מגניבה מלמ"ז.
 
לאמ"ן יש את השטויות שלהם, הרבה פעמים הם מבטיחים הרים וגבעות למלשבי"ם. ואז חודש לפני הגיוס מספרים להם שהם לא הצליחו למצוא להם תפקיד הולם,ובגלל שהם היו "קפואים" כל הזמן הזה, הם לא קיבלו גם שום מיון אחר...

לדעתי הבעייה האמיתית באותם תיכוניסטים "גאונים" היא השקר שמוכרים להם, כל פעם שהייתי צריך להסביר למלש"ב/הוריו/משפחתו שהתוכנית היוקרתית שבית הספר שלו המציא, לא באמת מזכה בכלום בצה"ל, ושאין כל הבדל בינו לבין כל מלש"ב אחר בוגר תכנית כזו או אחרת של מוכרת על ידי הצבא. גרם לי להרגיש כמו תקליט שבור יותר מידי פעמים, קמה לה תפיסה שצה"ל זו מקפצה לאזרחות, שאתה תלמד בצבא איזה תחום מחשבוי מגניב ואתה תצא משם ישר להי-טק בלי לעשות תואר בכלל, לצערי יותר מידי גורמים מסייעים לתפיסה הזו, ו"אני רוצה שהבן שלי יעשה שירות משמעותי" הפך להיות גרסה יותר פוליטקלי-קורקט של "אני לא רוצה שהבן שלי יהיה עם המפגרים בשריון/מ"צ/חי"ר". כמובן שמתוך זה כמו מוסדות שכל הרעיון שלהם זה לרכוב על התפיסה הזו. זכורה לי שיחה עם אב שסיפר שב"מרכז לשירות משמעותי" נורא התלהבו מהבן שלו והבטיחו לעזור. רציתי להגיד לו בזמנו שבאותה צורה הוא יכול היה לשים פתק בכותל או לבקש עזרה מהירקן בסופר.

בכל מקרה אם לחזור לנושא, יש עוד בעיות של שירות נשים בתפקידי לוחמה, מאחר והן מקבלות הודעות שיבוץ בסמוך לגיוס (כמו כל מלש"ב שלא עשה מיון) אז לפעמים הם נזכרות לנסות למשוך את הבקשה שלהן ללוחמה אחרי שהן לא מגיעות להן שהן רוצות. וכשזה מצליח והם מקבלות תפקיד פקידותי/תצפיתנית/מ"צ מעברים, הם גם נזכרות באלוהים ודורשות פטור משירות ביטחון בגלל שהן דתיות, אז מה עם התמונת פרופיל שלהן בפייסבוק היא בביקני מנשקת את חבר שלה, ביום כיפור שחל בשבת...

מצד שני, אני יכול להעיד ממקור ראשון שעדיין יש לא מעט ביקוש לבנות לשרת במערך הלוחם, לצערי חלק מהן חושבת שבגלל שהן מוכנות לעשות את זה אז הצבא הופך לתכנית כבקשתך, אבל אלא שהיו מוכנות להגיע לכל יעד לחימה כלשהו? אני לא חושב שבחיים הייתי צריך לתת לאחת כזו תשובה שלילית (כמובן שכל עוד שהיה לה הפרופיל המתאים)
 
יום האישה שמח (באיחור אופנתי)!
ההערות בעץ הקודם לא היו במטרה לפגוע במישהו ואני מתנצל אם פגעתי. להבא, אם מישהו נפגע ממני הוא מוזמן לומר לי.
המפקד האלמוני אמר/ה:
[post]697258[/post] למג"ב יש תנאי שירות טובים יחסית בהשוואה ליחידות חי"ר ותדמית חיובית
כן! מג״ב! יאי!
קרוב משפחה שלי מג״בניק והוא סיפר לי שהביקוש אצלם באמת מאוד גבוה בגלל ה״אקשן״. רוב מה שהם עושים זה הפס״ד וכו׳.
 
liorgonen3 אמר/ה:
[post]697303[/post] אמ"ן יש את השטויות שלהם, הרבה פעמים הם מבטיחים הרים וגבעות למלשבי"ם. ואז חודש לפני הגיוס מספרים להם שהם לא הצליחו למצוא להם תפקיד הולם,ובגלל שהם היו "קפואים" כל הזמן הזה, הם לא קיבלו גם שום מיון אחר...

ככה זה כשהביקוש עולה על ההיצא. בסופו של דבר יש X מיטות בבסיסי ההכשרה בעוד שמספר המועמדים גדול בהרבה. מצד שני, אם הילד כל כך רוצה כומתה ירוקה שילך למוד"ש - שם תמיד חסר.

liorgonen3 אמר/ה:
[post]697303[/post] דעתי הבעייה האמיתית באותם תיכוניסטים "גאונים" היא השקר שמוכרים להם

הטריק הכי ערמומי של הצבא, הוא לבוא לאנשים עם אוריינטציה טכנולוגית ולספר להם שבלי שירות באחת מיחידות המחשוב אין להם סיכוי לקריירה באזרחות. אז נכון שזו מקפצה טובה, אבל תואר בטכניון הוא מקפצה טובה יותר - ועם שירות קרבי מקבלים גם יותר מלגות. כשאני חושב על זה, רוב החברים שלי שפנו לתחומים טכנולוגיים לא התעסקו בטכנולוגיה בצבא. אחד מהם גם סמג"ד במילואים בכלל.

באופן כללי הנחת היסוד של רוב מסלולי ההכשרה בצבא היא שבבית הספר לא למדת כלום, שהמורים שלך מטומטמים ושהתעודה שלך היא שקר אחד גדול שהומצא על ידי המנהל שלך כדי לקבל תקציבים - מלמדים אותך הכל מאפס - שפות, תוכנות, בישול וכו'. נראה לי שהיחידים שמתייחסים לנסיון האזרחי שלהם הם נגנים וספרים.

liorgonen3 אמר/ה:
[post]697303[/post] חלק מהן חושבת שבגלל שהן מוכנות לעשות את זה אז הצבא הופך לתכנית כבקשתך

יש עוד הרבה אוכלוסיות כאלה בצבא. כמו למשל ההם שמשרתים רק חצי אבל מדברים על זה פי שמונה. הצבא גם נוטה להיות יותר גמיש עם אוכלוסיות מיוחדות - ערבים, עולים חדשים, אתיופים, חרדים, מתנדבים - כל אלה מקבלים הרבה יותר קשב מהמערכת, לפעמים בצדק, לפעמים יותר מידי.
 
הצבא הוא לא זה שמוכר את זה, מי שמוכר את זה הם כל המכללות ה"מיוחדות" הללו. שמבטיחות הרים וגבהות ושירות בח"א/תקשוב ואז "תוקעים" אותם בחיל חימוש להיות טכנאי טנקים (למען הסר ספק, תפקיד מכובד וחשוב לדעתי, רק לא לדעת המתגייסים). ולמעשה יש לצה"ל מסגרת שנקראת "בוגר מקצוע" שזה מלש"ב שלמד בבית הספר איזו מגמה טכנולוגית/רובוטיקה ואז הצבא מחליט שהמינימום ידע הזה מספיק בשביל תפקידים ספציפים, לא נותן למלש"ב מיונים ובקושי מאפשר לו להיות לוחם בחלק מהמקרים... מלש"ב שהבית ספר שלו הבטיח לו תפקיד מגניב בתקשוב, ואז הוא לוקח איזה מגמה מיוחדת שבית הספר שלו המציא כדי להישמע מגניב, והילד מוצא עצמו בסופו של דבר בחיל חימוש, "סיוט" לגישתו.


האמת שהאוכלוסיות שהצגת סובלות לא מעט במערכת הגיוס, אני אישית טיפלתי בתיקי מתנדבים שלקח למעלה משנתיים כדי להחליט שהם יכולים להתגייס במסגרת של התנדבות, ואלה שנתיים שבהם כל חודש אמרו להם "עוד מעט יהיה תשובה" והחזיקו אותם באוויר. או מקרה בו כעבור שנתיים רופא בכיר יותר עבר על התיק וקבע שהמלש"ב כשיר לגיוס רגיל, של 36 חודש. (כך שבפועל הגיוס שלו התעכב שנתיים שלא באשמתו, ואז הוא גם נקרא לגיוס מלא). עולים חדשים שנקראים לגיוס בגיל 21 מבלי בכלל לדעת שהם היו חייבים בגיוס כי הסוכנות היהודית שמכרה להם לעלות לארץ לא סיפרה להם שיש פה על הדרך חוק שירות ביטחון, ואז החיים שלהם נקטעים באמצע איזה תואר כי פתאום יש להם צו גיוס. וואלה גם ערבים שרוצים להתגייס עוברים מסכת לא פשוטה של סיווג ביטחוני... לצערי אני יכול לספור את מס' הבקשות של חרדים להתגייס שטיפלתי בהן על יד אחת, רובן היו "אני רוצה את המסגרת המקלה שמקבלים בה הכל או שאני לא מתגייס." יכול להגיד שככל שמדובר באתיופים, לפחות ב3 השנים שלי במיטב, נתקלתי רק במקרה אחד של יחס קלוקל כלפי אחד מהם בהליך הגיוס שלו, זה היה סיפור תקשורתי יחסית נפוץ (הבחור הצב"ר ששלחו אותו לקורס עולים) וזה היה רק בגלל טעות בהקלדה של החיילת שקלטה אותו למיטב זכרוני... בפועל גם עם הוא היה לבן עם עיניים כחולות ושיער בלודיני הוא היה נשלח לקורס הזה בגללה. הטעות תוקנה והכל סודר.

בקיצור, רובם מקבלים כניסה מאוד קשה למערכת הצבא, מתדבנים יותר מכולם, בהחלט בצדק הם מקבלים קצת יותר תמיכה בשלב השירות הצבאי עצמו.
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
בנוגע לפגיעות ברחם וכיו"ב - עד כמה שאני יודע זו בעיקר אגדה אורבנית. רוב הפציעות של נשים בתפקידי לחימה ודומיהם הן שברי מאמץ בכפות הרגליים, שקורים בתדירות גבוהה יותר משל גברים אבל שניתן לצמצם אותם במידה מסויימת עם תזונה נכונה, סרגל מאמצים מתאים ושעות שינה. לפני שמתחילים לצווח על "הקלות לנשים!" כדאי לזכור שהמוני גברים הוסמכו, מוסמכים ויוסמכו כלוחמים במערך האג"ם (לא חי"ר - תותחנים, שריון, נ"מ, אב"כ שהיה פעם) בעודם נהנים מפטורים שונים ומשונים על שברי מאמץ, דלקות וכיו"ב. כשיש לך סד"כ לאייש, אז מדדי הכשירות מתגלים כגמישים להפליא.
למען האמת, לפני כמה שנים עשיתי מחקר קטן בדיוק על זה . אורי ט. הפנה אותי אל אחד מאנשי הקבע שהיו בעצמם מעורבים בניסוי המצומצם הזה, והוא אישר לי בעל-פה שהתפקיד היחיד בטנק שהם חששו לגביו שיהיה נזק לרחם הוא הטען, אבל בפועל הבעיה הרפואית האמיתית שהייתה להם הייתה לטענתו "סידורי הגיינה בטנק" - אם הן צריכות לעשות חודש בטנק במצב לחימה, מה עושים אם יש להן מחזור.
וואלה, גם גברים שסגורים חודש בטנק צריכים שירותים. אפשר להתמודד באותה צורה בדיוק. לכן התרשמתי שהניסוי לא נכשל כמו שהוא הוכשל, והמקור לאגדה האורבנית הוא כנראה רבנים שמנסים להרחיק נערות דתיות משירות צבאי.

לגבי שברי מאמץ - הנתונים שמצאתי אכן מעידים על תפוצה רחבה יותר של שברי מאמץ ברגליים אצל נשים, אבל זה דבר שקיים גם אצל גברים. אפשר להתמודד עם זה בצורה העקומה של שינוי סרגל מאמץ (שכמו שאמר אולדמן - ברוב התפקידים הקרביים הוא נועד לבחון מוטיבציה ולייצר גיבוש ולא לבחון באמת יכולת קרבית - לא חסרים לוחמים שעשו חצי ממסע הכומתה על אלונקה). לחלופין אפשר לשכלל את הסיכון לשברי מאמץ אל תוך קביעת הפרופיל הקרבי. זה אומר שפחות נשים יתקבלו לגדוד קרקל, אבל גם שאלו שיתקבלו הן הנשים (...והגברים) עם סיכון נמוך יותר לשברי מאמץ.



בנושא שהוא קרוב מעט יותר לליבנו, שחקני התפקידים, בעוד קצת פחות מחודש ייערך כנס ביגור למשחקי תפקידים בפסח. באי הכנס מוזמנים לנצל את ההזדמנות כדי לבחון עד כמה התחביב שלנו עדיין "גברי" (במיוחד בתחום הלארפים דווקא) - וגם מה מצב הייצוג הנשי בסגל הכנס (דבר שמעיד פחות על אחוז השחקניות בקהילה ויותר על השאלה למי יש יותר מוטיבציה להתנדב לתפקיד).
 
TheKnightWhosaidKnit אמר/ה:
[post]697404[/post] אני לגמרי מפחדת לשאול מה קרה לעץ הקודם ולמה דיון על יום האישה נראה כמו דיון על "כמה נשים יש ביחידות קרביות"
הערתי אל התופעה של אפליית גברים לרעה כנגד נשים כדרך אגב ומשם זה התחיל להדרדר...
ואין לי מושג איך זה הגיע לנשים בצבא.
 
טקהאג, אתה מציין דעה אישית כעובדה מבלי להביא סימוכין. מכיוון שהפורום הוא לא במה לדיוני אפלייה אז להפסיק עם הדיון על זה.

חובב, דווקא הכיתוב היה בקטנה - אני משער שהתמונה גרמה לדיון, שהוא אחלה דיון. בייחוד מה שכתב נרוביאן על הניסוי הקודם שהיה מאוד מעניין בשבילי.

ואם כבר על נשים וצבא, שמחתי גם לקרוא לפני חודש על מפקדת הטייסת הראשונה - https://m.yediot.co.il/Articles/5072145

נ.ב. בקשר למג"ב, כשאני התגייסתי זה דווקא נחשב תפקיד ירוד בהשוואה לקרבי - חי"ר או שריון. אולי זה השתנה בגלל שמאז הצבא עוסק הרבה יותר בבטחון שוטף ופחות מתאמן למלחמה סדירה...
 
The oldman אמר/ה:
[post]697428[/post] טקהאג, אתה מציין דעה אישית כעובדה מבלי להביא סימוכין. מכיוון שהפורום הוא לא במה לדיוני אפלייה אז להפסיק עם הדיון על זה.

קודם כול אני לא פותח דיון אפלייה, הסברתי איך העץ הקודם הידרדר לרמה לא מכובדת.
ואני יכול להביא לך הוכחות שלא מדובר בדעה אישית אבל כמו שאמרת הפורום הוא לא הבמה המתאימה לזה ולכן אני הולך לקטוע את זה כאן, זה לא נושא שמתאים לעץ ולפורום.
 
the Nerubian אמר/ה:
[post]697403[/post] פועל הבעיה הרפואית האמיתית שהייתה להם הייתה לטענתו "סידורי הגיינה בטנק" - אם הן צריכות לעשות חודש בטנק במצב לחימה, מה עושים אם יש להן מחזור.
וואלה, גם גברים שסגורים חודש בטנק צריכים שירותים.


לפני כמה שנים טובות, אחת יערה שטולברג הגישה בג"צ כדי שיתנו לה לשרת על מחבט - מערכת מפוקפקת שהייתה פעם במערך הנ"מ שנראתה ככה:

16954.jpg


התשובה של צה"ל הייתה שלא רוצים לשבץ נשים וגברים על כלי לחימה סגור בגלל האי-נעימות וחוסר הפרטיות במקרים של עשיית צרכים. בג"ץ מסמס את העתירה עד ששטולברג השתחררה ואז ביטל אותה בטענה שהיא כבר לא רלוונטית והמחבט עצמו יצא משירות עקב חוסר רלוונטיות.
 
חזרה
Top